Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Eerste keer VS (WAS-NYC)
Eerste keer VS (WAS-NYC)
Beste AA'ers,
ik ga van 8/2 tot en met 16/2 voor het eerst naar de VS. Mijn vrouw wou er al lang naartoe, en het kwam op dat moment gewoon goed uit. We zullen drie dagen doorbrengen in Washington DC, en dan 5 in New York. Dit forum is schitterend om informatie op te doen, maar op de duur zie je door de bomen het bos niet meer. Ik ben namelijk Europese citytrips gewoon, waar je op 5 dagen tijd een hele stad (genre Boedapest of Praag) makkelijk kan doen. Ik heb al lang door dat zoiets in de megasteden van de VS gewoon onmogelijk is, dus wend ik mij tot jullie voor raad. Hotels en vluchten zijn gelukkig al geboekt, maar al de rest moet nog ingevuld worden. Wat raden jullie aan, waar moet ik rekening mee houden, do & dont's?
Ik weet intussen al wel dat februari verschrikkelijk koud kan zijn, dus op het weer hebben we ons al voorbereid. Normaal bereid ik onze reizen ook vrij goed voor met wat dagplannen wat we elke dag zullen doen (wat nog naargelang onze zin ter plaatse aangepast kan worden), maar vrienden van me hebben dan weer gezegd dat je in de VS eigenlijk 'alles op je moet laten afkomen en dus niet teveel plannen'. Enfin, alle hulp is welkom.
Misschien nog enkele concrete vragen?
1. Kunnen we best nu al dollars aankopen omdat de koers momenteel gunstig is of kunnen we net zo goed wachten tot in februari en daar ter plaatse afhalen?
2. Ben nog nooit buiten Europa geweest, dus mss vergeet ik wat evidente dingen. Ik heb me wel al een internationale reispas aangeschaft, maar moet ik verder nog ergens op letten?
3. In Washington staat vooral de Mall op het programma, in NYC enkele 'traditionele hotspots' (Times Square, Ground Zero, Empire State Building, Ellis Island, Little Italy, Central Park), maar zijn er ook dingen of plaatsen die je als leek en 'first timer' misschien al snel over het hoofd ziet maar die zeker de moeite zijn? Het aanbod is namelijk zo gigantisch dat je misschien wat minder voor de hand liggende dingen compleet dreigt uit het oog te verliezen...
4. Net omdat ik er nog nooit geweest ben (en wellicht niet zo heel snel zal terugkeren, kost toch al snel een aardige duit) leek een 'tour' door een deel van deze steden me wel leuk. Iemand ervaring met http://www.allesamerika.com/washington- ... -toer.html (Washington) of
http://www.bigapplegreeter.org/ (New York)?
5. We zouden met de trein (amtrak) van Washington naar New York willen gaan, maar in de omschrijving staat dat je enkel elk een kleine tas mag meebrengen van 70cm x 55cm x 35cm. Er is blijkbaar geen mogelijkheid om een grotere reiskoffer op de trein te nemen. Klopt dat? Want in dat geval hebben we wel een probleem...
Enfin, alle hulp is welkom. Alvast hartelijk dank voor alle info.
ik ga van 8/2 tot en met 16/2 voor het eerst naar de VS. Mijn vrouw wou er al lang naartoe, en het kwam op dat moment gewoon goed uit. We zullen drie dagen doorbrengen in Washington DC, en dan 5 in New York. Dit forum is schitterend om informatie op te doen, maar op de duur zie je door de bomen het bos niet meer. Ik ben namelijk Europese citytrips gewoon, waar je op 5 dagen tijd een hele stad (genre Boedapest of Praag) makkelijk kan doen. Ik heb al lang door dat zoiets in de megasteden van de VS gewoon onmogelijk is, dus wend ik mij tot jullie voor raad. Hotels en vluchten zijn gelukkig al geboekt, maar al de rest moet nog ingevuld worden. Wat raden jullie aan, waar moet ik rekening mee houden, do & dont's?
Ik weet intussen al wel dat februari verschrikkelijk koud kan zijn, dus op het weer hebben we ons al voorbereid. Normaal bereid ik onze reizen ook vrij goed voor met wat dagplannen wat we elke dag zullen doen (wat nog naargelang onze zin ter plaatse aangepast kan worden), maar vrienden van me hebben dan weer gezegd dat je in de VS eigenlijk 'alles op je moet laten afkomen en dus niet teveel plannen'. Enfin, alle hulp is welkom.
Misschien nog enkele concrete vragen?
1. Kunnen we best nu al dollars aankopen omdat de koers momenteel gunstig is of kunnen we net zo goed wachten tot in februari en daar ter plaatse afhalen?
2. Ben nog nooit buiten Europa geweest, dus mss vergeet ik wat evidente dingen. Ik heb me wel al een internationale reispas aangeschaft, maar moet ik verder nog ergens op letten?
3. In Washington staat vooral de Mall op het programma, in NYC enkele 'traditionele hotspots' (Times Square, Ground Zero, Empire State Building, Ellis Island, Little Italy, Central Park), maar zijn er ook dingen of plaatsen die je als leek en 'first timer' misschien al snel over het hoofd ziet maar die zeker de moeite zijn? Het aanbod is namelijk zo gigantisch dat je misschien wat minder voor de hand liggende dingen compleet dreigt uit het oog te verliezen...
4. Net omdat ik er nog nooit geweest ben (en wellicht niet zo heel snel zal terugkeren, kost toch al snel een aardige duit) leek een 'tour' door een deel van deze steden me wel leuk. Iemand ervaring met http://www.allesamerika.com/washington- ... -toer.html (Washington) of
http://www.bigapplegreeter.org/ (New York)?
5. We zouden met de trein (amtrak) van Washington naar New York willen gaan, maar in de omschrijving staat dat je enkel elk een kleine tas mag meebrengen van 70cm x 55cm x 35cm. Er is blijkbaar geen mogelijkheid om een grotere reiskoffer op de trein te nemen. Klopt dat? Want in dat geval hebben we wel een probleem...
Enfin, alle hulp is welkom. Alvast hartelijk dank voor alle info.
Laatst gewijzigd door apophis op 02 jan 2013, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Re: Eerste keer VS (WAS-NYC)
Hey! Super leuk voor jullie! Washington en NYC zijn twee prachtige steden 
- Wij bestellen onze dollars altijd hier in België.
- Verder is een reispas niet voldoende: je moet een ESTA-aanvraag indienen.
- In NYC raad ik je de Brooklyn heights ook aan. In Washington kan je lekker gaan eten in het "Belga cafe" (Belgische uitbater, lekkere Belgische keuken-klassiekers).
Have fun (planning)!
Dieuwertje

- Wij bestellen onze dollars altijd hier in België.
- Verder is een reispas niet voldoende: je moet een ESTA-aanvraag indienen.
- In NYC raad ik je de Brooklyn heights ook aan. In Washington kan je lekker gaan eten in het "Belga cafe" (Belgische uitbater, lekkere Belgische keuken-klassiekers).
Have fun (planning)!
Dieuwertje
Een overzicht van onze reizen en reisverslagen: http://dieudriesopreis.blogspot.com
April 16': New York
Aug 16': ZW Canda + Hawaï
New York (3x) - Zuidwesten (3x) - Noordoosten - Hawaii (2x)
Australië - Nieuw-Zeeland
April 16': New York
Aug 16': ZW Canda + Hawaï
New York (3x) - Zuidwesten (3x) - Noordoosten - Hawaii (2x)
Australië - Nieuw-Zeeland
- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
1. Wij nemen nooit dollars mee. Net zo makkelijk om daar bij aankomst geld op te nemen.
2. Esta regelen en (in NL in ieder geval) je bankpas instellen op gebruik buiten Europa. Nederlands stekkerblok meenemen met een verloop stekker. Kun je gelijk meerdere apparaten gebruiken/opladen.
3. Met metro naar Brooklyn Heights en terug wandelen over de Brooklyn Bridge. In februari kun je schaatsen op diverse plekken. Rockefeller vonden wij mooier dan ESB (maar meningen verschillen). Highline Park is leuk, met uitstapje naar Chelsea Market. En natuurlijk een musical en evt. een sportwedstrijd is erg leuk.
4. Hier reageert Petra vast nog wel op.
Wij zijn dit jaar ook in februari geweest en hadden prima weer, graad of tien met een zonnetje. Je moet een beetje geluk hebben, hoewel NY in de sneeuw me ook leuk lijkt. Gewoon zorgen dat je zowel plannen hebt voor binnen en buiten dingen. Er zijn ook talloze musea, waarvan wij alleen MONH en Immigration Museumvan binnen gezien hebben.
Misschien heb je wat aan ons reisverslag.
Succes!
2. Esta regelen en (in NL in ieder geval) je bankpas instellen op gebruik buiten Europa. Nederlands stekkerblok meenemen met een verloop stekker. Kun je gelijk meerdere apparaten gebruiken/opladen.
3. Met metro naar Brooklyn Heights en terug wandelen over de Brooklyn Bridge. In februari kun je schaatsen op diverse plekken. Rockefeller vonden wij mooier dan ESB (maar meningen verschillen). Highline Park is leuk, met uitstapje naar Chelsea Market. En natuurlijk een musical en evt. een sportwedstrijd is erg leuk.
4. Hier reageert Petra vast nog wel op.
Wij zijn dit jaar ook in februari geweest en hadden prima weer, graad of tien met een zonnetje. Je moet een beetje geluk hebben, hoewel NY in de sneeuw me ook leuk lijkt. Gewoon zorgen dat je zowel plannen hebt voor binnen en buiten dingen. Er zijn ook talloze musea, waarvan wij alleen MONH en Immigration Museumvan binnen gezien hebben.
Misschien heb je wat aan ons reisverslag.
Succes!
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
De rondleidingen in Washington geef ik
. Ik heb er het afgelopen jaar meer dan dertig van gedaan en krijg altijd erg enthousiaste reacties. Wellicht reageren een aantal van de forumleden, die de rondleiding gedaan hebben, hier ook nog en er staan recensies onderaan de site waar je je op kunt geven.
Wat betreft de tassen in de trein, dat gaat prima. Ik ben een paar weken geleden nog met een grote tas en handbagage naar New York geweest en geen haan, die ernaar kraaide. Je legt de tassen gewoon voor of achterin het compartiment of er is ruimte boven de zitplaatsen. Geen probleem dus om met grote tassen te reizen en de trein is een zeer comfortabel vervoermiddel tussen de twee plaatsen.

Wat betreft de tassen in de trein, dat gaat prima. Ik ben een paar weken geleden nog met een grote tas en handbagage naar New York geweest en geen haan, die ernaar kraaide. Je legt de tassen gewoon voor of achterin het compartiment of er is ruimte boven de zitplaatsen. Geen probleem dus om met grote tassen te reizen en de trein is een zeer comfortabel vervoermiddel tussen de twee plaatsen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Wij gaan in ± dezelfde periode
Ook voor de eerste keer!
9 Februari tot 15 Februari.
Wij zitten in Washington van 9-11/2 en in New York van 12-15/2.
Ook ik zit al wat met de planning te spelen
Gray Line of zo lijkt me ook wel interessant. (Tourbus)
Door gebrek aan alternatieven vliegen wij tussen JFK en DCA.

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Er zijn toch genoeg alternatieven tussen de steden, zoals verschillende buslijnen en de trein? Of bedoelde je dat niet. Lijkt me dat vliegen, zeker vanaf JFK, langer duurt dan een trein- of busreis. Je moet er tenslotte een paar uur van tevoren al zijn.
Hoe leuk! Moeten misschien eens samen wat gaan drinken ofzoJzTz schreef:Wij gaan in ± dezelfde periodeOok voor de eerste keer!

Makkelijkste vervoer tussen Washington en New York lijkt me toch de trein. Kijk eens op de website van amtrak! Wij nemen om 17u 's avonds de trein vanuit Washington en komen dan rond half negen aan in Penn station, wat vlakbij ons hotel is want we verblijven in Koreatown.
Iedereen alvast heel erg bedankt voor de tips, binnekort zal ik eens een voorlopige dagplanning posten maar ik moet zeggen dat het verschrikkelijk moeilijk is om keuzes te maken en alles in een haalbare planning te krijgen...
Ik had aan een promotarief al een vlucht BRU-JFK geboekt (399€, Brussels Airlines Economy, geen wijzigingen dus).
Op Washington zelf landen of terug vertrekken was geen optie.
We wilden Washington aansluitend doen op onze vlucht tot aan JFK. (We zijn dus al op de luchthaven
)
Vanuit JFK geen rechtstreekse verbinding door trein naar Washington zelf. Dus eerst in Manhattan geraken wat toch ook weer redelijk wat tijd vraagt. (ca. 1 uur als ik afga op mijn public transport route planner)
Vliegtuig zorgde ervoor dat we ca. 45min-1 uur vroeger (weliswaar op de luchthaven) aan zouden komen dan met de trein. (Gewone trein, niet die prijzige snelservice die ik ook er tussen zag staan)
Prijs voor een treinticket alleen al was duurder dan vliegtuigticket (beiden retour). Voor in Manhattan te geraken moet je ook nog eens bijbetalen...
Al bij al kwam ik uit bij het feit dat vliegen een -de meest- geschiktere optie was voor ons.
Hadden we een vlucht op EWR gehad, was de trein nemen inderdaad een meer evidente oplossing geweest.
Simpelweg omdat Washington ook erg leuk lijkt maar initieel niet op de planning stond, hadden we geen beter alternatief
Op Washington zelf landen of terug vertrekken was geen optie.
We wilden Washington aansluitend doen op onze vlucht tot aan JFK. (We zijn dus al op de luchthaven

Vanuit JFK geen rechtstreekse verbinding door trein naar Washington zelf. Dus eerst in Manhattan geraken wat toch ook weer redelijk wat tijd vraagt. (ca. 1 uur als ik afga op mijn public transport route planner)
Vliegtuig zorgde ervoor dat we ca. 45min-1 uur vroeger (weliswaar op de luchthaven) aan zouden komen dan met de trein. (Gewone trein, niet die prijzige snelservice die ik ook er tussen zag staan)
Prijs voor een treinticket alleen al was duurder dan vliegtuigticket (beiden retour). Voor in Manhattan te geraken moet je ook nog eens bijbetalen...
Al bij al kwam ik uit bij het feit dat vliegen een -de meest- geschiktere optie was voor ons.
Hadden we een vlucht op EWR gehad, was de trein nemen inderdaad een meer evidente oplossing geweest.
Simpelweg omdat Washington ook erg leuk lijkt maar initieel niet op de planning stond, hadden we geen beter alternatief
Ben nu aan het twijfelen om kaartjes voor een basketbalwedstrijd te reserveren. Was eerst aan het kijken voor de Knicks (MSG is vlakbij ons hotel), maar daar zouden we $80 betalen voor de buitenste ring tegen de Toronto Raptors. Nu is er ook de optie om het openbaar vervoer te nemen naar Brooklyn voor de wedstrijd van de Nets tegen de Denver Nuggets, en dat voor een spotprijs van $18 aan de middenlijn (ook wel buitenste ring, maar dan nog). Ik ken nu niet veel van basketbal, maar is het dan toch zoveel meer geld waard om de Knicks te zien spelen? Alle tips welkom 

De Knicks zijn waanzinnig populair in New York en omgeving en dus zijn kaartjes schaars en duur. En ze presteren heel goed tot nu toe. De Nets zijn aanzienlijk minder populair en zijn een van de mindere teams in de NBA. Vandaar het prijsverschil.
Inderdaad, waarom betaal je meer voor een CD van the FooFighters dan voor een CD van Will Tura?
Populariteit...
Ga je voor de sfeer zijn beiden even goed
Ga je echt omdat je een inhoudsvol iets wil zien, dan betaal je best meer.
(@Apophis, welke hotels hebben jullie overigens? Wij verblijven twee keer in het Crowne Plaza (Hamilton Washington DC en Times Square)
Iets afspreken is misschien wel mogelijk
(eens even bezien met mede-rijzigers hier
)
Populariteit...
Ga je voor de sfeer zijn beiden even goed

(@Apophis, welke hotels hebben jullie overigens? Wij verblijven twee keer in het Crowne Plaza (Hamilton Washington DC en Times Square)
Iets afspreken is misschien wel mogelijk

-
- Amerika-expert
Nets stadion in Brooklyn (Barclays Center) is bijzonder makkelijk te bereiken. Vrijwel elke ondergrondsetrein die naar Brooklyn gaat, stopt op Atlantic/Pacific Avenue, dan de trap op en je bent er.
Hoor erg goede verhalen over dat centrum, alleen het eten schijnt erg duur te zijn. Maar leuke restaurantjes/bars in de buurt daar voor voor en/of na de wedstrijd. En de ondergrondse rijdt 24 uur per dag, dus je hoeft je nooit zorgen te maken dat je daar blijft steken. Plus er rijden de nodig tax's over Flatbush Boulevard, voor de deur van het stadion.
Hoor erg goede verhalen over dat centrum, alleen het eten schijnt erg duur te zijn. Maar leuke restaurantjes/bars in de buurt daar voor voor en/of na de wedstrijd. En de ondergrondse rijdt 24 uur per dag, dus je hoeft je nooit zorgen te maken dat je daar blijft steken. Plus er rijden de nodig tax's over Flatbush Boulevard, voor de deur van het stadion.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Eerlijk? Ja! Het is een magisch stadion en zit vaak vol. veel sfeer en zoals mtl zijn, de Knicks doen het erg goed! Wij waren er een aantal jaar geleden (toen ze echt ondermaats presteerden) en ook toen was het stadion nagenoeg vol en was er sfeer.apophis schreef:Ik ken nu niet veel van basketbal, maar is het dan toch zoveel meer geld waard om de Knicks te zien spelen? Alle tips welkom
Later die week naar de New Jersey Nets geweest (die zaten toen nog daar), veel betere plekken voor (veel) minder geld, beter basketbal (en een leukere tegenstander, Miami).. Maar het stadion was half leeg en dus een stuk minder sfeer!
Beiden zal een toffe beleving zijn, maar wel verschillend!
Overigens zou ik zelf naar de Nets gaan, omdat ik erg graag dat stadion wil zien en fan ben van Jay-Z

Bedankt alvast iedereen voor de informatie, hulp en tips. Ik begin stilaan toch tot een lijstje te komen, al is het wel vreselijk om zoveel niet te kunnen doen. Die stad is gewoon te groot
.
In ieder geval was ik aan het overwegen om in New York de Night Tour te doen. Het leek me namelijk wel leuk om zo 's avonds door de stad te rijden met de bus en zo toch veel te zien op korte tijd in de bijzondere avondsfeer. Heeft iemand hier al ervaring mee (http://www.newyorksightseeing.com/tourpage.php?item=NL)? Voor $20 per man meer kan je dan trouwens drie dagen de hop-on/hop-off nemen door de stad, wat misschien wel handig is om alles gemakkelijk te zien. Het enige waar ik voor vrees is misschien wel de koude, want ik kan me inbeelden dat het in februari boven op de bus redelijk koud is
. Maar goed, dat kan je altijd nog ter plaatse beslissen: zolang het boven het vriespunt blijft, lijkt het mij wel doenbaar om u erop te kleden...

In ieder geval was ik aan het overwegen om in New York de Night Tour te doen. Het leek me namelijk wel leuk om zo 's avonds door de stad te rijden met de bus en zo toch veel te zien op korte tijd in de bijzondere avondsfeer. Heeft iemand hier al ervaring mee (http://www.newyorksightseeing.com/tourpage.php?item=NL)? Voor $20 per man meer kan je dan trouwens drie dagen de hop-on/hop-off nemen door de stad, wat misschien wel handig is om alles gemakkelijk te zien. Het enige waar ik voor vrees is misschien wel de koude, want ik kan me inbeelden dat het in februari boven op de bus redelijk koud is

Voor vervoer is Metro naar mijn ervaring in vrijwel alle tot op heden bezochte steden vlotter.
Overigens raad ik je ook aan hier eens heen te kijken:
http://www.smartdestinations.com/new-yo ... yc-p1.html
Je kan pasjes of combi tickets bestellen en aardig wat mee 'verdienen'.
Overigens ook nog leuk lijkt mij (DC): http://www.freetoursbyfoot.com/dc/aio.asp
En natuurlijk de Big Apple Greeter
(NYC)
In DC zijn overigens veel interessante overheidsgebouwen gratis(!) te bezoeken (vb. Nat. Archievement, Capitool, Witte Huis (als dat lukt)) .
In NY ook maar daar zijn ze minder interessant vind ik...
Overigens raad ik je ook aan hier eens heen te kijken:
http://www.smartdestinations.com/new-yo ... yc-p1.html
Je kan pasjes of combi tickets bestellen en aardig wat mee 'verdienen'.
Overigens ook nog leuk lijkt mij (DC): http://www.freetoursbyfoot.com/dc/aio.asp
En natuurlijk de Big Apple Greeter

In DC zijn overigens veel interessante overheidsgebouwen gratis(!) te bezoeken (vb. Nat. Archievement, Capitool, Witte Huis (als dat lukt)) .
In NY ook maar daar zijn ze minder interessant vind ik...
Over de City of NY Pass ben ik nog aan het twijfelen, maar ik denk eiglk niet dat ik daar voordeel mee doe. Ik heb namelijk een studentenkaart, waardoor ik toch op héél wat locaties sowieso flink wat korting heb...De metro zal ik wellicht ook wel enkele keren nemen, maar je zit dan natuurlijk wel ondergronds. Dat is wel een voordeel van zo'n hop on/hop off bus..
Ahw, ja dat verandert wel wat. (Ik durf echter niet met volle 100% zekerheid te zeggen dat die kortingen ook gelden voor buitenlandse studenten, zoals ik zei is het ook voor mij de eerste keer
, als iemand dat voor mij kan bevestigen zou het ook makkelijk zijn)
De New York Explorer Pass is uniek van de passen die jij noemt omdat je ZELF de keuze hebt uit attracties (lijst van 54 of zo waar je zelf iets uit kan kiezen, ook een bus tour!). Je betaald dus niet meer dan nodig is voor jou.
De New York Pass heeft een vééééél groter aanbod, maar wat bezoek je er eigenlijk allemaal van?
De City Pass is ook een vast principe.
Ondergronds een nadeel? Bwa, je ziet in tussentijd niets, maar voor vervoer op zich is het veel makkelijker.
Ik zou zeggen doe een dagpas (ritkaart?) voor een toeristenbus en neem daarna de metro. (Zo doe ik het meestal in grootsteden waar ik een tijd verblijf)
Naja, ik durf niets met zekerheid te zeggen tot ik het zelf ook heb uitgeprobeerd, maar de laatste tijd ben ik toch al redelijk obsessief bezig over mijn reis naar NY & DC.

De New York Explorer Pass is uniek van de passen die jij noemt omdat je ZELF de keuze hebt uit attracties (lijst van 54 of zo waar je zelf iets uit kan kiezen, ook een bus tour!). Je betaald dus niet meer dan nodig is voor jou.
De New York Pass heeft een vééééél groter aanbod, maar wat bezoek je er eigenlijk allemaal van?
De City Pass is ook een vast principe.
Ondergronds een nadeel? Bwa, je ziet in tussentijd niets, maar voor vervoer op zich is het veel makkelijker.
Ik zou zeggen doe een dagpas (ritkaart?) voor een toeristenbus en neem daarna de metro. (Zo doe ik het meestal in grootsteden waar ik een tijd verblijf)
Naja, ik durf niets met zekerheid te zeggen tot ik het zelf ook heb uitgeprobeerd, maar de laatste tijd ben ik toch al redelijk obsessief bezig over mijn reis naar NY & DC.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Vergeet ook vooral de Library of Congress en het Supreme Court niet. En natuurlijk zijn alle Smithsonian en overheidsmusea ook gratis te bezoeken.JzTz schreef: In DC zijn overigens veel interessante overheidsgebouwen gratis(!) te bezoeken (vb. Nat. Archievement, Capitool, Witte Huis (als dat lukt)) .
Bedankt nog voor die tips Petra 

Intussen heb ik ook eens een poging gedaan voor een dagplanning:
Vrijdag: Washington
Aankomst
Zaterdag: Washington
Library of Congress
Capitool met rondleiding
National Air & Space Museum
National Gallery of Art
Zondag: Washington
Wandeling rond westelijk deel van de Mall (monumenten)
National Museum of National History
Wandeling door Georgetown
Maandag: Washington
Arlington Cemetery
Old Post Office
National Archives
National Building Museum
Amtrak naar New York
Dinsdag: New York
Empire State Building (8u 's morgens, vlakbij ons hotel)
New York Library
Grand Central Terminal
Chrysler Building
Rockefeller Plaza
St Patricks Cathedral
Fifth Avenue (Trump Tower, FAO Schwartz...)
Avondje op Times Square
Woensdag: New York
Washington Square en wandeling door Greenwich
High Line
Lunch in de buurt van Madison Square Park
Union Square Park
eventueel kort naar SoHo
Basketbalwedstrijd Brooklyn Nets
Donderdag: New York
Macy's
City Hall
Ground Zero
Wandeling door Financial District
City Lights boat tour
Vrijdag: New York
American Museum of Natural History
Central Park
Little Italy
Chinatown
Avond in Metropolitan Museum of Arts
Zaterdag: New York
Waar we zin in hebben tot 14u
Avondvlucht naar huis
Een goed gevuld programma, maar wat denken jullie? Nog tips?
Vrijdag: Washington
Aankomst
Zaterdag: Washington
Library of Congress
Capitool met rondleiding
National Air & Space Museum
National Gallery of Art
Zondag: Washington
Wandeling rond westelijk deel van de Mall (monumenten)
National Museum of National History
Wandeling door Georgetown
Maandag: Washington
Arlington Cemetery
Old Post Office
National Archives
National Building Museum
Amtrak naar New York
Dinsdag: New York
Empire State Building (8u 's morgens, vlakbij ons hotel)
New York Library
Grand Central Terminal
Chrysler Building
Rockefeller Plaza
St Patricks Cathedral
Fifth Avenue (Trump Tower, FAO Schwartz...)
Avondje op Times Square
Woensdag: New York
Washington Square en wandeling door Greenwich
High Line
Lunch in de buurt van Madison Square Park
Union Square Park
eventueel kort naar SoHo
Basketbalwedstrijd Brooklyn Nets
Donderdag: New York
Macy's
City Hall
Ground Zero
Wandeling door Financial District
City Lights boat tour
Vrijdag: New York
American Museum of Natural History
Central Park
Little Italy
Chinatown
Avond in Metropolitan Museum of Arts
Zaterdag: New York
Waar we zin in hebben tot 14u
Avondvlucht naar huis
Een goed gevuld programma, maar wat denken jullie? Nog tips?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 186 Reacties
- 46635 Weergaves
-
Laatste bericht door JWTS
-
- 7 Reacties