Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vraag NYpas en Hop on Hop off bussen

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Fryslan89
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Vraag NYpas en Hop on Hop off bussen

Bericht door Fryslan89 »

Hallo!

Ik ben van plan om 14/15 maart een week naar NY te gaan alleen. Ik ben op dit moment bezig wat dingen uit te zoeken.
Ik zat naar de verschillende passen te kijken en mij lijkt de NYpass wel erg leuk, ook omdat dit veel biedt. Alleen vroeg ik me af, is het dan ook handig om dit te gaan combineren met een Hop on Hop off pas? Omdat deze bussen wel langs deze plekken rijden en dat je dan meteen je NYpass kan gebruiken?
Ik zie online ook een online aanbieding te staan voor een combinatie van deze:
http://www.newyorkpass.com/En/bus-tour-packages/

Neem aan dat het handig is om dit online te kopen?
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Vraag NYpas en Hop on Hop off bussen

Bericht door Marenko »

Wij hadden de combinatie NY pas en de Hop on Hop off pas, maar dit geldt dus voor een andere hop on hop off bus, de blauwe bussen. Van deze bussen rijden er veel minder en er zijn ook veel minder stopplekken voor deze bussen. En toen we een keer op wilde stappen reed de bus zonder echt te stoppen ook weer door. Wij hebben geen gebruik gemaakt van deze bussen en zouden dus ook nooit meer die combi nemen. Dan kun je beter een aparte kaart voor de rode hop on hop off bussen.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Altijd de rode bussen nemen in New York!
Fryslan89
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Fryslan89 »

Ok! Dan zou ik dus zon pas naar in NY zelf moeten kopen in zo'n bus en dan die combineren met een NY pas?
Hebben jullie die pas ook alvast online gekocht?
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij hebben het online gekocht. De pas in combinatie met de hop on hop off. Je kunt ook online alleen de ny pas kopen en apart de rode hop on hop off bus tickets.
Gargie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Gargie »

Wij hadden het ook bekeken, wij hebben de pas voor 3 dagen, maar het rekensommetje NY pas incl. HoHo blauwe bus koste nu 180 dollar p.p.
Zonder Hoho 162 dollar daarbij aparte kaart voor 3 dagen HoHo rode bus a 64 dollar is 226 dollar p.p.
Dat verschil vond ik toch wel groot. Verder heb ik de stops vergeleken en waar wij zoal zouden willen uitstappen is bij allebei.
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Alleen sta je op die blauwe bus veel langer te wachten. Wij hebben hem bijna niet gezien tijdens onze trip in New York. De eerste dag wel 2 x. :roll:
Fryslan89
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Fryslan89 »

En die hop on hop off bussen, die zijn wel goed te vinden in de stad? Neem aan dat daar speciale stations voor zijn?
Ik heb trouwens ook nog het boekje 100% New York aangeschaft waarin ook mooie wandelingen worden beschreven, neem aan dat je dit ook wel in combinatie kunt doen met je NY pas? Ik denk dat de wandelingen ook langs de bekende plekken gaat van de hop on hop off bussen?
Wandelingen duren natuurlijk wel wat langer dan de bus denk ik. Je zou dat dan moeten combineren met de metro, of is de bus dan toch nog een aanrader hierbij?
Ik zit toch wel wat tegen de metro aan te kijken, dit met name vanwege alle nummers en cijfers, en downtown en uptown. Misschien domme vraag maar moet je wel eens overstappen in de metro om ergens te komen of is het gewoon een kwestie van de goede metro pakken die je daar je bestemming brengt?
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Uiteraard zul je soms moeten overstappen in de subway (het heet geen metro in het Amerikaanse Engels), maar het staat allemaal best goed aangegeven en er is op de meeste stations een gratis kaart te krijgen (bij de booths)
Waar je ook op moet letten is het verschil tussen express en stoptreinen, die eerste stoppen alleen op witte bolletjes, die laatste bij elke halte die ze passeren ...

iedereen stapt wel eens in een verkeerde trein, maar je kunt altijd weer terug
De subway is heerlijk om te nemen, vind ik ...
http://www.nycsubway.org/perl/artwork

HoHo bussen zijn niet aan mij besteed, wandelingen des te meer.
ik neem aan dat als je een HoHo kaartje koopt, je ook een overzicht krijgt van waar je op en af de bussen kan stappen ...
LOL, ik zie ze eigenlijk nooit :D
Overigens gaan ze niet per se snel, ze moeten zich toch ook aan het verkeer aanpassen, tenslotte ...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Fryslan89
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Fryslan89 »

Ja ik zit nog wat in dubio wat ik wil doen. Misschien dat ik alleen 1 dag een HOHO bus wil doen, en vanuit daar verder wil met wat ik graag wil doen en zien. Dit misschien mbv de wandelingen in mijn boekje en met de subway.
Gargie
Amerika-ontdekker

Bericht door Gargie »

Dit is wat ik heb gevonden over de stops van de rode en blauwe bussen:
Klik hier voor stops blauw bussen.
Klik hier voor stops rode bussen
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

mocht je het willen doen, kijk dan ook even in het groupondraadje, daar staat ie ook tussen:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=9&t=50452
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Fryslan89
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Fryslan89 »

Wat ik me ook nog even afvroeg is ik ga dus vrijdag over 2 weken naar NY, is het nog verstandig om de pas te laten bezorgen thuis of is het dan handiger om dit daar op te gaan halen? Ik ben bang dat het mis gaat ofzo en dat het wel even gaat duren voordat ie bij mij thuis is..
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

ik zou m ophalen, is ook goedkoper, toch?
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Fryslan89
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Fryslan89 »

Ja klopt je moet er voor betalen inderdaad.

Wat ik me nog afvroeg, ik zie bijvoorbeeld op de site van 9/11 memorial dat je daarvoor een pas moet resereven enzo. Nu weet ik dat ik met een NY pas daar gratis in mag, maar moet je perse voor zon bezoek gaan boeken? Ik dacht dat het een museum was dat je daar gewoon heen kon wanneer je wou, of geldt dat ook voor de andere musea en bezichtigingen dat je van tevoren moet boeken? Zoals Top of the Rock of Empire state building?
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

geen idee, ik zou de vraag mailen naar de website van het Memorial, als ik jou was ...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
MennoF
Amerika-newbie

Bericht door MennoF »

Is de newyorkpass een aanrader?
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

MennoF schreef:Is de newyorkpass een aanrader?
och ... het heeft voor en nadelen ... zoek eens op het forum, er is al zoveel over geschreven ...
maak je niet sappel over 'tijdelijke' aanbiedingen, die zijn permanent :mrgreen:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gargie
Amerika-ontdekker

Bericht door Gargie »

Fryslan89 schreef:
Wat ik me nog afvroeg, ik zie bijvoorbeeld op de site van 9/11 memorial dat je daarvoor een pas moet resereven enzo. Nu weet ik dat ik met een NY pas daar gratis in mag, maar moet je perse voor zon bezoek gaan boeken?
Wij zijn er pas geweest en hebben niks voorafgeboekt. We moesten wel kaartjes halen (een paar straten van 9/11 vandaan). We hebben wel lang in de rij gestaan voor we naar binnen konden bij 9/11
Betty
Amerikafan

Bericht door Betty »

Sinds 15 mei 2014 zijn geen kaartjes meer nodig voor het 9/11 memorial.
Sinds gisteren (21 mei ) is ook het museum van 9/11 geopend voor het publiek.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer