Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
NYC met 10jarige, info gevraagd
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: NYC met 10jarige, info gevraagd
misschien heb je hier ook nog wat aan=
http://www.cntraveler.com/features/2013 ... id=synd_db
http://www.cntraveler.com/features/2013 ... id=synd_db
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb me geen moment onveilig gevoeld in NY, zelfs niet in de avond. was er de 1e keer met een vriendin en dit jaar met mijn gezin. Iedereen is super hulpvaardig en aardig. De Hop on hop off bus vond ik van de zomer erg warm, maar daar zul je nu geen last van hebben
Ivm de drukte in de stad in de zomer hebben we meer in de file gestaan dan uiteindelijk dingen kunnen doen.
Ik zou het niet zo maar meer doen.
Onze meiden vonden het helemaal geweldig in NY.
Wij zijn naar het 9/11 monument geweest (thuis gratis gereserveerd, scheelt in de rij staan), van de touroperator kregen we een ticket voor de Top of the rock (Rockefeller Plaza). Vond zelf uitzicht via Empire State Building mooier.
Met de Staten Island ferry kan je gratis naar Staten Island varen en heb je meteen uitzicht op het vrijheidsbeeld.
De Brooklyn Bridge overlopen vonden ze ook erg leuk.
De schaatsbaan bij Rockefeller Plaza is ook erg mooi.
Genoeg te zien en beleven in New York en het is er echt veilig.
Voor het hotel had ik niet zo snel gekozen, komt overal als slechtste uit de bus, maar wie weet valt het mee.
1e Keer zat ik in hotel Skyline, heerlijk rustige ligging maar binnen 10 min lopen zit je op Time Square, we hadden een erg ruime kamer met 2 grote bedden en waren 780 pp kwijt voor 5 nachten.
Afgelopen zomer zaten wij in hotel Excelsior, ligt aan het Central Park, we hadden een suite, prachtig en ruim en ook erg rustig alleen net iets te ver lopen naar Time Square e.d.
Have fun

Ivm de drukte in de stad in de zomer hebben we meer in de file gestaan dan uiteindelijk dingen kunnen doen.
Ik zou het niet zo maar meer doen.
Onze meiden vonden het helemaal geweldig in NY.
Wij zijn naar het 9/11 monument geweest (thuis gratis gereserveerd, scheelt in de rij staan), van de touroperator kregen we een ticket voor de Top of the rock (Rockefeller Plaza). Vond zelf uitzicht via Empire State Building mooier.
Met de Staten Island ferry kan je gratis naar Staten Island varen en heb je meteen uitzicht op het vrijheidsbeeld.
De Brooklyn Bridge overlopen vonden ze ook erg leuk.
De schaatsbaan bij Rockefeller Plaza is ook erg mooi.
Genoeg te zien en beleven in New York en het is er echt veilig.
Voor het hotel had ik niet zo snel gekozen, komt overal als slechtste uit de bus, maar wie weet valt het mee.
1e Keer zat ik in hotel Skyline, heerlijk rustige ligging maar binnen 10 min lopen zit je op Time Square, we hadden een erg ruime kamer met 2 grote bedden en waren 780 pp kwijt voor 5 nachten.
Afgelopen zomer zaten wij in hotel Excelsior, ligt aan het Central Park, we hadden een suite, prachtig en ruim en ook erg rustig alleen net iets te ver lopen naar Time Square e.d.
Have fun
Maart 2012 New York
Zomer 2013 New-York en westkust
Zomer 2014 Oostkust
December 2015 Miami en Key Largo
December 2016/januari 2017 Florida
Maart 2017 New York
Zomer 2013 New-York en westkust
Zomer 2014 Oostkust
December 2015 Miami en Key Largo
December 2016/januari 2017 Florida
Maart 2017 New York
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
oh, jullie zitten er al.... bevalt het?
niet koud, geloof ik
Morgen naar de voorstelling van Radio City ... ik las dat ze momenteel heel streng zijn op flesjes drinken, al of niet ongeopend ... die kun je allemaal inleveren, dus zorg dat je die niet bij je hebt.
Hoe vind je dochter de stad tot nu toe??
niet koud, geloof ik
Morgen naar de voorstelling van Radio City ... ik las dat ze momenteel heel streng zijn op flesjes drinken, al of niet ongeopend ... die kun je allemaal inleveren, dus zorg dat je die niet bij je hebt.
Hoe vind je dochter de stad tot nu toe??
Leuk dat je dit met je dochter doet, 3 jaar geleden heb ik eenzelfde reis gemaakt met mijn zoon van 8. Is ons allebei heel goed bevallen. Voor mij was het niet de eerste keer NY en dat scheelde wel, ik wist waar ik naar toe wilde en hoefde niet per se alle toeristische dingen te zien. Mijn zoon wilde bijv per se NIET op een wolkenkrabber, nou dan niet. We hebben de hop on bus gepakt de eerste dag maar daar had ik spijt van. Hij zat zo lekker dat hij in slaap viel.... We hebben verder veel gelopen. Alle grote speelgoedwinkels gezien toys r us, disneystore, build a bear en natuurlijk FAO Schwarz.... Ook voor volwassenen nog leuk hoor! Een jaar later zijn we met z'n vieren terug geweest en hebben we Ground Zero bezocht, dat vonden ze wel indrukwekkend. Hou er rekening mee dat jullie s ochtends heel vroeg wakker zijn en dus lekker op tijd op pad kunnen, ontbijten ergens kan ook al om 7 uur
. Veel plezier.

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Hoe is het gegaan?
-
- Amerika-ontdekker
Shame shame shame dat ik niks meer heb laten weten aan jullie.......
Het was GAAFFFFFFFF en vooral ook erg koud.
Het Carter hotel was prima!!!!!!!, 0,0 LUXE MAAR WEL SCHOON. Ontbijten deden we wij café Europa op de hoek met Times Square. Enige wat tegenviel van het hotel was dat er maar 2 liften zijn waar je net met 2 personen en je koffers in kunt. Aangezien het hotel 17 verdiepingen heeft en blijkbaar altijd vol zit.....niet handig met in-uitchecken......
We hebben onze ogen uit gekeken, overal geshopt (macy's rules en M&M world!!!) en leuk wezen uit eten op verschillende plekken, oa Planet Hollywood. Geschaatst op Bryant Park, hop on hop off een extra dag kado gekregen vanwege de kou en de kerstdagen (bus was nagenoeg leeg). De bus was niet zo'n succes vanwege de kou en geen dak en de snijdende koude wind, maar wel veel gezien door de tour.
De Rockettes vond ik bijzonder om te zien maar mijn dochter was zo moe dat ze tijdens de show in slaap viel hahaha, jammer maar ja. Inderdaad flesjescontrole gehad buiten in de rij....
We konden het Statue niet beklimmen op de 25e december, leek wel of het eilandje 'gesloten'' was, er was werkelijk niemand en de boot ging er ook niet op af. We zijn dus van Batterypark naar Staten Island gevaren en weer terug en fotos gemaakt vanaf de ferry.
Samen bedacht dat we een keer terug gaan naar de USA maar dan in de zomervakantie, dan wordt het Hollywood.......
Kan me nu dus gaan oriënteren op een nieuwe trip.
Weer veel info zoeken wat er allemaal te doen/zien is, welke vorm van vervoer (denk zelf nu nog aan een camper), hoe lang (denk aan 2 weken) en welke accommodatie.
daar ga ik voor naar het zuidwest forum.....
Dat was even in een notedop onze korte trip.
Het was GAAFFFFFFFF en vooral ook erg koud.
Het Carter hotel was prima!!!!!!!, 0,0 LUXE MAAR WEL SCHOON. Ontbijten deden we wij café Europa op de hoek met Times Square. Enige wat tegenviel van het hotel was dat er maar 2 liften zijn waar je net met 2 personen en je koffers in kunt. Aangezien het hotel 17 verdiepingen heeft en blijkbaar altijd vol zit.....niet handig met in-uitchecken......
We hebben onze ogen uit gekeken, overal geshopt (macy's rules en M&M world!!!) en leuk wezen uit eten op verschillende plekken, oa Planet Hollywood. Geschaatst op Bryant Park, hop on hop off een extra dag kado gekregen vanwege de kou en de kerstdagen (bus was nagenoeg leeg). De bus was niet zo'n succes vanwege de kou en geen dak en de snijdende koude wind, maar wel veel gezien door de tour.
De Rockettes vond ik bijzonder om te zien maar mijn dochter was zo moe dat ze tijdens de show in slaap viel hahaha, jammer maar ja. Inderdaad flesjescontrole gehad buiten in de rij....
We konden het Statue niet beklimmen op de 25e december, leek wel of het eilandje 'gesloten'' was, er was werkelijk niemand en de boot ging er ook niet op af. We zijn dus van Batterypark naar Staten Island gevaren en weer terug en fotos gemaakt vanaf de ferry.
Samen bedacht dat we een keer terug gaan naar de USA maar dan in de zomervakantie, dan wordt het Hollywood.......
Kan me nu dus gaan oriënteren op een nieuwe trip.
Weer veel info zoeken wat er allemaal te doen/zien is, welke vorm van vervoer (denk zelf nu nog aan een camper), hoe lang (denk aan 2 weken) en welke accommodatie.
daar ga ik voor naar het zuidwest forum.....
Dat was even in een notedop onze korte trip.
- TwentseGijs
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
haha ik zat al aandachtig te lezen.. tot ik de datum zag.
Mooi dat het leuk was! Is het geld dus helemaal waard geweest!

Mooi dat het leuk was! Is het geld dus helemaal waard geweest!
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 15 Reacties
- 8621 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger
-
- 25 Reacties