Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
5 dagen New York
- jordywos
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
5 dagen New York
Hallo,
Ik ga volgend jaar in april voor 5 dagen de stad New York verkennen, we hebben een hoteletje gevonden in een zijstraat van Times Square en willen vanuit dat hotel de hele stad zien, dat zijn we van plan met de taxi te doen, misschien niet de meest voordelige oplossing maar wel het makkelijkste.
Ik vroeg me alleen af wat allemaal geld kost om te bezichtigen bijvoorbeeld Central park weet ik dat dat gewoon free entrance is maar bijvoorbeeld om bij het 9/11 memorial te komen of naar het vrijheids beeld te komen, kost dat geld en zoja hoeveel?
En hebben jullie nog tips voor me? want ga voor het eerst naar de VS!
Bedankt!
Gr,
Jordy
Ik ga volgend jaar in april voor 5 dagen de stad New York verkennen, we hebben een hoteletje gevonden in een zijstraat van Times Square en willen vanuit dat hotel de hele stad zien, dat zijn we van plan met de taxi te doen, misschien niet de meest voordelige oplossing maar wel het makkelijkste.
Ik vroeg me alleen af wat allemaal geld kost om te bezichtigen bijvoorbeeld Central park weet ik dat dat gewoon free entrance is maar bijvoorbeeld om bij het 9/11 memorial te komen of naar het vrijheids beeld te komen, kost dat geld en zoja hoeveel?
En hebben jullie nog tips voor me? want ga voor het eerst naar de VS!
Bedankt!
Gr,
Jordy
Re: 5 dagen New York
Ha Jordy, wat leuk dat jullie naar NY gaan. Het is een enorm gave stad om te bezoeken. Ik zou er echter niet voor kiezen om de taxi te nemen, maar gewoon een metrokaart te kopen. Kost 30 dollar voor een week en kun je onbeperkt van de metro gebruik maken. Dit is niet alleen een stuk voordeliger, maar ook een stuk sneller!
Wat je kwijt bent aan entree fees heeft alles te maken met wat je wilt bezoeken. Op de website van elke attractie zijn de actuele prijzen te vinden, dus je kunt zelf gewoon een kleine speurtocht doen. 9/11 memorial is wel gratis, maar moet je wel reserveren om zeker te zijn van toegang. Vrijheidsbeeld hangt er vanaf waar je voor kiest, je kunt een toer nemen naar het eiland en Ellis Island, maar je kunt ook de gratis ferry nemen die er langs vaart.
Wanneer je van plan bent veel attracties te doen kun je er voor kiezen om een pass te nemen (er zijn verschillende formules) waarbij je een vast bedrag betaalt en dan bij een aantal attracties naar binnen kunt.
Wat je kwijt bent aan entree fees heeft alles te maken met wat je wilt bezoeken. Op de website van elke attractie zijn de actuele prijzen te vinden, dus je kunt zelf gewoon een kleine speurtocht doen. 9/11 memorial is wel gratis, maar moet je wel reserveren om zeker te zijn van toegang. Vrijheidsbeeld hangt er vanaf waar je voor kiest, je kunt een toer nemen naar het eiland en Ellis Island, maar je kunt ook de gratis ferry nemen die er langs vaart.
Wanneer je van plan bent veel attracties te doen kun je er voor kiezen om een pass te nemen (er zijn verschillende formules) waarbij je een vast bedrag betaalt en dan bij een aantal attracties naar binnen kunt.
- jordywos
- Amerika-ontdekker
Hoi Tosca,
Bedankt voor de vele info!
De metro is inderdaad een goed alternatief voor dat bedrag zeg, alleen is het niet een enorm gepuzzel met haltes of is het ook voor de ''nieuwkomers'' in de stad makkelijk en overzichterlijk gemaakt?
En waar en hoe kan je voor het memorial reserveren en hoe kom ik aan die pass voor het bezoeken van vele attracties? En is daar dan een soort vip rij of moet je gewoon achteraan aansluiten?
Bedankt!!
Gr,
Jordy
Bedankt voor de vele info!
De metro is inderdaad een goed alternatief voor dat bedrag zeg, alleen is het niet een enorm gepuzzel met haltes of is het ook voor de ''nieuwkomers'' in de stad makkelijk en overzichterlijk gemaakt?
En waar en hoe kan je voor het memorial reserveren en hoe kom ik aan die pass voor het bezoeken van vele attracties? En is daar dan een soort vip rij of moet je gewoon achteraan aansluiten?
Bedankt!!
Gr,
Jordy
Bekijk de kaart van de metro maar eens, velen (zeeeeeer veel zelfs) zijn je voor gegaan, dus daar kom je echt wel uit: http://www.mta.info
Ik zou je willen aanraden om eerst eens wat rond te speuren hier op het forum en Google te gebruiken. Tickets voor het 9/11 memorial vind je namelijk meteen via de eerste link wanneer je dit bij Google intypt: http://www.911memorial.org
Met een dergelijke pass hoef je niet in de rij te staan voor tickets, maar wel voor de security van verschillende attracties. Zo'n pass is zeker niet in alle gevallen voordeliger, dus zoek goed uit wat je wel en niet wilt bezoeken en kijk dan of er een tussen zit die kunt gebruiken.
Ik zou je willen aanraden om eerst eens wat rond te speuren hier op het forum en Google te gebruiken. Tickets voor het 9/11 memorial vind je namelijk meteen via de eerste link wanneer je dit bij Google intypt: http://www.911memorial.org
Met een dergelijke pass hoef je niet in de rij te staan voor tickets, maar wel voor de security van verschillende attracties. Zo'n pass is zeker niet in alle gevallen voordeliger, dus zoek goed uit wat je wel en niet wilt bezoeken en kijk dan of er een tussen zit die kunt gebruiken.
- jordywos
- Amerika-ontdekker
Oke thanks! Ik ga is even goed rond speuren naar info op google en dit forum, zodat ik goed voorbereid naar de states ga.
Bedankt!
Bedankt!

- jordywos
- Amerika-ontdekker
Ik heb nu trouwens deze site gevonden om attracties voor te boeken maar je kan niet mer IDeal betalen zie ik, en dat hebben wij alleen iemand een andere site dan deze: https://www.viatorcom.nl ?
Het is sowieso wel aan te raden een creditcard aan te vragen. Dit is bij veel banken ook mogelijk als student. Het is niet onmogelijk om zonder creditcard te reizen, maar het maakt de boel wel een stuk gemakkelijker.
De website die je stuurt is volgens mij voornamelijk gericht op georganiseerde tours. Ik weet niet of je dat wilt? Op de site van attracties zelf kun je vaak ook toegangskaarten aanschaffen (maar alles met creditcard).
De website die je stuurt is volgens mij voornamelijk gericht op georganiseerde tours. Ik weet niet of je dat wilt? Op de site van attracties zelf kun je vaak ook toegangskaarten aanschaffen (maar alles met creditcard).
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
met de subway is vast makkelijker .... je komt iig niet in het verkeer vast te zitten ....
tot mijn schande heb ik in al mijn reizen nog niet 1 x in een New Yorkse taxi gezeten ...
tot mijn schande heb ik in al mijn reizen nog niet 1 x in een New Yorkse taxi gezeten ...

- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
iedereen stapt een keer de verkeerde kant op, of in een expres trein ipv het boemeltje, maar verder is de subway goed te doen en ik vind het ook gezellig
een handleiding:
http://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g6 ... _York.html
met veel kunst:
http://www.nycsubway.org/perl/artwork
een handleiding:
http://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g6 ... _York.html
met veel kunst:
http://www.nycsubway.org/perl/artwork
-
- Amerika-expert
Al eerder gezegd: hier http://tripplanner.mta.info/MyTrip/ui_w ... anner.aspx kun je de naam van de plaats waar je vertrekt en waar je heen wil invullen en dan krijg je alle informatie over hoe en wat (plus kaartjes hoe je precies moet lopen om bij een station te komen en hoe je precies je plaats van bestemming bereikt).
Je kunt ook de bus nemen met een subway kaart ('onderdompelen' in de automaat bij de chauffeur). Niet de snelste manier, maar ongeveer even snel als een taxi en stukken goedkoper. En alle hulp die je nodig hebt, Newyorkers zijn erg trots op hun stad en helpen graag mensen die duidelijk toerist zijn. Echt waar!
Je kunt ook de bus nemen met een subway kaart ('onderdompelen' in de automaat bij de chauffeur). Niet de snelste manier, maar ongeveer even snel als een taxi en stukken goedkoper. En alle hulp die je nodig hebt, Newyorkers zijn erg trots op hun stad en helpen graag mensen die duidelijk toerist zijn. Echt waar!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- jordywos
- Amerika-ontdekker
Idiaal! Bedankt print ik ff uit!Bennogr schreef:Al eerder gezegd: hier http://tripplanner.mta.info/MyTrip/ui_w ... anner.aspx kun je de naam van de plaats waar je vertrekt en waar je heen wil invullen en dan krijg je alle informatie over hoe en wat (plus kaartjes hoe je precies moet lopen om bij een station te komen en hoe je precies je plaats van bestemming bereikt).

- jordywos
- Amerika-ontdekker
Nee wil geen georganiseerde, dan zit ik vekeerd te kijkentosca schreef:Het is sowieso wel aan te raden een creditcard aan te vragen. Dit is bij veel banken ook mogelijk als student. Het is niet onmogelijk om zonder creditcard te reizen, maar het maakt de boel wel een stuk gemakkelijker.

Mmm echtwaar? alles met creditcard? ben daar eigenlijk helemaal niet van en lijkt me ook niet echt handig, ik heb gewoon een ING betaalpas, maar daar kun je niet de attracties mee voorboeken zeg jij?

Amerikanen betalen alles met creditcard, maar dan ook echt alles. Zoals ik al zei is het wel mogelijk om zonder creditcard te reizen, maar wel wat lastiger. Zo zul je bij aankomst in je hotel je creditcard voor reservering van een borg. Soms kun je dit ook in cash doen, maar houdt dan wel rekening met hoge bedragen!
In veel winkels kun je tegenwoordig met je pinpas betalen, maar ook niet overal. Je kunt natuurlijk wel gewoon geld uit de muur halen en cash betalen. Maar je zult op heen enkele website kunnen betalen met ideal. Vooraf tickets boeken gaat dus alleen met een creditcard (en misschien in een heel uitzonderlijk geval met paypall?).
Er bestaan wel mogelijkheden van een prepaid creditcard, die je aanschaft met een bepaald bedrag. Maar daar heb je niets aan wanneer je nu al tickets zou willen boeken voor iets.
In veel winkels kun je tegenwoordig met je pinpas betalen, maar ook niet overal. Je kunt natuurlijk wel gewoon geld uit de muur halen en cash betalen. Maar je zult op heen enkele website kunnen betalen met ideal. Vooraf tickets boeken gaat dus alleen met een creditcard (en misschien in een heel uitzonderlijk geval met paypall?).
Er bestaan wel mogelijkheden van een prepaid creditcard, die je aanschaft met een bepaald bedrag. Maar daar heb je niets aan wanneer je nu al tickets zou willen boeken voor iets.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Hi een goede reisgids voor new york met kinderen de titel zegt het al.
Frommer's New York City with Kids .
Mmm taxi in new york misschien en keer leuk om te doen maar met de metro naar een wijk en dan weer gaan lopen lijkt mij beter .
Gr Folkert.
Frommer's New York City with Kids .
Mmm taxi in new york misschien en keer leuk om te doen maar met de metro naar een wijk en dan weer gaan lopen lijkt mij beter .
Gr Folkert.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 2641 Weergaves
-
Laatste bericht door Owensound
-