Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hotel in New York City, maar waar?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Cecilej.
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 7

Hotel in New York City, maar waar?

Bericht door Cecilej. »

Zo te zien is er voor dagen leeswerk over New York :lol:
Voor ik me er aan waag heb ik een vraagje. Waar zouden jullie als First Time Visitor een hotel huren?
We willen graag hartje stad zitten met toch een goeie subway verbinding en is het uberhaubt een goed idee om met de subway te reizen?
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Hotel maar waar?

Bericht door Thierry73 »

Subway is prima als je ergens precies heen moet.
Zoals naar battery park of zo.
Maar als het je eerste keer is, dan zou ik veel lopen aanbevelen.
Je ziet bovengronds uiteraard veel meer.

Als je het kan vinden dan is een hotel ergens niet te ver van times square voor een eerste keer wel het meest ideaal denk ik.
Hoewel overal op manhattan wel erg veel te zien is.
Cecilej.
Amerika-newbie

Bericht door Cecilej. »

Bedankt voor je snelle reactie.
Veel lopen zit er niet meer in. De gevolgen van kanker en chemokuren.
We zoeken altijd doelgericht iets uit en besteden daar die dag onze energie aan. Zelf hadden we gedacht om vier dagen in New York door te brengen en dan af te zakken naar Florida.
Times Square klink wel heel aanlokkelijk.
Thierry73
Amerikakenner

Bericht door Thierry73 »

Ok, als je niet veel kan lopen dan ga je inderdaad het meeste zien bij times square in de buurt.
Als je daar net boven gaat zitten, dan is central park ook heel erg dichtbij en er gaan ook direct metro lijnen van daar naar battery park, waar je weer naar het vrijheidsbeeld kan.

Wij hebben zelf ooit in het Amsterdam court hotel gezeten
was niet heel luxe, maar de locatie was wel super.
Toendertijd was het een aanbieding via internet, maar dat is ook alweer een tijdje terug.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

het allerbelangrijkste aspect van een hotel is dat je vlakbij een subway halte moet zitten, want ja, het is een uitstekend idee om met de subway te gaan (ook snachts!)
hier is een goede beginnersgids:
https://docs.google.com/document/d/1bF2 ... c-RCA/edit
Verder hangt het hotel ook enorm af van je budget.
Times Square staat voor veel mensen gelijk aan New York City, maar dat is het zeker niet! Waanzinnig druk en vol toeristen, dus ook nog eens een stuk duurder en kwaliteit van de restaurants is zeker niet gelijkwaardig aan hun prijs .... (vind ik .... leuk om af en toe even langs te lopen, maar ik hoef er niet dagelijks te zijn .... :D )
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Cecilej.
Amerika-newbie

Bericht door Cecilej. »

@ Meyem.
Dank je dat is een prima pagina om ons voor te bereiden.
We hadden zelf zo op rond 300 tot 400 Dollar per nacht gedacht te moeten betalen. Zou daar iets fatsoenlijks voor te boeken zijn?
Thierry73
Amerikakenner

Bericht door Thierry73 »

Ik probeer het zelf altijd rond de 100 euro per nacht te houden in NY
dus voor dat geld moet je zeker wat fatsoenlijks kunnen krijgen.

Welke periode gaan jullie eigenlijk heen?
Cecilej.
Amerika-newbie

Bericht door Cecilej. »

De planning is voor 2014.
2013 is al geboekt. Florida, Georgia en South Carolina.
De periode is ook nog een vraagteken. We zitten een beetje te snuffelen. We gaan het liefst met een beetje gematigde temperaturen. We dachten eigenlijk zo rond half mei.
Meestal is Pasen de bepalende factor in onze planning. We eindigen altijd in WDW en hebben een keer Spring Break daar meegemaakt. Eerlijk gezegd was dat niet voor herhaling vatbaar :lol: ( voor ons althans)
We reizen een maand door de States en kunnen een beetje met de periode schuiven.
meyem
Amerika-expert

Re: Hotel in New York City, maar waar?

Bericht door meyem »

voor die prijs moet je zeker wat goeds kunnen vinden.
goed reviews lezen op sites als Tripadvisor, booking.com en dergelijke.
het is nog te vroeg om al aanbiedingen te vinden voor mei volgend jaar, denk ik, maar rondkijken online is ook altijd leuk :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

meyem schreef:Times Square staat voor veel mensen gelijk aan New York City, maar dat is het zeker niet! Waanzinnig druk en vol toeristen, dus ook nog eens een stuk duurder en kwaliteit van de restaurants is zeker niet gelijkwaardig aan hun prijs .... (vind ik .... leuk om af en toe even langs te lopen, maar ik hoef er niet dagelijks te zijn .... :D )
100% mee eens!

ik vind andere buurten (zoals The Village, Lower East Side, .... ) veel gezelliger, met leukere cafeetjes en restaurantjes die ook veel betaalbaarder zijn. Ik zou ook vooral uitkijken voor een hotel dichtbij een subway-station want dat heb je sowieso nodig!
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Met dat budget kun je misschien in het Beacon terecht? Een uitstekend hotel in een leuke, levendige buurt.

En het Best Western Premier Herald Square heeft momenteel voor zo'n hotel hele mooie prijzen op hun site staan, maar ik weet niet of je dat voor mei '14 kunt krijgen, ca 160$ (voor tax, denk ik). Heeft uitstekende reviews, dat hotel.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Cecilej.
Amerika-newbie

Bericht door Cecilej. »

De prijzen van een hotel vallen me eigenlijk mee. We hadden op meer gerekend en sorry ik heb m vertiepelt
De planning is 2015.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

nou, hebben jullie in ieder geval tijd om je voor te bereiden :lol:
maar, de prijzen liggen in 2015 ongetwijfeld weer heel anders .....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
chara
Amerika-ontdekker
Partner van: Johan
Contacteer:

Bericht door chara »

Hallo luitjes,

wij zijn afgelopen december een week geweest ,i.v.m kerststemming in Ny fantastisch mooi,we zijn 30 nov vertrokken tm 6 december.

Wij logeerden in het grote Pennsylvania hotel tegenover Madison Square Garden om de hoek is het Empire state building.
alles is heel dichtbij.
Wij hadden een gedateerde oude kamer maar hadden ook niet zo heel veel betaald, op advies van dame reis buro |
volgende keer wil ik wel wat meer luxe hebben hoor!
nou ja we gingen 's morgens vroeg weg en kwamen laat terug, maar een goed bed is veel waard.
ze hebben ook wel luxe kamers dus ik zou zeggen bekijk het eens!

en we gingen ontbijten bij Andrews een hoekje verder fantastisch, het restaurant Statter Grill zit bij het hotel in is super wel luxe.
Ach NY is gewoon fantastisch je heb er alles en het is mooi en gezellig.

succes met alles groetjes ,Chara
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

het Penn is een goed budget hotel, maar mag eigenlijk niet meer kosten dan 100$. Het staat uitgebreid bekend als vergane glorie en al tijden op de ranglijst om gesloopt te worden (zonde van zo´n monumentaal pand, want dat is het wel).
Maar OP heeft een budget dat een veel beter hotel kan dekken. En zeker als je fysiek wat beperkt bent en snel moe, moet je niet voor het Penn kiezen!
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
gahoogenboog
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door gahoogenboog »

Afgelopen mei verbleven wij voor de tweede keer in hotel Pennsylvania.
Een kamer op dertiende etage en echt prima. Ik denk wel dat we een gerenoveerde kamer hadden.Ruim, badkamer prima en schoon, flatscreen tv dus wat wil je nog meer in NY? Locatie vind ik juist super. Metro vlabij, Empire State building in de straat erachter, Macy's 1 straat oversteken. Volop eet tentjes waar je een ontbijtje kunt halen . Waar je ook heen loopt er is van alles te zien in de buurt. En voor wat verder weg is de metro vlakbij.
Het hotel is inderdaad wel vergane glorie, de entree lijkt heel wat maar dat is het dus niet. Maar ik ben echt kieskeurig waar ik wil slapen en deze kamer was zodanig dat ik er zo weer heen zou gaan. En ik heb de kamer echt goed kunnen bekijken want ik was twee dagen ziek op bed in New York! :evil:
Wij hadden deze keer geboekt bij Expedia, KLM vlucht en hotel kwamen in dit geval goedkoper uit.
Cecilej.
Amerika-newbie

Bericht door Cecilej. »

@ meyem.

We dachten gewoon zoveel kwijt te zijn voor een hotel. We kunnen echt niet met geld smijten maar als we iets niet willen is het wel een smerig hotel.
En ondanks dat ik altijd research doe tot in het waanzinnige kan het altijd fout gaan. :sadcry:
Twee keer flink onze neus gestoten. Een keer in Miami . Een duur hotel met een prima beoordeling op Tripadvisor . (450 Dollar per kamer per nacht) Twee kamers en het was gewoon niet te beschrijven. We hebben allemaal met de kleren en schoenen aan op de handdoeken uit de badkamer geslapen.
Ook dit jaar was het weer raak. Een hotel met een prima naam maar toen we de kamer bekeken vielen we zowat flauw. Het leek het Baines Motel wel. Alles uit de jaren 40 inclusief rammelende waterleidingen en druppelden douchekranen. De airco was volgepropt met reukverfrisser en alles was zo godsgruwelijk vuil dat we een pad van handdoeken gemaakt hebben van het bed naar de badkamer.
We hebben nog razend spijt dat we niet gelijk vertrokken zijn naar Orlando en daar voor de helft een schone,frisse en vooral reukloos gekoelde kamer genomen hebben. Alweer een hoop geleerd.
Niet dat jullie nu denken dat ik een fobie heb van vuil :lol:
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

dan nog zou ik tegen het Penn pleiten, al zou ik er zelf zo gaan zitten. Je kunt enorm pech hebben met je kamer.
Houd het Hotel Beacon maar in je achterhoofd, ik denk dat je daar geen spijt van zal krijgen:
http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review ... _York.html
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
woutervg
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door woutervg »

Wij hebben ook zeer slechte ervaringen met het Penn...
Komend jaar veblijven we in het Millenium Hilton naast Ground Zero. Voor 350 per nacht heb je daar een City view junior Suite. Je zit op de metro en kijkt vanuit je hotelkamer uit over New York.
Wij hebben ook ooit in het Residence Inn op 6th Avenue gezeten. Ligt heel centraal en is een goed hotel met ontbijt.
Thierry73
Amerikakenner

Bericht door Thierry73 »

Niet het penn doen!!
Ook hier verschrikkelijk slechte ervaringen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer