Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Lampjes aan in kerstboom bij Rockefeller Center
-
- Amerika-newbie
Lampjes aan in kerstboom bij Rockefeller Center
Eind november/begin december zijn we een week in New York en ik heb me al enige uren vermaakt met alle tips op het forum, waarvoor dank!
Het lijkt mij erg leuk om bij de Christmas Tree lighting te zijn, maar las ergens dat er mensen al vanaf de middag gaan staan om het goed te kunnen zien en dat het dus echt heel erg druk is als het 's avonds dan daadwerkelijk zover. Iemand hier al eens bij geweest? Of een goede tip om ergens binnen dit goed te kunnen zien? Want die lampjes lijken mij wel erg leuk, maar om nou een hele dag in de kou te staan wachten terwijl er nog zoveel meer te doen is in NY, dat vind ik een beetje zonde van de tijd!
Nog meer leuke tips voor New York in deze periode, naast de etalages, schaatsbanen etc.?
Alvast bedankt!
Marianne
Het lijkt mij erg leuk om bij de Christmas Tree lighting te zijn, maar las ergens dat er mensen al vanaf de middag gaan staan om het goed te kunnen zien en dat het dus echt heel erg druk is als het 's avonds dan daadwerkelijk zover. Iemand hier al eens bij geweest? Of een goede tip om ergens binnen dit goed te kunnen zien? Want die lampjes lijken mij wel erg leuk, maar om nou een hele dag in de kou te staan wachten terwijl er nog zoveel meer te doen is in NY, dat vind ik een beetje zonde van de tijd!
Nog meer leuke tips voor New York in deze periode, naast de etalages, schaatsbanen etc.?
Alvast bedankt!
Marianne
Re: Lampjes aan in kerstboom bij Rockefeller Center
Wij zijn nog nooit bij de lighting ceremony geweest, maar de lampjes blijven daarna gewoon aan dus als je in alle "rust" (relatief gezien he, het blijft NYC
) de boom wil bewonderen kan je beter gewoon op een willekeurige dag gaan. Tenzij je daar wil gaan schaatsen hoef je nergens voor in de rij te staan. De schaatsbaan is erg klein en drukbezocht, maar de locatie naast de boom is natuurlijk erg bijzonder. Anders is er in Bryant Park een grotere schaatsbaan waar je meer ruimte hebt.
De smalle straatje met uitzicht op de boom heeft trouwens die prachtige engelen uit Home Alone (je ziet de boom op de achtergrond):

Als je even iets verder loopt hebben ze nog de levensgrote kerstballen:

St Patrick's Cathedral heeft trouwens een hele mooie kerststal die ook de moeite waard is. Wat etalage's betreft; je weet zeker al dat je Macy's niet kan missen he?
De show van de Rockette's schijnt ook erg leuk te zijn, maar daar ben ik zelf nog nooit geweest.
Alvast een hele fijne reis gewenst! Je hebt een mooie tijd van het jaar gekozen om naar New York te gaan.

De smalle straatje met uitzicht op de boom heeft trouwens die prachtige engelen uit Home Alone (je ziet de boom op de achtergrond):

Als je even iets verder loopt hebben ze nog de levensgrote kerstballen:

St Patrick's Cathedral heeft trouwens een hele mooie kerststal die ook de moeite waard is. Wat etalage's betreft; je weet zeker al dat je Macy's niet kan missen he?
De show van de Rockette's schijnt ook erg leuk te zijn, maar daar ben ik zelf nog nooit geweest.
Alvast een hele fijne reis gewenst! Je hebt een mooie tijd van het jaar gekozen om naar New York te gaan.

Lijkt me ook super, rond die tijd in NYC. Ik heb ooit ergens een stuk gelezen over de leukste kerstmarkten in New York (die heb je dus niet alleen in Duitsland) maar waar ze waren weet ik niet meer, ik dacht ergens in Chelsea. Misschien dat je het kan vinden op Google. Er schijnt ook een bustoer door Brooklyn te gaan waar je langs alle verlichte huizen en tuinen gaat 

-
- Amerika-newbie
Bedankt voor de tips, ben nog aan het twijfelen over bij de ceremonie aanwezig zijn. Of dat we inderdaad daarna er langs gaan, de engelen en kerstballen wil ik ook zeker zien. Home Alone is ook een inspiratiebron voor de reis inderdaad. Jammer dat die speelgoedwinkel niet echt bestaat in New York! De kerstsfeer lijkt mij inderdaad erg leuk, daarom gaan we in deze periode. Op Tripadvisor had ik al wat info gevonden over kerstmarkten op/bij: Union Square, St. Barts, Bryant Park, Grand Central Terminal en Columbus Circle. De kerststal in St Patrick's Cathedral noteer ik ook meteen, en ja, de etalages staan op mijn lijstje!
Rockettes: zag ik ook al op meerdere sites voorbij komen, maar twijfel nog. Mijn vriend is al niet zo van de shows, naar een musical wil ie dan nog net omdat het op Broadway is en er een beetje bij hoort, maar weet niet of ie hier heel enthousiast van wordt. Iemand hier al eens geweest?
Rockettes: zag ik ook al op meerdere sites voorbij komen, maar twijfel nog. Mijn vriend is al niet zo van de shows, naar een musical wil ie dan nog net omdat het op Broadway is en er een beetje bij hoort, maar weet niet of ie hier heel enthousiast van wordt. Iemand hier al eens geweest?
- Marcel87
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Vanaf wanneer gaan de lampjes aan?
Ik ben zowiezo van 1 t/m 4 december in New York en op 8 December ben ik er ook nog al is mijn vlucht wel om 21 uur terug naar Londen.
Ik ben zowiezo van 1 t/m 4 december in New York en op 8 December ben ik er ook nog al is mijn vlucht wel om 21 uur terug naar Londen.
- CherokeeWarrior
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 50
De specifieke winkel uit Home Alone bestaat inderdaad niet, maar de winkel waar deze op is gebaseerd bestaat wel... een prachtige grote speelgoedwinkel die zeker de moeite waard is om te bezoeken, vooral tijdens de december maanden:
FAO SCHWARZ aan 5th Ave / Central park, vlakbij de Apple Store .
FAO SCHWARZ aan 5th Ave / Central park, vlakbij de Apple Store .
sinds 1995 in totaal 62 keer naar de USA gevlogen and more to go...)
Last: Texas (Oct. 2018)
Next: Florida (Feb 2019)
Next: Utah (April 2019)
Love to drive off-road 4x4, Fly in a Piper Cherokee, Ride in a Jeep Cherokee and enjoy the desert..
Last: Texas (Oct. 2018)
Next: Florida (Feb 2019)
Next: Utah (April 2019)
Love to drive off-road 4x4, Fly in a Piper Cherokee, Ride in a Jeep Cherokee and enjoy the desert..
-
- Amerika-newbie
De lampjes gaan 28 november aan en zijn dan ergens tot kerst/oud&nieuw zeker aan, dus die kan je zeker zien begin december.
FAO Schwartz: genoteerd!
FAO Schwartz: genoteerd!

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 2676 Weergaves
-
Laatste bericht door BonnyR