Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Naar New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
laulis
Amerika-ontdekker

Naar New York

Bericht door laulis »

Ik heb eindelijk goed nieuws, maar helaas ook minder goed nieuws :(
Ik begin met het goeie!
Eindelijk gaan we terug naar de states! Eind nov pakken we onze valiezen richting New York, citytrip onder ons tweetjes. De dochters gaan een 5-tal dagen bij mijn tante logeren.
Ooit, bijna in een vorig leven, zijn we 2x naar Orlando geweest. Was in '96 en '97. En steeds ben ik blijven dromen van Amerika, zoals de meesten, ben ik daar ook mijn hart verloren!
Maar nu komt het... ik denk soms dat ze me dat niet gunnen, hierboven.
Via mijn werk, kon ik een vlucht boeken, en dat was dan €200 minder, te boeken voor 31/10/2013. Vlug de reispassen aangevraagd, gisteren kreeg ik de nummers, wil de vlucht boeken, en wat blijkt: die aktie was al gedaan 'wegens groot succes en einde voorraad' . Superjammer! Want met die centjes kon je toch al wat doen.
Vandaag boek ik de vlucht, wil betalen met de bankkaart (bancontact), alles gaat goed, maar tijdens de betaling krijg ik het volgende scherm 'webpagina verlopen' Geen bericht gekregen dat de betaling was gebeurd, geen bevestiging, helemaal niks. Geen probleem, ik doorloop weer de hele procedure en betaal met Visa. Na de betaling onmiddellijk enkele mails in mijn mailbox, dat mijn vlucht is bevestigd, de etickes en nog meer uitleg.
Nu wil ik deze avond betalingen doen, via pc banking, en wat zie ik: het bedrag is van mijn rekening gegaan! De eerste keer, die mislukt was, is toch betaald. Maar het rare is, is dat ik daar nooit een bevestigingsmail voor heb gekregen. Nu ga je zeggen: hoe weet ik dat het van die mislukte poging was? Dat bedrag was €36 minder, bij betaling met visa kwam er per persoon €18 bij. Heb deze avond nog een mail gestuurd naar Brussel Airlines, om hunrekeningen na te zien. Hopelijk komt dit snel in orde...

En dan... een beetje mijn eigen fout, bij het aanvragen van mijn esta. Ik zie in de mail die ik krijg van Brus airlines, dat ik een esta nodig heb en er staat 'klik hier'. Ik doe dit, vul alles braafjes in, ik betaal:€40. Pff, dacht ik, dta kan toch niet... op het forum spraken ze van $14. Maar ik had al betaald. De esta van mijne partner, heb ik op de juiste site aangevraagd, en daarna nog wat rondgelezen, en nu blijkt dat degene die ik zo duur heb betaald, waarschijnlijk niet geldig is. Weten jullie dit? Zou ik mijn geld kunnen (proberen) terug krijgen? Ik ga wel deze week een nieuwe esta voor mezelf aanvragen, op de juste website.

Dus, ge ziet het, de duivel is ermee gemoeid. Ik hoop nu maar 1 ding, dat is dat ik echt mijn geld terug krijg van brus airlines.

Wordt vervolgd
tosca
Amerika-expert

Re: Naar New York

Bericht door tosca »

Wat een vervelende start van zo'n leuke trip!

Ik gok dat je je centjes voor de vlucht wel terug kunt krijgen. Je kunt aantonen dat je nu dubbele tickets hebt voor dezelfde vlucht en ze zijn vlak na elkaar "geboekt".

Voor je Esta denk ik dat je kunt fluiten naar je geld. Controleer eerst of je Esta wel of niet geldig is, er zijn namelijk genoeg bureau's die aanbieden om je Esta voor jou in te vullen (en daar dus een flinke toeslag voor rekenen).

Succes!
laulis
Amerika-ontdekker

Bericht door laulis »

Deze namiddag bericht gekregen dat ze de dubbele 'boeking' hebben ontdekt. Mijn geld krijg ik terug :thumbup: Zal er wel een tweetal weken moeten op wachten, maar daar kan ik mee leven. Ik ben terug helemaal "happy"
De Esta, dat trek ik me minder aan, als ik toch een andere Esta moet aanvragen. Oké, het is €40, maar ach, ik ben nog steeds happy, want ik had echt wel schrik dat er fraude mee was gemoeid, ivm de tickets.
Dit weekend om nieuwe koffers. Mijne partner wou er maar ene meenemen, omdat we maar van vrijdag tot maandag weg zijn, maar ik ben van plan om mijn koffer vol te laden, dus nemen we er 2(!) mee. De kofferriemen met TSA slot zijn ook al geleverd, nu moet ik nog iets uitzoeken wat ik op die riemen zou willen borduren, kwestie van wij onmiddellijk onze koffers te herkennen.

Nog een vraagje: hangen jullie een labeltje met het adres van hotel en/of thuis aan de koffers?
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

laulis schreef: Dit weekend om nieuwe koffers. Mijne partner wou er maar ene meenemen, omdat we maar van vrijdag tot maandag weg zijn, maar ik ben van plan om mijn koffer vol te laden, dus nemen we er 2(!) mee.
Wij nemen terug altijd meer mee dan heen :thumbup: We nemen vaak zelfs een lege koffer mee heen die terug vol is.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
A&A
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door A&A »

Jullie moeten op de vlucht naar NY het adres van het hotel op de labels zetten; als de koffer niet aankomt dan bezorgt de airline hem in het hotel als het adres op het label staat. Als het huisadres er op staat worden de koffers nl netjes thuis gebracht. Niet zo fijn als je zelf in NY zit... :blink:
laulis
Amerika-ontdekker

Bericht door laulis »

analogkid schreef:
laulis schreef: Dit weekend om nieuwe koffers. Mijne partner wou er maar ene meenemen, omdat we maar van vrijdag tot maandag weg zijn, maar ik ben van plan om mijn koffer vol te laden, dus nemen we er 2(!) mee.
Wij nemen terug altijd meer mee dan heen :thumbup: We nemen vaak zelfs een lege koffer mee heen die terug vol is.
ja sorry, dat wou ik eigenlijk ook zeggen: beetje meenemen naar ginds, en daar veel kopen en met volle koffers terug komen :D
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Had je inmiddels al gekeken of je ESTA goedgekeurd is? Geen idee via welke site je deze hebt aangevraagd, maar doe het voortaan via deze site, dan zit je altijd goed : https://esta.cbp.dhs.gov/esta/applicati ... ution=e1s1
Nog een vraagje: hangen jullie een labeltje met het adres van hotel en/of thuis aan de koffers?
Ik hang voor vluchten altijd een klein labeltje aan de koffer met wat gegevens ja, overigens haal ik die bij het 1e hotel er weer af en stop het dan in de koffer ipv de buitenkant. Aangezien ik een koffer heb die niet veel mensen hebben herken ik het al als het nog op de band ligt.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

PSVwally schreef:Ik hang voor vluchten altijd een klein labeltje aan de koffer met wat gegevens ja, overigens haal ik die bij het 1e hotel er weer af en stop het dan in de koffer ipv de buitenkant.
Waarom haal je het er weer af? Ik laat mijn label er altijd standaard aan zitten?
laulis
Amerika-ontdekker

Bericht door laulis »

http://visumcentrale.be

Hier, op de site hierboven vermeld, heb ik de Esta aangevraagd.
Toen ik mijn bevestigingsmail van Brussels Airlines ontving, verscheen er een venstertje, met de mededeling: "welke visum heb je nodig".
Maar toen las ik ergens op de site van de Amerikaanse Ambassade dat de enige geaccepteerde esta, bij hen te verkrijgen is. Nu twijfel ik toch een beetje. Zal van de week mss best een mailtje sturen naar de amerikaanse ambassade sturen, dan ben ik toch zeker.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Een Esta dien je zelf online aan te vragen. Heb je van de visumcentrale wel een bevestiging van je esta gekregen? Dan kun je hier controleren of het goed is gegaan. Op die website kun je zelf ook, wanneer het niet goed is gegaan een nieuwe esta aanvragen.
laulis
Amerika-ontdekker

Bericht door laulis »

tosca schreef:Een Esta dien je zelf online aan te vragen. Heb je van de visumcentrale wel een bevestiging van je esta gekregen? Dan kun je hier controleren of het goed is gegaan. Op die website kun je zelf ook, wanneer het niet goed is gegaan een nieuwe esta aanvragen.

Bedankt Tosca! Ik heb de aanvraag en goedkeuring gevonden via de site. Dan ik het gelukkig toch legaal. Wel jammer dat ze via Brussels Airlines meer geld vragen voor de betaling. Maar acht, ik ben al blij dat alles in orde is.
En nu... genieten van de voorbereiding en lekker starten met aftellen :thumbup:
laulis
Amerika-ontdekker

Bericht door laulis »

Volgend weekend zitten we in New York. Zogoed als alles is gereed, eigenlijk alleen nog koffers inpakken, donderdag plaatsen reserveren en we kunnen met een gerust hart vertrekken.
... tenminste... als Brussels Airlines geen roet in het eten gooit. Want die mannen zouden willen staken :evil:

http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... .art?ckc=1

Ik hoop zo, dat het allemaal in orde komt, dat wij toch naar New York kunnen.
Weet er iemand wat onze rechten zijn, indien het tot een staking komt? Hoe zit het met onze tickets, hotel, enz?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik zou als ik jou was nu al contact opnemen met Brussels Airlines. Vraag ze wat er mogelijk is mocht het echt tot een staking komen en het vliegtuig aan de grond blijft.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer