Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Trip NY en DC (eerste keer)

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Bartje006
Amerika-ontdekker

Trip NY en DC (eerste keer)

Bericht door Bartje006 »

Goedemiddag,

Mijn vriendin en ik willen dit jaar graag naar NY en Washington. We willen ongeveer eind augustus (rond de 22e) gaan voor ongeveer 12 dagen.
Ik heb al veel andere posts gelezen hier. Allemaal erg handig! We zijn nu eerst aan het kijken naar de vliegtickets. Het uitzoeken van hotels (en Hotwire en Priceline uitzoeken) komt daarna wel.

2 weken terug waren er tickets voor €495 rechtstreeks van AMS naar NYC en terug (goede tijden). Nu is het goedkoopste DUS naar NYC (en terug) via Madrid voor €514. Is dit voor die periode normaal? Of moet ik wachten tot de prijzen wat dalen?

Zodra de vlucht is geboekt, kan ik mooi in dit topic verdergaan over hotels, vervoer etc. :)

Bedankt!
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Re: Trip NY (eerste keer)

Bericht door Katja »

Als je naar NY en DC wilt kun je dan niet beter naar de ene plaats vliegen en vanuit de andere terug?
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

hoi,
wij gaan in april-mei voor de eerste keer naar NY. Ik heb zowat van september tot januari de prijzen in de gaten gehouden voor onze periode (= buiten schoolvakantie, dus doorgaans goedkoper) en ze zijn nooit onder de 500€pp gegaan.
514 pp in augustus lijkt mij op dit moment dan ook een scherpe prijs, ik zou boeken (is maar 20€ meer dan 495 toch?)

wij hebben ons verblijf geboekt via airbnb.com dan huur je via particulieren een kamer of een volledig appartement. Is doorgaans goedkoper en je hebt meer een buurt-gevoel, alsof je echt eventjes in NY woont! Forumlid Meyem gaat je wel nog waarschuwen dat je daarmee moet opletten, :wink: niet alle verhuur is legaal (kamer bij mensen thuis = legaal, appartement waar de verhuurder niet woont = niet legaal). Lees vooral de recensies, pakkans is erg klein, er zijn veel enthousiaste gebruikers van deze site
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

Katja schreef:Als je naar NY en DC wilt kun je dan niet beter naar de ene plaats vliegen en vanuit de andere terug?
een retourtje vanaf dezelfde luchthaven is doorgaans toch goedkoper en ja kan makkelijk met de trein of bus over en weer naar Washington
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Soms scheelt het maar heel weinig in de kosten. Ik heb regelmatig voor nauwelijks prijsverschil van een andere luchthaven gevlogen. Retourtje met de trein is vrij prijzig en met de bus ben je 4 uur enkele reis onderweg. Het is in ieder geval de moeite waard om de kosten en de tijd die je verliest naast elkaar te zetten.
Bartje006
Amerika-ontdekker

Bericht door Bartje006 »

Bedankt voor de reacties!

Ik heb zo ongeveer alle mogelijke opties in een Excelsheet gezet en uitgerekend hoeveel het totaal kost (dus ook met trein erbij).
Goedkoopste met NYC heen en WAS terug is €641. €50 p.p. duurder dan NYC - NYC (alles dus inclusief reis naar en terug van WAS).

Voor die €50 p.p. hoeven we dan wel niet meer terug naar NYC.
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Voor die €50 p.p. heb je dan bijna een dag extra vakantie. Zou ik er wel voor over hebben.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

LeenG schreef:Forumlid Meyem gaat je wel nog waarschuwen dat je daarmee moet opletten, :wink: niet alle verhuur is legaal (kamer bij mensen thuis = legaal, appartement waar de verhuurder niet woont = niet legaal). Lees vooral de recensies, pakkans is erg klein, er zijn veel enthousiaste gebruikers van deze site
nu hoef ik het niet meer te zeggen :wink:
De pakkans is inderdaad niet zo groot, de kans dat je belazerd wordt en je geld kwijt bent, is groter :lol:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Via Airbnb is de kans dat je je geld kwijt bent nihil omdat je daarvoor door Airbnb beschermd wordt. Enige risico wat je zou kunnen lopen is dat mensen je op het laatste moment laten staan maar als er veel goede recensies zijn is die kans ook niet zo groot.

In DC heb ik nog een heel fijn Airbnb adresje mocht daar interesse in zijn.
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

inderdaad, bij airbnb werkt het zo: wanneer je aanvraag om te huren wordt goedgekeurd door de verhuurder (je mailt best op voorhand even met wat info over jezelf), dan reserveer je via de website. Het geld wordt van je creditcard afgehaald maar Airbnb houdt het zelf bij tot 24u nadat je ingecheckt bent. Zo is de verhuurder op voorhand zeker dat jij kan betalen. Als jij bij aankomst vaststelt dat er iets niet klopt, of de verhuurder komt niet opdagen ofzo, kan je onmiddellijk de klantendienst op de hoogte brengen, zij zoeken iets nieuws voor jou maar de malafide verhuurder krijgt zijn geld niet.

aan Bartje006: voor die 50€ pp meer, zou ik ook niet twijfelen en via WAS terugkeren
Bartje006
Amerika-ontdekker

Bericht door Bartje006 »

Thnx!

We willen nu boeken, alleen zijn we erachter gekomen dat er een bestedingslimiet op onze creditcard zit.
Geeft het problemen als ik de creditcard van iemand anders gebruik? Van mijn moeder bv. Of kan dat gewoon?

We boeken via expedia.de (scheelt €30 p.p. met Expedia.nl) en daar staat 'Vorname', 'Name' en achternaam.
Moet ik bij Name mijn 2 doopnamen invoeren? Elders op het forum heb ik gelezen dat de voornaam en de achternaam voldoende is (zoals die in het paspoort staan). Klopt dat nog steeds? Of zijn ze inmiddels strenger geworden?

Bedankt!
Bennogr
Amerika-expert

Re: Trip NY en DC (eerste keer)

Bericht door Bennogr »

Als je de namen invult die in je paspoort staan, zit je altijd goed. Vergeet ook niet om bij de ESTA diezelfde namen in te vullen. Ik heb ooit eens problemen gehad toen ik mijn roepnaam nog gebruikte ipv mijn officiele namen. Doe dat dus niet meer.

En zolang je moeder niet gaat klagen bij de bank dat iemand haar kaart misbruikt heeft om vliegkaartjes naar New York te kopen is er niets aan de hand. Ik neem aan, dat ze dat niet zal doen en dat je haar zegen hebt voor je reis.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Bartje006
Amerika-ontdekker

Bericht door Bartje006 »

Bedankt. De tickets zijn geboekt via American Airlines.

Normaal krijg ik meteen de boarding passes in PDF. Maar nu staat er bij American Airlines en British Airways dat ik deze pas 24 uur voor vertrek kan printen. Klopt dat? Of kijk ik ergens overheen?

Alvast bedankt!
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Boarding pass krijg je pas na inchecken en dat kan in de regel pas 24 uur van tevoren.
jonkw
Amerika-ontdekker

Bericht door jonkw »

Volgens mij is de treinreis tussen Washington en New York slechts 40 dollar (enkele reis) dus dat zou een optie zijn. Is lekker relaxt ook, incl. je koffers. De rit duurt ongeveer 3,5 uur. Met bus ruim een uur langer hoor.
:geek2:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dat hangt ervanaf hoe ver van tevoren je boekt. Ik betaalde $82 enkele reis de laatste keer dat ik ging.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Mijn broer is net terug van een retourtje Baltimore-NYC; hij reisde met Greyhound (Peter Pan bus) voor 20 dollar heen en voor 17 dollar weer terug. Kort van te voren pas geregeld. Bus zat nog niet half vol, had 110V en wifi, en stopte onderweg nergens. Broer was erg enthousiast :)
DaMeastro
Amerika-ontdekker

Bericht door DaMeastro »

Katja, wat is dat airnb adres in dc? Heb je in new york ook via airnb gedaan? Wat was jou ervaring daarmee?
Iemand anders met ervaringen in nyc via airnb natuurlijk ook van harte welkom.
Ben echt aan het twijfelen om via priceline te bieden of via airnb.
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Deze: https://www.airbnb.com/rooms/333398
In NY waren we van plan om via Airbnb te overnachten maar helaas werd onze planning heel vreemd door de storm tijdens onze reis en hebben we last minute maar een hostel geboekt.
BibiS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door BibiS »

Wij hadden afgelopen jaar hotel 17 vlakbij union square geboekt, mijn vriend had het allemaal geregeld. Was goedkoop, simpel en netjes. Klein min puntje dat je badkamer moet delen, maar deze wordt wel telkens na elke gast gepoetst. Daarnaast zijn er meerdere badkamers waar je gebruik van mag/ kan maken dus je hoeft niet te wachten. Eerder heb ik in duurdere hotels geslapen, je bent zoveel op pad dat het eigenlijk niet uitmaakt als de basis maar goed is vandaar dat hotel 17 mij positief heeft verrast.

In 2011 heb ik in DC in de Capitol Hill suites geslapen, ideaal gelegen vlakbij het Capitool en de Smithsonian musea.Wij zijn hier met de Amtrak (trein) heen gereisd, dat is qua prijs/ kwaliteit verhouding ook heel goed bevallen. Tijdens de rit kun je heerlijk naar buiten kijken, leuke contacten op doen en genieten van de rit.
www.Citizenof.com blog vol reis- woon en interieurinspiratie
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer