Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Anja79: Fall Foliage New England 2015

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Anja79
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Reis Anja79: Fall Foliage New England 2015

Bericht door Anja79 »

We hebben de knoop doorgehakt en gaan dit jaar voor de 8e keer naar de VS. Dit keer wat later dan normaal omdat we graag de herfstkleuren een keer willen meemaken.
De tickets zijn geboekt en we vliegen op 22 september vanuit Brussel naar Newark en op 9 oktober vanaf Newark weer terug naar Brussel.

Ik heb een aantal reisverslagen gelezen en een beetje zitten puzzelen met de route en dit is de eerste opzet:

22-9-2015 Brussel - Newark - Philadelphia
23-9-2015 Philadelphia
24-9-2015 Philadelphia
25-9-2015 Philadelphia - Harrisburg/Lancaster
26-9-2015 Harrisburg/Lancaster
27-9-2015 Harrisburg/Lancaster - ?? (we dachten ergens tussen Bushkill Falls en Catskill Mountains te overnachten)
28-9-2015 ?? - Bennington
29-9-2015 Bennington - Stowe
30-9-2015 Stowe - Lincoln
1-10-2015 Lincoln
2-10-2015 Lincoln - North Conway/Jackson
3-10-2015 North Conway/Jackson - Acadia
4-10-2015 Acadia
5-10-2015 Acadia - Portland
6-10-2015 Portland - Cape Cod
7-10-2015 Cape Cod
8-10-2015 Cape Cod - ??
9-10-2015 ?? - Newark - Brussel
10-10-2015 Aankomst Brussel

We hebben in 2010 al eens een rondje Noordoosten gedaan en toen al een bezoek gebracht aan o.a. Boston, Watkins Glen en Niagara Falls vandaar dat we dit nu bewust overslaan en voor andere, voor ons nieuwe, plekken kiezen.

Op 27/9 dachten we ergens te overnachten tussen Bushkill Falls en Catskill Mountains. Is dit handig/logisch? Of zouden we beter een andere route nemen?
Op 2/10 heb ik nu North Conway of Jackson staan, maar vind het lastig om te bepalen wat handiger/leuker is. Iemand tips hiervoor?

Verder vind ik vooral het stuk na Acadia lastig te bepalen. Is Cape Cod de moeite waard om een hele dag te verblijven of kunnen we beter voor iets anders kiezen?
Wat is een handige plek om te overnachten op weg naar Newark? Iemand tips? Enigszins op de route liggen nog de Wrentham outlet en de Woodbury outlet, dat lijkt ons ook wel wat voor de laatste dag(en). We vliegen pas om 18.30 vanaf Newark terug naar Brussel dus we hebben nog wel wat uurtjes tijd die laatste dag.

Is deze route goed te doen of kunnen we beter voor andere opties kiezen?
Alle tips e.d. over bezienswaardigheden, overnachtingsplaatsen, restaurants etc. zijn van harte welkom!
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reis Anja79: Fall Foliage New England 2015

Bericht door Hinko »

Leuk een foliage trip :wink:
Wij deden dit vorig jaar. Jullie route lijkt op die van ons.

Wij gingen niet naar Cape Cod maar naar Cape Ann. Ligt iets boven Boston, maar dat was ook onze eindbestemming.

Ik verwijs graag naar ons verslag: http://fallfoliage2014.blogspot.nl/
Floydian
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Floydian »

Cape Cod is groot, ook al lijkt dat misschien niet zo. Er loopt 1 weg naar boven toe, maar er tussen zijn allemaal zijweggetjes die je naar de stranden sturen en kleine dorpjes en leef gemeenschappen. P-Town bovenin is het meest toeristisch en vond ik eigenlijk het minst interessant. Ik zat 4 dagen in Eastham, halverwege Cape Cod en heb mij geen dag verveeld. Chatham is een leuk plaatsje en zo zijn er nog veel meer, ik zou mij daar echt even in gaan verdiepen als ik jou was. In de zomer is het daar erg druk met volop toerisme, de periode die jullie gaan ben ik er zelf ook geweest en was het prima te doen. Ook ik kwam van Portland en naar Eastham rijden was prima te doen. Lekker rustig aan gedaan met zelfs nog een stop in Kittery waar we een mooie outlet vonden.
Wij reden in een paar uurtjes terug naar Boston voor de vlucht naar huis.

Op mijn website staan nog wel een serie foto's van de noord-oost trip met o.a Acadia en Cape Cod.

https://www.flickr.com/photos/henk-meij ... 086383783/

Suc6,

Henk
http://www.flickr.com/photos/henk-meijer" onclick="window.open(this.href);return false;
Anja79
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Anja79 »

@Hinko: jullie verslag heb ik inderdaad al eens gelezen, onze route is mede gebaseerd op jullie verslag. Ik zal het nog een keer goed doorlezen voor gerichte tips!

@Floydian: dat klinkt goed allemaal, ik ga me er inderdaad maar eens verder in verdiepen. Dan laat ik Cape Cod in de planning staan. Prachtige foto's trouwens!!
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Ik wilde de Fryeburg Fair (15 min rijden vanaf North Conway) als tip geven maar ik zie dat deze nu een weekje later is. (4-10/11-10)
Mads
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Mads »

Henk, wat een mooie foto's! :)
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Hest schier doan Henk :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niet wat die Hinko allemaal in zijn Gronings brabbelt maar ik zou zeggen: Heb je mooi gedaan Henk.

Martin
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer