In september 2014 willen mijn vriend en ik een trip naar het noordoosten van de VS gaan maken. Ik heb al aardig wat van het land gezien en hij nog niks. Het plan is globaal: New England voor de natuur en fall foiliage en Virginia voor Civil War geschiedenis (beide interesse). We gaan 4 weken tot een maand en willen een auto huren en kampeerspullen kopen/meenemen. We kunnen goed basic kamperen!
We willen rond half september vertrekken en half oktober dus terug gaan. In eerste instantie zat ik te denken om Boston te vliegen en dan in een circel via boven naar Washington DC af te reizen. Maar vriend wil toch ook wel graag naar NY (snap ik) dus nu dacht ik om misschien 'onderlangs' te gaan - dus vliegen op Washington en terug vliegen vanaf NY - om in New Hampshire de meeste kans op mooie foiliage te hebben. En in Virginia kans op goed weer - wat kamperen toch net iets aantrekkelijker maakt.
Ik heb zowel New York als Washington al eerder bezocht en hoewel ik het fijne steden vind, wil ik daar niet te lang blijven. Als we er wat dagen aanplakken en er een maand van maken, dan zou ik wel een dagje langer in DC willen zijn.
Misschien hebben er nog mensen tips voor fijne campgrounds? We houden wel van rustiek, maar een werkend toilet en een warme douche is wel fijn om te hebben

Het schema so far:
Dag 1: aankomst Washington
Dag 2: DC
Dag 3: DC
Dag 4: auto halen - naar Fredricksburg
Dag 5: Fredricksburg -> Richmond
Dag 6: Richmond -> Appomatoc
Dag 7: Appomatox -> Shenandoah (kamperen)
Dag 8: Shenandoah (kamperen)
Dag 9: Shenandoah -> Antietam (kamperen)
Dag 10: Antietam -> Gettysburg (kamperen)
Dag 11: Gettysburg -> richting Adirondacks (hotel?)
Dag 12: Adirondacks (kamperen)
Dag 13: Adirondacks (kamperen)
Dag 14: Adirondacks -> Burlington VT (kamperen)
Dag 15: Burlington (kamperen)
Dag 16: Burlington -> (North) Conway (of ergens anders in NH) (kamperen?)
Dag 17: White Mountains (?) (kamperen?)
Dag 18: White Mountains / Mount Washington (?) (kamperen?)
Dag 19: New Hampshire -> New Haven (hotel?)
Dag 20: New Haven -> Cape Cod (hotel?)
Dag 21: Cape Cod -> Boston (auto inleveren)
Dag 22: Boston
Dag 23: Boston
Dag 24: Boston -> NY
Dag 25: NY
Dag 26: NY
Dag 27: NY
Dag 28: naar huis