Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kelleke1987: route tips

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Kelleke1987
Amerika-ontdekker

Reis Kelleke1987: route tips

Bericht door Kelleke1987 »

Over 6 weken gaan mijn man en ik een reis maken aan de westkust van de USA, maar ondertussen ben ik ook alweer volop aan het brainstormen voor een eventuele volgende reis. Graag zouden wij namelijk ook de oostkust willen bezoeken. Ik heb zelf al wat zitten brainstormen over een eventuele route, waarin 'alles' zit wat we graag willen zien. Zit alleen nog met een gat tussen New York City en Orlando. Dit is natuurlijk best een afstand, dus wat zouden hiervoor de beste plaatsen zijn om te stoppen? Wie heeft er tips? Of eventuele andere aanvullingen op de route? Het zou gaan om een reis van max. 2,5 week in augustus 2016! Het stuk tussen DC en NYC zouden we met het OV willen afleggen en vanaf NYC zouden we een auto willen huren!

Dag 1: Amsterdam --> Washington
Dag 2: Washington
Dag 3: Washington
Dag 4: Washington --> New York
Dag 5: New York
Dag 6: New York
Dag 7: New York -->
Dag 8:
Dag 9:
Dag 10: --> Orlando
Dag 11: Orlando
Dag 12: Orlando
Dag 13: Orlando
Dag 14: Orlando --> Everglades
Dag 15: Everglades
Dag 16: Everglades --> Miami
Dag 17: Miami
Dag 18: Miami
Dag 19: Miami --> Amsterdam
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Kelleke1987: route tips

Bericht door analogkid »

Het Noordoosten heeft veel meer te bieden dan alleen NYC en Washington en Florida kun je ook rustig een aantal weken doorbrengen. Wellicht een overweging om deze trip over twee vakanties te verdelen. Dan zou je ook nog wat mooie natuur (zoals White Mountains, Adirondack, Acadia) en bijv. de kustlijn mee kunnen pakken. Prima te doen in 19 dagen.

Als je echt het Noordoosten en Florida wilt combineren, zou ik een vliegreis boeken tussen NYC en Orlando. Of eerst NYC doen, dan Washington en dan Florida. Lijkt me iets logischer. Ik zou dan ook geen auto huren, maar met de trein van NYC naar Washington gaan en pas in Orlando een auto huren.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Jullie zitten toch wel een flinke eind van de westkust af als je het mij vraagt.

De gekozen route is inderdaad veel en allesbehalve ideaal. Beginnen in NYC was al veel beter geweest, maar op deze korte tijd is zowiezo de combinatie met Florida eigenlijk wat te veel van het goede.

Van Washington naar NYC is er nog zoveel te zien onderweg waar je nu gewoon aan voorbijrijdt.

Als eerste etappe zou ik via Atlantic City en Cape May de overzet nemen naar Delaware en een stop inlassen in Ocean City, Maryland.
Tweede etappe: verder doorrijden naar Norfolk en van daaruit tot Charlotte rijden.
Derde etappe: Charlotte naar Charleston tot Savannah
Vierde etappen tot slot: via Jacksonville, Saint Augustine en Daytona Beach tot Orlando
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

De volgorde Washington - New York en dan naar Florida doet ook bij mij vraagtekens rijzen. Dit is echt niet logisch.
Verder vind ik ook de tijd die je neemt om zowel NY als Washington als Florida met elkaar te combineren aan de korte kant.

Het aantal dagen om te rijden van Washington naar Orlando is ook vrij kort om onderweg meerdere stops te maken en dan ook nog wat te zien/doen.
Om je een idee te geven, zou dit kunnen:
dag 7 Washington - Savannah : afstand maken over de Interstate 5: 575 mile, 8 uur rijden, zonder stops
dag 8 Savannah - St Augustine: eerst Savannah bekijken en dan rijden : 176 mile, 2,5 - 3 uur rijden
dag 9 St Augustine - Cocoa Beach: eerst St Augustine bekijken, dan naar Daytona en daarna naar Cocoa Beach: 140 mile, 3 uur rijden
dag 10 Cocoa Beach - Cape Caneveral - Orlando: de hele dag om daar rond te kijken en dan naar Orlando rijden: 60 mile, 1 uur rijden

Misschien kun je beter een combinatie vliegticket boeken, kijk daarvoor eens op de optie "multiple destinations".
Ams - NY
Washington - Orlando
Miami - Ams (of Fort Lauderdale - AMS)

NY - Washington ga je dan per bus of trein
In Orlando huur je een auto voor de resterende reis.

Voor de laatste dagen nog de volgende suggestie:

Dag 14: Orlando - Everglades: het plaatsje Everglades stelt niets voor en kan je niet overnachten, net als in Everglades NP alleen een campground is en geen lodge. Als je in hotels/motels etc overnacht zou ik van deze dag maken: Orlando - Naples via de snelste weg en de middag op het strand doorbrengen.
dag 15: van Naples via de Tamiami Trail naar Homestead waar de ingang is naar Everglades NP, dan heb je de middag en begin vd avond om het park te bezoeken. Overdag zie je erg weinig dieren, ik zou je aanraden eerst naar het Flamingo Visitor Centre te rijden (eindpunt park), evt een boottocht te doen en dan langzaam terugrijden en de diverse stops en trails doen. Eind van de middag/begin vd avond komen de beesten pas echt tevoorschijn. Overnachten in Homestead (evt. in Miami, als je daar vantevoren hebt gereserveerd en het niet erg vind om daar laat aan te komen en te zoeken in een vreemde stad).
dag 16 zoals schema. Deze hele dag heb je al om in Miami door te brengen. Mocht je 3 volle dagen Miami te veel vinden, zou je de vrijgekomen dag 16 elders kunnen inzetten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer