Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Citytrip Washington

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Martijn1984
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 5

Citytrip Washington

Bericht door Martijn1984 »

Hallo allemaal,

Om eens van de "gebaande paden" af te wijken kiezen wij waarschijnlijk niet voor een citytrip naar NYC maar naar Washington.
We zijn al 2 maal in NYC geweest waarbij 1 dag met een bus langs alle highlights van Washington.
Hierdoor toch graag eens langer daar zijn.

Nu hebben we volgend programma in gedachten:

Dag 1: Brussel - Washington
Dag 2: National Art Gallery + shopping; al wandelend.
Dag 3: Capitol Hill (tour) + Bureau of Engraving and Printing; al wandelend.
Dag 4: Air and Space Museum + shopping; al wandelend.
Dag 5: White House + Monuments; al wandelend.
Dag 6: American Art Museum + shopping; al wandelend. Daarna auto ophalen
Dag 7: Met de auto naar Arlington, Great Falls National Park en Alexandria

Hierna terug naar het vliegveld. En met de avond/nachtvlucht terug naar Brussel.

Onder het gedeelte "shopping" is ook gewoon door de stad struinen.

Is dit schema realistisch, wij zijn met z'n 2'en? Of hebben jullie andere tips en adviezen?
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Citytrip Washington

Bericht door pbuyse1 »

Kan mis zijn, maar als shopping stad vind ik DC maar niks. Voor al de rest een schitterende stad om te bezoeken en jouw schedule is vooral zeer beperkt, als ik die van sommige andere hier zie.
Jouw laatste dag lijkt met ietwat van het goede te veel. Op Arlington kan je toch gerust een paar uur rondlopen en dat is ook het geval voor de Great Falls, zou het tot dit beperken.
Ook mooi om bezoeken is Mount Vernon, maar dan weer iets moeilijker te bereiken zonder auto. Mbt Air en Space, vind ik het nieuwe aan Dulles Airport veel meer de moeite dan dit in de stad.
Martijn1984
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Martijn1984 »

Omdat de Citytrips van NYC ook 5-6 dagen ook goed bevallen waren nu eens deze optie.
Echt even op en neer.
Andere steden staan ook open voor suggestie, Chicago bv. Of het programma aanpassen en 1.5 dag Philadelphia meepikken.

Shopping moet je niet te "zwaar"nemen hoor, ook gewoon door een stad lopen en de winkels bekijken.

We kunnen de auto ook langer huren en ander schema maken, weet niet of dat praktischer is.
Kortom suggesties graag.
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Geen tip, wel een aanvulling.
Ik neem aan dat je met air and space museum het museum op de Mall bedoelt ?
Bedenk dan dat in dit museum, wegens plaatsgebrek, slechts een heel klein deel van de totale collectie te zien is
Het grootste deel van de vliegtuigcollectie staat in de (veel grotere) nieuwe vestiging, het Udvar-Hazy Center in Chantilly bij Dulles airport:
Linkje -----> http://airandspace.si.edu/visit/udvar-hazy-center/
Hier zie je o.a de space-shuttle, de Concorde en de B29 Superfortress Enola Gay

In welke vestiging wat staat kun je hier zien: http://airandspace.si.edu/exhibitions/on-view/ (bij doorklikken krijg je meer gedetailleerde info)

Tip: een bezoek aan Udvar-Hazy is heel goed te combineren met het bezoeken van Great Falls. Die 2 liggen niet zo heel ver uit elkaar.
In de ochtend Udvar-Hazy en daarna, in de middag, naar Great Falls
Laurentius
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Laurentius »

Er is een grote shopping mall in Tysons corner . Denk met een auto makkelijk te bereiken . Wij gaan daar op het eind in de buurt overnachten en ook shoppen natuurlijk .
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

Leuk plan!
Ik denk dat je her en der best wat tijd kunt vinden om zo 1,5dag vrij te maken voor Philadelphia. Meer tijd heb je voor die stad niet direct nodig en heb je toch weer een nieuwe bestemming toegevoegd!

Reserveer in Washington ook wat tijd om door te brengen in Georgetown en rondom Foggy Bottom (terrasjes etc). Wij vonden hier een leuk sfeertje hangen (met mooi weer) en hadden daar graag wat meer tijd doorgebracht.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Een forumlid, PetraVS, geeft ook rondleidingen door de stad. Misschien is dat wat voor jullie? Jullie hebben lekker de tijd. Meer informatie vind je hier: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 37&t=40185

Over de stad zelf kan ik je (nog) niet adviseren, want ook ik ben er pas 1 dag geweest. Wel vinden wij het altijd leuk om een fietstocht te doen of een tour op een segway. Eigenlijk ongeacht de stad :)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dank je, Tosca :).
pbuyse1 schreef:Jouw laatste dag lijkt met ietwat van het goede te veel. Op Arlington kan je toch gerust een paar uur rondlopen en dat is ook het geval voor de Great Falls, zou het tot dit beperken.
Zo stel ik gewoonlijk mensen, die een dag een auto hebben, toch ook vaak een dag buiten de stad voor. Je begint vroeg bij Arlington Cemetery, loopt wat door de straatjes van Alexandria en luncht daar en gaat dan 's middags naar Great Falls. Dat is goed te doen als je de hele dag hebt, maar TS moet 's avonds terugvliegen en zorg er dan zeker voor tenminste twee uur van tevoren op het vliegveld te zijn. In dat geval is het schema voor de laatste dag inderdaad teveel van het goede.

Martijn, ik weet niet of je ook dit topic al had gevonden met van alles over Washington en omgeving: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=9&t=45860
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
lost95
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door lost95 »

Ik weet niet wanneer je gaat, maar hou er rekening mee dat Bureau of Engraving and Printing niet in het weekend open is.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Petra/VS schreef:Dank je, Tosca :).
Wij zijn van plan volgend jaar richting DC te komen, dus wanneer de dat vast staan kloppen zeker bij jou aan! :D
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Als je de stad uit wil om naar Philadelphia te rijden, zou ik eerder kiezen voor Baltimore. Of helemaal iets anders, 50 kilometer rijden naar Annapolis voor wat frisse lucht. Annapolis - aan de Chesapeake Bay - is de hoofdstad van Maryland en een doordeweeks bezoekje aan hun State House (waar George Washington ontslag nam als generaal (om jaren later alsnog president te worden)) en de marinebasis is echt de moeite.

Bij 'gewoon wat door de stad lopen en winkelen' zou ik me niet zoveel voorstellen. Er is in DC iets dat voor een binnenstad moet doorgaan in de buurt van voormalig Chinatown. Dat zijn nu wat grote kolossen (zoals Verizon Center en CityCenterDC) met upscale winkels, uitgaansgelegenheden, (keten)restaurants aan de buitenkant, omgeven door parkeergarages.

Voor het echte shoppen moet je de stad uit, naar Tyson's Corner/Galeria (alleen met de auto), of Pentagon City Fashion Mall (met de metro).

Voor gezellig rondlopen zou ik naar Old Town Alexandria gaan. Of een wandeling maken door de wijk Adams Morgan/U Street (daar zijn wel veel grappige independent winkels en cafeetjes), gecombineerd met de (gratis, geweldige) Zoo. Of in het weekend naar Capitol Hill, om je te vergapen aan de huizen van de rijken in DC en voor een bezoekje aan de Eastern Market en de nabijgelegen vlooienmarkt. Met terrasjes!

Maar jullie lijstje bekijkend gaan jullie meer voor de musea en de monumenten en daar kan ik je niet echt bij helpen. In vijf weken DC bleek de Mall voor ons bij lange na niet het aantrekkelijkste deel van de stad - te groots, te stenig, te weinig 'stads' (zei de Europeaan). Misschien hadden we Petra's tour moeten boeken - voor een volgende keer :D

Have fun :thumbup:
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Samedi1
Amerika-ontdekker

Bericht door Samedi1 »

Georgetown is ook leuk om heen te gaan.

Voor winkelen vond ik Washington niet de beste stad, de mall bij het Pantagon was aardig maar niet bijzonder.

De stad zelf is wel heel mooi met alle oude gebouwen en musea.
2005 Miami
2010 New York
2012 New York
Juni 2013 New England (NY, Boston, Cape Cod, Vermont, Utica, Niagara watervallen, Pittsburgh, Washington, Philadelphia)
lost95
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door lost95 »

bello schreef: Bij 'gewoon wat door de stad lopen en winkelen' zou ik me niet zoveel voorstellen. Er is in DC iets dat voor een binnenstad moet doorgaan in de buurt van voormalig Chinatown. Dat zijn nu wat grote kolossen (zoals Verizon Center en CityCenterDC) met upscale winkels, uitgaansgelegenheden, (keten)restaurants aan de buitenkant, omgeven door parkeergarages.

Voor het echte shoppen moet je de stad uit, naar Tyson's Corner/Galeria (alleen met de auto), of Pentagon City Fashion Mall (met de metro).

Have fun :thumbup:

Ik zou Chinatown ook niet echt als binnenstad zien, dan zou ik eerder rondom Metro Center kijken (rond Macy's/H&M etc) maar de conclusie blijft het zelfde ;-). Shoppen moet je niet doen in DC. Slenteren door Georgetown en Logan Circle/Shaw/Adams Morgan (rond 14&U). En vergeet H street in NE niet!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Inderdaad, voor shopping zijn de malls rond de stad of iets verder weg ook de outlet malls (Leesburg, Potomac Mills en White Marsh). DC bestaat uit een aantal erg verschillende buurten en heeft net zoveel karakter als andere steden, alleen zie je dat niet als je enkel de musea, monumenten en regeringsgebouwen bezoekt. Daarom neem ik mijn klanten ook mee naar Chinatown, want dat is meer hoe de rest van de stad is. Het gebied rond het Nationals stadion wordt ook steeds leuker en nu komt daar waarschijnlijk ook nog een voetbalstadion bij voor DC United. Buiten de stad is inderdaad Old Town Alexandria een aanrader.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

tosca schreef:
Petra/VS schreef:Dank je, Tosca :).
Wij zijn van plan volgend jaar richting DC te komen, dus wanneer de dat vast staan kloppen zeker bij jou aan! :D
:thumbup: Leuk!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer