Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
New York - Washington - Niagara Falls - Toronto
-
- Amerika-ontdekker
New York - Washington - Niagara Falls - Toronto
Mijn vriendin en ik zijn bezig met het samenstellen van een reis naar New York ergens in de periode 24 augustus t/m 14 september.
Momenteel zijn we de bezienswaardigheden van een aantal steden bij elkaar aan het zoeken om zo een dagindeling te kunnen maken en zo het aantal dagen per stad te plannen.
Nu hebben we een aantal vragen waarvan we hopen dat jullie ons een advies kunnen geven.
Route (momenteel):
https://maps.google.nl/maps?saddr=New+Y ... ls&t=m&z=7
1) punt B is Lancaster County, waar de Amish zich bevinden. Kun je hier zelf door heen rijden? Wat is hier aan te raden. Het streven is om wat van de Amish te zien, maar het is niet dat we hier in de buurt willen overnachten. Als ik dan google maps bekijk is het rijden van New York naar Lancaster County iets minder dan 3 uur en van Lancaster naar Washington is ongeveer 2 1/2 uur. Dus al 5 uur rijden. Hoeveel tijd heb je ongeveer genoeg aan om het Amish leven te kunnen bekijken? En is dit de moeite waard?
2) punt D is Bush Garden waar ik graag zelf naar toe wil. Alleen ligt dit in een uithoek op de route. Het is nog goed te doen vanuit Washington; 2 1/2 uur rijden. Alleen de dag er na is een lange rit naar Niagara Falls, een rit van meer dan 10 uur wat erg vermoeiend zal zijn. Weet iemand of dat er op de rit van Williamsburg naar Niagara Falls nog iets interessants ligt om te bezichtigen? En om te overnachten?
3) heb je in Washington een auto nodig om de meeste dingen te zien?
Zit ook met de gedachte te spelen om van New York naar Washington met het vliegtuig te gaan.
groetjes,
Maurice
edit:
een alternatieve route zou dit zijn: https://maps.google.nl/maps?saddr=New+Y ... ps&t=m&z=7
maar dan moeten we bij de Amish ergens overnachten.
Momenteel zijn we de bezienswaardigheden van een aantal steden bij elkaar aan het zoeken om zo een dagindeling te kunnen maken en zo het aantal dagen per stad te plannen.
Nu hebben we een aantal vragen waarvan we hopen dat jullie ons een advies kunnen geven.
Route (momenteel):
https://maps.google.nl/maps?saddr=New+Y ... ls&t=m&z=7
1) punt B is Lancaster County, waar de Amish zich bevinden. Kun je hier zelf door heen rijden? Wat is hier aan te raden. Het streven is om wat van de Amish te zien, maar het is niet dat we hier in de buurt willen overnachten. Als ik dan google maps bekijk is het rijden van New York naar Lancaster County iets minder dan 3 uur en van Lancaster naar Washington is ongeveer 2 1/2 uur. Dus al 5 uur rijden. Hoeveel tijd heb je ongeveer genoeg aan om het Amish leven te kunnen bekijken? En is dit de moeite waard?
2) punt D is Bush Garden waar ik graag zelf naar toe wil. Alleen ligt dit in een uithoek op de route. Het is nog goed te doen vanuit Washington; 2 1/2 uur rijden. Alleen de dag er na is een lange rit naar Niagara Falls, een rit van meer dan 10 uur wat erg vermoeiend zal zijn. Weet iemand of dat er op de rit van Williamsburg naar Niagara Falls nog iets interessants ligt om te bezichtigen? En om te overnachten?
3) heb je in Washington een auto nodig om de meeste dingen te zien?
Zit ook met de gedachte te spelen om van New York naar Washington met het vliegtuig te gaan.
groetjes,
Maurice
edit:
een alternatieve route zou dit zijn: https://maps.google.nl/maps?saddr=New+Y ... ps&t=m&z=7
maar dan moeten we bij de Amish ergens overnachten.
2013: Virginia - Maryland - Pennsylvania - New York - Ontario
2011: Colorado - Wyoming - South Dakota - Wyoming - Utah - Arizona - Nevada
2009: Nevada - California
2008: Florida
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: New York - Washington - Niagara Falls - Toronto
Wat doe je na Toronto? Of is dat het eindpunt? Zo ja, hoe doe je dat dan met je autohuur?
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met je vraag of je er zelf doorheen kunt rijden. Je kunt overal rijden in PA. En zo hier en daar zul je Amish tegenkomen, of hun boerderijen zien. Wij zijn uiteindelijk 2 nachten in Lancaster gebleven, maar je kunt er natuurlijk ook sneller doorheen rijden. Kijk eens naar ons 2012-verslag, of gebruik de zoekfunctie op het forum eens voor meer tips.
Ik zou niet in 1 dag van Williamsburg of Washington naar de Niagara Falls rijden. Zie voor tips voor onderweg ook ons 2012-verslag. Er lopen ook meerdere (ook recente) topics hierover.
Wij hadden in Washington wel een auto maar hebben die niet gebruikt. Het is denk ik ook een persoonlijke afweging wat je prettig vindt, wij vonden de metro prima, en hebben ook veel gelopen.
Marianne
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met je vraag of je er zelf doorheen kunt rijden. Je kunt overal rijden in PA. En zo hier en daar zul je Amish tegenkomen, of hun boerderijen zien. Wij zijn uiteindelijk 2 nachten in Lancaster gebleven, maar je kunt er natuurlijk ook sneller doorheen rijden. Kijk eens naar ons 2012-verslag, of gebruik de zoekfunctie op het forum eens voor meer tips.
Ik zou niet in 1 dag van Williamsburg of Washington naar de Niagara Falls rijden. Zie voor tips voor onderweg ook ons 2012-verslag. Er lopen ook meerdere (ook recente) topics hierover.
Wij hadden in Washington wel een auto maar hebben die niet gebruikt. Het is denk ik ook een persoonlijke afweging wat je prettig vindt, wij vonden de metro prima, en hebben ook veel gelopen.
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ai! Denk je er dan wel aan om al je eten uit de auto te halen en in een Amish-box te stoppen!Maurice2029 schreef: maar dan moeten we bij de Amish ergens overnachten.
(sorry, ik kon het niet laten

Martin
-
- Amerika-ontdekker
Geen idee wat je precies hier mee bedoelt. Ik weet niet of er veel mogelijkheden zijn om daar te overnachten, vandaar dat ik het typte. Ik heb geen idee hoe de Amisch tegenover de toeristen staan.Martin & Marianne schreef:Ai! Denk je er dan wel aan om al je eten uit de auto te halen en in een Amish-box te stoppen!Maurice2029 schreef: maar dan moeten we bij de Amish ergens overnachten.
(sorry, ik kon het niet laten)
Martin
Wat we na Toronto willen doen is terug naar Nederland. De vraag is, omdat we een huurauto uit Amerika hebben, wat de extra kosten zullen zijn om daar de auto in te leveren of dat het misschien slimmer is om terug naar Amerika te rijden en daar de vlucht terug te pakken (geen idee of dat zoiets mogelijk is in de plaats Buffalo bij Niagara Falls).
Zo is momenteel de planning:
Dag 1 Heenreis
Dag 2 New York
Dag 3 New York
Dag 4 New York
Dag 5 New York
Dag 6 New York - Philadelphia - Washington
Dag 7 Washington
Dag 8 Washington
Dag 9 Washington - Williamsburg
Dag 10 Williamsburg
Dag 11 Williamsburg - Gettysburg - Lancaster
Dag 12 Lancaster - Niagara Falls
Dag 13 Niagara Falls - Toronto
Dag 14 Toronto
Dag 15 Toronto
Dag 16 Toronto
Dag 17 Terugreis van waar?
In New York zullen we geen auto nodig hebben. Omdat we wel Philadelphia aan willen doen maar hier geen hotel pakken (we zien er enkele dingen en gaan dan op doorreis naar Washington), hebben we na New York een auto nodig omdat we met de bagage zitten. Nu weet ik niet hoe slim dit is aangezien het advies is om niet in New York te gaan rijden, en ik heb geen idee als we de stad uit rijden vanaf de autoverhuurplaats (momenteel nog onbekend) hoeveel we dus zelf in de stad van New York rijden. Als iemand hier iets slims over kan zeggen, dan graag.

- Ruud993
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
In de Finger Lakes zijn een hele mooie plekken om te overnachten op weg naar Niagara Falls. Uiteraard Naples NY
)), maar ook Watkins Glen, Ithaca and Skaneateless zijn prachtig.

-
- Amerika-ontdekker
De vakantie is ondertussen geboekt en het is dit geworden:
Dag 1 Heenreis
Dag 2 Washington
Dag 3 Washington
Dag 4 Washington - Williamsburg
Dag 5 Williamsburg
Dag 6 Williamsburg - Gettysburg - Lancaster
Dag 7 Lancaster - Philadelphia - New York
Dag 8 New York
Dag 9 New York
Dag 10 New York
Dag 11 New York
Dag 12 Vlucht New York - Toronto - rit naar Niagara Falls
Dag 14 Toronto
Dag 15 Toronto
Dag 16 Toronto
Dag 17 Terugreis vanuit Toronto
Wel heb ik nog een paar vraagjes:
1) statue of liberty crown tickets zijn uitverkocht. Weet iemand misschien nog een goede manier om er te bemachtigen (voor de 9e dag 1-9-2013)?
2) weet iemand of dat er bij de pentagon tour kluisjes zijn? Op de site staat dat je dus bijna niets mee naar binnen mag nemen, maar als wij dan van het Pentagon eerst terug moeten naar het hotel om onze spullen op te halen om dan vervolgens weer andere dingen in Washington te gaan bezichtigen, dan verliezen we teveel tijd.
3) weet iemand de duur van de tour door het capitol in Washington? Las hier ergens 45 minuten maar kan dus zijn dat je het Huis van Afgevaardigden in kon en geen idee hoe land zoiets duurt. Wat moet je trouwens voor het Huis van Afgevaardigden doen om dat te mogen bezichtigen?
Dag 1 Heenreis
Dag 2 Washington
Dag 3 Washington
Dag 4 Washington - Williamsburg
Dag 5 Williamsburg
Dag 6 Williamsburg - Gettysburg - Lancaster
Dag 7 Lancaster - Philadelphia - New York
Dag 8 New York
Dag 9 New York
Dag 10 New York
Dag 11 New York
Dag 12 Vlucht New York - Toronto - rit naar Niagara Falls
Dag 14 Toronto
Dag 15 Toronto
Dag 16 Toronto
Dag 17 Terugreis vanuit Toronto
Wel heb ik nog een paar vraagjes:
1) statue of liberty crown tickets zijn uitverkocht. Weet iemand misschien nog een goede manier om er te bemachtigen (voor de 9e dag 1-9-2013)?
2) weet iemand of dat er bij de pentagon tour kluisjes zijn? Op de site staat dat je dus bijna niets mee naar binnen mag nemen, maar als wij dan van het Pentagon eerst terug moeten naar het hotel om onze spullen op te halen om dan vervolgens weer andere dingen in Washington te gaan bezichtigen, dan verliezen we teveel tijd.
3) weet iemand de duur van de tour door het capitol in Washington? Las hier ergens 45 minuten maar kan dus zijn dat je het Huis van Afgevaardigden in kon en geen idee hoe land zoiets duurt. Wat moet je trouwens voor het Huis van Afgevaardigden doen om dat te mogen bezichtigen?
Toevallig zijn wij ook van plan om in september naar deze steden te gaan: Philadelphia, Washington, Lancaster County, Toronto, Niagara Falls en New York.
Misschien pakken we Baltimore ook nog bij.
Ben benieuwd naar je ervaringen. Wij gaan 13 september.
Misschien pakken we Baltimore ook nog bij.
Ben benieuwd naar je ervaringen. Wij gaan 13 september.

-
- Amerika-ontdekker
Grappig 
Wij komen de 10e terug en dan is het even bijkomen. Ik doe mijn best om voor de 13 te posten, maar kan niets beloven

Wij komen de 10e terug en dan is het even bijkomen. Ik doe mijn best om voor de 13 te posten, maar kan niets beloven

- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Wij rijden zo'n beetje dezelfde route en zijn dinsdag in Amish County geweest. Om eerlijk te zijn, kan je je deze omweg besparen. Wij zijn in de plaatsjes Bird in Hand en Intercourse geweest. Wat een commerciele toestand daar zeg! Gaat echt nergens over daar! Gewoon lachwekkend als er een koetsje voorbij rijdt. Bijna iedereen snelt naar de rand vd weg om foto's te nemen. (Leek wel aapjes kijken!)
Sorry, viel ons ontzettend tegen!
Sorry, viel ons ontzettend tegen!
Laatst gewijzigd door Ruud2004 op 28 jul 2013, 03:56, 1 keer totaal gewijzigd.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Eind augustus gaan wij ook een rondreis van 18 dagen maken. Dit word onze eerste reis naar Amerika. We beginnen met 5 dagen New York. Dan halen we onze huurauto op. Onze route en planning is als volgt: NY via Philadelphia naar Lancaster. Overnachting in/ rondom Lancaster. Via Gettysburg naar Washington, 2 overnachtingen in Washington. Via Great Falls park naar Pittsburgh. 1 overnachting in/nabij Pittsburgh. Na een ritje met de Duquesne Incline vertrekken we richting Niagara Falls. 2 overnachtingen in Niagara. Via Toronto richting Syracuse, onderweg gaan we waarschijnlijk vlakbij de Finger Lakes overnachten. Via Syracuse en Skaneatles rijden we naar Albany, overnachting in/rond Albany. Volgende dag vertrek richting Boston. 2 of 3 overnachtingen in /rond Boston. We gaan een walvistour doen in Plymouth. Dan onze laatste nacht ergens in de buurt van Boston/Plymouth. De volgende dag vertrekken we via Mystic Seaport weer naar NY.
Heeft er iemand nog must see tips die op onze route liggen? Is dit een goede route of niet te doen ivm te verre afstanden oid? Is het een goed idee om via Pittsburgh te rijden, of is een andere route beter/leuker? Wie weet waar ik een digitaal plaatje van het noord oosten kan vinden waar ik onze route op kan invullen? (Wil ik graag gebruiken voor ons fotoboek)
Tips zijn erg welkom!
Heeft er iemand nog must see tips die op onze route liggen? Is dit een goede route of niet te doen ivm te verre afstanden oid? Is het een goed idee om via Pittsburgh te rijden, of is een andere route beter/leuker? Wie weet waar ik een digitaal plaatje van het noord oosten kan vinden waar ik onze route op kan invullen? (Wil ik graag gebruiken voor ons fotoboek)
Tips zijn erg welkom!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Twee overnachtingen in Washington is toch echt te weinig! Dan heb je maar een volle dag in de stad en dat is niet voldoende, lees dit topic eens door voor wat er in en rond de stad te doen is. Ik ben het ook helemaal met Ruud eens, Amish country was ooit echt interessant, maar nu is het meer een toeristengebied en de meeste serieuze Amish zijn er wegverhuisd. Sylvia, een overnachting in Niagara Falls is voldoende. Geloof mij en doe een van die overnachtingen bij Washington.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Petra heeft gelijk, wij waren 3 nachten in Washington en dat was echt niet te veel.
Voor de Niagara Falls hadden wij aan 1 overnachting voldoende, maar het hangt natuurlijk wel af van de afstanden die je daarvoor en daarna aflegt.
Zie ook ons 2012-verslag voor onze route.
Marianne
Misschien goed om de route van Sylvia in een nieuw topic te zetten?
Voor de Niagara Falls hadden wij aan 1 overnachting voldoende, maar het hangt natuurlijk wel af van de afstanden die je daarvoor en daarna aflegt.
Zie ook ons 2012-verslag voor onze route.
Marianne
Misschien goed om de route van Sylvia in een nieuw topic te zetten?
-
- Amerika-ontdekker
Route is al geboekt dus weinig meer aan te veranderen. Had een week geen reacties in dit topic en de enige reactie op dat moment, daar wist ik niet mee wat ik er mee aan moest ("Denk je er dan wel aan om al je eten uit de auto te halen en in een Amish-box te stoppen!").
Maar dat maakt niet uit, Is geen verwijt of zo. We denken er aan om in Washington een fiets te huren om zo al veel te dingen te zien. Houd er rekening mee dat we meer nachten in Washington hebben.Zaterdag komen we daar 's middags aan en dinsdagmiddag vertrekken we er weer dus we hebben wel meerdere nachten daar, al zal de aankomst niet de meest functionele dag worden vanwege vermoeidheid van de reis.
Enige vragen die ik momenteel nog steeds heb zijn:
2) weet iemand of dat er bij de pentagon tour kluisjes zijn? Op de site staat dat je dus bijna niets mee naar binnen mag nemen, maar als wij dan van het Pentagon eerst terug moeten naar het hotel om onze spullen op te halen om dan vervolgens weer andere dingen in Washington te gaan bezichtigen, dan verliezen we teveel tijd. Hier heb ik ondertussen al antwoord op, er zijn geen kluisjes, dus helaas moet ik de Pentagon tour laten vallen omdat wij onze rugzakken met fototoestel en camera dus er niet kwijt kunnen en in de buurt zit ook niets met kluisjes of zo.
Maar dat maakt niet uit, Is geen verwijt of zo. We denken er aan om in Washington een fiets te huren om zo al veel te dingen te zien. Houd er rekening mee dat we meer nachten in Washington hebben.Zaterdag komen we daar 's middags aan en dinsdagmiddag vertrekken we er weer dus we hebben wel meerdere nachten daar, al zal de aankomst niet de meest functionele dag worden vanwege vermoeidheid van de reis.
Enige vragen die ik momenteel nog steeds heb zijn:
2) weet iemand of dat er bij de pentagon tour kluisjes zijn? Op de site staat dat je dus bijna niets mee naar binnen mag nemen, maar als wij dan van het Pentagon eerst terug moeten naar het hotel om onze spullen op te halen om dan vervolgens weer andere dingen in Washington te gaan bezichtigen, dan verliezen we teveel tijd. Hier heb ik ondertussen al antwoord op, er zijn geen kluisjes, dus helaas moet ik de Pentagon tour laten vallen omdat wij onze rugzakken met fototoestel en camera dus er niet kwijt kunnen en in de buurt zit ook niets met kluisjes of zo.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Wij maken in september een rondje Noordoosten . Ook wij verblijven * maar* 3 nachten in |Washington ( dus ook 2 volle dagen en 1 middag /avond van de aankomst dag). Snap wel dat dit te kort is volgens sommigen , maar wij hebben nu eenmaal niet meer dagen . En je wilt toch nog wel iets zien van de rest van Noordoosten .
En ik denk steeds maar ,je hebt dan nog een reden om eens terug te gaan . Keuzes moet je toch maken ,dus maak ik ook keuzes wat ik in Washington wil zien . Het is maar net wat je aantrekt . Probeer het maximale uit die dagen te halen . Veel plezier .
En ik denk steeds maar ,je hebt dan nog een reden om eens terug te gaan . Keuzes moet je toch maken ,dus maak ik ook keuzes wat ik in Washington wil zien . Het is maar net wat je aantrekt . Probeer het maximale uit die dagen te halen . Veel plezier .
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maurice,
Dat van die Amishbox was een grapje. Je schreef dat je niet in de buurt van de Amish wou overnachten. Dat kon je ook opvatten alsof het heel gevaarlijke mensen zijn. Vandaar mijn grapje. Maar als je grapjes moet uitleggen, dan zijn ze niet goed
Voor wat betreft je vraag over de tour in het Capitool. Die driekwartier zou wel kunnen kloppen. Het hangt er ook van af hoe snel je gids gaat. Die van ons holde. In totaal zijn wij er twee uur geweest. Dat omvatte de tour, een bezoek aan het Huis van Afgevaardigen en een lunch. Over hoe je aan kaartjes voor de Huis van Afgevaardigen kan komen, dit schreven wij in ons reisverslag van 2012:
Ten aanzien van het Pentagon, op Tripadvisor klinken geen enthousiaste geluiden over een bezoek.
.... But I can tell you that unless you are a fan of large office buildings, the Pentagon tour is rather boring. A lot of walking nearly empty halls lined with closed doors. The most interesting stuff in the pentagon isn't on the tour because that stuff is top secret. Don't expect to see the War Room.
....I have never heard a good thing about this tour either
Martin
Dat van die Amishbox was een grapje. Je schreef dat je niet in de buurt van de Amish wou overnachten. Dat kon je ook opvatten alsof het heel gevaarlijke mensen zijn. Vandaar mijn grapje. Maar als je grapjes moet uitleggen, dan zijn ze niet goed

Voor wat betreft je vraag over de tour in het Capitool. Die driekwartier zou wel kunnen kloppen. Het hangt er ook van af hoe snel je gids gaat. Die van ons holde. In totaal zijn wij er twee uur geweest. Dat omvatte de tour, een bezoek aan het Huis van Afgevaardigen en een lunch. Over hoe je aan kaartjes voor de Huis van Afgevaardigen kan komen, dit schreven wij in ons reisverslag van 2012:
Voor wat betreft de rest van ons bezoek aan Washington: zie ons 2012 verslag.Na afloop van de tour vertelt de gids dat als je de zalen wil zien waar het huis van afgevaardigden en de senaat vergaderen dat je dan een assistent van een congreslid van jouw staat moet bellen en als je dan heel veel geluk hebt, en er is plek over, dan kan deze persoon een kaartje voor je regelen. Je moet dan naar dat en dat deel van het gebouw en via die en die persoon kun je dan ergens anders weer een kaartje halen. Maar de kans is klein, zegt hij. Alleen al het goed voltooien van de door hem geschetste procedure lijkt ons een wonder, maar desondanks vraagt Martin aan de gids wat je moet doen als je geen vertegenwoordiger van een staat hebt maar uit Europa komt. Oh, dan kun je 50 meter verderop bij iemand achter een tafel een kaartje halen op vertoon van je buitenlandse paspoort. Binnen drie minuten zijn wij dus terug met twee kaartjes terwijl hij nog steeds aan paar Amerikanen probeert uit te leggen wat die allemaal moeten doen (en dat terwijl hij nog wel zo snel kan praten.)
De security voor het bezoek aan de zaal van het huis van afgevaardigen is nog strenger dan die om in het Capitol zelf te komen. Zo mogen we geen fototoestel mee nemen. Dat is wel jammer want het is mooi en indrukwekkend om de zaal te zien. De zaal is leeg en we kunnen op ons gemak zonder een snelle gids op de bezoekerstribune zitten om alles te bekijken. Er zitten niet veel mensen - de Amerikanen zijn waarschijnlijk nog bezig met hun oriënteringpuzzeltocht naar kaartjes. Het valt ons op dat de zaal kleiner is dan dat hij op televisie over komt. Al met al is dit een geslaagde actie.
De lunch gebruiken we in het restaurant bij het visitor center. Je schept op wat je wil en je betaalt naar gewicht. Luchtige lekkere dingen zijn dus voordelig. Het smaakt goed. Een aanrader als je iets zoekt voor tussen de middag want echt veel plekken om te eten zien we niet rondom de mall.
Na de lunch lopen we via een tunnel naar de Library of Congress (buitenom kan ook maar dan moet je bij de Library weer door de security).
Ten aanzien van het Pentagon, op Tripadvisor klinken geen enthousiaste geluiden over een bezoek.
.... But I can tell you that unless you are a fan of large office buildings, the Pentagon tour is rather boring. A lot of walking nearly empty halls lined with closed doors. The most interesting stuff in the pentagon isn't on the tour because that stuff is top secret. Don't expect to see the War Room.
Martin
-
- Amerika-ontdekker
Nou, dan zal het ook wel een stuk aan mijn schrijven liggen als ik het zo achter terug lees. Wat ik bedoelde was dat het in eerste instantie misschien iets was om op doorreis te bezichtigen, en daarom dus niet te overnachten daar. Maar door de nieuwe indeling zal dat dus wel gebeuren.Martin & Marianne schreef:Maurice,
Dat van die Amishbox was een grapje. Je schreef dat je niet in de buurt van de Amish wou overnachten. Dat kon je ook opvatten alsof het heel gevaarlijke mensen zijn. Vandaar mijn grapje. Maar als je grapjes moet uitleggen, dan zijn ze niet goed![]()
Ik heb ook geen idee wat ik daar moet verwachten. Ik hoop dat we daar wat rond kunnen rijde om zo wat van de Amish te zien en eventueel van een afstand te fotograferen. Als iemand nog een mooie (korte) route voor daar heeft, dan is dat advies welkom

Dat stukje had ik toevallig ondertussen al gelezen. Hebben ze daar kluisjes om je fototoestel etc dan in te doen als je dat niet mag meenemen?Martin & Marianne schreef: Voor wat betreft je vraag over de tour in het Capitool. Die driekwartier zou wel kunnen kloppen. Het hangt er ook van af hoe snel je gids gaat. Die van ons holde. In totaal zijn wij er twee uur geweest. Dat omvatte de tour, een bezoek aan het Huis van Afgevaardigen en een lunch. Over hoe je aan kaartjes voor de Huis van Afgevaardigen kan komen, dit schreven wij in ons reisverslag van 2012:
Na afloop van de tour vertelt de gids dat als je de zalen wil zien waar het huis van afgevaardigden en de senaat vergaderen dat je dan een assistent van een congreslid van jouw staat moet bellen en als je dan heel veel geluk hebt, en er is plek over, dan kan deze persoon een kaartje voor je regelen. Je moet dan naar dat en dat deel van het gebouw en via die en die persoon kun je dan ergens anders weer een kaartje halen. Maar de kans is klein, zegt hij. Alleen al het goed voltooien van de door hem geschetste procedure lijkt ons een wonder, maar desondanks vraagt Martin aan de gids wat je moet doen als je geen vertegenwoordiger van een staat hebt maar uit Europa komt. Oh, dan kun je 50 meter verderop bij iemand achter een tafel een kaartje halen op vertoon van je buitenlandse paspoort. Binnen drie minuten zijn wij dus terug met twee kaartjes terwijl hij nog steeds aan paar Amerikanen probeert uit te leggen wat die allemaal moeten doen (en dat terwijl hij nog wel zo snel kan praten.)
De security voor het bezoek aan de zaal van het huis van afgevaardigen is nog strenger dan die om in het Capitol zelf te komen. Zo mogen we geen fototoestel mee nemen. Dat is wel jammer want het is mooi en indrukwekkend om de zaal te zien. De zaal is leeg en we kunnen op ons gemak zonder een snelle gids op de bezoekerstribune zitten om alles te bekijken. Er zitten niet veel mensen - de Amerikanen zijn waarschijnlijk nog bezig met hun oriënteringpuzzeltocht naar kaartjes. Het valt ons op dat de zaal kleiner is dan dat hij op televisie over komt. Al met al is dit een geslaagde actie.
De lunch gebruiken we in het restaurant bij het visitor center. Je schept op wat je wil en je betaalt naar gewicht. Luchtige lekkere dingen zijn dus voordelig. Het smaakt goed. Een aanrader als je iets zoekt voor tussen de middag want echt veel plekken om te eten zien we niet rondom de mall.
Na de lunch lopen we via een tunnel naar de Library of Congress (buitenom kan ook maar dan moet je bij de Library weer door de security).
Mag je wel je fototoestel trouwens meenemen op de normale tour?
Het Pentagon leek mij op zich wel leuk om een keer geweest te zijn. De tour in witte huis is momenteel ook gesloten, en hetzelfde geldt voor het Washington monument. Vrijheidsbeeld komen we ook al niet in omdat de crown tickets helaas al uitverkocht zijn voor de periode dat wij in NYC zijn.Martin & Marianne schreef: Voor wat betreft de rest van ons bezoek aan Washington: zie ons 2012 verslag.
Martin
Bedankt voor je reactie

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
ja en ja.Maurice2029 schreef:
Dat stukje had ik toevallig ondertussen al gelezen. Hebben ze daar kluisjes om je fototoestel etc dan in te doen als je dat niet mag meenemen?
Mag je wel je fototoestel trouwens meenemen op de normale tour?
Ja, je mag op de normale tour je fototoestel meenemen.
Ja, bij de veiligheidscheck voor het Huis van Afgevaardigden moet je je fototoestel, mobieltjes e.d. afgeven. Die stoppen ze in een soort mandje en kan je na afloop weer ophalen.
Martin
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
In plaats van het Washington Monument is de toren van het Old Post Office Pavillion een goed alternatief om over de stad uit te kunnen kijken. Gratis en meestal niet erg druk. Als je de rondleiding in het Capitool gaat doen, neem dan ook de tunnel naar de Library of Congress, zeer de moeite waard dat gebouw.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Wij gaan in september naar Washington . Even gekeken voor de bezichtigingen .
Capitool zit vol tot eind september , Pentagon ook , en het Witte Huis doen ze geen rondleidingen meer . Nou ja het is niet anders .Maar als je maanden van tevoren alles moet vastzetten... is niet leuk meer .
Capitool zit vol tot eind september , Pentagon ook , en het Witte Huis doen ze geen rondleidingen meer . Nou ja het is niet anders .Maar als je maanden van tevoren alles moet vastzetten... is niet leuk meer .
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Voor het Capitool hoef je niet te reserveren. Je gaat gewoon het bezoekerscentrum binnen (nou ja, na een strenge controle en neem geen eten of drinken mee), sluit aan in de rij voor mensen zonder reservering en je kunt, zeker in september, binnen het kwartier mee met de volgende rondleiding.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 20 Reacties
- 5516 Weergaves
-
Laatste bericht door Torea
-
- 24 Reacties