Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Washington DC per huurauto of openbaar vervoer?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
hroolvink
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 30

Washington DC per huurauto of openbaar vervoer?

Bericht door hroolvink »

Half september aan het begin van onze rondreis beginnen we met 2 dagen Washington DC. Nu twijfel ik over de wijze van vervoer vanaf Dulles Airport. Direct de huurauto ophalen en dan naar Washington DC of per Washington Flyer shuttle bus naar Washington DC cq. hotel om daarna per ov Washington te bekijken.
Wie heeft advies?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Washington DC per huurauto of openbaar vervoer?

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben in 2012 de auto meteen op Dulles opgehaald, maar niet gebruikt in Washington zelf. Ik vond het wel prettig om met de auto naar het hotel te gaan, en als je verder trekt hoef je niet meer naar het verhuurbedrijf. In Washington kun je dan kijken of je de auto of het OV gebruikt.
Dat zal ook afhangen van waar je hotel ligt.
En heb je gratis parkeren bij je hotel?

Marianne
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Wij hebben vorige maand meteen de auto opgehaald bij het vliegveld, na Washington gingen we nog naar Shenandoah en we hadden geen zin om tussendoor nog het gedoe te hebben om een auto op te halen.
Ons hotel lag in McLean en had gratis parkeren, het was de bedoeling om met de nieuwe Silver line van de metro die bij ons hotel stopt naar de stad te gaan, maar de opening daarvan werd steeds uitgesteld en hij is nu nog niet open. :D
De eerste dag (zaterdag) hebben we de auto geparkeerd bij Enfant plaza waar je voor ik dacht 10 dollar de hele dag kunt staan in het weekend, de Mall was vlakbij, die hele dag hebben we besteed aan de Mall en alle monumenten, het was memorial day weekend en dus heel erg druk.
De volgende dag (zondag) hebben we de auto gratis geparkeerd bij de universiteit van Georgetown en hebben verder in de stad gebruik gemaakt van huur fietsen https://www.capitalbikeshare.com/ , dat werkt perfect.
Als je dat leuk vind kun je er op ons reisverslag nog meer over lezen. http://reizen.watwijdoen.com/usa-vakant ... ashington/
hroolvink
Amerikafan

Bericht door hroolvink »

Hallo Marianne en Harry,

Bedankt voor jullie reacties.
Op dit moment heb ik alleen de vlucht naar Washington DC geboekt en ben nog aan het orienteren hoe verder en ben dus helemaal blanco. Ik vind / vond het jammer om een auto te huren die vervolgen twee a drie dagen werkeloos bij het hotel of parkeerplaats staat. Vandaar mijn vraag.
Als jullie verder nog opties of ideeen hebben hoor ik ze graag.

Bedankt!

Mvrgr,

Harry
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Als je daarna verder vliegt heeft dit geen zin. In Washington zelf kan je alles met OV doen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

Vooropgesteld dat ik (nog) geen ervaringsdeskundige ben toch mijn ideeen bij je vraag. Wij beginnen ook in DC onze rondreis van 3 weken. We hebben 4 nachten in Washington en halen onze auto op de laatste hele dag eind van de middag. Dan kunnen we de 1e reisdag lekker vroeg op pad. Zo besparen we 3 volle dagen autohuur...en dat is toch geld..ook al kan je gratis parkeren etc..de auto moet je ook betalen. Daarbij komt dat met OV reizen en fietsen voor ons nu juist ook zo'n geweldig element uit de vakantie is. :D
Maar weet je, alles is toch oke en mag..als je jezelf daar maar goed bij voelt :wink:
Grote Amerika fan
beabert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door beabert »

Wij hebben vorig jaar in Washington de auto opgehaald na onze dagen in Washington . Het was een beetje uit nood geboren ( mijn man en ik kwamen op verschillende dagen aan en verschillende luchthavens) ,maar ik zou het nu weer op deze wijze doen .
Vanuit Dulles heb ik de speciale bus genomen (30$ /persoon vanaf de 2 e is er reductie) en die zet je zo bij je hotel af. Relaxed als je na een lange vlucht aankomt en moe bent .
Ons hotel lag dicht in centrum en aan metrostation ,dus we hebben veel gewandeld en af en toe de metro genomen . Als je wandelt zie je ook veel meer .
Na 3 dagen hebben wij onze auto opgehaald bij Airport Ronald Reagan. Daar kan je met de metro naartoe . ik dacht dat het iets van 20 a 30 min was . Uitgerust kan je dan auto ophalen ( op een tijdstip dat je wil) en van daaruit verder.
Op deze manier heb je toch 3 dagen autohuur minder, geen parkeerkosten en kan je zonder problemen voor een hotel middenin de stad kiezen . Ons hotel was Hyatt Arlington ( via Hotwire) prima hotel met metro op 50 m . De wachtrij bij de autoverhuurder was er dus ook niet .
hroolvink
Amerikafan

Bericht door hroolvink »

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga voor openbaar vervoer met vervolgens na 3 dagen auto verhuur voor de rest van de route naar Boston.
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

Hele fijne vakantie gewenst :thumbup:
Grote Amerika fan
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer