Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
New York april 2015
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: New York april 2015
De fonteinen zijn inmiddels publiekelijk toegankelijk .... overigens vinden veel locals het storend als mensen daar niet verder komen dan 'selfies'....
Voor het museum moet je wel kaartjes kopen. Dat kan daar, maar ook van tevoren online. De rij kan lang zijn, maar gaat redelijk snel.
Welke volgorde, dat maakt niet zoveel uit, hangt van je bui af en van het weer, denk ik ....
Voor het museum moet je wel kaartjes kopen. Dat kan daar, maar ook van tevoren online. De rij kan lang zijn, maar gaat redelijk snel.
Welke volgorde, dat maakt niet zoveel uit, hangt van je bui af en van het weer, denk ik ....
ok dankjewel.
Zoals gezegd zijn we geen museumbezoekers.enkel het 9/11 memorial staat op ons verlanglijstje.
Welke tickets kopen we het best om onze verlangens in te lossen.
*9/11 memorial
*Top of the rock
*ferry naar lady libertry en ellis island
*downtown uptown en night tour hop on hop off
*bike rental (voor central park te bezoeken)
Neem ik hier best de New York City pas voor 3 of 5 dagen?
Of eerder de freestyle new york pas
mvg
Zoals gezegd zijn we geen museumbezoekers.enkel het 9/11 memorial staat op ons verlanglijstje.
Welke tickets kopen we het best om onze verlangens in te lossen.
*9/11 memorial
*Top of the rock
*ferry naar lady libertry en ellis island
*downtown uptown en night tour hop on hop off
*bike rental (voor central park te bezoeken)
Neem ik hier best de New York City pas voor 3 of 5 dagen?
Of eerder de freestyle new york pas
mvg
- meyem
- Amerika-expert
Ik zou het 9/11 museum wel in gaan als ik jou was .... ik begrijp een statement als 'wij houden niet van musea' nooit zo goed, want er zijn zoveel soorten musea, het kan niet zo zijn dat niets daarvan je interesseert .... en het 9/11 museum is niet te vergelijken met zoiets als het Rijksmuseum, of zo ....
Het is behoorlijk indrukwekkend ... maar goed, dat zijn de fonteinen ook al.
Voor de meeste dingen hoef je niet van tevoren te boeken. Ellis Island zou ik wel doen, en dan de eerste boot, die is het rustigst. Als je naar de kroon van het vrijdheidsbeeld wil, moet je dat ook ver van tevoren boeken.
Central Park doe je het beste wandelend, vind ik .... je mag alleen op de rondweg fietsen ... je proeft de sfeer pas lekker als je door de zijpaadjes heen en weer kruist ... Als je rond 72nd dwars over wandelt, pak je veel van de bekende plekjes ...
Het is behoorlijk indrukwekkend ... maar goed, dat zijn de fonteinen ook al.
Voor de meeste dingen hoef je niet van tevoren te boeken. Ellis Island zou ik wel doen, en dan de eerste boot, die is het rustigst. Als je naar de kroon van het vrijdheidsbeeld wil, moet je dat ook ver van tevoren boeken.
Central Park doe je het beste wandelend, vind ik .... je mag alleen op de rondweg fietsen ... je proeft de sfeer pas lekker als je door de zijpaadjes heen en weer kruist ... Als je rond 72nd dwars over wandelt, pak je veel van de bekende plekjes ...
Als ik jouw was, zou ik in ieder geval even kaartjes voor in de kroon kopen(lady liberty): http://www.nps.gov/stli/index.htm dat is altijd wel leuk, want je kan net even dat stukje verder dan wanneer je normaal die kant op gaat!
• 2007: Miami/Orlando • 2009: West Coast(SFO, LA, LAS)
• 2009: New York • 2010: New York, Philadelphia, Washington
• 2011: Miami • 2011: Las Vegas • 2013: Orlando
• 2015: New Yok • 2015: Las Vegas
• 2009: New York • 2010: New York, Philadelphia, Washington
• 2011: Miami • 2011: Las Vegas • 2013: Orlando
• 2015: New Yok • 2015: Las Vegas
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Ik ben vorig jaar in april en mei (7 dagen) naar NY geweest en ik raad vooral een bezoek aan TotR aan. Ik zou zelfs eerder naar TotR gaan dan naar het ESB, vanwege het uitzicht. Op TotR heb je onder andere prachtig uitzicht over Central Park!
Zelf zat ik in een hotel vlakbij Times Square (Paramount), ik weet niet waar jij zit, maar dit was echt geweldig. Ik kwam elke dag langs Times Square en 's avonds is Times Square nog vele malen indrukwekkender dan overdag. Wat ik je ook aan kan raden is een boottocht om het zuidelijke deel van Manhattan. Zo heb je een prachtig beeld van de skyline van het Financial District en Midtown. Je vaart dan ook vlak langs het Vrijheidsbeeld. Ik vond dit echt een hele mooie ervaring. Het 9/11 museum was nog niet open toen ik er was, dit vond ik wel jammer. Ik ben wel naar het 9/11 memorial geweest maar ik kan helaas niks over het museum zeggen. Een fietstochtje door Central Park is ook leuk, alleen toen ik dit deed was het aan het stortregenen met 9 graden...
Heb hier zelf een slechte ervaring aan over gehouden.
De subway vind ik een heel fijn vervoersmiddel; het systeem zit heel duidelijk in elkaar. Al had ik wel een keer per ongeluk een Express Train genomen ipv een local, waardoor ik ergens 5 stations verderop pas kon uitstappen...
In ieder geval alvast heel veel plezier daar, ikzelf heb ontzettend genoten van 7 dagen NY en ik ga hier zeker nog terugkomen!
Zelf zat ik in een hotel vlakbij Times Square (Paramount), ik weet niet waar jij zit, maar dit was echt geweldig. Ik kwam elke dag langs Times Square en 's avonds is Times Square nog vele malen indrukwekkender dan overdag. Wat ik je ook aan kan raden is een boottocht om het zuidelijke deel van Manhattan. Zo heb je een prachtig beeld van de skyline van het Financial District en Midtown. Je vaart dan ook vlak langs het Vrijheidsbeeld. Ik vond dit echt een hele mooie ervaring. Het 9/11 museum was nog niet open toen ik er was, dit vond ik wel jammer. Ik ben wel naar het 9/11 memorial geweest maar ik kan helaas niks over het museum zeggen. Een fietstochtje door Central Park is ook leuk, alleen toen ik dit deed was het aan het stortregenen met 9 graden...

De subway vind ik een heel fijn vervoersmiddel; het systeem zit heel duidelijk in elkaar. Al had ik wel een keer per ongeluk een Express Train genomen ipv een local, waardoor ik ergens 5 stations verderop pas kon uitstappen...
In ieder geval alvast heel veel plezier daar, ikzelf heb ontzettend genoten van 7 dagen NY en ik ga hier zeker nog terugkomen!
2014 New York
Leuke info over de VS: http://plazilla.com/verenigde-staten/" onclick="window.open(this.href);return false;
Leuke info over de VS: http://plazilla.com/verenigde-staten/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Wij hadden in april 2013 een hop on hop off bus waar ook een boottochtje bij zat, deze was inbegrepen en kwam vlak bij Ellis island. (Ik weet niet meer welke maatschappij het was) We werden aangesproken op straat voor de kaartjes maar we waren dicht bij ons hotel en we wilde eerst kijken of de kaarten via internet (WIFI) goedkoper waren. Toen bleek dat ze even duur waren besloten we de kaarten op straat te kopen omdat we die knul erg sympathiek vonden. Hij herkende ons meteen en omdat we speciaal voor hem terug kwamen kregen we gratis een extra dag waardoor onze kaarten dus heel lang geldig waren.
Met een beetje geluk is het cherryblossom season als je er bent, dan staan de bomen in bloei, erg mooi! Het is niet altijd op dezelfde tijd dus daar moet je geluk bij hebben. Wij hebben daar in 2013 erg van genoten, we vonden het echt een bonus.
Dit jaar gaan we voor de tweede keer naar NY dit keer in augustus.
Veel plezier, Els
Edit: toch nog even opgezocht de bus die wij hadden was City Sights NY

Met een beetje geluk is het cherryblossom season als je er bent, dan staan de bomen in bloei, erg mooi! Het is niet altijd op dezelfde tijd dus daar moet je geluk bij hebben. Wij hebben daar in 2013 erg van genoten, we vonden het echt een bonus.
Dit jaar gaan we voor de tweede keer naar NY dit keer in augustus.
Veel plezier, Els
Edit: toch nog even opgezocht de bus die wij hadden was City Sights NY
Laatst gewijzigd door Dommel op 08 mar 2015, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- chippie777
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Sluit me aan bij Bommel, ook wij hadden een hop on hop off kaartje met een rondvaart en een avondrit. Dit was echt geweldig, wij hebben veel gezien en het gebruik was eenvoudig. Inderdaad gewoon op straat gekocht en met een beetje twijfelen onderhandelen krijg je ook een beetje korting 

Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
http://chippie777.wordpress.com
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wij hebben in 2013 ook HOHO gedaan, ideaal! Je ziet veel en hoort ook nog wat over de stad. De avondtour was erg mooi.
In het volgende topic heb ik o.a. uitgebreide info gegeven over Ground Zero en een bijzonder museum:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=9&t=58771
Wij hebben de NY-pass aangeschaft en het er ruimschoots uitgehaald, we waren er een week en hebben ook de weekpas aangeschaft. We kregen ook div. bonnen voor kortingen om te eten. Het voordeel v.d. pas vind ik dat je niet extra voor bepaalde bezienswaardigheden hoeft te betalen. Zo zijn we bijv. in het Guggenheim museum geweest, eigenlijk alleen voor het mooie lichtspektakel in het begin, even snel door het museum gelopen (schilderijen interesseren ons niet zo) en weer naar buiten om CP in te gaan. Het is dan niet zonde van je geld vind ik.
Het is aan te raden om te kijken waar je naartoe wil met (toegangs)prijzen en het lijstje met 'attracties' erbij te pakken die in de NY-pass zitten. Zo kan je uitrekenen of je de pas eruit haalt.
Wij zijn niet op Liberty Island geweest, de lange wachttijden voor de boot op de terugweg spaken ons niet aan. Met de boottocht langs Manhattan zijn we er ook langs geweest en vonden dat prima, maar ieder zijn/haar eigen voorkeur natuurlijk.
Veel plezier in NY!
In het volgende topic heb ik o.a. uitgebreide info gegeven over Ground Zero en een bijzonder museum:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=9&t=58771
Wij hebben de NY-pass aangeschaft en het er ruimschoots uitgehaald, we waren er een week en hebben ook de weekpas aangeschaft. We kregen ook div. bonnen voor kortingen om te eten. Het voordeel v.d. pas vind ik dat je niet extra voor bepaalde bezienswaardigheden hoeft te betalen. Zo zijn we bijv. in het Guggenheim museum geweest, eigenlijk alleen voor het mooie lichtspektakel in het begin, even snel door het museum gelopen (schilderijen interesseren ons niet zo) en weer naar buiten om CP in te gaan. Het is dan niet zonde van je geld vind ik.
Het is aan te raden om te kijken waar je naartoe wil met (toegangs)prijzen en het lijstje met 'attracties' erbij te pakken die in de NY-pass zitten. Zo kan je uitrekenen of je de pas eruit haalt.
Wij zijn niet op Liberty Island geweest, de lange wachttijden voor de boot op de terugweg spaken ons niet aan. Met de boottocht langs Manhattan zijn we er ook langs geweest en vonden dat prima, maar ieder zijn/haar eigen voorkeur natuurlijk.
Veel plezier in NY!
2011: Zuidwest 2013:New York, Texas
Hoi hoi
Kan er mij iemand vertellen wat het verschil is tussen het 9/11 memorial museum en het 9/11 tribute center?
Ik lees dat met de toegang tot het 9/11 memorial museum krijgt bij een ny city pas maar bij de ny pas krijg je alleen toegang tot 9/11 tribute?
Waar krijg je de beste en meest gevoelige kant van 9/11 te zien?
mvg lawrence
Kan er mij iemand vertellen wat het verschil is tussen het 9/11 memorial museum en het 9/11 tribute center?
Ik lees dat met de toegang tot het 9/11 memorial museum krijgt bij een ny city pas maar bij de ny pas krijg je alleen toegang tot 9/11 tribute?
Waar krijg je de beste en meest gevoelige kant van 9/11 te zien?
mvg lawrence
-
- Amerika-ontdekker
Memorial museum is volgens mij het nieuwe museum, daar ben ik nog niet geweest omdat het nog niet open was.
Tribute center is een klein soort museum waar o.a. foto's, briefjes en herinneringen vd slachtoffers hangen/staan. Ook worden er filmpjes vertoond. Wij vonden het erg druk en veel emotionele mensen (wat ik uiteraard ook begrijp). Wij hadden ook gratis toegang en fast line met de pas.
Ik kan je wel aanraden de Ground Zero museumworkshop tour te doen. Zie mijn vorige post met de link naar het topic over bijzondere dingen te doen in NY daarin heb ik er ook over geschreven. Het zit een stukje van Ground Zero af maar zeker de moeite waard en indrukwekkend!
http://www.groundzeromuseum.org/
In dezelfde straat zit trouwens ook een trap die toegang geeft tot Highland park.
Tribute center is een klein soort museum waar o.a. foto's, briefjes en herinneringen vd slachtoffers hangen/staan. Ook worden er filmpjes vertoond. Wij vonden het erg druk en veel emotionele mensen (wat ik uiteraard ook begrijp). Wij hadden ook gratis toegang en fast line met de pas.
Ik kan je wel aanraden de Ground Zero museumworkshop tour te doen. Zie mijn vorige post met de link naar het topic over bijzondere dingen te doen in NY daarin heb ik er ook over geschreven. Het zit een stukje van Ground Zero af maar zeker de moeite waard en indrukwekkend!
http://www.groundzeromuseum.org/
In dezelfde straat zit trouwens ook een trap die toegang geeft tot Highland park.
-
- Amerika-ontdekker
Het Memorial Museum is idd het nieuwe museum. En dat is echt een aanrader idd.
Zoals gezegd de vijvers gratis en ook indrukwekkend.
En over de Hop on Hop off bussen. Denk dat elke maatschappij wel te doen is. Wij hadden een 48 uur pass van grey line geloof ik en dat was allemaal perfect geregeld en de avondtour is ook erg leuk en mooi.
Een musical is natuurlijk ook inderdaad aan te raden, wij hadden hier echter al kaartjes voor besteld via internet, mooi op rij 1 van het balkon. Maar op het ticketoffice bij time square kan je ook gewoon nog kaartjes kopen.
gr
Zoals gezegd de vijvers gratis en ook indrukwekkend.
En over de Hop on Hop off bussen. Denk dat elke maatschappij wel te doen is. Wij hadden een 48 uur pass van grey line geloof ik en dat was allemaal perfect geregeld en de avondtour is ook erg leuk en mooi.
Een musical is natuurlijk ook inderdaad aan te raden, wij hadden hier echter al kaartjes voor besteld via internet, mooi op rij 1 van het balkon. Maar op het ticketoffice bij time square kan je ook gewoon nog kaartjes kopen.
gr
-
- Amerika-ontdekker
Voor de vijvers hadden wij van te voren kaarten besteld (ik dacht dat we moesten betalen maar weet het niet zeker). Je kan dan in 1x doorlopen naar de veiligheidscontroles. Helemaal als je vroeg in de ochtend gaat wanneer het net open gaat.
Wij konden in juli 2014 gratis de fonteinen (sorry, ik vind vijvers hier geen gepast woord) van 9/11 bezoeken.
-
- Amerika-ontdekker
Nu zelfs geen veiligheidscontroles hoor, gewoon te bezichtigen, zo vaak je maar wilt.leontineD schreef:Voor de vijvers hadden wij van te voren kaarten besteld (ik dacht dat we moesten betalen maar weet het niet zeker). Je kan dan in 1x doorlopen naar de veiligheidscontroles. Helemaal als je vroeg in de ochtend gaat wanneer het net open gaat.
-
- Amerika-ontdekker
Oké, dan is er een hoop veranderd. We moesten een kaartje hebben, een stuk lopen tot de veiligheidscontrole en daarna nog een stukje lopen geloof ik. Voor mijn gevoel zijn we er met een hele omweg naartoe gelopen.
Wel een goede verbetering
.
Wel een goede verbetering

-
- Amerika-expert
Voor alle zekerheid: ben vorige week nog langs de fonteinen geweest. Je loopt inderdaad gewoon door, geen controle, niks (wel veel politie en bewakers). Voor de musea moet je inderdaad betalen en die kun je het beste van tevoren bespreken.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Toevallig dat ik dit van de week ook opzocht op internet, omdat we de vorige keer in 2013 wel kaarten moesten reserveren om de vijvers te zien. Nu is dat niet meer nodig?
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
- meyem
- Amerika-expert
Voorheen moest je een tijdslot boeken, uiteindelijk tegen een prijs, om het 911 Memorial te kunnen bezichtigen .... het was nog een bouwomgeving en daarom afgezet. Inmiddels is het memorial openbaar terrein en hoef je niet meer te boeken. Het museum, zeer de moeite waard, wel. Dat kun je van tevoren doen, maar ook ter plekke. In het laatste geval sta je in een wat grotere rij te wachten op je beurt .....
-
- Amerika-expert
Je loopt tegenwoordig rechtstreeks zonder hindernissen (alleen wel wat afgesloten straten en veel bouwwerkzaamheden) door naar de watervallen. Ik heb dat laatst nog gedaan om een oude kennis "op te zoeken" (Timothy O'Sullivan, paneel N73, hij kreeg net buiten de deur een hartaanval toen de vliegtuigen naar binnen vlogen). Je kunt de namen van de slachtoffers opzoeken op computerzuilen langs de kant.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Oke bedankt voor de informatie. Wil het graag nog eens bezichtigen komende zomer!
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 26 Reacties
- 5378 Weergaves
-
Laatste bericht door sunshine state
-
- 3 Reacties