Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

New York Budget bepalen

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
patrickx
Amerika-ontdekker

New York Budget bepalen

Bericht door patrickx »

Beste Forumleden,

Na in 2010 een mooie New York reis te hebben gemaakt samen met een vriend is het in augustus van dit jaar weer een New York reis alleen nu met m'n vriendin!

We hebben inmiddels 6 nachten overnachting geboekt in het mooie Empire hotel( http://www.empirehotelnyc.com/ ). Dit hotel was een een must voor m'n vriendin die verslaafd is aan de serie Gossip Girl waar dit hotel schijnbaar een grote rol speelt, niet dat dit voor mij de keuze bepaalde! De vele goede recensies maakte het daartegenin wel makkelijk. Ervaringen met dit hotel? laat het aub weten!

Ook prima vluchten met United geboekt vanuit Brussel rechtstreeks naar Newark, scheelde ongv 250 euro pp! dus is wel de moeite waard!

Nu mijn vraag: Hoeveel is jullie New York budget per dag?

wij overwegen de New York city pass omdat deze 6 attracties behuisd die we sowieso willen doen, Of zouden jullie de newyork pass doen? die is wel heel prijzig voor 7 dagen.

Alvast bedankt voor de reacties!
New York-Miami 2009 rondreis
New York-2010
New York-2014
tosca
Amerika-expert

Re: New York Budget bepalen

Bericht door tosca »

Wat een heerlijk vooruitzicht.

Voor wat betreft het budget is het heel erg lastig! Hierover is echt al heel veel geschreven op het forum. Het hangt heel erg af van alle dingen die je wilt gaan doen in de stad en hoe je omgaat met bijvoorbeeld je maaltijden. 3x per dag uit eten? Of heb je al ontbijt in je hotel en neem je 's avonds een afhaalmaaltijd of een broodje?

Voor wat betreft de passen zou ik gewoon kijken wat je zeker weten wilt gaan doen en de kosten naast elkaar leggen. Als het dan bijna niets scheelt in kosten zou ik sowieso een pas nemen, want daar zitten dan nog extra's op die je dan altijd nog kunt gaan doen!
Gargie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Gargie »

Wij zijn 3 dagen in New York, tel ik aankomst en vertrekdag niet mee. Ik heb in een excelsheet de attracties e.d. gezet die we sowieso willen doen en The New York Pass, The New York City Pass, New York City Explorer Pass en Smart Destinations.com naast elkaar gezet en gekeken welke dan het beste uitkwam.
Wij zijn uitgekomen op The New York Pass omdat we de hop-on hop off bus erbij wilden en ze momenteel, waarschijnlijk vaker, een aanbieding daarmee hebben, scheelt 85 dollar p.p.
Juist omdat het moeilijk in te schatten is hoeveel je kunt doen in die dagen en er toch nog veel dingen zijn die we willen doen als we tijd over hebben, vonden wij The New York Pass makkelijk. Kun je toch even ergens naar binnen zonder dat het je een extra kaartje o.i.d. kost.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Wij hadden de eerste keer ook de New York Pass.. Wat wij toen zo handig vonden is dat we in een verloren uurtje nog extra dingen konden doen die ons dan niets extra's kostten. Zo bezochten we tussendoor Madam Tussauds, terwijl ik daar normaal noooooit 30 dollar voor zou betalen :)

Moet ik er wel bij zeggen dat wij toen (2008) een hele goede aanbieding hadden voor de pass.
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

bij ons was het ook zo, vorig jaar een weekje NY en ook een NYPass gekocht voor 7 dagen en wij hebben ook dingen gedaan die we eigenlijk nooit apart voor zouden betalen, zoals Madame Tussauds
en wat ons mamsie helemaal super vond, was de US Interprid, ze wist niet dat die op de pass stond en toen ik dat haar vertelde zijn we hem gaan bezoeken
we zijn ook nog een tweede keer rond het vrijheidsbeeld gaan varen, aangezien het de eerste keer regende, en het later op de week plots stralend weer was, en er enkele van die bootdiensten in de pas zaten, dus dat waren al twee attracties die we niet voorzien hadden maar wel onverwacht erbij hebben genomen
patrickx
Amerika-ontdekker

Bericht door patrickx »

Bedankt voor de reacties!

Nu is die New York Pass voor 2 personen dus 2 x 230 dollar voor een pas voor 7 dagen.

Maakt 460 dollar! vraag me af of je dat eruit haalt?
New York-2010
New York-2014
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Je moet eerst even alles op een rijtje zetten wat je wil gaan doen en daarvan de kosten naast elkaar zetten. Als je de helft niet gaat doen, is het zonde om een pas aan te schaffen. Wacht sowieso even op een aanbieding, er zijn heel vaak acties met 10 of 15% korting.

Ik heb het nog even opgezocht en in 2008 betaalden wij 280 dollar voor 2 passen, die prijzen zijn dus echt wel heel erg omhoog gegaan!
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

ik zou even een tijdje hierover nadenken... de pas is zeer regelmatig in de aanbieding, vergelijk eens rustig wat verkoopsites ...
ik denk altijd: zo'n pas is er niet voor de toerist, maar voor de verkoper ... oftewel: de meeste mensen halen m er niet uit ...

maar het is wel een zeker gemak als je dat geld al hebt uitgegeven, hoef je niet meer te puzzelen en na te denken of je het nog kan betalen. En de sport is dan om zoveel mogelijk extra's op te pikken (een ijsje hier, een gebakje daar ....) Ik heb het ding 2x gekocht en er volgens mijn beide keren niet echt uitgehaald ..... (respectievelijk met mijn neef en nicht ), maar ik heb er ook geen onwijs verlies op geleden, dat zeker niet
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
pelsmaker
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door pelsmaker »

In november heb ik 2 passen gekocht voor iets van een 350 dollar (7 dagen geldig) en als ik alle ingangprijzen samentelde kwam ik rond de 800 dollar. Dus ik was wel blij dat ik ze aangeschaft had.
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

pelsmaker schreef:In november heb ik 2 passen gekocht voor iets van een 350 dollar (7 dagen geldig) en als ik alle ingangprijzen samentelde kwam ik rond de 800 dollar. Dus ik was wel blij dat ik ze aangeschaft had.
Maar alleen als je ook overal toch al naartoe zou gaan moet je zo rekenen.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Je moet gewoon de prijzen bij elkaar optellen van alle activiteiten die jij wilt gaan doen (niet die allemaal kunnen, want dat haal je nooit in 7 dagen zonder daarna aan de zuurstof te moeten). Die prijs vergelijk je met de pas..

Als je het er uit haalt (of in de buurt komt) zou ik de pas aanschaffen.
patrickx
Amerika-ontdekker

Bericht door patrickx »

Dit is ons lijstje tot nu toe! Heb de prijzen er bij gezocht!

. Empire state Building (New York City Pass-2x toegang overdag en s‘avonds) (27$)
. Top of the Rock (New York City Pass) (27$)
. Circle Line Cruises (New York City Pass) (39$)
. The Metropolitan Museum of Art (New York City Pass)(25$)
. American Museum of Natural History (New York City Pass)(25$)
. MoMA The Museum of Modern Art (New York City Pass)(22$)
. Statue of Liberty Crown & Ellis Island(42$/30€)
. 9-11 Memorial tickets(10$/7€)
. Central Park & Bryant Park & High Line
. Central Park Bike Rental Full day(40$) 2 hours(20$)
. Little Italy
. Chinatown
. SoHo en TriBeCa
. Greenwich village
. Meatpacking district
. Grand Central Station
. Chrysler building
. Public Library
. Brooklyn Bridge
. Wall Street
. St. Patrick’s Cathedral

Missen we nog iets waarvan jullie zeggen moet je doen!?
Overigens gaan we voor de new york city pass denken we!
New York-2010
New York-2014
LovingNewYork
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LovingNewYork »

Je mist ":

-The Bronx Zoo nog. Het grootste dierentuin van de wereld. ( Voor zover ik heb gehoord, echter toen ik er was was het te koud voor de dieren. Houd daar dus rekening mee. Dan krijg je namelijk geen waar voor je geld. )

- Hop on Hop off. Je kan deze regelen vlakbij Times Square. En het levert je meer korting op dan je het online koopt. Tenminste wel als je een echte Hollandse onderhandelaar bent? Maar dat is iets voor jezelf.

Verder leuk lijstje.
Gargie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Gargie »

De aanbiedingsprijs van 230.00 dollar is inclusief Hop-on Hop-off Bus Travel.

Misschien ook leuk voor je lijstje:
Gratis - geweldig uitzicht op Manhattan - veerboot tussen Manhattan en Staten Island http://www.newyork.nl/gratis-new-york/g ... -uitzicht/
Gratis - Museum of Modern Art (MoMa) vrijdagavond tussen 16:00 en 20:00 uur! http://www.newyork.nl/gratis-new-york/gratis-naar-moma/
Gratis - 40 dingen te doen in New York http://www.columbusmagazine.nl/nieuws/5 ... _york.html

Discovery Times Square - Art of Bricks of Pulse http://www.discoverytsx.com/
Intrepid Sea, Air & Space Museum http://www.intrepidmuseum.org/
Cathedral of St. John http://www.stjohndivine.org/
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

lijkt me genoeg voor een eerste keer
(maar ik snap die 42$ voor statue cruises niet, is toch veel goedkoper? > ja 21$ per persoon, incl crown)
je kunt met de NY pass geen crown ticket boeken, trouwens, dat je het maar weet ....
voor die fietsen zijn eigenlijk permanent groupons verkrijgbaar:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=9&t=50452
(net als voor de Hop on en andere dingen ...)
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
pelsmaker
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door pelsmaker »

Om op Vrijdag gratis naar MoMa te gaan wens ik je veel sterkte. Wat een rij om aan te schuiven, daar zou ik nooit aan beginnen. Met m'n pass was ik op 2 minuten binnen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer