Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alleen naar NY eind augustus

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Leontine Ditdat
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Alleen naar NY eind augustus

Bericht door Leontine Ditdat »

Hallo daar!

Mijn eerste post op dit forum, en ik heb wat vragen over NY.

Wie is er alleen naar NY geweest, en hoe heb je dit ervaren?!

Ik ga dus eind augustus 5 dagen naar NY, alleen..en ik vind het best spannend haha! :oops: :wink: Het liefst zou ik uiteraard met een vriend gaan, maar degene die hadden toegezegd hebben 1 voor 1 afgehaakt.
Maar ik laat me daar niet door weerhouden!

Waar moet ik als vrouw alleen zijnde rekening mee houden..wat zijn de do's en don'ts?

Alle tips en adviezen zijn welkom..en mochten er mensen zijn die ook laatste week van augustus naar NY gaan en het leuk lijkt om een dag samen op te trekken..let me know :thumbup:

Groetjes Le
Bennogr
Amerika-expert

Re: Alleen naar NY eind augustus

Bericht door Bennogr »

Net doen alsof je in het centrum van Amsterdam, Rotterdam of Den Haag rondloopt. Alleen wat groter. En nog leuker.

Zou een rondtoer doen met zo'n hop op, hop af bus, meteen de eerste dag, dan zit je toch nog met de vermoeidheid van je reis, weet je meteen waar alles ongeveer ligt. En dan maar kijken wat je leuk vindt: muziek, musea, wandelen, boeken (de Strand boekwinkel!), openluchtmarkten, de nieuwste muziek (Lower East Side, tussen 1st Avenue en Avenue C, tussen de 1e/Houston en de 14e straat).

Theater is erg leuk en hoeft geen kapitalen te kosten, Off Broadway (en helemaal Off Off Off Broadway).

Tenement Museum is erg interessant.

Koop New York Magazine, haal de Village Voice (gratis) ergens uit een paaltje, koop de New Yorker en je paar dagen zijn zo voorbij.

Oh, wandel over de Brooklyn Bridge, vanuit Brooklyn.

En kom dan snel en vaak terug.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

Ik ben vaker alleen in NY geweest maar doe altijd aan Couchsurfen voor leuke contacten. Zie mn weblog voor mn avonturen: http://emintheusa.wordpress.com

NYC is als vrouw alleen heel goed te doen, ik voel me er altijd heel veilig! :thumbup:
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tweety14
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Tweety14 »

Goed van jou dat jij je er niet van laat weerhouden om alleen te gaan!

Do's en dont's, tsja ...gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Ik, vrouw, ben er vorig jaar ook alleen geweest (binnenkort mag ik weer). Heb me geen moment onveilig gevoeld, ook niet 's avonds in de metro. Heb ook 's avonds veel rondgelopen, gaat ook prima.

Heb je al een planning gemaakt, of laat je het gewoon op je af komen?
New York.... you stole my heart
Leontine Ditdat
Amerika-newbie

Wat een leuke reacties! Ik ben sowieso van plan om naar Metropolitan Museum, Central Park en Macy's te gaan :D Tour met een bus lijkt me ook erg leuk! Verder laat ik het op me af komen. Ik wil eigenlijk niks gedwongen doen, om maar zoveel mogelijk te zien....is namelijk een goede reden om weer terug te gaan haha!

Raafje, ik ga je blog lezen..en ga opzoeken wat couchsurfen is :wink:

Groetjes!
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

ik ga graag alleen (op reis en zeker naar NY) prima te doen
misschien heb je wat aan mijn blogs? de laatste 2 zijn solo reizen
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Leontine Ditdat
Amerika-newbie

Hai Meyem!

Ik ga even lezen!

Raafje, ik heb mezelf aangemeld op couchsurfing.org en ik heb aantal mensen in NY een couchrequest gedaan. En 1 daarvan is al geaccepteerd :D
Helemaal geweldig, ik vind het steeds minder erg om alleen naar NY te gaan :wink:

Groetjes!
bembi
Amerikafan

Bericht door bembi »

Ik vond het natural history museum erg indrukwekkend. Daarbij natuurlijk het vrijheidsbeeld en empire state building. Ik had ook de metro genomen naar Bronx waar ik naar de New york botanical gardens ben geweest.
Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Griekenland, UK, US(Pa, Fl, Ny, Nj, MD, Hawaii), Bonaire, Turkije, Portugal
Annen1981
Amerika-ontdekker

Bericht door Annen1981 »

spannend! ik ben ook een reis aan het plannen in mijn eentje en NY is ook een van de steden waar ik absoluut naar toe ga!
Ben er al een paar keer geweest en een must zijn de hop on hop off bussen! ideaal om veel van de stad te zien en je kunt overal op en afstappen. En hartstikke veilige stad.
Als je je gezonde verstand maar gebruikt, dat is hier natuurlijk net zo in steden in Nederland! Maar ik heb het altijd als een hele veilige stad ervaren!
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

Fijn om te horen dat CS bevalt haha :) en NYC is een heerlijke stad, ook als je alleen gaat! (kan je lekker je eigen plan trekken ;)) Ik neem aan dat je goed hebt gekeken naar de referenties van anderen bij de CS profielen om te voorkomen dat je voor verrassingen komt te staan ;) Via de CS website kan je trouwens ook kijken naar CS bijeenkomsten en dingen (zoals wandelingen) die in NYC worden georganiseerd. Altijd een leuke manier om andere CS'ers te leren kennen, als je tijd hebt natuurlijk!
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Meerdere malen in NYC geweest in mijn eentje
Geweldige stad, voel me er nooit onveilig! En je vermaakt je er zo makkelijk alleen
WMAAvanRijn
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door WMAAvanRijn »

Afgelopen April ook in mijn eentje naar New York geweest (was toen 19) na 2x met mijn Opa, en is super bevallen;
ik verbleef in een Hostel: Hostelling International op Amsterdam Ave, W 103th (vlakbij Central Park) is $ 59,- voor 4/6 persoons Dorm Room

Do's: The New York Pass -> Veel Attracties voor Weinig Geld (altijd in de aanbieding ong $ 200,- voor week,
Bij twijfel over bepaalde buurten waar heen te gaan vraag het bij je verblijfplaats ofdat het veilig is in je eentje
Helicopter Tour (Heel mooi en erg indrukwekkend) wel prijzig maar geld meer dan waard
St. of Liberty Crown Access (Helaas zelf nog niet kunnen doen maar staat hoog op bucketlist)

Don'ts zou ik zo zelf niet kunnen beschrijven heb me echt geen moment onveilig gevoeld in de stad en metro ook niet 's-avond (alleen klein beetje schrik na de bomaanslagen in Boston) maar ga dan ook niet volledig de Toerist uithangen en "grote" dure camera's om je nek maar veilig in een rugzak met evt een klein hangslotje er op, Amerikanen zitten vol glorie een een boek op hun e-reader te lezen of speletjes te spelen op de ipad dus zo onveilig is het niet
JUL-AUG '09 NY | MA | QC | ON | PA | DC | VA | NC | TN | LA | FL
AUG '10 New York City, NY
APR '13 New York City, NY
MAR '14 Chicago, IL | Boston, MA | New York City, NY
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

En je rugzak op je buik hangen, dat zie je hier ook vaak. Is natuurlijk om te voorkomen dat er stiekem iemand achter je rug in je tas graait.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer