Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Pakket verzenden vanuit New York
Pakket verzenden vanuit New York
Hallo,
Heeft er iemand ervaring met een pakket verzenden vanuit New York naar België?
Wat zijn de mogelijkheden, en de kostprijzen?
En hoe zit het dan juist in elkaar met douane enzo ?
Alle tips zijn welkom...
Groetjes en alvast bedankt!
Heeft er iemand ervaring met een pakket verzenden vanuit New York naar België?
Wat zijn de mogelijkheden, en de kostprijzen?
En hoe zit het dan juist in elkaar met douane enzo ?
Alle tips zijn welkom...
Groetjes en alvast bedankt!
-
- Amerika-expert
Hangt van veel dingen af. Boeken gaan bijvoorbeeld tegen een speciaal tarief met de post.
De post is waarschijnlijk het goedkoopste. Alle pakketten moeten vanuit een postkantoor verstuurd worden en daar hebben ze alle mogelijke materialen te koop: dozen, plakband, enz.
Gewoon bij een postkantoor binnenlopen als je in de VS bent en vragen. Vooral in wat kleinere postkantoren zijn ze erg vriendelijk en behulpzaam.
De post is waarschijnlijk het goedkoopste. Alle pakketten moeten vanuit een postkantoor verstuurd worden en daar hebben ze alle mogelijke materialen te koop: dozen, plakband, enz.
Gewoon bij een postkantoor binnenlopen als je in de VS bent en vragen. Vooral in wat kleinere postkantoren zijn ze erg vriendelijk en behulpzaam.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Heb in 2002 een pakket vanuit een klein postkantoor bij Buffalo NY naar mezelf gestuurd. Ik ging nog twee weken reizen na summercamp en wilde al die "zooi" niet meeslepen...
Let op dat er totaal geen tekst op de dozen mag staan. Je kunt dus geen doos uit de supermarkt nemen, tenzij je de tekst onleesbaar maar of afplakt met tape. Tape kun je bij het postkantoor krijgen, ze controleren erg goed of het goed dicht zit (ik had nogal een grote zware doos - vol papier enzo). Het versturen was wel prijzig, maar dat kwam door de grootte en het gewicht (dat was in NL ook duur geweest).
Vier weken later, ik was alweer twee weken thuis, is de doos keurig bij me thuis bezorgd. Geen centje pijn...
Dus inderdaad: gewoon ter plekke naar een postkantoor en dan lukt het wel.
Let op dat er totaal geen tekst op de dozen mag staan. Je kunt dus geen doos uit de supermarkt nemen, tenzij je de tekst onleesbaar maar of afplakt met tape. Tape kun je bij het postkantoor krijgen, ze controleren erg goed of het goed dicht zit (ik had nogal een grote zware doos - vol papier enzo). Het versturen was wel prijzig, maar dat kwam door de grootte en het gewicht (dat was in NL ook duur geweest).
Vier weken later, ik was alweer twee weken thuis, is de doos keurig bij me thuis bezorgd. Geen centje pijn...
Dus inderdaad: gewoon ter plekke naar een postkantoor en dan lukt het wel.
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
- Bostonlover
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Hangt er vanaf wat je erin stopt. Als je er bijvoorbeeld aan denkt om nieuw aangeschafte kleding naar Nederland te verzenden, of in de USA gekochte andere artikelen dan heb je te maken met invoerrechten. De fabrikant of leverancier moet een bonnetje met de waarde van de verstuurde goederen bij het pakket leveren. Daarover moet je in Nederland wel of geen belasting betalen, afhankelijk van de waarde en het soort artikel. Als je zelf naar het postkantoor gaat en iets opstuurt is de kans dat de douane je een heffing/boete oplecht kleiner, maar nog wel aanwezig. Haal dan i.e.g. de bonnetjes van de artikelen af, maar bewaar ze wel voor eventueel achteraf gezeur met de douane. Je moet op het pakket aangeven wat er in zit!
De pakketten komen met aan zekerheid grensende waarschijnlijkheid gewoon aan, dat is het probleem verder niet, UPS is bijvoorbeeld erg betrouwbaar. In het postkantoor kun je blanco pakketten kopen.
De pakketten komen met aan zekerheid grensende waarschijnlijkheid gewoon aan, dat is het probleem verder niet, UPS is bijvoorbeeld erg betrouwbaar. In het postkantoor kun je blanco pakketten kopen.
Gewoon douanewaarde heel laag opgeven. Dan betaal je geen douanekosten. Enige nadeel is dat je pakket dan niet voldoende verzekerd, dus ze moeten hem niet kwijtraken... Maar dat zal wel niet.
Mack
MW Drawings
MW Drawings
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Liesbeth,
Als je naar een DHL, UPS of Fedex kantoor gaat, dan regelen zij het helemaal voor je. Je hoeft alleen een "commercial invoice" te hebben. Afhankelijk van de waarde van jouw goederen moet je eventueel invoerrechten en BTW betalen. Dus hou de waarde op de commerciel invoice zo laag mogelijk.
Over persoonlijke bezittingen hoef je natuurlijk nooit invoerrechten te betalen, maar dan zou je een rekening van de spullen moeten hebben waarop vermeld staat dat je ze in Europa hebt aangeschaft. Software is bijvoorbeeld ook invoerrechten vrij... omdat dat ook gedownload kan worden.
MAS
Als je naar een DHL, UPS of Fedex kantoor gaat, dan regelen zij het helemaal voor je. Je hoeft alleen een "commercial invoice" te hebben. Afhankelijk van de waarde van jouw goederen moet je eventueel invoerrechten en BTW betalen. Dus hou de waarde op de commerciel invoice zo laag mogelijk.
Over persoonlijke bezittingen hoef je natuurlijk nooit invoerrechten te betalen, maar dan zou je een rekening van de spullen moeten hebben waarop vermeld staat dat je ze in Europa hebt aangeschaft. Software is bijvoorbeeld ook invoerrechten vrij... omdat dat ook gedownload kan worden.
MAS
2005.... again in 2007!!!... again in 2009!!!
reisverslag zuidwesten 2005
reisverslag zuidwesten en New York 2007
reisverslag 2009
http://www.asmas.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
reisverslag zuidwesten 2005
reisverslag zuidwesten en New York 2007
reisverslag 2009
http://www.asmas.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Color01
- Amerika-expert
Mantoinette schreef:Liesbeth,
ik doe veel aan import en export ... maar ik kan je wel aanraden om het niet met UPS - DHL of FedEx te sturen...want dan weet je zeker dat je veels te veel voor de verzending betaald en dat je er extra belasting over moet betalen.
Het beste is wat ik vind is altijd nog voor gewone dingen de USPS... ik stuur elk jaar een grote doos met veel kleding naar mijn kinderen in nederland en ze hebben nog nooit iets hoeven te betalen.
Van particulier naar particulier gaat meestal zonder invoerrechten ed.
Het goedkoopste is per boot, duurt ca. 10 weken. Voor ca. 10 kilo is dat bijna $40..kijk ook eens op de iste van usps, daar staan alle tarieven vermeld.
Vermeld dan bij inhoud kinderkleding, kado's etc. en de waarde niet te hoog, dan komen er meestal geen extra kosten bij!
Het goedkoopste is per boot, duurt ca. 10 weken. Voor ca. 10 kilo is dat bijna $40..kijk ook eens op de iste van usps, daar staan alle tarieven vermeld.
Vermeld dan bij inhoud kinderkleding, kado's etc. en de waarde niet te hoog, dan komen er meestal geen extra kosten bij!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 6242 Weergaves
-
Laatste bericht door semmie67
-
- 7 Reacties