Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Planning New York (4 volle dagen) TIPS?
Planning New York (4 volle dagen) TIPS?
Goedemiddag,
In het vervolg op mijn vorige post (welke niet helemaal in de lijn ligt met wat ik nu wilde vragen).
Wellicht kan de moderator beide samenvoegen? Ik heb gezocht, maar helaas niet gevonden!
In februari trek ik met mijn vriendin en ouders richting New York, om deze stad 6 dagen (4 nachten) te ontdekken.
We hebben zelf al een planning uitgestippeld en eigenlijk ben ik benieuwd of jullie wellicht nog wat tips hebben.
Het ziet er nu als volgt uit:
Dag 1:
- Landing Newark
- Naar hotel
- Uiteten
- 's Avonds Times Square
Dag 2:
- Staten Island Ferry/Lady Liberty
- Battery Park
- U.S. Customs House/Charging Bull/Wallstreet
- Brooklyn Bridge Walk
- 's Avonds Empire state building
Dag 3:
- Sightseeing Chinatown/Little Italy
- Grand Central Station
- St. Patrick's Cathedral
- Rockefeller Center
- Radio City Music Hall
- In de avond naar Terra Blues (blues/jazz club)
Dag 4:
- Central Park
- 9/11 Memorial
- Highline Park & Chelsea Market
- Avond wellicht broadway en ....?
Dag 5:
- Shopping
- Times Square??
- rond half 4 weer richting vliegveld
We zijn niet van de museum types, dus in principe hoeft dat niet voor ons.
Ik hoor graag of jullie nog wat leuke tips hebben!
Alvast bedankt.
In het vervolg op mijn vorige post (welke niet helemaal in de lijn ligt met wat ik nu wilde vragen).
Wellicht kan de moderator beide samenvoegen? Ik heb gezocht, maar helaas niet gevonden!
In februari trek ik met mijn vriendin en ouders richting New York, om deze stad 6 dagen (4 nachten) te ontdekken.
We hebben zelf al een planning uitgestippeld en eigenlijk ben ik benieuwd of jullie wellicht nog wat tips hebben.
Het ziet er nu als volgt uit:
Dag 1:
- Landing Newark
- Naar hotel
- Uiteten
- 's Avonds Times Square
Dag 2:
- Staten Island Ferry/Lady Liberty
- Battery Park
- U.S. Customs House/Charging Bull/Wallstreet
- Brooklyn Bridge Walk
- 's Avonds Empire state building
Dag 3:
- Sightseeing Chinatown/Little Italy
- Grand Central Station
- St. Patrick's Cathedral
- Rockefeller Center
- Radio City Music Hall
- In de avond naar Terra Blues (blues/jazz club)
Dag 4:
- Central Park
- 9/11 Memorial
- Highline Park & Chelsea Market
- Avond wellicht broadway en ....?
Dag 5:
- Shopping
- Times Square??
- rond half 4 weer richting vliegveld
We zijn niet van de museum types, dus in principe hoeft dat niet voor ons.
Ik hoor graag of jullie nog wat leuke tips hebben!
Alvast bedankt.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Planning New York (4 volle dagen) TIPS?
Ik vind de combinaties toch wat raar.
Vanop de Staten Island Ferry zal je het vrijheidsbeeld vanop een afstand zien, dat is het dan ook.
De Empire ligt in de buurt van Rockefeller en St Patricks Cathedral, doch ver verwijderd van lower manhattan.
Het 9/11 Memorial ligt kort bij Wall Street en Battery Park, maar ver van Central Park.
Vanop de Staten Island Ferry zal je het vrijheidsbeeld vanop een afstand zien, dat is het dan ook.
De Empire ligt in de buurt van Rockefeller en St Patricks Cathedral, doch ver verwijderd van lower manhattan.
Het 9/11 Memorial ligt kort bij Wall Street en Battery Park, maar ver van Central Park.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Bij mist zul je het vrijheidsbeeld helemaal niet zien vanaf de Staten Island Ferry.
- Montyrulezz
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Tip, haal een metro kaart en doe elke dag een ander gedeelte van Manhattan. Kijk wat er in dat gedeelte allemaal te doen is of combineer verschillende dicht bij elkaar liggende buurten met elkaar via de metro.
Dit hebben wij vorig jaar ook gedaan en is ons super goed bevallen (wij waren 6 dagen daar).
Vlak bij Wallstreet heb je de superleuke winkel Forever 21 waar ze hele leuke merkdingen hebben voor een super prijsje. Als je toch in die buurt bent moet je daar zeker naar binnen!
Dit hebben wij vorig jaar ook gedaan en is ons super goed bevallen (wij waren 6 dagen daar).
Vlak bij Wallstreet heb je de superleuke winkel Forever 21 waar ze hele leuke merkdingen hebben voor een super prijsje. Als je toch in die buurt bent moet je daar zeker naar binnen!
2006: 2 weken Fl. - 2008: 3 weken LA- SF
2009: 3 weken Fl. - 2012: 4 weken LA- LA
2013: 1 week New York - 2014: 3 weken New Orléans - Panhandle - Florida
2015: Florida - 2017: rondje LV - LV
2018: 1 week Weston en 1 week Orlando
2019: 3 weken LA - LA
2009: 3 weken Fl. - 2012: 4 weken LA- LA
2013: 1 week New York - 2014: 3 weken New Orléans - Panhandle - Florida
2015: Florida - 2017: rondje LV - LV
2018: 1 week Weston en 1 week Orlando
2019: 3 weken LA - LA
Volgens mij bedoel je Century 21. Forever 21 is een kledingzaak voor meiden onder de 21 en is niet echt goedkoop.
- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
In plaats van Staten Island Ferry, kun je wellicht beter Statuecruises doen. Kost itt Staten Island Ferry wel geld, maar dan kom je echt op Liberty Island, en als je wilt, op Ellis Island. Dat laatste vonden wij verrassend leuk. Klint een beetje suf, een immigration museum, maar is echt een intressant stuk geschiedenis van de US.
Als je het er in kan passen, is een bezoek aan de Public Library ook de moeite waar. Prachtig gebouw. Central Park, kan ik fietsen huren aanbevelen. In een uur of twee kan je het park rond fietsen en alle highlights zien. En als je er van houdt, ga dan lekker schaatsen bij Rockefeller of in Central Park!
Wij zijn in 2012 4 nachten in februari in NYC geweest, zie ook reisverslag (link in handtekening).
Als je het er in kan passen, is een bezoek aan de Public Library ook de moeite waar. Prachtig gebouw. Central Park, kan ik fietsen huren aanbevelen. In een uur of twee kan je het park rond fietsen en alle highlights zien. En als je er van houdt, ga dan lekker schaatsen bij Rockefeller of in Central Park!
Wij zijn in 2012 4 nachten in februari in NYC geweest, zie ook reisverslag (link in handtekening).
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
- miccie
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
De St. Patricks is momenteel in renovatie. Wel te bezoeken, maar er zijn dus werkzaamheden.
Hier dichtbij in de buurt, ook aan 5th Ave ligt St. Thomas Church en is misschien nog wel mooier.
Filmpje wat ik hier gemaakt heb twee weken geleden: " onclick="window.open(this.href);return false;
Het is idd een goed idee om met de kaart erbij 'n beetje route in de dagen aan te brengen. Dat kan al tijd schelen (dan loop je in één keer makkelijker door).
Kan je het 9-11 memorial niet van dag 4 naar dag 2 verplaatsen? Je bent er dan toch in de buurt.
Hier dichtbij in de buurt, ook aan 5th Ave ligt St. Thomas Church en is misschien nog wel mooier.
Filmpje wat ik hier gemaakt heb twee weken geleden: " onclick="window.open(this.href);return false;
Het is idd een goed idee om met de kaart erbij 'n beetje route in de dagen aan te brengen. Dat kan al tijd schelen (dan loop je in één keer makkelijker door).
Kan je het 9-11 memorial niet van dag 4 naar dag 2 verplaatsen? Je bent er dan toch in de buurt.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht