Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis AstridP: tips and tricks?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
AstridP
Amerika-ontdekker

Reis AstridP: tips and tricks?

Bericht door AstridP »

Hallo allemaal,

In september 2014 willen mijn vriend en ik een trip naar het noordoosten van de VS gaan maken. Ik heb al aardig wat van het land gezien en hij nog niks. Het plan is globaal: New England voor de natuur en fall foiliage en Virginia voor Civil War geschiedenis (beide interesse). We gaan 4 weken tot een maand en willen een auto huren en kampeerspullen kopen/meenemen. We kunnen goed basic kamperen!

We willen rond half september vertrekken en half oktober dus terug gaan. In eerste instantie zat ik te denken om Boston te vliegen en dan in een circel via boven naar Washington DC af te reizen. Maar vriend wil toch ook wel graag naar NY (snap ik) dus nu dacht ik om misschien 'onderlangs' te gaan - dus vliegen op Washington en terug vliegen vanaf NY - om in New Hampshire de meeste kans op mooie foiliage te hebben. En in Virginia kans op goed weer - wat kamperen toch net iets aantrekkelijker maakt.

Ik heb zowel New York als Washington al eerder bezocht en hoewel ik het fijne steden vind, wil ik daar niet te lang blijven. Als we er wat dagen aanplakken en er een maand van maken, dan zou ik wel een dagje langer in DC willen zijn.

Misschien hebben er nog mensen tips voor fijne campgrounds? We houden wel van rustiek, maar een werkend toilet en een warme douche is wel fijn om te hebben :) Veel meer luxe hoeft niet. Wel graag te bereiken met de auto. Ook tips voor budgethotels zijn welkom!

Het schema so far:

Dag 1: aankomst Washington
Dag 2: DC
Dag 3: DC
Dag 4: auto halen - naar Fredricksburg
Dag 5: Fredricksburg -> Richmond
Dag 6: Richmond -> Appomatoc
Dag 7: Appomatox -> Shenandoah (kamperen)
Dag 8: Shenandoah (kamperen)
Dag 9: Shenandoah -> Antietam (kamperen)
Dag 10: Antietam -> Gettysburg (kamperen)
Dag 11: Gettysburg -> richting Adirondacks (hotel?)
Dag 12: Adirondacks (kamperen)
Dag 13: Adirondacks (kamperen)
Dag 14: Adirondacks -> Burlington VT (kamperen)
Dag 15: Burlington (kamperen)
Dag 16: Burlington -> (North) Conway (of ergens anders in NH) (kamperen?)
Dag 17: White Mountains (?) (kamperen?)
Dag 18: White Mountains / Mount Washington (?) (kamperen?)
Dag 19: New Hampshire -> New Haven (hotel?)
Dag 20: New Haven -> Cape Cod (hotel?)
Dag 21: Cape Cod -> Boston (auto inleveren)
Dag 22: Boston
Dag 23: Boston
Dag 24: Boston -> NY
Dag 25: NY
Dag 26: NY
Dag 27: NY
Dag 28: naar huis
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis AstridP: tips and tricks?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb geen ervaring met kamperen in het noordoosten, maar misschien hebben jullie iets aan ons 2012-verslag. Wij waren er toen in dezelfde periode. Het zal wel koud zijn zo hier en daar, en als je veel regen hebt zal kamperen niet echt aangenaam zijn.
Wij hadden moeite om betaalbare motels te vinden. Dat kwam deels omdat we pas heel laat geboekt hadden, en omdat we er tijdens de drukte met Columbus Day waren. Dus voor motels is het wel handig om op tijd te gaan zoeken denk ik.

Marianne
AstridP
Amerika-ontdekker

Bericht door AstridP »

Bedankt voor je tip Marianne!

Als het veel regent zullen we vast minder kamperen. We zijn niet van plan motels van te voren te boeken omdat we de vrijheid willen houden om iets anders te gaan doen. We houden meer van bonnefooi-vakanties. Maar ik vind het fijn dat je dit vertelt, dan kan ik er rekening mee houden dat het wellicht duurder is. Wel wilden we vast hotels zoeken voor DC (al gelukt) en in Boston en NY wil ik via Priceline iets proberen te krijgen tegen die tijd.

Columbus Day in is 2014 op 13 oktober. Ik denk dat we dan in Boston of New York zijn, maar ik zal er zeker rekening mee houden. Ik had al gezien dat veel noordelijke campgrounds na deze datum gesloten zijn.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Leuk,
Kan je nog niet echt helpen alleen wij hebben ook die plannen (Washington - Boston) en dan eind september tot en met de vrijdag voor Columbus Day.
Maar eerst de vakantie's die goed gekeurd moet worden.

Veel plezier met plannen :thumbup:
AstridP
Amerika-ontdekker

Bericht door AstridP »

Jij ook Hinko!
Jullie al tickets op het oog? Ik denk dat ik voorkeur heb om te vliegen met Icelandair - daar mag je per persoon 2 tassen mee zonder bijbetalen. Met het oog op zelf wat kampeerspullen meenemen en meer (kampeer)spullen terug brengen lijkt me dat wel een goed idee.. Ik wist niet dat de regels daaromtrent zo veranderd waren. De laatste keer dat ik naar Amerika vloog was in 2008 en toen mocht je nog gewoon 2 tassen gratis mee..
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Hallo Astrid,

Aangezien jullie houden van kamperen, ga ik er ook van uit dat jullie houden van wandelen...
In de Adirondacks is een heeeeeeeeeeeeeel mooie wandeling die van Ampersand mountain, tamelijk inspannend maar het zicht boven op de berg is werkelijk schitterend. In Shenandoah is White Oak Canyon/Cedar run hike een aanrader. ALs je echt van spectaculaire wandelingen houdt, is Old Rag in Shenandoah een topper (niet onderschatten!).
1.5u voorbij Appomattox ligt Roanoke, hier is de wandeling naar McAfee's Knob, is een deel van de Appalachian trail, met één van de schitterendste uitzichten langs de oostkust.

Groetjes,

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Nog niet echt aan het zoeken. De vakantie van mijn vriendin moet eerst worden goedgekeurd. Dus speuren doe ik niet echt. Zo weet ik ook niet of ik mooie aanbiedingen mis. En dat is prima ;)

Icelandair is prima. Inderdaad erg handig met gratis twee koffers in economy klasse voor alle USA en Canada vluchten.
AstridP
Amerika-ontdekker

Bericht door AstridP »

Lilo, dankjewel! We gaan inderdaad veel wandelen, mijn vriend heeft gister net nieuwe wandelschoenen gekocht. We zijn onervaren, maar vinden het beide erg leuk. Fijn, die tips! Want ik zocht nog een mooie route in de Adirondacks en Shenandoah. Roanoke hebben we denk ik geen tijd voor, maar wie weet gooi ik het hele schema nog 10x om :-D
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Hallo Astrid,

Je kan voor de wandelingen misschien eens op mijn site gaan kijken www.usa4ever.com (bij Virginia en New York). En google maar eens op McAfee's Knob.

Nog veel voorbereidingsplezier,

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
AstridP
Amerika-ontdekker

Bericht door AstridP »

Hallo allemaal!

Misschien kan iemand me op deze prachtige lentedag nog van wat informatie voorzien. Vriend en ik gaan dus voor een (groot) deel van onze roadtrip tentkamperen. Ik heb veel kampeerervaring, hij aardig wat, dus dat komt helemaal goed. Nu zit ik een beetje met de autohuur.

Waar ik eerst heel enthousiast dacht, dat een Intermediate sedan prima zou zijn, twijfel ik daar nu een beetje aan. Ik hoef eigenlijk helemaal niet zo nodig een enorme SUV (die benzineslurpers zijn niet heel best voor het milieu, kosten in huur meer en zijn dus benzineslurpers), maar aan de andere kant.. We gaan wel 2 weken tentkamperen in de herfst, dus we hebben een 3-seizoenstent nodig (het wordt waarschijnlijk de Coleman Hooligan 4), en wat behoorlijke slaapzakken en dekens en een luchtbed. Verder natuurlijk stoeltjes en ander kampeergerei en genoeg warme kleding: dikke truien en grote wandelschoenen. En een koelbox, want bij kamperen hoort zelf koken.

Nu was ik al van het Intermediate idee afgestapt en leek me een standard of eventueel fullsize sedan wel wat. Maar ik zou graag ervaringen van mensen horen die met z'n tweetjes zijn gaan tentkamperen en een auto hebben gehuurd: is een sedan groot genoeg of zouden we toch richting SUV moeten? Ik kom er echt niet uit. Hier rijden we in een bestelbus en hebben we dus zeeën van ruimte en ik weet echt niet hoe een (grote) kofferbak qua formaat is.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Ik denk dat je daar wel genoeg ruimte in hebt. Je hebt ook de achterbank nog als je maar met z'n tweeen gaat.
Heb je de DEC campings ook gezien in NY? http://www.dec.ny.gov/outdoor/7825.html Er zijn campings, maar ook plekken waar je op first come first serve je tent neerzet ergens in het bos.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer