Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Rijbewijs Boston
Rijbewijs Boston
Hallo
Ik ga elke zomer 2 weken naar amerika en zou daar graag auto willen rijden
Ik ben nu 16 en volgende zomer dus 17.
Heb wel wat info kunnen vinden op het forum maar niet echt duidelijke dus mijn vraag is of het mogelijk is om mijn rijbewijs te halen en dan te kunnen rijden.
Het gaat om boston (MA)
Gr Maarten
Ik ga elke zomer 2 weken naar amerika en zou daar graag auto willen rijden
Ik ben nu 16 en volgende zomer dus 17.
Heb wel wat info kunnen vinden op het forum maar niet echt duidelijke dus mijn vraag is of het mogelijk is om mijn rijbewijs te halen en dan te kunnen rijden.
Het gaat om boston (MA)
Gr Maarten
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Vergeet het maar. Volgens mij moet je een social security-number hebben om je Amerikaanse rijbewijs te kunnen halen daar.
Mocht iemand denken dat het wél lukt, hoor ik het heel graag. Want onze zoon wordt in april 17 en we zijn dan in de States, waar hij een maand bij vrienden van ons blijft voor een leerstage. Ik weet nu al dat hij daar in een auto stapt, zeker op het bedrijf zelf. En ik weet ook dat ze dat daar héél normaal vinden, gezien het feit dat de veertienjarige kleindochter ook rustig met de auto bij oma aan komt rijden, maar dat IK het zeker geen fijn idee vindt.
Hij kan prima rijden, heeft zijn tractorrijbewijs en rijdt hier ook gerust onze grote bus de schuur in enzo, maar het mag gewoon niet.
Mocht iemand denken dat het wél lukt, hoor ik het heel graag. Want onze zoon wordt in april 17 en we zijn dan in de States, waar hij een maand bij vrienden van ons blijft voor een leerstage. Ik weet nu al dat hij daar in een auto stapt, zeker op het bedrijf zelf. En ik weet ook dat ze dat daar héél normaal vinden, gezien het feit dat de veertienjarige kleindochter ook rustig met de auto bij oma aan komt rijden, maar dat IK het zeker geen fijn idee vindt.
Hij kan prima rijden, heeft zijn tractorrijbewijs en rijdt hier ook gerust onze grote bus de schuur in enzo, maar het mag gewoon niet.
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
Monique, houd er ook rekening mee dat iemand die rijdt zonder rijbewijs ook geen verzekering heeft. De kans op een ongelukje is misschien niet groot, maar mocht er wel wat gebeuren is je aansprakelijkheid wel erg groot en dat kan flink in de papieren lopen.nieuwenoord schreef:Hij kan prima rijden, heeft zijn tractorrijbewijs en rijdt hier ook gerust onze grote bus de schuur in enzo, maar het mag gewoon niet.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dan zou ik me nog maar eens achter het hoofd krabben, zelfs als het wél kan. Ik weet dat in Californië op dit moment de cursus voor het behalen van het rijbwijs dik 400 dollar kost als je 16 of 17 bent. Voor 18-jarigen is de cursus niet verplicht en zij kunnen het af met het kopen van het boek en dan hun rijbewijs behalen (zo is het mij verteld afgelopen zomer).
- CitizenUSA
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Er is geen social security-number nodig om je rijbewijs te halen, wel twee ID's. Maar de minimum leeftijd is 18 in Massachusetts. Voor de leeftijd 16.5 tot 18 hebben ze een 'The Junior Operator License', maar deze kan je alleen halen als je daar voor 6 maanden in bezit ben geweest van een 'Learner's Permit'.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
OK, het is voor mij ook allemaal 'van horen zeggen'. Ik weet wel dat inderdaad in Californië de kids van 15 rondrijden met een Learners Permit (met iemand erbij in de auto) en dat ze daarna een tijdje alleen mogen of zo voor ze hun echte rijbewijs halen.
Maar dat je tijdens een USA vakantie als 16 of 17-jarige je rijbewijs kan halen lijkt me heel sterk.
Maar dat je tijdens een USA vakantie als 16 of 17-jarige je rijbewijs kan halen lijkt me heel sterk.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb even gezocht naar de procedure voor 'teen-drivers' in Californië. Daar gaat dus inderdaad een hele procedure aan vooraf én je moet wel op de dag van de test je Social Security-nummer meebrengen.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hoe lang het in Massachusetts is, weet ik niet, maar hier in Virginia moet een tiener eerst veertig uur met een bevoegde volwassene rijden (waaronder tien uur in de regen of in het donker). Daarna moet er nog tien uur met een professionele rij-instructeur worden gereden (die flink volgeboekt zijn, dus succes er een te vinden, die net tijdens jouw vakantie open is). En dan pas wordt het examen afgenomen. Nogal veel om in een vakantie van een paar weken te proppen, lijkt me.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Zelfs al kon het wel, dan zou het nog een hele toer worden om een auto te regelen waar je in rond kon rijden denk ik. Zelfs ik (bijna 22) huur al geen auto van een verhuurbedrijf, veel te duur. Dan zou je in een auto van een kennis rond moeten rijden ofzo, maar dat lijkt me veel te veel gedoe met verzekeringen enzo.
En waarom heb je in Boston een auto nodig? Het OV is er prima.
En waarom heb je in Boston een auto nodig? Het OV is er prima.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht