Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Megabus of Boltbus?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
AnnekeD
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Megabus of Boltbus?

Bericht door AnnekeD »

Hoi allemaal,

Binnen enkele weken gaan het lief en ik naar New York en daarna naar Washington. We verplaatsen ons van de ene stad naar de andere met de bus, omdat de trein nogal duur is. En we vinden het niet erg om een uurtje langer onderweg te zijn, we zien het als een belevenis ;-)

Via dit forum kwam ik bij Boltbus terecht: mooie bussen, extra beenruimte en wifi. En dat voor 30 dollar voor ons tweetjes. Dat vonden wij geweldig.

Maar nu ontdek ik Megabus - dat zien er ook prima bussen uit, ze rijden ook van NY naar Washington... maar hier betalen we slechts 17 dollar voor ons tweetjes. Nog goedkoper dus!

Heeft iemand ervaring met Boltbus en/of Megabus? Wat kiezen?

Alvast bedankt!
Anneke

PS: ik wil toch eventjes via deze weg jullie allen hartelijk danken! Wij hebben al zovéél informatie uit dit forum gehaald! Super :thumbup:
SemJes
Amerika-expert

Re: Megabus of Boltbus?

Bericht door SemJes »

Wij hebben vorig jaar de NYC-Washington DC Megabus genomen, en het is ons heel goed bevallen. Gratis wifi, voldoende beenruimte, en we hebben er echt enorm weinig voor betaald. Ook niks dan positieve verhalen gehoord van familieleden die ook de Megabus namen voor een gedeelte van de reis.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Boltbus is super! Heerlijk relaxte stoelen, stopcontacten voor je electronica, gratis wifi en veel beenruimte.

Megabus heb ik geen ervaring mee.
Afbeelding
AnnekeD
Amerika-ontdekker

Bericht door AnnekeD »

Hmmm, dat klinkt allebei positief... dan maar kiezen voor het goedkoopste zeker? :lol:
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ik zou voor alle zekerheid toch ook even bij Greyhound kijken. Bedrijf bestaat al heel lang en heeft erg goede chauffeurs en bussen. Plus komt op officiele busstations in verschillende steden aan, niet zomaar ergens op straat zoals met sommige van deze 'alternatieve' bussen.

Prijzen vallen erg mee overigens.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Boltbus is onderdeel van Greyhound, dus zeker wel een betrouwbare maatschappij. Over megabus hoor ik wel eens slechte verhalen, maar dat is ook alleen via via dus ik weet niet hoeveel waarde je daaraan moet hechten.

Boltbus vertrekt trouwens gewoon vanaf Union Station en komt aan op Port Authority. Zelf vertrekken we meestal vanuit Baltimore en gaan dan naar de opstap plaats bij Sbarro's. Gewoon op straat inderdaad met met de subway makkelijk te bereiken.
Afbeelding
fl_vs
Amerika-ontdekker

Bericht door fl_vs »

Ik ben vorige week vrijdag met Megabus van NYC naar D.C. gegaan. Wellicht dat het lag aan het tijdstip (01.15 AM vanaf NYC, aankomst 06.00 AM in D.C. en dan 's avonds om 00:00 weer terug vanuit D.C. naar NYC), maar het was heel erg druk. De bussen zijn prima in orde, Wifi, modern, prima stoelen enzo, echter je moet er wel rekening mee houden dat die bussen dus inderdaad goedkoop zijn, en wat voor types daar op af komen. Misschien dat het het tijdstip was zoals ik zei, maar er zullen rare types in de bus zitten. Ook stopt de NYC-D.C. lijn onderweg in Baltimore, Philadelphia op twee plekken voordat 'ie in D.C. stopt. Dat kan als je zo vroeg reist vervelend zijn, omdat je dan stil staat, wakker kan worden door het gestommel, het kan koud zijn door de deuren die open staan.

Maar ik moet ook zeggen, ik was een paar dagen daarvoor ook met Megabus naar Philly geweest vanuit NYC, en dat was op redelijker tijdstippen, toen was de bus helemaal niet vol, en reisde er ook ander publiek mee. Het zal gewoon wel te maken hebben met het tijdstip van reizen, van hoe je ervaringen zullen zijn.

De Boltbussen die ik had gezien trouwens, leken me minder modern dan de megabus waar ik in reed trouwens.

Succes met je keuze!
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Als je die Chinese bussen maar gaat vermijden. That's the real deal. Veel ongelukken in het verleden.
The Fung Wah bus has been involved in several safety-related incidents. In 2005, the company was given a federal safety rating of 73 out of 100, 100 being the worst, and 75 or above considered at risk of being unsafe and subject to crashes.[2] Ian Grossman of the Federal Motor Carrier Safety Administration reported that Fung Wah drivers rated in the worst 2 percent of drivers nationwide based on regulatory violations, and nine out of 71 Fung Wah drivers were suspended after inspection between 2004 and 2006.[3]
http://en.wikipedia.org/wiki/Fung_Wah_B ... sportation
AnnekeD
Amerika-ontdekker

Bericht door AnnekeD »

Het lief voelde zich beter bij Boltbus, dus Boltbus is het geworden :-)
Heb er het volste vertrouwens, kostte bijna niks.

Na de busrit zal ik zeker feedback posten.

Aan allen bedankt voor de tips!
Anneke
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik heb vandaag 24 november met Megabus van New York naar Philadelphia gereist. Ik was er in geslaagd om een tarief van 1,50 dollar te boeken! Ze hebben een provisorische busstation op de hoek van 9th ave/33rd str vlakbij Penn Station. Hou er rekening me dat er geen overdekking is, geen wc's en geen zitbanken. Ze hebben aparte wachtrijen voor elke bestemming en het is niet te hopen dat het regent terwijl je wacht. Ik ging met een dubbeldekker bus die ik niet echt comfortabel vond. Ook kwam de bus met 20 minuten vertraging aan in Philadelphia. Uiteraard kan je weinig verwachten als je weinig betaald. Maar toch zou ik volgende keer met Greyhound gaan want dan heb je tenminste een busstation met alle benodigdheden.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Ik heb een slechte ervaring met Greyhound met de sneeuwstorm vorig jaar. Had eerst bij Boltbus geboekt en toen bleek dat ze niet konden rijden door de sneeuw kregen we gelijk een e-mail, zodat we niet naar de halte zouden gaan en om te vertellen dat alles terug gestort zou worden.

Greyhound reed op dat moment nog wel, dus ik heb ons toen direct omgeboekt. Uiteindelijk bleek dat zij ook niet meer reden, maar om daar achter te komen moesten we daarvoor een speciaal telefoonnummer bellen waarbij ze ons 45 minuten in de wacht lieten staan. Pas toen we stiekem de afdeling kaartverkoop belden kwamen we erachter dat er geen bussen meer reden ... als we er niet zelf achteraan gebeld hadden hadden we dus in de kou bij de bushalte staan wachten op een bus die nooit zou komen. :evil: En alsof dat nog niet erg genoeg is weigerden ze eerst om ons geld terug te storten en wilden ze alleen een tegoedbon geven, maar dat is na een paar boze telefoontjes naar de managers uiteindelijk wel opgelost.

Verder is het wel een redelijke maatschappij. Je hebt inderdaad meer voorzieningen op het busstation, maar de bussen zijn minder comfortabel en je betaalt meer dan bij Boltbus of Megabus. Misschien dat mijn ervaring een uitzondering is (ben immers daarvoor een paar keer zonder problemen met ze naar NY gegaan), maar hierdoor zal ik toch minder snel weer bij ze boeken.
Afbeelding
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Grappig detail is, dat Bolt Bus gedeeltelijk van Greyhound is ;). Ik heb een keer een Greyhound bus van DC naar Philadelphia genomen, vele jaren geleden, maar nooit weer voor mij. De nonstop bussen zijn veel fijner. DC2NY is er nog een en Vamoose ook. DC2NY haalt ook hier in Vienna op, dus die wil ik wel een keer nemen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
AnnekeD
Amerika-ontdekker

Bericht door AnnekeD »

Ik zie hier nu dat ik beloofde om feedback te geven over de busreis, maar dat blijkbaar nog niet deed :oops:

Wel, het was een zeer fijne rit! De bussen waren proper, goeie beenruimte, wifi, valiezen netjes in de grote koffers... kortom alles was tiptop in orde.
Er was zelfs zo weinig volk op de bus, dat het lief en ik twee rijen hebben ingenomen. Zodat we nog snel een dutje konden doen (de bus vertrok heel vroeg).

Ook het vertrek in NY was prima geregeld. We vonden meteen ons vertrekpunt. En ook in Washington kwamen we toe in het station, waar we vrij snel ons konden oriënteren.

De buschauffeur was zeer vriendelijk, hij reed aangenaam een voorzichtig.
Ongeveer in het midden van de rit zijn we één gestopt - haha, we voelden ons precies weer kinderen op schoolreis.
Maar die stop was leuk, even een koffietje gaan drinken, plasje doen...
Iedereen was heel relax, alsof we samen op reis gingen.

Dus een ZEER aan te raden ervaring. En dat voor geen geld.
Marcel87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marcel87 »

Ik heb zojuist $18,50 betaald voor een retourtje NYC - DC met Megabus.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Dat doe je goed! Wij betalen $38 per persoon voor een retour maar ik heb gisteren pas geboekt voor aanstaande zondag dus het is niet zo raar dat de prijzen dan wat hoger liggen.

Ben benieuwd hoe het gaat bevallen.
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

Ja als je kort van te voren boekt is het vaak wat duurder. Maar $38 is nog steeds erg goedkoop!

Ik heb Megabus paar keer gebruik voor reizen binnen Engeland en 1 keer van Londen naar Parijs en terug en het is me altijd goed bevallen. Ben benieuwd!
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik was ook zeker niet ontevreden over de prijs :D
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

Ik ben benieuwd naar je ervaring met Megabus :)

Oh en natuurlijk een hele fijne reis gewenst :mrgreen:
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Dank je! Ik zal in ieder geval op mijn blog schrijven en probeer hier ook nog wel even te reageren.
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Petra/VS schreef:Grappig detail is, dat Bolt Bus gedeeltelijk van Greyhound is ;). Ik heb een keer een Greyhound bus van DC naar Philadelphia genomen, vele jaren geleden, maar nooit weer voor mij. De nonstop bussen zijn veel fijner. DC2NY is er nog een en Vamoose ook. DC2NY haalt ook hier in Vienna op, dus die wil ik wel een keer nemen.
Zelfde ervaring met Greyhound vanaf San Diego. Ik ben nog nooit zoveel vreemde figuren in één bus tegengekomen. Heb zelfs mensen gesproken die van NYC naar San Diego gingen per Greyhound. Ongelofelijk. Omdat je zo'n 5-6 verschillende bussen neemt, had ze ook enkele leuke ervaringen. O.a. stoppen voor wilde beesten om te fotograferen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer