Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis Miami - New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Zantman
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Rondreis Miami - New York

Bericht door Zantman »

Na reeds 2 gemaakte reizen in het westen van the States, zijn we nu van plan om een keer naar het oosten van Amerika te gaan. Graag zou ik willen weten of de door mij uitgestippelde route een beetje haalbaar is en of ik nog leuke uitstapjes of mooiere plekken over het hoofd heb gezien. Miami en Orlando hoeven we niet naartoe, omdat we daar beide al een keer geweest zijn.
Daarnaast is nog de prangende vraag gaan we met de auto of de camper. Tot op heden hebben we elke keer met de auto gereden, maar het is ook wel lekker als je in een keer je spullen uit kan pakken en daar drie weken niet meer naar hoeft om te kijken.
En als laatste wat is de beste tijd om te gaan. De mogelijkheden zijn voor ons Mei of September. Dus ik dacht in mei dan gaan we van Miami naar New York en als het september wordt gaan we andersom.

Tot op heden heb ik de volgende route bedacht:
dag 1: vlucht Amsterdam - Miami
dag 2: Key West
dag 3: Key West
dag 4: Key West (dagtocht naar dry Tortuga)
dag 5: Everglades NP
dag 6: Cape Coral
dag 7: Cape Coral
dag 8: Crystal River (zwemmen met Manatee's)
dag 9: St. Augustine
dag 10: Savannah
dag 11: Charleston
dag 12: Great Smokey Mountains NP
dag 13: Great Smokey Mountains NP
dag 14: Blue Ridge Mountains
dag 15: Shenandoah NP
dag 16: Shenandoah NP
dag 17: Washington DC
dag 18: Washington DC
Dag 19: Washington DC
dag 20: Philadelphia
dag 21: New York
dag 22: New York
dag 23: New York
dag 24: New York - Amsterdam ('s avonds terug zodat we de hele dag nog hebben)

Dus mochten jullie ideeën hebben om de route te veranderen of iets hebben van dit mag je niet missen dan hoor ik dat graag.
sfinx
Amerika-newbie

Re: Rondreis Miami - New York

Bericht door sfinx »

Wij zijn ook een trip Miami - New York aan het plannen (vliegtickets zijn al geboekt), voor eind april / begin mei, met een auto. Dit wordt voor ons de eerste trip naar de VS, dus tips zijn voor ons ook zeker welkom :) We hebben 5 dagen korter (19 in totaal). Ons programma kent geen stop in Philadelphia en we blijven slechts 2 dagen in Washington DC. Ook ruilen we Cape Coral om voor Orlando. Het middengedeelte van de reis (Smokey en Blue Ridge Mountains / Shenandoah NP) is nog niet helemaal duidelijk.
Ingrid1958
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Ingrid1958 »

Haak even aan in dit topic, ook interesse om dit jaar van Washington naar Florida te reizen, iemand enig idee wat je aan extra huur kosten moet betalen voor de " one-way" drop off, kan het kloppen dat je daar ongeveer 500$ extra voor moet rekenen. Ligt het aan de verhuur maatschappij? of anders?
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England

http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Roosuithoorn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door Roosuithoorn »

Onze trip dit jaar gaat van Washington naar Orlando. Wij hebben eind augustus 2 weken een mid-size SUV gehuurd voor €423,72, inclusief alle belastingen/verzekeringen en extra bestuurders. De drop-off kosten worden usd 333,34. We hebben de auto geboekt bij alamo.co.uk
Wij zijn vorige jaar in de Smokey Mountains geweest. prachtig gebied, echt een aanrader. St. Augustine en Savannah zijn we ook geweest. Allebei leuk om te bezoeken.
Laatst gewijzigd door Roosuithoorn op 06 mar 2014, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South,2024: Noord-Oost VS. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

National heeft een maximumtarief van 250 dollar (+tax) voor de dropoff kosten en zijn daarmee vaak het goedkoopst. Of je in totaal goedkoper uit bent moet je even puzzelen, vanwege vaak hogere huurtarieven.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Drop off kosten zijn afhankelijk van de verhuurmaatschappij.

@sfinx: 19 dagen voor een trip van Miami naar NYC, misschien moeten jullie zelf eens een topic starten. Het lijkt me in ieder geval zonde. Als je al iets van Florida wil gezien hebben (Keys, Miami, Orlando, St-Augustine) ben je al een week kwijt. 2 dagen Washington DC is echt kort, daar is veel te zien: (The Malle, Capitol, White House, Arlington Cemetery, prachtige "en gratis" musea. Philadelphia voorbijrijden is ook zonde. Dit is de bakermat van de VS en het oude centrum met de Independence Hall en Liberty Bell moet je eens gezien hebben. En als het de eerste keer NYC is, een dag of 4 heb je toch nodig om een beetje gezien en gedaan te hebben.

@zantman

Hebben jullie Miami ook al gezien ?

Naar mijn gevoel is dit eerder een trip om met de wagen te doen. Het eerste deel gaat nog enigszins, maar vanaf dag 17 lijkt me dit niet de beste optie. Washington DC is zowiezo niet RV vriendelijk en ook NYC nodigt hiervoor niet uit.

Een tip om voor een aanvaardbare prijs een hotel te vinden welke je op korte tijd in Manhattan brengt is Long Island City Queens.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Zantman
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Zantman »

Marcopstal schreef:Drop off kosten zijn afhankelijk van de verhuurmaatschappij.

@sfinx: 19 dagen voor een trip van Miami naar NYC, misschien moeten jullie zelf eens een topic starten. Het lijkt me in ieder geval zonde. Als je al iets van Florida wil gezien hebben (Keys, Miami, Orlando, St-Augustine) ben je al een week kwijt. 2 dagen Washington DC is echt kort, daar is veel te zien: (The Malle, Capitol, White House, Arlington Cemetery, prachtige "en gratis" musea. Philadelphia voorbijrijden is ook zonde. Dit is de bakermat van de VS en het oude centrum met de Independence Hall en Liberty Bell moet je eens gezien hebben. En als het de eerste keer NYC is, een dag of 4 heb je toch nodig om een beetje gezien en gedaan te hebben.

@zantman

Hebben jullie Miami ook al gezien ?

Naar mijn gevoel is dit eerder een trip om met de wagen te doen. Het eerste deel gaat nog enigszins, maar vanaf dag 17 lijkt me dit niet de beste optie. Washington DC is zowiezo niet RV vriendelijk en ook NYC nodigt hiervoor niet uit.

Een tip om voor een aanvaardbare prijs een hotel te vinden welke je op korte tijd in Manhattan brengt is Long Island City Queens.
Wij hebben Miami inderdaad al eens gezien. wij zijn daar al een keer 5 dagen geweest. Dus daar hoeven we niet nog een keer naartoe, temeer ook we het eigenlijk niet zo heel bijzonder vonden. Wij hebben misschien het idee om de camper dan in Washington in te leveren en dan vervolgens Washington, Philadelphia en New York met het openbaar vervoer te doen. Dus met de Amtrak tussen de steden (hebben we dat ook een keer gedaan) en in de stad zoveel mogelijk met het OV.
Maar mocht dit niet praktisch zijn dan zullen we moeten overwegen toch met de auto te gaan. Onze voorkeur gaat wel heel erg uit naar een camper, mits de overnachtingen dan een beetje acceptabel zijn. Want ik zie toch huurtarieven voor de camper van €2500,- voor 18 dagen.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Washington - Philadelphia - NYC kan je perfect met het OV doen. Treinen tussen de steden en Metro in de steden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer