Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

New York tijdens Independence day

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
2007karin
Amerika-newbie

New York tijdens Independence day

Bericht door 2007karin »

Heeft er iemand ervaring met New York tijdens 4 juli, Independence Day?
Zijn de winkels en musea dan gesloten? Ik las dat er een groots vuurwerk op de Hudson rivier is waar je al uren vantevoren voor een plekje moet zoeken, omdat er een enorm publiek op af komt. Is dit inderdaad zo? Heeft er iemand een tip?
Florida
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: New York tijdens Independence day

Bericht door Florida »

In 2009 heb ik 4th of July meegemaakt. Heb het vuurwerk aan de Hudson river bijgewoond, ter hoogte van ca. 72nd Street. Was erg mooi om mee te maken. We zijn niet supervroeg naar het water gegaan, ik denk rond acht uur 's avonds ofzo.
Destijds was me verteld dat het vuurwerk normaalgesproken aan de East River was, dus ik weet niet aan welke rivier het nu is?
Overdag waren de winkels gewoon open, van musea weet ik het niet.
STSIL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door STSIL »

Ik ben ook wel benieuwd. Ik reis 4 juli weer verder naar LA. Hopelijk ligt de stad niet plat. :lol:
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

En hele hoge kortingen in de winkels (die vaak voor 1 dag gelden), dus je kunt je slag slaan ;)

Vuurwerk is inderdaad groots, wij waren een uurtje van te voren richting de rivier gelopen en stonden in een zijstraat, maar konden het prima zien (niet alles). heel erg druk inderdaad, maar wel goed georganiseerd!
Petticoat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Petticoat »

Ik was vorig jaar tijdens 4th of July in New York. Alle winkels ed zijn gewoon open, maar veel sluiten wel eerder (rond zessen) dan normaal. Er zijn veel speciale sales, dus je kunt goed inslaan!

In de stad zelf is het druk, vooral ook bijvoorbeeld in Central Park, waar de Amerikanen zelf lekker een dagje gaan picknicken.

Als je naar het vuurwerk 's avonds wilt, moet je vroeg zijn. Het vuurwerk was vorig jaar aan de Hudson River kant. Ik was er ruim 3 uur van tevoren en toen was de kade onder 40th street al helemaal afgesloten want te vol. Neem wat eten en drinken mee en bereid je voor op lang wachten!
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer