Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis ArmandaUSA: reisplanning 3 weken USA & Canada
- ArmandaUSA
- Amerika-ontdekker
Reis ArmandaUSA: reisplanning 3 weken USA & Canada
Wat vinden jullie van onderstaande reis?
Ik heb de planning zelf in elkaar gezet, ben er even mee bezig geweest.
Dag 1 Aankomst Halifax
Dag 2 Halifax
Dag 3 Prince Edwards Island
Dag 4 Reisdag naar Augusta (met tussenstops)
Dag 5 Reisdag naar New York (met tussenstops)
Dag 6 New York
Dag 7 New York
Dag 8 Reisdag naar Niagara Water Falls
Dag 9 Kitchener en Toronto
Dag 10 Toronto
Dag 11 Kingston en Ottawa
Dag 12 Ottawa
Dag 13 Montreal
Dag 14 Reisdag naar Boston (met tussenstops)
Dag 15 Boston
Dag 16 Atlantic City
Dag 17 Philiadelphia
Dag 18 Baltimore, eindigen in Washington
Dag 19 Washington
Dag 20 Washington
Dag 21 Washington (halve dag, vliegen terug om 17:20uur)
Ik heb de planning zelf in elkaar gezet, ben er even mee bezig geweest.
Dag 1 Aankomst Halifax
Dag 2 Halifax
Dag 3 Prince Edwards Island
Dag 4 Reisdag naar Augusta (met tussenstops)
Dag 5 Reisdag naar New York (met tussenstops)
Dag 6 New York
Dag 7 New York
Dag 8 Reisdag naar Niagara Water Falls
Dag 9 Kitchener en Toronto
Dag 10 Toronto
Dag 11 Kingston en Ottawa
Dag 12 Ottawa
Dag 13 Montreal
Dag 14 Reisdag naar Boston (met tussenstops)
Dag 15 Boston
Dag 16 Atlantic City
Dag 17 Philiadelphia
Dag 18 Baltimore, eindigen in Washington
Dag 19 Washington
Dag 20 Washington
Dag 21 Washington (halve dag, vliegen terug om 17:20uur)
2005: New York City
2007: San Francisco
2007: Memphis en Pensacola
2010: New York City
2012: San Francisco, Los Angeles, Grand Canyon & Las Vegas
2013: Van Halifax (Canada) naar Washington D.C., via de Niagara Water Falls.
Re: Reis ArmandaUSA: reisplanning 3 weken USA & Canada
Je houdt zo te zien erg van autorijden.
Je rijdt eerst (via Augusta) naar New York, dan weer helemaal terug naar Canada en vervolgens weer naar Boston/Philadelphia/Washington.
Zou het niet logischer zijn om deze volgorde aan te houden: Van PEI eerst (in 2 dagen) naar Montreal, vervolgens naar Ottawa, Toronto, Niagara Falls en dan naar de Amerikaanse steden Boston, New York, Atlantic City, Philadelphia en Washington.
Het blijft al bij al een (te) grote route en je zal ook nu (te) weinig tijd hebben om iets extra's te zien en te ondernemen, maar het scheelt in ieder geval een boel onnodig op en neer gerij.
Ik vraag me trouwens af waarom je helemaal naar PEI rijdt. Je bent daar hooguit een halve dag, want de volgende dag staat er weer een lange rit op het programma.
Waarom sla je Halifax en PEI niet over en vlieg je niet meteen naar Montreal ? Je besteedt toch nauwelijks tijd aan Nova Scotia en PEI.
Kun je dat deel net zo goed overslaan. Hiermee win je een paar kostbare dagen.
Dan nog wat.
Je huurt je auto in Halifax en levert 'm in in Washington. Staat jouw verhuurder een internationale drop-off toe ? Niet alle verhuurders doen dat namelijk !!

Je rijdt eerst (via Augusta) naar New York, dan weer helemaal terug naar Canada en vervolgens weer naar Boston/Philadelphia/Washington.
Zou het niet logischer zijn om deze volgorde aan te houden: Van PEI eerst (in 2 dagen) naar Montreal, vervolgens naar Ottawa, Toronto, Niagara Falls en dan naar de Amerikaanse steden Boston, New York, Atlantic City, Philadelphia en Washington.
Het blijft al bij al een (te) grote route en je zal ook nu (te) weinig tijd hebben om iets extra's te zien en te ondernemen, maar het scheelt in ieder geval een boel onnodig op en neer gerij.
Ik vraag me trouwens af waarom je helemaal naar PEI rijdt. Je bent daar hooguit een halve dag, want de volgende dag staat er weer een lange rit op het programma.
Waarom sla je Halifax en PEI niet over en vlieg je niet meteen naar Montreal ? Je besteedt toch nauwelijks tijd aan Nova Scotia en PEI.
Kun je dat deel net zo goed overslaan. Hiermee win je een paar kostbare dagen.
Dan nog wat.
Je huurt je auto in Halifax en levert 'm in in Washington. Staat jouw verhuurder een internationale drop-off toe ? Niet alle verhuurders doen dat namelijk !!
Zet je route een in Google Maps met alle tussenstops. Dan zie de afstanden en ook de reistijden. Misschien kun je op basis daarvan je route nog wat schuiven of aanpassen. Nu ga je ook drie keer de grens over, kost toch altijd weer tijd.
Zijn je tickets al geboekt?
Zijn je tickets al geboekt?
- ArmandaUSA
- Amerika-ontdekker
De vliegtickets zijn helaas al geboekt en er is een concert bij gekomen in New York. Vandaaar dat we eerst naar New York gaan en later nog naar Boston. Anders waren we na een week al bij New York en dan hadden we nog 2 weken.
Ik heb de route idd in Google Maps gezet en ik kom wel uit op een paar reisdagen, maar deze zijn meestal 6 uur. En dan vind ik nog wel meevallen. En we zullen ook veel stoppen onderweg. Verder zijn we met 3 chauffeurs, maar we kunnen ook altijd iets van de route afhalen mocht dat nodig zijn. Zou Montreal dan een optie zijn?
We vliegen op Halifax en terug vanaf Washington. We hebben een autowissel op dag 15 in Boston.
Ik heb de route idd in Google Maps gezet en ik kom wel uit op een paar reisdagen, maar deze zijn meestal 6 uur. En dan vind ik nog wel meevallen. En we zullen ook veel stoppen onderweg. Verder zijn we met 3 chauffeurs, maar we kunnen ook altijd iets van de route afhalen mocht dat nodig zijn. Zou Montreal dan een optie zijn?
We vliegen op Halifax en terug vanaf Washington. We hebben een autowissel op dag 15 in Boston.
2005: New York City
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 10656 Weergaves
-
Laatste bericht door Sofiake
-
- 12 Reacties