Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis bvbeilen: NY - Toronto - Washington - Florida
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Reis bvbeilen: NY - Toronto - Washington - Florida
In september 2013 willen we onderstaande reis gaan maken.
We willen een gedeelte doen met een auto icm motels, en in florida met een camper rond en de laatste paar dagen in een resort. Vorig jaar in het westen van de VS zelf alles geregeld en ben van plan onderstaande ook allemaal zelf te regelen.
Als er mensen zijn met ervaring en zien dat ik een plaatsje heb gekozen waar niet zoveel te doen is zijn die tips meer dan welkom.. de bekende activiteiten zoals Niagara, White house visit, Amish country enzo willen we sowieso doen. Aanvullingen zijn meer dan welkom.
Dag 1 Vlucht naar New York
Dag 2 New York
Dag 3 New York
Dag 4 New York - Watkins Glen (Ithaca of Geneva)
Dag 5 Watkins Glen | ( OF Ithaca / Genva) - Toronto
Dag 6 Toronto verblijf
Dag 7 Toronto - Jamestown
Dag 8 Jamestown - Williamsport
Dag 9 Williamsport - Harrisburg
Dag 10 Harrisburg - Washington
Dag 11 Washington
Dag 12 Washington
Dag 13 Washington vlucht naar MIAMI
Dag 14 Miami - Key West
Dag 15 Key West - Everglades
Dag 16 Everglades - Naples
Dag 17 Naples - Venice
Dag 18 Venice - Tampa
Dag 19 Tampa - Orlando
Dag 20 Orlando - Daytona Beach
Dag 21 Daytona Beah - Palm Bay
Dag 22 Palm Bay - Palm Beach
Dag 23 Palm Beach - Miami
Dag 24 Miami - Schiphol
We willen een gedeelte doen met een auto icm motels, en in florida met een camper rond en de laatste paar dagen in een resort. Vorig jaar in het westen van de VS zelf alles geregeld en ben van plan onderstaande ook allemaal zelf te regelen.
Als er mensen zijn met ervaring en zien dat ik een plaatsje heb gekozen waar niet zoveel te doen is zijn die tips meer dan welkom.. de bekende activiteiten zoals Niagara, White house visit, Amish country enzo willen we sowieso doen. Aanvullingen zijn meer dan welkom.
Dag 1 Vlucht naar New York
Dag 2 New York
Dag 3 New York
Dag 4 New York - Watkins Glen (Ithaca of Geneva)
Dag 5 Watkins Glen | ( OF Ithaca / Genva) - Toronto
Dag 6 Toronto verblijf
Dag 7 Toronto - Jamestown
Dag 8 Jamestown - Williamsport
Dag 9 Williamsport - Harrisburg
Dag 10 Harrisburg - Washington
Dag 11 Washington
Dag 12 Washington
Dag 13 Washington vlucht naar MIAMI
Dag 14 Miami - Key West
Dag 15 Key West - Everglades
Dag 16 Everglades - Naples
Dag 17 Naples - Venice
Dag 18 Venice - Tampa
Dag 19 Tampa - Orlando
Dag 20 Orlando - Daytona Beach
Dag 21 Daytona Beah - Palm Bay
Dag 22 Palm Bay - Palm Beach
Dag 23 Palm Beach - Miami
Dag 24 Miami - Schiphol
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis bvbeilen: NY - Toronto - Washington - Florida
Je rijdt vanuit New York naar Toronto, dan weer terug naar Washington en vliegt vanuit daar naar Miami. Wellicht is het handiger en sneller om Washington e.d. al op de weg heen naar Toronto mee te nemen en dan vandaaruit (of vanuit Buffalo) naar Miami te vliegen. Voor wat betreft Florida heb ik geen tips. Voor het deel van Washington naar Toronto via Watkins Glen kan je wellicht wat halen uit ons reisverslag van afgelopen herfst. http://martinenmarianne2012.blogspot.nl/
Martin
Martin
- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Je schrijft dat je een deel met de auto en een deel met de camper wilt doen. M.i. kun je juist beter het Noordoost stuk met de camper doen, en Florida met de auto ipv andersom. In je reis staat ook Toronto opgenomen. Wij vonden dit niet zo'n bijzondere stad. Ik kan me voorstellen dat je de Niagara Falls wilt zien, maar dan zou je ook vanuit bijv. Watkins Glen daar naar toe kunnen rijden en dan een overnachting boeken en de reis richting Washington voortzetten. Je zou dan ook ergens in het 'Amish gebied' van Pennsylvania (bij Lancaster) kunnen overnachten. Of als je perse Toronto wilt zien, kun je daar misschien beter starten en dan via NY naar Washington rijden en dan naar Miami vliegen.
Je wilt de 'bekende activiteiten' doen zoals een White House visit. Dit is niet iedereen gegeven. Er is een uitgebreid topic op dit forum hierover. Ik zou dat eens goed doorlezen. Je moet namelijk aanvragen bij een senator en hopen dat je goedkeuring krijg.
Je wilt de 'bekende activiteiten' doen zoals een White House visit. Dit is niet iedereen gegeven. Er is een uitgebreid topic op dit forum hierover. Ik zou dat eens goed doorlezen. Je moet namelijk aanvragen bij een senator en hopen dat je goedkeuring krijg.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
-
- Amerika-ontdekker
Dank voor je tips!! Zal het eens bekijken.. ga zeker even jullie reisverslag doornemenMartin & Marianne schreef:Je rijdt vanuit New York naar Toronto, dan weer terug naar Washington en vliegt vanuit daar naar Miami. Wellicht is het handiger en sneller om Washington e.d. al op de weg heen naar Toronto mee te nemen en dan vandaaruit (of vanuit Buffalo) naar Miami te vliegen. Voor wat betreft Florida heb ik geen tips. Voor het deel van Washington naar Toronto via Watkins Glen kan je wellicht wat halen uit ons reisverslag van afgelopen herfst. http://martinenmarianne2012.blogspot.nl/
Martin

Thanks!!!analogkid schreef:Je schrijft dat je een deel met de auto en een deel met de camper wilt doen. M.i. kun je juist beter het Noordoost stuk met de camper doen, en Florida met de auto ipv andersom. In je reis staat ook Toronto opgenomen. Wij vonden dit niet zo'n bijzondere stad. Ik kan me voorstellen dat je de Niagara Falls wilt zien, maar dan zou je ook vanuit bijv. Watkins Glen daar naar toe kunnen rijden en dan een overnachting boeken en de reis richting Washington voortzetten. Je zou dan ook ergens in het 'Amish gebied' van Pennsylvania (bij Lancaster) kunnen overnachten. Of als je perse Toronto wilt zien, kun je daar misschien beter starten en dan via NY naar Washington rijden en dan naar Miami vliegen.
Toronto leek ons een leuke toevoeging, mede dat we dan sowieso de falls van twee kanten kunnen bekijken.. maar zeker geen must.. ik zal het eens in de groep gooien.. Voor wat betreft het omdraaien van camper en auto, dat heb ik van een collega ook als tip gekregen.. Denk dat dat wel een serieuze optie is.. moeten we wel bij de grote steden een fatsoenlijke camperplek zien te vinden.. tips? anyone?
Voor wat betreft de White House visit, ik heb inmiddels contact met een senators office gehad.. alle paspoorten zijn verlengd en zo gauw ik de ruwe data heb ga ik de aanvraag versturen.. we zijn nog erg op tijd, de persoon van de senators office mailde gaf aan hoe vroeger de aanvraag hoe beter. 9 maanden was ruim op tijd.. maar het blijft een soort van lot uit de loterij als ik dat topic bekijk

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
In september heb je wel een goede kans dat je erin komt voor de Witte Huis rondleiding (die niet echt een rondleiding is, meer een zelf door de vertrekken lopen). De schoolreisjes zijn dan nog niet begonnen en de toeristen zijn een stuk minder. Tijdens mijn rondleidingen in september stond er helemaal geen rij en mochten we zelfs langs het monument dat de hele zomer gesloten is, omdat daar de tours naar binnen gaan, lopen.
Dit is het Noordoosten forum, maar ik wil het toch even over jullie Florida gedeelte hebben. Daar hebben jullie n.m.m. absoluut geen tijd om lekker te ontspannen ingedeeld. Wat willen jullie bijvoorbeeld die ene nacht in Orlando doen? Of Tampa? Of Daytona? Allemaal niet echt steden die de moeite waard zijn, tenzij je lekker op het strand gaat relaxen of naar een amusementspark gaat. Ik zou me concentreren op een van de kusten, oost of west. Mijn voorkeur gaat naar de westkust, waar je dan eventueel Everglades en Miami bij zou kunnen nemen. Anders lijkt me jullie Florida reis een teleurstelling te worden.
Dit is het Noordoosten forum, maar ik wil het toch even over jullie Florida gedeelte hebben. Daar hebben jullie n.m.m. absoluut geen tijd om lekker te ontspannen ingedeeld. Wat willen jullie bijvoorbeeld die ene nacht in Orlando doen? Of Tampa? Of Daytona? Allemaal niet echt steden die de moeite waard zijn, tenzij je lekker op het strand gaat relaxen of naar een amusementspark gaat. Ik zou me concentreren op een van de kusten, oost of west. Mijn voorkeur gaat naar de westkust, waar je dan eventueel Everglades en Miami bij zou kunnen nemen. Anders lijkt me jullie Florida reis een teleurstelling te worden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Bij Washington hebben we op Cherry Hill gestaan. Volgens de eigen website http://www.cherryhillpark.com/index.cfm de 'closest campground to Washington'. Of dat zo is, weet ik niet, maar vanaf de camping kun je op de bus stappen die je bij een metrostation afzet, waar je vervolgens de metro naar het centrum van Washington kunt nemen. Total reistijd 45 minuten, dus goed te doen. Camping is verder prima (wel groot), maar vooral de locatie is super.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
Wij vonden Toronto juist een leuke stad en hebben ons hier 2 dagen prima vermaakt! Die 2 dagen hebben we echt veel leuke dingen kunnen doen, het is in mijn ogen een hele diverse stad.analogkid schreef:In je reis staat ook Toronto opgenomen. Wij vonden dit niet zo'n bijzondere stad.
-
- Amerika-ontdekker
Goed nieuws dus voor wat betreft het witte huis bezoek..Petra/VS schreef:In september heb je wel een goede kans dat je erin komt voor de Witte Huis rondleiding (die niet echt een rondleiding is, meer een zelf door de vertrekken lopen). De schoolreisjes zijn dan nog niet begonnen en de toeristen zijn een stuk minder. Tijdens mijn rondleidingen in september stond er helemaal geen rij en mochten we zelfs langs het monument dat de hele zomer gesloten is, omdat daar de tours naar binnen gaan, lopen.

Voor wat betreft het Florida stuk zal ik nog wel even posten in het juiste forum gedeelte, goeie tip!! we willen de vakantie afsluiten met een paar dagen resort (denk max 3) maar zal dat ff toelichten in het juiste topic

Thanks gaan we bekijken;)analogkid schreef:Bij Washington hebben we op Cherry Hill gestaan. Volgens de eigen website http://www.cherryhillpark.com/index.cfm de 'closest campground to Washington'. Of dat zo is, weet ik niet, maar vanaf de camping kun je op de bus stappen die je bij een metrostation afzet, waar je vervolgens de metro naar het centrum van Washington kunt nemen. Total reistijd 45 minuten, dus goed te doen. Camping is verder prima (wel groot), maar vooral de locatie is super.
Welke dingen heb je daar ondernomen??tosca schreef:Wij vonden Toronto juist een leuke stad en hebben ons hier 2 dagen prima vermaakt! Die 2 dagen hebben we echt veel leuke dingen kunnen doen, het is in mijn ogen een hele diverse stad.analogkid schreef:In je reis staat ook Toronto opgenomen. Wij vonden dit niet zo'n bijzondere stad.
Toen we aankwamen op het vliegveld zijn we met een auto eerst naar de Niagara Falls gereden en hebben daar de middag doorgebracht. Nadien zijn we naar de stad gereden om de auto in te leveren en in te checken.
We hebben een rondleiding door de stad met een Greeter gedaan. Dit programma (wat in meerdere steden actief is) is een gratis programma waarbij locals toeristen rondleiden door de stad. Wij hebben dit in meerdere steden gedaan, en ook deze keer was het weer erg leuk! Met haar bezochten we China Town en de wijk Kensington, een leuke - beetje alternatieve - wijk.
Via Groupon hadden we tickets voor de hop-on-hop-off bus, dus lekker in het zonnetje een rondje door de stad gereden en lekker uitstappen waar je maar wilt.
Winkelen kun je ook erg goed doen in Toronto, zo heb je het Eaton Centre waar je erg goed kunt winkelen. Ligt aan Yonge Street, wat sowieso een erg leuke straat is met veel winkels en restaurantjes. Ook de St. Lawrence Market (een overdekte markt) leuk om te bezoeken, daar in de buurt zitten ook leuke terrasjes, waaronder De Biermarkt met een Manneke Pis binnen
.
Wij houden van sport en hebben dus uiteraard ook een baseball wedstrijd bezocht, van de Toronto Blue Jays. Zij hebben een prachtig stadion, waar een dak op zit wat dicht kan (wat in de honkbal niet vaak voorkomt) en in de (normaal gesproken) open kant van het stadion zit een hotel.
Naast het stadion staat de CN Tower, wanneer je hier omhoog gaat heb je een prachtig uitzicht over de stad. Er is ook een glazen bodem waar je over heen kunt lopen (als je durft) en dan zo naar beneden kijken.
Op het plein in de stad (aan Yonge Street, tegenover de Mall) worden zomers veel activiteiten georganiseerd zoals het draaien van films e.d. Ze hebben hier een beetje Times Square willen nabootsen
Al met al vonden wij het een leuke relaxte stad, waar genoeg te doen is voor 2 of 3 dagen (zeker wanneer je ook de Falls) bezoekt. De mensen zijn erg aardig en je kunt er goed eten!
We hebben een rondleiding door de stad met een Greeter gedaan. Dit programma (wat in meerdere steden actief is) is een gratis programma waarbij locals toeristen rondleiden door de stad. Wij hebben dit in meerdere steden gedaan, en ook deze keer was het weer erg leuk! Met haar bezochten we China Town en de wijk Kensington, een leuke - beetje alternatieve - wijk.
Via Groupon hadden we tickets voor de hop-on-hop-off bus, dus lekker in het zonnetje een rondje door de stad gereden en lekker uitstappen waar je maar wilt.
Winkelen kun je ook erg goed doen in Toronto, zo heb je het Eaton Centre waar je erg goed kunt winkelen. Ligt aan Yonge Street, wat sowieso een erg leuke straat is met veel winkels en restaurantjes. Ook de St. Lawrence Market (een overdekte markt) leuk om te bezoeken, daar in de buurt zitten ook leuke terrasjes, waaronder De Biermarkt met een Manneke Pis binnen

Wij houden van sport en hebben dus uiteraard ook een baseball wedstrijd bezocht, van de Toronto Blue Jays. Zij hebben een prachtig stadion, waar een dak op zit wat dicht kan (wat in de honkbal niet vaak voorkomt) en in de (normaal gesproken) open kant van het stadion zit een hotel.
Naast het stadion staat de CN Tower, wanneer je hier omhoog gaat heb je een prachtig uitzicht over de stad. Er is ook een glazen bodem waar je over heen kunt lopen (als je durft) en dan zo naar beneden kijken.
Op het plein in de stad (aan Yonge Street, tegenover de Mall) worden zomers veel activiteiten georganiseerd zoals het draaien van films e.d. Ze hebben hier een beetje Times Square willen nabootsen

Al met al vonden wij het een leuke relaxte stad, waar genoeg te doen is voor 2 of 3 dagen (zeker wanneer je ook de Falls) bezoekt. De mensen zijn erg aardig en je kunt er goed eten!
- girliecathy
- Amerikakenner
Hoi Tosca,
Wij gaan ook naar Toronto en zijn op zoek naar een leuk hotel. Waar hebben jullie gezeten ? Of misschien heeft iemand anders een goede tip voor een leuk hotel, het liefst buiten de stad met openbaar vervoer naar de stad toe.
En bedankt voor de tip van de Greeter lijkt me heel erg leuk om te doen.
Wij gaan ook naar Toronto en zijn op zoek naar een leuk hotel. Waar hebben jullie gezeten ? Of misschien heeft iemand anders een goede tip voor een leuk hotel, het liefst buiten de stad met openbaar vervoer naar de stad toe.
En bedankt voor de tip van de Greeter lijkt me heel erg leuk om te doen.
Wij zaten in Toronto in een hotel bij het vliegveld. Daar hebben ze uitstekende hotels voor een lage prijs (wij hadden via Hotwire). Geloof dat we nog geen € 45 per nacht betaalde voor prima 3*.
Je kunt daar dichtbij naar diverse metro/treinstations rijden waar je bijna gratis kunt parkeren. Wij hebben er uiteindelijk voor gekozen om toch gewoon de stad in te rijden. Stonden in een ondergrondse grote garage vlak achter het Eaton Centre en betaalde hier nagenoeg evenveel als parkeren+trein. Toch een stuk comfortabeler en flexibeler.
Je kunt daar dichtbij naar diverse metro/treinstations rijden waar je bijna gratis kunt parkeren. Wij hebben er uiteindelijk voor gekozen om toch gewoon de stad in te rijden. Stonden in een ondergrondse grote garage vlak achter het Eaton Centre en betaalde hier nagenoeg evenveel als parkeren+trein. Toch een stuk comfortabeler en flexibeler.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
-
- Amerika-ontdekker
Thanks voor je uitgebreide reactie Tosca!! wat is dit forum toch fijntosca schreef:Toen we aankwamen op het vliegveld zijn we met een auto eerst naar de Niagara Falls gereden en hebben daar de middag doorgebracht. Nadien zijn we naar de stad gereden om de auto in te leveren en in te checken.
.................

-
- Amerika-ontdekker
** Update **
De tickets zijn geboekt, direct via United gedaan en viel ons best mee qua prijs. Amsterdam - Washington | New York - Orlando | Miami - Amsterdam totaal 635€ p.p.
Nu hebben we dus de data vast staan.. we hebben tevens besloten om combi auto/motels te doen en de camper achterwege te laten..
3-6 september Washington
......Amish Country - ????? - Toronto - Finger Lakes - ??? - ???...................
13-16 September New York
Aanvraag voor bezoek aan witte huis is gedaan.. verder willen we om de prijs een beetje acceptabel te houden in brooklyn een motel/hotel boeken (tips??) daarnaast ben ik benieuwd of jullie op de route zoals boven aangegeven leuke tips hebben.. ben heel benieuwd.. we zijn flexibel..
16-26 September Florida http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 11&t=45476
De tickets zijn geboekt, direct via United gedaan en viel ons best mee qua prijs. Amsterdam - Washington | New York - Orlando | Miami - Amsterdam totaal 635€ p.p.
Nu hebben we dus de data vast staan.. we hebben tevens besloten om combi auto/motels te doen en de camper achterwege te laten..
3-6 september Washington
......Amish Country - ????? - Toronto - Finger Lakes - ??? - ???...................
13-16 September New York
Aanvraag voor bezoek aan witte huis is gedaan.. verder willen we om de prijs een beetje acceptabel te houden in brooklyn een motel/hotel boeken (tips??) daarnaast ben ik benieuwd of jullie op de route zoals boven aangegeven leuke tips hebben.. ben heel benieuwd.. we zijn flexibel..
16-26 September Florida http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 11&t=45476
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 3655 Weergaves
-
Laatste bericht door habbekuk
-