Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

New York 3 t/m 13 maart

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Judith1991
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

New York 3 t/m 13 maart

Bericht door Judith1991 »

hoihoi!

Over precies een week is het zover, dan vertrek ik eindelijk naar NY! Het is voor mij 15 jaar geleden dat ik in NY ben geweest, en toen ben ik er ook echt maar 1 dag geweest, dus ik ga er nu alles uit proberen te halen wat ik kan. De belangrijkste dingen zijn geregeld, en het is nu alleen nog wat kleine dingetjes regelen en paklijstjes maken (weet zeker dat ik anders dingen ga vergeten...)

MIjn schema ziet er op dit moment zo uit:

Maandag 3 maart
- 10:50 vertrek vanaf Schiphol
- 13:06 aankomst JFK, vervoer naar het hotel heb ik al geboekt (ik dacht laat ik eens luxe doen ;))
- deze middag/avond wil ik niet teveel doen, misschien een beetje de omgeving van het Hotel (The New Yorker) verkennen.

Dinsdag 4 maart
- madame tussauds
- museum of natural history
- times square en omgeving (shoppen ;))
- Empire state building (avond)

Woensdag 5 maart
- Deze dag broadway + omgeving?
- 16:00 Inside broadway tour
- radio city music hall / carnegie hall
- 20:00 Aladdin @ The new amsterdam theatre

Donderdag 6 maart
- yankee stadium tour
- central park/ central park zoo
- New york skyride

Vrijdag 7 maart
- 14:00 The ride
- Rest van de dag nog opvullen (tips?)

Zaterdag 8 maart
- 13:00 private archery lesson @ St. Francis college
- Brooklyn botanic garden (new york pass)
- Brooklyn museum of art

Zondag 9 maart
- 10:30 Disneyworld auditie
- Middag: shoppen
- 's avonds heb ik afgesproken met wat familie die ik al jaren niet gezien heb.

Maandag 10 maart
- Lower East side
- TMZ tour
- top of the rock
- avond: Broadway show?

Dinsdag 11 maart
- Lower manhattan
- Wall street
- 9/11 memorial
- Ellis island/ liberty island
- avond: misschien nog een (off)Broadwayshow

Woensdag 12 maart
- Deze dag moet ik nog invullen (tips?)
- 23:50 vertrek vanaf JFK

Donderdag 13 maart
- 12:00 aankomst op schiphol

Ik heb geen idee of dit allemaal echt haalbaar is, maar wat ik wel weet, is dat ik nog een vakantie nodig heb als ik terugkom :P Maar goed, hebben jullie misschien nog tips of aanbevelingen?
LovingNewYork
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: New York 3 t/m 13 maart

Bericht door LovingNewYork »

Een heel leuk lijstje. En ik zal je misschien nog tegenkomen. Ik vertrek 4 Maart van Schiphol naar New Ark haha. Eventjes kleine opmerking.. Je gaat naar Central Park Zoo maar niet naar The Bronx Zoo? ( Het grootste dierentuin van de wereld.... )
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Bronx Zoo is natuurlijk een heel eind vanuit downtown. Hoewel er een snelbus gaat vanaf Madison Avenue (zie de website van de dierentuin). Maar meer voor de echte liefhebbers (hoewel de Bronx Botanical Garden er vlak tegenover ligt, ook groter dan die in Brooklyn).

Dierentuin in Central Park is ook leuk en mooi overzichtelijk en niet zo enorm groot. Beter voor een kort bezoek.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Ga je alleen? Heerlijk hoor!
Ik wilde voor de 1e middag/avond zeker een bezoekje aan Bryant Park aanraden, maar ik zie wel dat je net de ijsbaan misloopt, die sluit op de 3e! wat jammer, die is zo gezellig …

Je hebt Broadway en omgeving op woensdag staan ….
Broadway is een heeeele lange straat die van diep downtown tot ver in Upper West loopt… er zijn mensen die de weg inderdaad helemaal aflopen, ik weet niet of je dat van plan bent? Dat is best grappig om te doen, maar misschien niet voor een eerste reis? Als je de theaterwijk bedoelt, dan is het eigenlijk hetzelfde als Times Square

Je doet veel tours …. Ik zou dan op woensdag lekker een beetje op eigen gelegenheid rondlopen, (ik PM je even hierover)

Zaterdag 8 maart
- 13:00 private archery lesson @ St. Francis college
> you’re my kind of girl!! Goeie keuze. Een groupon? Ik heb het ook op mijn lijstje staan :D

Zeker 1 of meer show doen. Kaartjes kopen op TKTS en probeer eens te loten voor Book of Mormon, dat is op zich al leuk om te doen. Dan schrijf je je in voor 2 tickets en team je op met anderen, er staan altijd meer singles die meeloten. Is echt geinig;
http://www.tdf.org/TDF_ServicePage.aspx?id=56
http://www.bookofmormonbroadway.com/tickets.php
TICKET LOTTERY: A limited number of tickets for each performance will be sold through the lottery. Entries will be accepted at the box office beginning two and a half hours prior to each performance for up to two tickets.
Two hours before curtain, names will be drawn at random for a limited number of tickets priced at $32 each. Only one entry is allowed per person. Cards are checked for duplication prior to drawing. Winners must be present at the time of the drawing and show valid ID to purchase tickets. Limit one entry per person and two tickets per winner. Tickets may be purchased in cash or with a valid credit card. Tickets are subject to availability.
Ik nodig je ook nog uit om mijn laatste 2 blogs te lezen (door omstandigheden nu even alleen op archive.org beschikbaar, ik ga ze wsl opnieuw opladen binnenkort), misschien doe je nog ideeen op

heb je dit draadje al gezien:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=9&t=45082
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Yuur
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Yuur »

Ik zie staan shoppen..

hier een mooie opsomming voor je:
http://www.frommers.com/destinations/ne ... ity/663769

Persoonlijk ga ik het liefste dan bijv. Soho/Noho en de West-Village in. Op Broadway vind je veel al de grote ketens, voor de specialere dingen zul je
echt de buurtjes in moeten. Sowieso een aanrader hoor!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer