Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vragen over New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
miiloouu
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Vragen over New York

Bericht door miiloouu »

Ik ga in februari voor het eerst naar new york samen met mijn moeder.
Omdat ik goed voorbereid wil zijn heb ik wat vragen:

- Hoe is het in februari in New York? is het een goede periode om ny te bezoeken? is het druk etc?
- Is het veilig om 's avonds over straat te gaan (aangezien er geen man bij is)?
- Wat is de beste en snelste manier om van jfk naar het centrum te komen?
- Hoe lang ben je bezig met de bezienswaardigheden (wij willen naar het vrijheidsbeeld en empire state building)?
- Kan je beter broadway musicals vooraf bij het reisbureau boeken of daar? en welke musical is aan te raden?
- Heeft iemand ervaring met het hotel Milford Plaza? hoe is het (veilig, schoon etc) en is er iets van een lounge/bar (kan ik namelijk niet op internet vinden)?
- Wat zijn de leukste shopgebieden?
- Zijn wijken als chinatown en little italy de moeite waard om te bezoeken?

verder hebben wij de reis bij het reisbureau geboekt en daar zeiden ze dat we met klm vliegen, maar kan het dan ook zijn dat het delta is (omdat klm met andere maatschappijen samenwerkt)? en zo ja, hoe is delta? want ik heb wel eens gehoord dat dat een stuk minder goed is dan klm.

en tips of andere nuttige informatie is altijd welkom:) alvast bedankt!
mtl
Amerika-expert

Re: Vragen over New York

Bericht door mtl »

Het weer in februari is in New York over het algemeen behoorlijk koud en wellicht ook sneeuw. Het kan meevallen maar ook tegenvallen.

Veilig over straat lopen is normaal gesproken mogelijk en ook in de donkere uren. Vermijd wel sommige buurten en straten. Maar dat geldt voor elke stad in de wereld.

Snelste manier om van JFK naar de stad te komen is taxi. Wel duur. Anders bestel je een shuttle.Metro kan ook maar is langzamer en raad ik eigenlijk af als je voor het eerst naar New York komt.

Hoelang je bezig bent met bezienswaardigheden hangt af wat je wil zien. Hou wel rekening met lange rijen.

Musicaltickets kun je beter bij ticketmaster of stubhub bestellen.

Voor hotelrecensies kun je op tripadvisor.com kijken.

De leukste shopgebieden? Ongeveer tussen 30e en 60e straat zitten de bekende winkels maar ook vanaf het WTC richting noorden. Vooral het warenhuis Century 21 moet je gezien hebben. Maar overal kan je leuk shoppen.

Chinatown en Little Italy zijn aardig, gewoon een paar uurtjes rondkijken.

KLM is in mijn ogen een enorm overschatte maatschappij dus met Delta zal het meevallen.

Veel plezier alvast!
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Dat wat mtl allemaal zei + bevestiging dat KLM enorm overschat wordt. Het maakt echt geen drol uit of je nou met Delta of KLM vliegt. Sterker nog je hebt de kans dat ze bij Delta vrolijker kijken dan bij de KLM ;).

Heb je al een vluchtnummer? Want dan zie je precies welke maatschappij de vlucht uitvoert.
Slotje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Slotje »

miiloouu schreef:Ik ga in februari voor het eerst naar new york samen met mijn moeder.

- Hoe is het in februari in New York? is het een goede periode om ny te bezoeken? is het druk etc? Het is altijd druk. Ik denk dat het wel heel koud kan zijn in februari.
- Is het veilig om 's avonds over straat te gaan (aangezien er geen man bij is)? Gewoon geen dingen doen die je in Amsterdam bv. ook niet zou doen. Ik heb me altijd veilig gevoeld in NYC.
- Wat is de beste en snelste manier om van jfk naar het centrum te komen? Airtrain naar Jamaica Station, vandaar de Long Island Rail Road naar Penn station, taxi naar je hotel. Je kan ook met de taxi, da's wel duur, of met een shuttle bus, maar dat kan even duren aangezien die een hele bus volladen en dan mensen bij verschillende hotels afzet. Ik vond het niet zo'n succes, heb een keer uren in zo'n ding gezeten en maar rondjes crossen door NY.
- Hoe lang ben je bezig met de bezienswaardigheden (wij willen naar het vrijheidsbeeld en empire state building)? Trek er maar een paar uur voor uit, hangt er ook vanaf op welk tijdstip je gaat.
- Heeft iemand ervaring met het hotel Milford Plaza? hoe is het (veilig, schoon etc) en is er iets van een lounge/bar (kan ik namelijk niet op internet vinden)? Check anders even Zoover of Tripadvisor
- Wat zijn de leukste shopgebieden? Soho. 5th ave of Meatpacking District als je heel rijk bent ;-)
- Zijn wijken als chinatown en little italy de moeite waard om te bezoeken? Op zich, Little Italy is heel klein en wordt opgeslokt door Chinatown. Ik vond Greenwich Village en Chelsea leuker.

verder hebben wij de reis bij het reisbureau geboekt en daar zeiden ze dat we met klm vliegen, maar kan het dan ook zijn dat het delta is (omdat klm met andere maatschappijen samenwerkt)? en zo ja, hoe is delta? want ik heb wel eens gehoord dat dat een stuk minder goed is dan klm. Heb een keer met beiden gevlogen, KLM beviel mij veel beter maar 1x is niet echt maatgevend natuurlijk. Delta was een oud vliegtuig met nog van die grote schermen ipv een eigen scherm maar dat kan nu ook weer anders zijn.

Ellis Island museum is interessant en binnen, lekker warm. Ook Chelsea Market en Museum of Natural History zijn binnen en de moeite waard. Verder Central Park en natuurlijk niet te missen: Ground Zero. Daar moet je wel van te voren tickets voor bestellen. En verder staat er op deze site heeeel veeeel info.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Aanraders voor Musicals; als je Engels niet zo goed is zou ik kiezen voor bijv. de Phantom of de Lion King, iets waarvan je het verhaal al een beetje kent en waarvan alles goed uitgebeeld wordt. Rock of Ages is veelal bekende liedjes dus ook die is makkelijk te volgen. Je kan zelf waarschijnlijk het beste inschatten of snel gezongen Engels een probleem op kan leveren; ik neem met bezoek uit Nederland altijd het zekere voor het onzekere.

Als je van tevoren al weet welke musical je wil zien kan je online tickets bestellen. Nieuwe en/of populaire musicals worden vaak druk bezocht dus die kan je het beste al voor vetrek vastleggen. Anders kan je ter plaatse bij de South Street TKTS vestigiging goedkoop tickets halen. Ze staan ook op Times Square, maar daar moet je in de rij staan dus dat is zonde van je tijd. South Street is vlakbij Batterij Park en het Vrijheidsbeeld dus op die manier makkelijk te combineren.

Hoe lang zijn jullie in New York? Dat maakt het iets makkelijker om verder advies te geven.
Laatst gewijzigd door guinevere op 30 sep 2012, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
miiloouu
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door miiloouu »

Bedankt voor de reacties allemaal!
@guinevere we zijn er 5 dagen
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

In 2007 verbleven wij in Milford Plaza, een piepkleine kamer. Wel schoon en netjes. Hotel vonden wij toen wel vergane glorie. Schijnt inmiddels gerenoveerd te zijn, dus misschien is dat nu beter. Ik kan mij inderdaad geen bar of zo herrinneren. De ligging van het hotel is prima, vlakbij Times Square. Kun je prima veilig over straat, ook in de avond.

China Town vonden wij erg leuk om doorheen te lopen. Little Italy neem je dan gelijk mee, want dat is maar 1 straat midden in China Town.

Als het jullie eerste keer is zou ik met een shuttle busje naar het hotel gaan vanaf JFK. Jullie hebben geboekt via een reisbureau? dan kunnen zij die schuttle er vast wel bij boeken voor jullie.

Tip, ook al ga je 5 dagen, koop een metro kaart voor 7 dagen, Heb je erg veel gemak van!

Heel veel plezier!
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
Stiek
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Stiek »

We zijn nu aan wachten op jfk om terug naar Brussel te vliegen.
Was onze 1e maal in NY. Airtrain + metro is superhandig en goedkoop.
Zijn er ook 5 dagen geweest.
Salila
Amerika-newbie

Bericht door Salila »

Ik heb afgelopen maart in Milford Plaza hotel gelogeerd. We hadden een nieuwe gerenoveerde kamer. Heel schoon en netjes. Het personeel is heel aardig en behulpzaam! En de ligging van het hotel was ook perfect. Als het goed is moet het hotel tegen die tijd dat jij/jullie willen gaan helemaal af zijn. En volgens mij was er wel een bar op de bovenverdieping van de lobby maar de lobby was toen nog in oude staat en zou ook vernieuwd worden de plannen zagen er ieder geval heel mooi uit. Je zal er iedergeval geen spijt van krijgen. Ik had speciaal voor dit hotel gekozen omdat ik reisde met een dreumes van pas 1 en ik het belangrijk vond dat alles schoon, netjes en nieuw was!

Wij waren 50 dollar kwijt voor de taxi rit van Jfk naar het hotel heen en terug weg. Vonden wij best goedkoop invergelijking met de keer dat we via Newark naar Wellington hotel gingen met shuttle busje en meer dan 80 dollar kwijt waren.
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Wij zijn dit jaar in februari naar NYC geweest en hadden heerlijk weer. Een graad of 10 en meestal zonnig. Het kan natuurlijk ook heel anders zijn, dus dat is een kwestie van geluk hebben. Wij hadden een soort planning gemaakt voor slecht weer, en een voor goed weer. Zo kun je ter plekke bepalen wat je gaat doen. Wij hebben ook ter plekke kaarten voor een musical gekocht (bij TKTS), kaarten voor een sportwedstrijd hebben we wel van te voren gekocht via stubhub. Was trouwens superleuk, ook voor niet sportliefhebbers.

We zijn met de airtrain en metro van en naar JFK gereisd. Erg makkelijk en goedkoop, zou ik volgende keer weer doen. Misschien heb je nog wat aan ons reisverslag.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Nati
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Nati »

Wij hebben ooit eens een blauw busje van Super Shuttle genomen om van JFK naar het hotel te gaan. Was dit een tegenvaller;een chauffeur die zijn weg niet kende en ons hotel dat als laatste op zijn route lag. Neem daar nog de enorme verkeersdrukte van Manhattan bij en je snapt dat wij halfgaar uit dat busje zijn gestapt :? Voor ons dus nooit meer die Super Shuttle
Elisa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Elisa »

Wij zijn vorige jaar in februari naar NY geweest (17 tem 23 februari) en hadden ook wel wat vrees voor het weer. Dat was eigenlijk de enige reden die ons deed twijfelen.
Hadden ook al veel gelezen van hoe koud het daar wel niet kan zijn.
Maar, wij hadden geluk! Elke dag rond de 10°C en elke zon gehad (op 1 namiddag na), bekijk onze foto's maar eens.
Als je gaat moet je er gewoon rekening mee houden dat het best koud kan zijn maar dat je evengoed 'goed' weer kan hebben. In ieder geval genoeg warme kleren meedoen,
maar dat zie je de week op voorhand wel welk weer het daar zal zijn.
Hier de link van onze blog: http://timenelisany.wordpress.com/

Succes!
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
Animar
Amerikakenner

Bericht door Animar »

Wij gaan ook in februari voor het eerst naar New York, we vertrekken de 23e en komen de 28e weer thuis.
Ik heb heel onze planning in principe al klaar, maar ik lees hier wel mee voor eventuele tips! :lol:
Anita
mgmjanmaat
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door mgmjanmaat »

Wat maakt het uit wanneer je naar New York gaat! Deze stad is altijd geweldig om te bezoeken. In de winter met sneeuw en koud, donker dus alle gebouwen al vroeg in het licht!
In het voorjaar als iedereen een beetje zon probeert op te vangen in de straten.
In de zomer bij lekkere warmte de verkoeling van de airco's in de winkels op in de metro opzoeken!
In de herfst als de dagen korter worden en de stad zich op gaat maken voor de Marathon (1e weekend november) en de kerstdagen....
Dus ga wanneer je het uitkomt! Enjoy the city!
desperate housewive
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door desperate housewive »

Wij gaan in april een weekje. Dus ik volg mee. Wij zijn moeder en dochter. Dus ook twee vrouwen.
findolin
Amerikafan

Bericht door findolin »

Wij vlogen heen met KLM en de service was prima, gratis flesje wijn zoveel je wilde en zelfs een liquertje, eten was goed. Terug met Delta en inderdaad veel minder, wel wijn maar uit een pak en voor het eerst vond ik het eten echt niet lekker en serieus, ik hou van vliegtuigeten maar dit keer niet. Klein vliegtuig (maar dat hoeft natuurlijk niet) dus geen eigen TV's, maar grote en echt alleen maar geweldadige films, met veel schieten en ontploffingen (geen bloed :wink: ) en als dan alles donker is omdat iedereen slaapt, blijft de TV aan staan maar iedere keer werd ik wakker als er weer een lichtflits van een ontploffing was, echt heel irritant. Dit laatste ligt volgens mij niet precies aan Delta maar aan het toestel waar mee gevlogen wordt. maar toch ga ik er wel op letten om met KLM te vliegen. De stewards waren daar ook vriendelijker.
mstet89
Amerika-ontdekker

Bericht door mstet89 »

miiloouu schreef:Ik ga in februari voor het eerst naar new york samen met mijn moeder.

- Hoe is het in februari in New York? is het een goede periode om ny te bezoeken? is het druk etc?
- Is het veilig om 's avonds over straat te gaan (aangezien er geen man bij is)?
- Wat is de beste en snelste manier om van jfk naar het centrum te komen?
- Hoe lang ben je bezig met de bezienswaardigheden (wij willen naar het vrijheidsbeeld en empire state building)?
- Kan je beter broadway musicals vooraf bij het reisbureau boeken of daar? en welke musical is aan te raden?
- Heeft iemand ervaring met het hotel Milford Plaza? hoe is het (veilig, schoon etc) en is er iets van een lounge/bar (kan ik namelijk niet op internet vinden)?
- Wat zijn de leukste shopgebieden?
- Zijn wijken als chinatown en little italy de moeite waard om te bezoeken?

verder hebben wij de reis bij het reisbureau geboekt en daar zeiden ze dat we met klm vliegen, maar kan het dan ook zijn dat het delta is (omdat klm met andere maatschappijen samenwerkt)? en zo ja, hoe is delta? want ik heb wel eens gehoord dat dat een stuk minder goed is dan klm.

Een aantal mensen hebben hier al hun information gegeven, maar ik geef ook even mijn eigen :)

New York is altijd druk, ik woon nu bijna 10 maanden buiten de stad en ben nog geen een keer de stad in geweest zonder te denken wat is het druk hier.
Februari kan koud zijn, ze voorspellen een van de koudste winters in jaren. Sneeuw is ook een mogelijkheid.

Ik loop met grote regelmaat in mijn eentje in de stad, nooit problemen. Al zal ik Harlem 's avonds niet in je eentje aanraden.

Ik zelf heb eenmalig gereisd van JFK naar het centrum, je kan met de airtrain naar Jamaica, Queens. Hier gaat een directe metrolijn de stad in. Onder andere richting Penn Station wat heel erg centraal ligt. Supershuttle is ook prima, heb dit eens vanaf Newark gedaan. Vanwege dat er meerder mensen in het busje zitten en die op verschillende plaatsen worden afgedropt is het goedkoper dan een taxi. Het kost wel wat meer tijd.

Neem genoeg tijd voor het vrijheidsbeeld, want je maakt ook een stop op ellis eiland waar een museum is. En het kan even duren voor dat je de boot op ben om naar het volgend eiland te gaan of om weer terug te gaan naar t vaste land.
Empire State heb ik zelf nooit gedaan, ben wel op de Top of the Rock geweest. Daar zijn we ongeveer 2 uurtjes op geweest.

Musicalkaartjes kan je prima kopen op Times Square bij de TKTS booth onder de rode trappen. Lion King, Wicked en Book of Mormon worden hier nooit aangeboden aangezien die altijd uitverkocht zijn.
Ikzelf heb zover Mammia Mia hier gezien, die mij persoonlijk hier tegenvalt. Memphis, heel erg leuke jaren 50 musical. Rock of Ages, een van mijn favorieten! Veel jaren 80 rock muziek. En ik heb How to Succeed in Bussiness without really trying, maar die speelt helaas niet meer. Er is altijd een groot aanbod bij TKTS voor goede kortingen en vaak erg goede plaatsen. Het enige nadeel is, je moet een uurtje in de rij staan op de dag van de musical om ze te bemachtigen.

Shoppen in leuk op 5th avenue, ook wat prijziger :). Verder is Macy's super, enorm groot. Als je van outlets houd, en goed zoeken tussen bergen kleding is Century 21 wat voor je.

Little Italy is maar 1 straat, middenin Chinatown. Veel Italiaanse restaurants, al is het Italiaanse eten toch wel ietsje anders dan we in Nederland gewend zijn, en veel mannen die je naar binnen proberen te krijgen in hun restaurant. Chinatown is best wel interessant en leuk, helemaal tijdens Chinees Nieuwjaar.

Nog wat tips voor als je op bezoek ben, Dumbo een wijk in Brooklyn is leuk. Veel restaurantjes en prachtig uitzicht op Manhattan en mooier beeld op de Brooklyn Bridge ook.
Meatpacking District en het Highline park wat daar begint/eindigt is erg leuk om te bezoeken.
Mocht je het 9/11 memorial willen bezoeken boek dan de gratis tickets als je nog thuis ben. Want het is snel vol en er is op het moment dat je gaat boeken vaak alleen tickets beschikbaar voor een aantal dagen later.

Delta is KLM, ze behoren beide tot het Skyteam. Ik denk niet dat er veel verschil is tussen de twee.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer