Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Graag tips voor onze route Noordoosten

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Anita34
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Graag tips voor onze route Noordoosten

Bericht door Anita34 »

Hallo allemaal,

Ik heb wat vraagjes over onze route. We willen graag in juni naar Amerika en dit keer Noord-Oosten. We hebben Zuid-West en Florida al gedaan en daarbij vond ik het iets makkelijker om de route te bepalen omdat we alles met de auto hebben gedaan. Nu is dit stuk niet zo handig met de auto omdat de steden drukker zijn, dus wilde ik vragen of jullie mij konden helpen bij onze route. We hebben 2 opties:

We vliegen op Chicago en terug vanuit Orlando:

6-9 juni: Chicago
laatste dag auto huren naar Detroit
9-10 juni: Detroit (ivm tussenstop omdat het te lang rijden is naar Niagara Falls)
auto naar Niagara Falls
10-11 juni: Niagara Falls
auto naar New York (auto parkeren, hotel zoeken met gratis parkeer)
11-16 juni: New York
auto naar Phil
16-17 juni: Philadelphia
auto naar Washington en daar de auto inleveren
17-21 juni: Washington
Vlucht Orlando
21-25 juni: Orlando

2e optie:

Vliegen op New York en dan door rijden naar onder met tussenstops door naar Orlando. En dan als we in New York zijn dat we dan een 1 nachtje inplannen voor Niagara Falls tussendoor.

Welke route raden jullie aan? Is Chicago de moeite waard of juist meer de kant van Virginia en North Carolina? Is het aantal dagen ook voldoende per stad? Raden jullie de 1e route aan met de auto of dat we gewoon de trein moeten pakken? Wij vinden het zelf net iets leuker om met de auto te rijden, ik moet alleen checken hoe het zit met drop off kosten. Als ik op eautohuur kijk dan staat het er niet bij maar ik neem aan dat de kosten in de prijs zitten? Voor deze periode is het ongeveer 300euro.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes Anita
hoeksie
Amerikafan

Re: Graag tips voor onze route Noordoosten

Bericht door hoeksie »

Je kunt overwegen de auto al in New York in te leveren en verder te reizen met OV.
Niagara op en neer en bezienswaardigheden bekijken in 2 dagen lijkt mij erg optimistisch. Niagar trekt mij ook niet zo, maar dat is persoonlijk. Ik zou eerder kiezen voor de optie New York - Orlando

New York
Amish
Washington DC
Shenandoah/Bleu Ridge Mountains
Atlanta
Charleston/Savannah en dan door naar Florida

Wij gaan eind april naar de USA. Helaas net een week te weinig tijd om deze route te doen.
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

vorig jaar in april gingen wij een week naar NY
wij zijn daarvan 1 dag naar Niagara geweest, vlucht genomen vanaf JFK naar Buffalo, daar auto gehuurd voor een dag, gereden naar de watervallen, in de namiddag terug, en vlucht terug
kwam ons veel goedkoper uit dan de georganiseerde tochten vanuit NY
was heel goed te doen, maar wij zijn enkel aan de amerikaanse kant gebleven, niet naar canadese kant gegaan en door de sneeuw was er veel nog niet open, bv de behind the falls, de maid of the mist was ook nog niet en route, dus ja
deze zomer gaan wij nog eens terug, omdat ik de canadese kant nog eens wil zien en omdat het in onze route past :mrgreen:
Anita34
Amerika-ontdekker

Bericht door Anita34 »

Hoi hoi,

@Dafkapin, bedankt voor je tip. We hebben onze route nu aangepast en daardoor 4 dagen in NY en dan willen we dus niet meer 1 hele dag kwijt zijn naar Niagara Falls helaas. Maar die kant van Amerika zullen we vast nog keertje aandoen als we ooit naar Canada gaan ;)

@Hoeksie bedankt voor de tips! We hebben naar je route gekeken en hebben t aangepast naar deze route wat idd veel handiger is en mooier met wat natuur erbij. Maar dit is natuurlijk ook nog maar de 2e opzet ;).

New York 6-10 juni
Amisch Country (half dagje)
Washington 10-14 juni
Bleu Ridge Mountains 14-15 juni
North Carolina 15-16 juni (alleen om naar de universiteit te gaan vanwege persoonlijke redenen)
Atlanta 16-19 juni
Orlando 19-21 juni (alleen om te shoppen)
vlucht naar Bahama's
21-25 juni vanuit daar weer naar huis

Is het aantal dagen voldoende per stad? Ik moet alleen nog kijken hoe we dan bij amisch country komen met de trein, anders slaan we die over of we stoppen in Philidelphia en gaan we van NY met de trein naar Washington en de laatste dag daar huren we dan een auto en rijden dan door naar de andere plekken.

Wij willen de laatste nachten graag een mooi strand, ik kon niet echt iets vinden in florida waar het water heel helder en mooi is vandaar dat we dachten aan laatste nachtjes op de Bahama's. Heeft iemand anders nog tips of tips voor andere eilandjes? Welk stuk van de Bahama's is dat het mooist om te verblijven?
Anita34
Amerika-ontdekker

Bericht door Anita34 »

Hoi hoi,

We hebben nu onze vaste route, alleen had ik nog wat vragen..

6-11 juni NY
trein naar Phily
10-11 juni Philadelphia hier halen we de auto op en gaan we naar Amish
11-15 juni Washington
15-16 North Carolina 1 nachtje alleen de Uni bezoeken (nog uitzoeken wanneer ze open zijn)
16-17 Blue ridge Mountains en dan door naar Smokey Mountains?
17-20 Atlanta
20-21 Orlando (alleen om te shoppen)
21-23 Tampa en vanuit daar vliegen we naar huis

Ik heb uitgezocht dat er sowieso 300 dollar bij komt voor de drop off kosten, maar dat nemen we voor lief. De auto huren in NY is 200euro duurder dus daarom gaan we dan eerst met de trein naar Philadelphia ook omdat we dat willen zien en we ook een keertje met de trein willen.

Waar ik een vraag over had is, kan je Universiteit gewoon binnen lopen? We willen namelijk het archief bekijken van iemand die daar op school heeft gezeten.

Ook een vraag welke Mountains we gaan doen, is het te doen als we sochtends vertrekken en eerst de blue ridge mountains bekijken en daarna doorrijden naar Smokey Mountains en daar een overnachting pakken? Dan kunnen we daar nog overdag wat doen want het is 3,5 uur rijden naar Atlanta. Is dit te doen? Of liever alleen 1 park?

Heb ik teveel nachten voor Atlanta, want ik weet niet of 1 of 2 nachtjes ook prima te doen zijn aangezien we alleen Martin L Kingshouse willen zien en CNN en Coca Cola.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Alvast bedankt.

Groetjes Anita
harryvanrooy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door harryvanrooy »

Hallo,
In Atlanta kom je er met twee dagen zeker wel, CNN en Coca Cola liggen vlak bij elkaar. Overigens, stel je niet te veel voor van Coca Cola, is eigenlijk meer een winkel waar ze zowat alles verkopen maar met hun logo op :wink: . Er is vlakbij nog een groot aquarium dat best wel indrukwekkend is en dat ligt allemaal vlak bij elkaar. Op een dag kun je dat zeker doen als je er op tijd aan begint.
Anita34
Amerika-ontdekker

Bericht door Anita34 »

Hoi Harry,

Bedankt dan doe ik atlanta 1 of 2 nachtjes hangt af van hoelaat we aankomen dan kan ik dat extra nachtje gebruiken in orlando om te shoppen;)
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Wees voorzichtig in Detroit ! Dit is de gevaarlijkste stad van de USA. Lees de tips die ik hierover gaf en neem ze vooral ernstig.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer