Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Roadtrip mei / juni 2015
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Roadtrip mei / juni 2015
In mei en juni zijn wij weer van plan om naar Amerika af te reizen.... Dat zou de vijfde keer worden! Even kort een overzicht waar ik al geweest ben:
2010: Florida
2012: Zuidwesten (+ Yellowstone)
2013: Las Vegas e.o.
2014: Colorado / Utah
Voor 2015 staat dus de oostkust op de planning. Ik wil graag het noordoosten zien, dus vanaf NY naar Maine en misschien zelfs wel richting Niagara Falls. Ik ben nog erg zoekende. Mijn vraag voor nu: wat is de beste reistijd voor dit gebied? Ik neig naar mei / juni, ook omdat i.v.m. werk de andere mogelijkheden midden in het hoogseizoen zullen zijn en ik dat toch echt zonde van het geld vind. Daarnaast de hamvraag: NY aan het begin of einde van de reis? Ik wil al jaren naar NY dus het zal één van de hoogtepunten worden, maar is dat handig met een jetlag? Of juist kiezen voor het leukste op het einde? En is het te doen om bijvoorbeeld in Washington D.C. te slapen en dan te treinen elke dag naar NY? Of maakt dat qua prijs niet zo heel veel uit?
Je ziet, ik ben vooral op zoek naar ervaringen!
2012: Zuidwesten (+ Yellowstone)
2013: Las Vegas e.o.
2014: Colorado / Utah
Voor 2015 staat dus de oostkust op de planning. Ik wil graag het noordoosten zien, dus vanaf NY naar Maine en misschien zelfs wel richting Niagara Falls. Ik ben nog erg zoekende. Mijn vraag voor nu: wat is de beste reistijd voor dit gebied? Ik neig naar mei / juni, ook omdat i.v.m. werk de andere mogelijkheden midden in het hoogseizoen zullen zijn en ik dat toch echt zonde van het geld vind. Daarnaast de hamvraag: NY aan het begin of einde van de reis? Ik wil al jaren naar NY dus het zal één van de hoogtepunten worden, maar is dat handig met een jetlag? Of juist kiezen voor het leukste op het einde? En is het te doen om bijvoorbeeld in Washington D.C. te slapen en dan te treinen elke dag naar NY? Of maakt dat qua prijs niet zo heel veel uit?
Je ziet, ik ben vooral op zoek naar ervaringen!
2012: Zuidwesten
2013: Las Vegas
2014: Utah & Colorado
2015: Gepland: van New York naar Miami
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Roadtrip mei / juni 2015
Bedoel je serieus dat je overweegt om een hotel te nemen in Washington en dan iedere dag met de trein naar New York te reizen, of begrijp ik het verkeerd?
New York - Washington is 229 mile dat is geen afstand om even op en neer te rijden met een trein en dan ook nog wat te zien in New York. Ik zou lekker in Manhattan of anders bijv Hoboken gaan zitten.
New York - Washington is 229 mile dat is geen afstand om even op en neer te rijden met een trein en dan ook nog wat te zien in New York. Ik zou lekker in Manhattan of anders bijv Hoboken gaan zitten.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Eeeeeuhm, ja... Ik werd verkeerd ingelicht hier thuis haha! Maar nee, dat is dus geen optie!
Tips voor goed(koop) hotel? Of eventueel AirBNB tips?
Tips voor goed(koop) hotel? Of eventueel AirBNB tips?
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Wij hebben vorig jaar via Hotwire in Weehawken in het Sheraton gezeten. Ligt aan de Hudson met zicht op de skyline van New York. De ferry stopt naast het hotel en brengt je in 10 min. naar Manhattan. Wij vonden het fijn om 's avonds uit de drukte te zijn, en te kunnen genieten van de verlichte skyline van Manhattan. Maar ik kan me voorstellen dat het ook leuk is om in Manhattan zelf te zitten.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Bedankt voor de tip Marenko! Wie weet maak ik er een combi van: 2 nachten Manhattan, 3 nachten Weehawken of Hoboken. Even zien wat betaalbaar is...
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij zijn in 2012 in het noordoosten geweest. Wij waren er in de herfst, en dat was erg mooi. Ik moet bekennen dat het mij wel wat saai lijkt in zomer, al dat groen.
Misschien heb je iets aan ons reisverslag.
Marianne

Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Normaal gespoken zul je als je naar de oostkust vliegt geen jetlag krijgen. Zie die 6u tijdsverschil als een avondje stappen.Daarnaast de hamvraag: NY aan het begin of einde van de reis? Ik wil al jaren naar NY dus het zal één van de hoogtepunten worden, maar is dat handig met een jetlag?
Mocht je eindigen in NY dan kun je bv de auto al vroeger inleveren. Begin je in NY dan verlies je vaak wat tijd, vooral als je dan na een paar dagen via het vliegveld moet om de auto op te halen. Persoonlijk vind ik het altijd wel fijn om in een stad te eindigen voor een paar dagen.
Wij gaan morgen aar het Noordoosten. Wij beginnen in Washington en eindigen in Boston.
http://fallfoliage2014.blogspot.nl/
Wellicht heb je er iets aan

- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik zou juist starten in NYC. Zo'n vakantie is toch best vermoeiend en om dan aan het eind nog de drukte van NYC in te gaan zou niet mijn voorkeur hebben. Lekker fris rondlopen en alles opsnuiven zou mijn voorkeur hebben. Verder is het NO een gebied waar je natuurschoon (bijv. Niagara, Finger Lakes, Adirondacks, White Mountains, Acadia) en leuke steden (als Washington, NYC, Boston) heel goed kunt combineren. Alles in een vakantie van 3 weken lukt alleen niet. Goed kijken en plannen van te voren is dus wel aan te raden. Zie ook onze verslagen van 2010 NO en 2012 (Maine).
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Dat is nou juist het mooie aan dit forum, ieder zijn eigen verhaal en eigen voorkeur. Ik vind het na al die natuur juist lekker om nog het stadsleven in te duiken. Echt uitrusten doe ik tijdens zulke vakanties toch nietIk zou juist starten in NYC. Zo'n vakantie is toch best vermoeiend en om dan aan het eind nog de drukte van NYC in te gaan zou niet mijn voorkeur hebben

Verder zou ik het laten afhangen van ben je er bv met Memorial Day?
- Koenlampie
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij hebben voor onze citytrips NYC telkens gekozen om te verblijven in Manhattan zelf... Zo dompel je je helemaal onder in the citylife, en ga je op in de stad...
Wij hebben in The Skylinehotel (2011) en Hotel Pennsylvania (2003) verbleven... Hotel Pennsylvania heeft misschien een iets betere ligging (recht tegenover Madison Square Garden) maar The Skylinehotel (ook best wel een goede ligging) was veel leuker! Heeft ook een zwembad op een van de bovenste verdiepingen met uitzicht op de stad... En wat is er leuker dan na een dagje NY verkennen even ontspannen zwemmen met zicht op NY?!
Persoonlijk zou ik NYC in het begin van de reis doen... Tijdens onze rondreis aan de Westkust heb ik gemerkt dat je na 3 weken natuurpracht, rust en stilte niet onmiddellijk een drukke stad kan gewoon worden… Dat we ontgoochelt waren dat onze reis bijna ten einde liep hielp natuurlijk ook niet...
Wij hebben in The Skylinehotel (2011) en Hotel Pennsylvania (2003) verbleven... Hotel Pennsylvania heeft misschien een iets betere ligging (recht tegenover Madison Square Garden) maar The Skylinehotel (ook best wel een goede ligging) was veel leuker! Heeft ook een zwembad op een van de bovenste verdiepingen met uitzicht op de stad... En wat is er leuker dan na een dagje NY verkennen even ontspannen zwemmen met zicht op NY?!
Persoonlijk zou ik NYC in het begin van de reis doen... Tijdens onze rondreis aan de Westkust heb ik gemerkt dat je na 3 weken natuurpracht, rust en stilte niet onmiddellijk een drukke stad kan gewoon worden… Dat we ontgoochelt waren dat onze reis bijna ten einde liep hielp natuurlijk ook niet...
AZ - CA - ID - IL - MT - NV - NY - UT - WY
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik snap wat je bedoelt Marianne, maar ik wil ook graag richting Newfoundland en Nova Scotia en het is toch wel prettig als het dan enigszins aangenaam isMartin & Marianne schreef:Wij zijn in 2012 in het noordoosten geweest. Wij waren er in de herfst, en dat was erg mooi. Ik moet bekennen dat het mij wel wat saai lijkt in zomer, al dat groen.![]()
Marianne

-
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik ben de uitzondering die de regel bevestigtPSVwally schreef:Normaal gespoken zul je als je naar de oostkust vliegt geen jetlag krijgen. Zie die 6u tijdsverschil als een avondje stappen.Daarnaast de hamvraag: NY aan het begin of einde van de reis? Ik wil al jaren naar NY dus het zal één van de hoogtepunten worden, maar is dat handig met een jetlag?
Mocht je eindigen in NY dan kun je bv de auto al vroeger inleveren. Begin je in NY dan verlies je vaak wat tijd, vooral als je dan na een paar dagen via het vliegveld moet om de auto op te halen. Persoonlijk vind ik het altijd wel fijn om in een stad te eindigen voor een paar dagen.

Leuk! Ik ga jullie volgen!Hinko schreef:Wij gaan morgen aar het Noordoosten. Wij beginnen in Washington en eindigen in Boston.
We zijn er waarschijnlijk niet met Memorial Day, alhoewel dat natuurlijk altijd nog kan veranderen. Ik moet inderdaad even kijken wat qua miles handig is, ik reed ooit in 3 weken 7500 miles. Dat is teveel. Dus wellicht is Nova Scotia / Newfoundland ook wel echt veel te veel om in één keer te doen. Ik denk dat ik mij dan beter kan richten op Boston en Niagara inderdaad

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties