Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
new york
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
new york
nAAR AANLEIDING VAN DE OPGELOPEN SCHADE DOOR SANDY, STELLEN WIJ ONS DE VRAAG OF WE ZONDER PROBLEEM VOLGENDE WEEK KUNNEN VERTREKKEN VOOR EEN 5DAGENTRIP NAAR NEW YORK.
note mod : Gelieve te schrijven zonder CAPS gebruik. Dit komt schreeuwerig over.
note mod : Gelieve te schrijven zonder CAPS gebruik. Dit komt schreeuwerig over.
Re: new york
Misschien even Tripadvisor's New York forum raadplegen: http://www.tripadvisor.com/SearchForums ... urnTo=__2F__" onclick="window.open(this.href);return false;. I.t.t. op Allesamerika reageren hier ook veel meer locals.
By then the power will be restored in all of Manhattan. Subway service has already commenced, but with limitations, especially to lower Manhattan. I bet they would have it up and running by December. As Manhattan is the center of business, money and the tourist trade, it would likely be the first to return.
Things in other areas of NYC will take longer to get back to normal. 120 houses burnt down in Breezy Point. A dozen people lost their lives on Staten Island. Lots of damage to our parks. Saw many people yesterday and the day before in Red Hook and Coney Island putting heaps of water destroyed property on the curb.
Bron: http://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g6 ... l#45054100
I wouldn't be surprised if there are a few subway stations in Lower Manhattan where the storm surge had the most significant impact that will not be back to 100% before the end of the year. South Ferry station could possibly be one of the last stations to return. It wouldn't surprise me if Chambers Street is the last stop on downtown 1 trains for a while.
Otherwise, I think most of Manhattan will be at 90 - 95% by Sunday and close to 100% by early next week.
I doubt you'll ever be able to tell anything had happened come December unless you head out to the Rockaways or Staten Island.
Bron: http://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g6 ... l#45054100
-
- Amerika-expert
Net terug uit Manhattan. Alles doet het weer, ondergrondse rijdt, bussen rijden en het wordt weer wat warmer. Alleen nog hier en daar wat takken en bomen op de grond, maar niet in Manhattan.
Inderdaad: Staten Island kun je voorlopig maar vermijden en de stranden van Far Rockeway en Brooklyn ook (aquarium in Brooklyn is bijvoorbeeld voorlopig gesloten).
De kust van New Jersey is ook nog lang niet toegankelijk, maar elders zijn er weinig problemen meer, aan het einde van deze week, begin volgende, heeft iedereen ook weer stroom (behalve dan de echt getroffen gebieden).
Inderdaad: Staten Island kun je voorlopig maar vermijden en de stranden van Far Rockeway en Brooklyn ook (aquarium in Brooklyn is bijvoorbeeld voorlopig gesloten).
De kust van New Jersey is ook nog lang niet toegankelijk, maar elders zijn er weinig problemen meer, aan het einde van deze week, begin volgende, heeft iedereen ook weer stroom (behalve dan de echt getroffen gebieden).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Amerika-newbie
Dank u wel voor de reactie. Kan men verder alle bezienswaardigheden bereiken met bv taxi?
Vaart men uit naar het Vrijheidsbeeld ? Hebben ALLE de hotels stroom? Ik logeer in Soho. Wat is, veroorzaakt door Sandy, bv hinderlijk voor de gewone toerist? Heb dus vele vragen want ik kan me niet voorstellen hoe zo'n grote stad snel terug totaal actief is. Alvast bedankt voor jullie reacties.
Vaart men uit naar het Vrijheidsbeeld ? Hebben ALLE de hotels stroom? Ik logeer in Soho. Wat is, veroorzaakt door Sandy, bv hinderlijk voor de gewone toerist? Heb dus vele vragen want ik kan me niet voorstellen hoe zo'n grote stad snel terug totaal actief is. Alvast bedankt voor jullie reacties.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Ik was vorige week in NY en toen was al vrijwel alles weer functioneel. Zou me niet teveel zorgen maken over volgende week.
Zelfs als er dingen zijn waar je nog niet terecht kunt dan is er zoveel te doen wat je wel kunt doen. Als twijfelt over de toestand van je hotel kun je altijd even contact met ze opnemen.
Zelfs als er dingen zijn waar je nog niet terecht kunt dan is er zoveel te doen wat je wel kunt doen. Als twijfelt over de toestand van je hotel kun je altijd even contact met ze opnemen.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
-
- Amerika-newbie
dank je wel voor de geruststellingt
-
- Amerika-newbie
hoe moet ik terugvlucht bevestigen vanuit NY naar België? Vlieg met Jet Airways India. op reisdocumenten staat geen telefoonnummer. Is dringend.
Staat er ergens dat bevestigen nodig is dan? De meeste luchtvaartmaatschappijen hebben dat bevestigen al jaren geleden afgeschaft, omdat iedereen tegenwoordig via internet zelf kan nagaan wat de status is van een bepaalde vlucht.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Bevestigen is overal volgens mij afgeschaft. Kun je niet gewoon online inchecken?
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- rvd4always
- Amerikakenner
- Contacteer:
Bel de Airline op, 24 Hours Helpdesk Jetairways. Beter is om tijdens je heenvlucht de terugvlucht in het vliegtuig al bij de sterwardessen te bevestigen. 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 2077 Weergaves
-
Laatste bericht door Maartje81
-
- 13 Reacties