@Damons
Goeie keuze! Ik zit momenteel in BW Iwo Jima en voor een bezoek aan deze drukke stad (wij waren er dus ook in het weekend) is dit een ideale uitvalsbasis!
Parkeren inbegrepen in de prijs en de wifi is gratis en snel (wij slapen in het hoofdgebouw op de 3e)
Het hotel heeft geen ontbijtservice, maar aan de overkant zit Ledo Pizza die lekkere ontbijtjes serveert en waar je ook, moe aan het einde van de dag, nog een heerlijke pizza of kip kunt eten!
Op de kamer een grote koelkast, magnetron en koffiezetter. Geen kluisje trouwens..... Het bed ligt prima en kussens in overvloed. In de lobby is er ook dag en nacht koffie te halen.
Uit het hotel rechts en dan weer rechts de heuvel op is Wilson Blv waar je allemaal restaurantjes vind. Wij hebben gegeten bij Rhodeside Grill, een sportbar, maar wij vonden het wat tegenvallen.
Binnen 10 minuten lopen sta je bij de US Marine Corps War Memorial op Arlington! Loopbrug over en links onderlangs bij Virginia Suites (langs een muur) en rechts een heuvel op en je bent er!
Op Arlington stopt trouwens ook op de parkeerplaats bij de ingang de Big Bus (hop on hop off). Kaartjes kun je in het hotel al kopen. Wij hebben zo Washington The Mall gezien met deze bus en wij vonden het heerlijk.
De rode fietsen staan trouwens overal, ook bij de ingang bij Arlington waar je bij de War Memorial het park ingaat.
Het lijkt ideaal te werken, maar we hebben ons er niet verder in verdiept. Alleen als jullie met z'n vieren zijn (dus 4 fietsen), zal het wat lastiger worden met docken.... Er moet wel voldoende plek zijn. Ik zou met kinderen zeker die Big Bus nemen. De Patriot Route (rode of blauwe lijn rondom The Mall) kost je $35 voor de hele dag.
Als je met navigatie dit hotel gaat zoeken, hou dan Fairfax Drive aan! Zo wordt je naar de secundaire weg geleid......
Conclusie: een prima hotel voor een prima prijs (voor Washington-begrippen).... Je hoeft niet met de metro, de rode fietsen staan op loopafstand en zo ook de Big Bus.
Oh ja, ik weet niet hoe oud je kids zijn, maar aan de overkant van de loopbrug is een speeltuintje.....