Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen met Big Apple Greeter NYC

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
ipho1982
Amerika-ontdekker

Ervaringen met Big Apple Greeter NYC

Bericht door ipho1982 »

Hallo allemaal,

In september ga ik (en nog iemand) voor het eerst naar New York.
In mei/juni heb ik een aanvraag gedaan voor een Big Apple Greeter (zie http://www.bigapplegreeter.org)en had op dat moment al een airbnb accommodatie geregeld in Brooklyn, dus heb toen met toestemming van de host haar adres opgegeven, want op de site is het verplicht om het adres op te geven waar je verblijft.
Helaas heeft deze host onze accommodatie geannuleerd (reden: bed bug infestation, ja belachelijk) waardoor we gedwongen waren om iets anders te zoeken, wat gelukt is: in Manhattan.
Alleen wil deze andere host liever niet dat we zijn adres doorgeven aan Big Apple Greeter, maar wel z'n telefoonnummer.

Ik baal wel een beetje hiervan. En een willekeurig adres opgeven weet ik niet of dat zo verstandig is. Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen?
We willen heel graag de Big Apple Greeter doen.
tosca
Amerika-expert

Re: Ervaringen met Big Apple Greeter NYC

Bericht door tosca »

Allereerst, houdt er rekening mee dat je eigenlijk niet via AirBNB mag huren in NY. Het is in NY namelijk bij wet geregeld dat onderverhuur korter dan 30 dagen niet (meer) is toegestaan. Hoe streng daarop gehandhaafd wordt is natuurlijk wel de vraag.

Wij werden door onze Greeter opgehaald in ons hotel, dus dan is een locatie opgeven wel noodzakelijk. Wij hadden wel in de ochtend afgesproken. Kun je geen andere locatie afspraken de Greeter te ontmoeten?
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

De greeter haalt je inderdaad op in je hotel, maar misschien kan je een bekend/goed bereikbaar hotel kiezen en dan afspreken in de lobby? Wij hebben nu twee keer een greeter gehad en vonden het allebei de keren een topervaring.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
ipho1982
Amerika-ontdekker

Bericht door ipho1982 »

Ik ben inderdaad van bewust over het verhuren via Airbnb in NY.
Ik zou wel een adres van een hotel op kunnen geven, maar afspreken in de lobby, kan dat gewoon zonder dat iemand van het hotel je gaat vragen waarvoor je komt? Want ik heb natuurlijk niets te zoeken in een hotel waar ik niet verblijf. :)

Hoe was het contact voor jullie met de greeter vóór de ontmoeting?
Ceetje
Amerikakenner

Bericht door Ceetje »

Neem wel een groot hotel :wink: wij zaten zelf in THE New Yorker en dat is zo'n grote lobby, daar zal niemand vragen wat je komt doen.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

En heb je geen contactgegevens, email of telefoon? Dan kun je de situatie gewoon uitleggen aan je Greeter?
ipho1982
Amerika-ontdekker

Bericht door ipho1982 »

Ceetje schreef:Neem wel een groot hotel :wink: wij zaten zelf in THE New Yorker en dat is zo'n grote lobby, daar zal niemand vragen wat je komt doen.
ok.
Maar neemde de greeter ook contact op met het hotel of belden ze jou via mobiel?
Ik heb alleen m'n internationale mobiele nummer gegeven, maar volgens mij accepteren ze dat niet. Ben wel van plan om een simkaart te regelen voor m'n mobiel om het in de USA te gebruiken.
tosca schreef:En heb je geen contactgegevens, email of telefoon? Dan kun je de situatie gewoon uitleggen aan je Greeter?
Ja, klopt. Ik ben er al mee bezig, dus ben benieuwd of het op te lossen is.
Ceetje
Amerikakenner

Bericht door Ceetje »

Wij belden zelf met de greeter de avond van te voren of de dag van aankomst (dat ben ik even kwijt) De ochtend van onze tocht ontmoetten wij de greeter in de lobby, herkenbaar aan een badge. Wij vonden het echt iets toevoegen aan onze trip. Ps stroopwafels in een leuk blik zijn een zeer gewaardeerd bedankje, een geldbedrag is not done.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

de lobby van een hotel is publiek terrein ... over het algemeen zal niemand jou komen vragen wat je er doet ....
een grote lobby kan ook nadelig zijn? moeilijk misschien om elkaar te vinden?
Sommige lobbies zijn de moeite van een bezoekje waard. Zelf vind ik die van het Waldorf erg leuk om rond te neuzen :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer