Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis bjornricardo: 4e vakantie USA

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
bjornricardo
Amerika-ontdekker

Reis bjornricardo: 4e vakantie USA

Bericht door bjornricardo »

Na Florida, noordwest, zuidwest en hawaii beginnen we met onze laatste reis voor de komende jaren in de VS( vanaf volgend jaar australie en Nieuw Zeeland). wij vertrekken op 31 aug en komen 20 september weer terug. Wellicht heeft iemand tips ivm route (bezienswaardigheden),hotels zijn geboekt maar we kunnen deze week nog iets veranderen zonder extra kosten.

in Washongton dc en newyork hebben wij geen auto.Washington naar Bosten/ boston naar Toronto zijn er leuke routes want wij hebben hiervoor de hele dag ingepland(9 uur rijden) ook ivm douane. Ons probleem is alleen dat we op 11 september naar New york rijden en ik denk dat er veel controles zullen zijn aan de grens. op welke route kun je iets van de Amish zien?

Zijn er nog tips?Leuke winkels New york

hier is onze dag planning tot zover

1 dag vertrek schiphol Washingtone dc
2 dag washington
3 dag washington
4 dag washongton
5 dag washington naar Boston
6 dag Boston
7 dag Boston
8 dag Boston naar niagara Falls
8 dag niagara falls (savonds hotel in de buurt van toronto)
9 dag Toronto
10 Toronto naar New york
11 t/m 20 New york
21 terug naar Schiphol

Bedankt voor jullie reactie ! :thumbup:
Miekv
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 4e vakantie USA

Bericht door Miekv »

Wij vonden de CN-tower in Toronto heel leuk. Hier moet je wel voor betalen, maar vervolgens ga je met de lift omhoog en heb je een fantastisch uitzicht over Toronto. (geloof op iets van 300 meter) Een aanrader!

Ik kan je helaas niet helpen voor een route van Boston naar Toronto. Wij zijn vanuit Boston eerst omhoog gegaan en vervolgens via Québec en Montreal naar Toronto gereden. Maar aan jouw tijdsplanning te zien gaat dat niet lukken!
2011 west Amerika
2012 oost Amerika + deel oost Canada
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Is het niet logischer om eerst van Washington naar NF/Toronto te rijden, en dan van Toronto naar Boston en dan naar NYC? Volgens mij maak je dan behoorlijk minder (400?) kilometers.

Onderweg van Washington naar NF kom je dan door Pennsylvania waar Amish leven (in de buurt van Lancaster). Ook kun je dan een stop maken in de Finger Lakes District, met een paar mooie natuurparken. Als je vervolgens van Toronto naar Boston rijdt (lange rit!) kun je via de Adirondack Mountains en/of de White Mountains rijden. Beiden mooie natuurgebieden en mooi om te stoppen (bijv. Lake Placid in Adirondacks) of North Conway in White Mountains).

Succes met plannen!
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
bjornricardo
Amerika-ontdekker

Bericht door bjornricardo »

Bedankt voor de tips. Valt op onze huidige route nog iets te zien?
Miekv
Amerika-ontdekker

Bericht door Miekv »

Bij de niagara falls kan je met de boot heel dichtbij de watervallen komen. Leuk om te doen!
In Washington hebben we veel gezien met een soort hop on hop off bus. Zo zie je in elk geval de highlights. Ook in New York is dat een leuke manier om een eerste indruk te krijgen.

Verdere opties in New York:
- fietsen in central Park
- wedstrijd bezoeken in madison square garden
- op de gratis veerboot naar staten island. Zo vaar je redelijk dicht langs het vrijheidsbeeld.

Er is natuurlijk nog veel meer mogelijk!!

Ik denk trouwens dat onderstaande optie wel het overwegen waard is! De route is logischer en je komt direct langs de Amish!
analogkid schreef:Is het niet logischer om eerst van Washington naar NF/Toronto te rijden, en dan van Toronto naar Boston en dan naar NYC? Volgens mij maak je dan behoorlijk minder (400?) kilometers.

Onderweg van Washington naar NF kom je dan door Pennsylvania waar Amish leven (in de buurt van Lancaster). Ook kun je dan een stop maken in de Finger Lakes District, met een paar mooie natuurparken. Als je vervolgens van Toronto naar Boston rijdt (lange rit!) kun je via de Adirondack Mountains en/of de White Mountains rijden. Beiden mooie natuurgebieden en mooi om te stoppen (bijv. Lake Placid in Adirondacks) of North Conway in White Mountains).

Succes met plannen!
2011 west Amerika
OriginalMars
Amerika-ontdekker

Bericht door OriginalMars »

Leuk om te zien dat er meer mensen van het forum in dezelfde regio gaan reizen, op het zelfde moment! Wij vliegen 1 sept naar Boston, en vertrekken op 16 sept weer vanuit New York (zie topic van m'n broer, http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=9&t=49568).

Zoals analogkid al aangeeft is jullie route niet bepaald de meest logische, wat resulteert in een paar wel erg pittige rij-dagen. Route Washington-Niagara Falls-Toronto-Boston-New York ligt absoluut meer voor de hand, en voorkomt dat je meerdere malen door hetzelfde gebied heen zal komen. Persoonlijk zou ik ook wat dagen in bijvoorbeeld New York opofferen om de lange rijdagen die je nu gepland hebt in stukken te breken. Dan kan je ook nog wat dingen zien onderweg.
ipho1982
Amerika-ontdekker

Bericht door ipho1982 »

Miekv schreef:Wij vonden de CN-tower in Toronto heel leuk. Hier moet je wel voor betalen, maar vervolgens ga je met de lift omhoog en heb je een fantastisch uitzicht over Toronto. (geloof op iets van 300 meter) Een aanrader!
Nice, ga ik ook doen.

Ik vroeg me af of er mensen zijn die weleens de EdgeWalk op de CN Tower hebben gedaan?
Lijkt me gaaf, maar voor 175 dollar net te veel.
Miekv
Amerika-ontdekker

Bericht door Miekv »

Mij niet gezien.. :shock:

Heb het wel mensen zien doen. Het zag er leuk uit!
2011 west Amerika
Florida
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Florida »

Wow, mij ook niet gezien :lol: http://www.blogto.com/city/2011/07/a_tr ... n_the_air/
Ben paar jaar geleden wel op de CN tower geweest, maar de mogelijkheid van de Edge Tour was er toen nog niet. Maar al was die er wel dan had ik dat niet gedurfd!
Het uitzicht vanaf de toren viel me wat tegen omdat je niet echt buiten bent... De toren zelf vond ik wel mooi, zeker met de verschillende kleuren door de verlichting.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer