Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
reisverhaal 11 dagen New York State en City
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
reisverhaal 11 dagen New York State en City
Hoi allemaal,
Voor de liefhebbers ons reisverslag 2004 naar New York is online en te lezen via onderstaande link.
Niet zo lang maar het was ook maar een korte vakantie.
8,5 pagina in Word moet te doen zijn.
Gr.
Rob
Voor de liefhebbers ons reisverslag 2004 naar New York is online en te lezen via onderstaande link.
8,5 pagina in Word moet te doen zijn.
Gr.
Rob
Leuk verhaal Rob, leuke trip.
Jullie zijn al echt veramerikaanst, met al die coupons die jullie gebruiken,
en echte liefhebbers van Subway hoagies.
Als je nog een keer naar de Empire State Building gaat koop en print de toegangs kaartjes van te voren via hun website (http://www.esbnyc.com), dan hoef je nl. niet in de rij te staan en sla je dat (vervelende) uur over.
Nog bedankt dat je nog even zwaaide toen je langs Scranton kwam, ik had zo gauw niet in de gaten dat jullie het waren...
/PeeJay
Jullie zijn al echt veramerikaanst, met al die coupons die jullie gebruiken,

Nog bedankt dat je nog even zwaaide toen je langs Scranton kwam, ik had zo gauw niet in de gaten dat jullie het waren...

/PeeJay
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Leuk weer om te lezen, Rob. Inderdaad is het verkeer in het Noord-Oosten toch weer een stuk agressiever, ik merkte het dit afgelopen weekend in de omgeving van Boston ook. Grappig, toch, die verschillen.
Ook het stukje over de Thousand Islands vond ik leuk, Boldt castle blijft een interessant verhaal.
Wij rijden de I-81 heel regelmatig, dus er was veel herkenbaars in je verhaal.
Ook het stukje over de Thousand Islands vond ik leuk, Boldt castle blijft een interessant verhaal.
Wij rijden de I-81 heel regelmatig, dus er was veel herkenbaars in je verhaal.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Met veel plezier heb ik je reisverslag gelezen Rob. Erg amusant. Op het internet (http://www.centralpark.org) zijn overigens wel goede kaarten te vinden van het park, ook in de meeste reisgidsen staan goede kaarten en leuke wandelingen. Misschien een tip voor de volgende keer.
:toocool:

I love NY
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Re: reisverhaal 11 dagen New York State en City
Hoi Rob,Voor de liefhebbers ons reisverslag 2004 naar New York is online en te lezen via onderstaande link.
Ik vind dat je er toch een aardig lang verhaal "uitgeperst" hebt, waar ik dan ook weer met volle teugen van heb genoten.
Ik had even "lichtelijk" moeite met de route die jullie gevolgd hebben (het waren nou niet echt bekende plaatsen waar jullie overnacht hebben), maar met Streets en Trips ben ik er toch uitgekomen.
Het was dan ook een "bijzondere" route (niet het geijkte) wat juist erg leuk en interessant is.
Het "geknoei" op de 2e dag met het zoeken naar een Walmart, snapte ik niets van, maar inmiddels heb ik door hoe je gereden bent en welke omweg (en extra mijlen) jullie gemaakt hebben. Wel lachen zulke dingen!
Wij nemen trouwens altijd de roadatlas (RandMcNally) van Walmart mee, daar staan alle vestigingen ook in.
Ook weer een aantal State Parks (Finger Lakes gebied) die erg mooi zijn zoals jij ze beschrijft. Het gebied van de Thousand Islands sprak mij ook wel aan. Het liefdesverhaal over Boldt castle had ik ook ooit al eens op tv gezien.
Wij hebben vorig jaar tijdens onze 11-daagse trip door het noordoosten duidelijk gekozen voor de steden New York, Boston en Washington, met een uitstap(je) naar Niagara Falls, wat betekent dat we dus geen tijd hadden voor de natuur in dit gebied. Het bekende verhaal van keuzes maken.
Verder begreep ik dat jullie je eigen slaapzakken meegenomen hadden voor de overnachtingen in de cabins? De prijs voor een overnachting in de trailer vond ik wel erg hoog. Een bewuste keus i.p.v. motel?
Central Park vonden wij ook erg mooi en een prachtig rustpunt naast de hectiek van de stad en met een geweldig zicht op de skyline van NY. Wij hebben daar Strawberry Field (tribute voor John Lennon) bezocht. Hebben jullie dat ook nog gezien?
Wij zaten ook met het "probleem": hoe bezoek je de stad en waar overnacht je, terwijl je een auto bij je hebt. Wij hebben voor ongeveer net zo'n oplossing als jullie gekozen. Overnachten in Piscataway (motel 6)en van hieruit met de trein (2 dagen gedaan) naar Manhatten. Niks met drukte en verkeer te maken. Is ons goed bevallen deze manier.
Ook ons is het opgevallen hoe veel harder (boven de limiet) men hier rijdt en de manier waarop in vergelijking met het westen.
Thuis zaten we altijd op te scheppen hoe gedisciplineerd men in Amerika rijdt en hoeveel wij Nederlanders hiervan nog kunnen "leren". Na ons bezoek aan dit stedelijk gebied in het noordoosten denk ik er iets genuanceerder over. Viel me trouwens dit jaar ook op in LA en SF. Hier begint men ook steeds harder te rijden.
We zullen 30 oktober vast wel verder praten over "onze" trips naar de USA.
Groetjes Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoi Marjan,
Het volgen van geijkte paden ligt nu eenmaal niet in mijn natuur, dat kan je ook weer zien in de planning voor de 2005 trip die ik heb uitgezet.
Wij konden bij de Walmart geen Rand MCNally vinden, ik had wel op hun website gekeken en wist daarom dat er een bij Cortland een moest zijn had alleen vergeten er een printje van te maken.
De SPs bij Finger Lakes is met dank aan Jacqueline en Annemiek, deze dames wezen mij er op in een draadje dit voorjaar toen ik om info vroeg voor deze reis.
Thousand Islands is met dank aan Petra/VS die er in hetzelfde draadje op wees.
De slaapzakken gingen inderdaad mee voor de cabins je krijgt daar geen beddengoed bij.
Annie doet die altijd in van die vacuumzakken net als veel van de kleding die mee gaan je kan dan wel 2 X zo veel kwijt in de koffers.
Voor de trailer waren er weinig alternatiefen in dat gebied en het waren zeer luxe trailers.
Wij hebben meer in het noordelijke deel van Central Park gezeten.
We zien elkaar 30 oktober.
Gr.
Rob
Het volgen van geijkte paden ligt nu eenmaal niet in mijn natuur, dat kan je ook weer zien in de planning voor de 2005 trip die ik heb uitgezet.
Wij konden bij de Walmart geen Rand MCNally vinden, ik had wel op hun website gekeken en wist daarom dat er een bij Cortland een moest zijn had alleen vergeten er een printje van te maken.
De SPs bij Finger Lakes is met dank aan Jacqueline en Annemiek, deze dames wezen mij er op in een draadje dit voorjaar toen ik om info vroeg voor deze reis.
Thousand Islands is met dank aan Petra/VS die er in hetzelfde draadje op wees.
De slaapzakken gingen inderdaad mee voor de cabins je krijgt daar geen beddengoed bij.
Annie doet die altijd in van die vacuumzakken net als veel van de kleding die mee gaan je kan dan wel 2 X zo veel kwijt in de koffers.
Voor de trailer waren er weinig alternatiefen in dat gebied en het waren zeer luxe trailers.
Wij hebben meer in het noordelijke deel van Central Park gezeten.
We zien elkaar 30 oktober.
Gr.
Rob
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Hoi Rob,
dank voor het mogen meebeleven van jullie reis naar New York en omgeving via het reisverslag.
Ik heb er van genoten en het inspireert mij, evenals reisverhalen en bijdragen van anderen, om dit gebied ook eens te gaan verkennen.
Eerst via het internet en een reisgids en dan misschien ook eens in het echt. De stad New York staat trouwens al een tijdje op het verlanglijstje.
Inmiddels ben ik ook aan jouw eerste reisverslag begonnen. Hierin herken ik veel bekende dingen en komen veel herinneringen weer bij mij boven. Heel leuk.
Groet, Marco.
dank voor het mogen meebeleven van jullie reis naar New York en omgeving via het reisverslag.
Ik heb er van genoten en het inspireert mij, evenals reisverhalen en bijdragen van anderen, om dit gebied ook eens te gaan verkennen.
Eerst via het internet en een reisgids en dan misschien ook eens in het echt. De stad New York staat trouwens al een tijdje op het verlanglijstje.
Inmiddels ben ik ook aan jouw eerste reisverslag begonnen. Hierin herken ik veel bekende dingen en komen veel herinneringen weer bij mij boven. Heel leuk.
Groet, Marco.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nou zeg, Marco is mij net voor met deze reactie. Ik had namelijk precies dezelfde gedachte. Zo van nou ben ik ook eens in de staat NY geweest. Grappig hoor.markro schreef:Hoi Rob,

Verschil met de andere reisverslagen ligt toch duidelijk in kosten van de overnachtingen. Daar staan ineens vorstelijke bedragen. Wel overnacht je op campsites.

Ook ik vraag met net als Hekkie af hoe je er toch in vredesnaam bij komt om een trip te plannen naar Watkins Glen SP bijvoorbeeld

René
Ps. Ik zal deze keer geen opmerking maken over het feit dat je weer niet uit de rij bent geplukt op het vliegveld!!

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Om even op Rene's opmerking door te gaan, het is heel erg aan te raden in welke staat je ook bent, om je in te lezen over de state parks. De nationale parken krijgen in de toeristengidsen alle aandacht, maar de staatsparken zijn vaak net zo spectaculair.
Zo vonden wij in Texas ook twee stateparks, die zeer de moeite waard waren, maar eigenlijk nergens beschreven werden. Er komen daardoor ook vaak alleen locals, waardoor de parken minder druk zijn dan de National Parks.
Zo vonden wij in Texas ook twee stateparks, die zeer de moeite waard waren, maar eigenlijk nergens beschreven werden. Er komen daardoor ook vaak alleen locals, waardoor de parken minder druk zijn dan de National Parks.
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoi allemaal,
Even inhaken op de opmerking van Petra, ik heb er in het draadje voor onze vakantie van 2005 al naar verwezen.
Kijk eens op http://www.stateparks.org daar vind je bijna alle state parks in de USA.
Watkins Glen SP werd ik trouwens door Jacqueline (Jasmino) op gewezen en Annemiek (ANY) haakte daar op in door aan te geven dat er nog meer SPs waren in deze omgeving.
Gr.
Rob
Even inhaken op de opmerking van Petra, ik heb er in het draadje voor onze vakantie van 2005 al naar verwezen.
Kijk eens op http://www.stateparks.org daar vind je bijna alle state parks in de USA.
Watkins Glen SP werd ik trouwens door Jacqueline (Jasmino) op gewezen en Annemiek (ANY) haakte daar op in door aan te geven dat er nog meer SPs waren in deze omgeving.
Gr.
Rob
Petra, je neemt me weer de woorden uit de mond. Inderdaad worden vaak de state parks over het hoofd gezien, behalve dan het oudste state park, Niagara Falls.
Jammer is ook dat veel mensen alleen de stad New York en Niagara Falls bezoeken en wat er tussen zit overslaan. Met een kleine omweg ontdek je veel van de staat New York.
"I love New York" geldt niet alleen voor de stad.
Annemiek
Jammer is ook dat veel mensen alleen de stad New York en Niagara Falls bezoeken en wat er tussen zit overslaan. Met een kleine omweg ontdek je veel van de staat New York.
Annemiek
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ben ik het absoluut mee eens! Upstate New York is erg leuk. Trouwens het moet bij jullie nu heel mooi zijn, zeker, met de bladeren. Hier begint het net te kleuren.
Ik vind de herfst hier met de lente het mooiste en leukste seizoen, al die warme kleuren en pompoenen. Heb vandaag ook wat bosjes Indian corn gekocht.
Ik vind de herfst hier met de lente het mooiste en leukste seizoen, al die warme kleuren en pompoenen. Heb vandaag ook wat bosjes Indian corn gekocht.
Ik sluit mij hier volledig bij aan.ANY schreef:Petra, je neemt me weer de woorden uit de mond. Inderdaad worden vaak de state parks over het hoofd gezien, behalve dan het oudste state park, Niagara Falls.
Annemiek
I love NY
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb dus weer wat geleerd. Zal wel dom zijn, maar ik wist echt niet dat Niagara Falls een State Park was.
N.a.v. (al eerdere) tips van Rob, ga ik mij de komende vakantie naar de States, zeker meer concentreren op de State Parks.
Maar ja, vinden jullie het zo raar dat je graag eerst alle bekende Nat. Parken en highlights wilt zien?
De opmerking dat het jammer is dat mensen onderweg zoveel overslaan, is helemaal juist. Maar je moet toch keuzes maken? Als je zo als wij vorig jaar nog 10 dagen vakantie hebt en graag een keer de steden NY, Boston en Washington wilt zien en ook nog de Niagara Falls, dan blijft er helaas echt geen tijd over om het tussenliggende traject beter te verkennen, hoe graag ik dat ook zou willen.
Groetjes Marjan
N.a.v. (al eerdere) tips van Rob, ga ik mij de komende vakantie naar de States, zeker meer concentreren op de State Parks.
Maar ja, vinden jullie het zo raar dat je graag eerst alle bekende Nat. Parken en highlights wilt zien?
De opmerking dat het jammer is dat mensen onderweg zoveel overslaan, is helemaal juist. Maar je moet toch keuzes maken? Als je zo als wij vorig jaar nog 10 dagen vakantie hebt en graag een keer de steden NY, Boston en Washington wilt zien en ook nog de Niagara Falls, dan blijft er helaas echt geen tijd over om het tussenliggende traject beter te verkennen, hoe graag ik dat ook zou willen.
Groetjes Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben het helemaal eens met Marjan. Ook wij hebben destijds de keuze gemaakt voor de (standaard) highlights (Neemt overigens niet weg dat we van de SP's ook geen weet hadden hoor.)
Wat het reisverslag van Rob wel heeft bereikt, is dat mijn nieuwsgierigheid naar het oosten wel geprikkeld is. Ook het enthousiasme van Petra die al het een en ander over haar omgeving heeft verteld dragen er toe bij dat een volgend bezoek ook zo maar eens naar de oostkust kan gaan in plaats van het toch wel geëikte westen.
René
Wat het reisverslag van Rob wel heeft bereikt, is dat mijn nieuwsgierigheid naar het oosten wel geprikkeld is. Ook het enthousiasme van Petra die al het een en ander over haar omgeving heeft verteld dragen er toe bij dat een volgend bezoek ook zo maar eens naar de oostkust kan gaan in plaats van het toch wel geëikte westen.
René
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hoi Marjan,hekkie schreef:Maar ja, vinden jullie het zo raar dat je graag eerst alle bekende Nat. Parken en highlights wilt zien?
Groetjes Marjan
Het was zoals Annemiek schreef ook helemaal niet als kritiek bedoeld. Maar ook in het Zuidwesten stuit je soms op je weg op interessante state parks, zoals het Kodachrome park in Utah. Dat nam ons niet veel tijd om te bekijken, maar het was wel de moeite waard.
En van 10 dagen vakantie weten wij alles

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik sluit me geheel bij René aan. Ik heb het ook niet echt als kritiek ervaren, maar wou het toch even duidelijk maken.
Eerlijkheidshalve wil ik er ook nog wel bij vertellen dat het eigenlijk ook een beetje "pijn" doet omdat je zelf ook graag al die mooie dingen wilt zien die hier besproken worden, maar dat dat helaas niet haalbaar is.
Groetjes Marjan
Eerlijkheidshalve wil ik er ook nog wel bij vertellen dat het eigenlijk ook een beetje "pijn" doet omdat je zelf ook graag al die mooie dingen wilt zien die hier besproken worden, maar dat dat helaas niet haalbaar is.
Groetjes Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 972 Weergaves