Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

1e Reis opzet Maart 2016

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Rmnd
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

1e Reis opzet Maart 2016

Bericht door Rmnd »

Hallo mede Amerika fanaten.

Wij zijn bezig zoals de topic al zegt met een voorzichtige eerste opzet van onze reis volgend jaar Maart.
De bedoeling is te beginnen in NY en terug vanuit LV.

Mijn eerste punt is het volgende.
New York moet je de tijd voor nemen maar aangezien ons aantal reisdagen zal dit beperkt blijven tot een dag of 3.
Het zelfde geld voor Chicago, althans dat denk ik.
Deze stad zal ook een dag of 3 max op de planning staan.
Dit omdat de verdere planning is vanuit Chicago het vliegtuig te nemen naar of La of SF en dan met een auto naar LV.
Mijn vraag is wat er te bezichtigen valt tussen NY en Chi?
Deze steden willen wij of met de auto of met het vliegtuig koppelen.
Met de auto is het ongeveer een 1270 km rijden.
Daar gaat dus minimaal 1 tussenstop inzitten........en een tolweg(en) volgens mij.
Als we vliegen van NY naar CHi zijn we er met een uurtje of 2 a 3 maar kost het wel een extra hap in het nog niet vaststaande budget.

Iemand al deze steden op 1 van deze 2 manieren gekoppeld?
Coffee......Good Music.....Vegas......Perfect Combination
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: 1e Reis opzet Maart 2016

Bericht door Marcopstal »

Heb je al eens goed gekeken naar de weersomstandigheden in de maand maart ?

De meest voor de hand liggende route tussen NYC en Chicago zou voor mij via Niagara Falls, Toronto en Detroit zijn. Dit wil dan uiteraard zeggen dat je drie stops doet. Als je het met 1 stop wil doen dan pak je veel beter een vlieger.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
BartF
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door BartF »

Ik weet niet of het haalbaar is maar misschien kan je NY als stopover op de heenreis doen en Chicago op de terugreis?
2010 : SC, NC & Washington DC
2010 : NY & FL
2011 : NV, AZ, NM, CO, UT & CA foto's 2011
2013 : AR, MS & TN
2014 : GA
2015 : CO, NE, SD, WY, MO, ID & UT
2018 : BC & AB (CA), MT, ID & WA
Jerre
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Jerre »

hoelang plan je in eerste instantie te gaan? twee steden met nog eens een tussenrit combineren voordat je in het westen arriveert neemt veel tijd weg voor die kant van de states. je kan daar gerust alle tijd gebruiken. weet ook dat je in het westen nog kans gaat hebben op sneeuw en dat sommige wegen nog niet open zijn (tioga pas bv in yosemite).

zoals hierboven gezegd lijkt het me interessant om een binnenlandse vlucht te nemen. ik zou, moest je toch die twee steden voor je westkust avontuur doen, zo min mogelijk tijd proberen te verliezen in je transfer van NY naar chicago zodat je meer tijd voor het westen overhoudt.
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
Rmnd
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Rmnd »

Hoe iets simpels als het weer kun je "ff" over het hoofd zien zeg......

Met die flinke winterse periode van dit jaar in de VS is Maart bij nader inzien misschien niet echt optimaal.....

Maar nogmaals het is een eerste opzet.

NY, CHi, LV zijn gewoon de 3 steden die we willen aandoen.
Met waarschijnlijk dus een binnenlandse vlucht van CHi naar of LA of SF, en dan met de auto vanuit 1 van die 2 steden naar LV en van daaruit weer naar huis.
Het combineren van SF/LA/LV met de auto zit er denk ik qua planning niet in.
Max 16 dagen inclusief de 2 reisdagen naar Amerika en weer terug naar Amsterdam....
Dit is krap dat weet ik....maar meer rek qua dagen hebben we niet :?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

16 dagen minus 4 reisdagen ( waarom 2 dagen heen?)... Dan heb je 12 dagen voor 3 steden en de tussenvluchten. Dat vind ik krap aan worden. Kun je het niet beter bij 2 steden houden?
Rmnd
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Rmnd »

16 Dagen minus je reisdag naar Amerika en je reisdag weer naar huis blijven er volgens mij 14 over....de binnenlandse vluchten ben je hoogstens een halve dag aan kwijt.
Maar ik begrijp wel dat het krap is maar is het sowieso niet dat je altijd zoveel mogelijk wilt zien in een te krappe tijd???
Desalniettemin is alles nog om aan te passen met behulp van het advies hier.
Misschien dat we maar Chicago moeten laten voor deze keer.....Altijd weer een reden om terug te gaan :P

Misschien beter om te beginnen in het westen, ook al ben ik daar al geweest, daar dan een rondje te maken en te eindigen met 3 a 4 dagen in NY....
Waar een wil is is ook een weg en LV en NY zijn nu eenmaal lastig te combineren.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het kan koud zijn in NY maar op zich is dat niet erg. Ik zou NY in het begin doen, dat is qua tijdverschil handiger; als je van het westen naar NY vliegt verlies je een hele dag.
Doe 3 dagen/4 nachten NY en vlieg dan naar het westen. Kijk naar multicity vluchten. Dat is vaak goedkoper dan een losse binnenlandse vlucht, en je hebt ook geen problemen met bijbetalen voor je bagage op de binnenlandse vlucht.
Qua weer zijn LA en LV in die periode wel aantrekkelijk. Misschien kun je dan nog een park als Death Valley of Joshua Tree meenemen. Maar dat is meer iets voor het zuidwestenforum.

Marianne
Rmnd
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Rmnd »

Multicityvluchten???

Nooit van gehoord.
Klinkt aantrekkelijk maar weet niet of wij er baat bij hebben.
AMS-NY-LA..........terug vliegen vanaf LV
Vanuit LA een huurauto en dan idd Death Valley en Joshua Tree......LV
Heb geprobeerd een goedkope autoverhuursite te vinden...
In 2011 heb ik het via een Duitse site gedaan maar geen idee meer welke.....
Grand Canyon vanuit een Helicopter lijkt ons ook gaaf maar de prijzen zijn flink...
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wil je een voorbeeld van een Multi-Cityvlucht horen? Val niet van je stoel ....

Rechtstreekse vlucht KLM Amsterdam - San Francisco en terug in Business Class: 3744 euro p.p.

Maar ... wij wonen in Spanje en hebben een vakantiehuis in NL dus doen we het anders:

Madrid - Amsterdam - San Francisco
San Francisco - Amsterdam (dus blijven we drie weken in Nederland)
San Francisco - Madrid

Totaalprijs (alles op één ticket met KLM): 2007 euro p.p. in Business Class (zo goedkoop heb ik vanaf 2002 niet meer met KLM naar SFO gevlogen in BC)

Ook op de korte vluchten mogen we gewoon 2 x 32 kg. bagage meenemen. Het nadeel van binnenlandse vluchten is dat je vaak bij moet betalen voor je bagage in de USA.

Zoek eens op (wellicht wat offertes vragen bij diverse club, http://www.vliegtickets.nl bijvoorbeeld, zoekfuncties kunnen dit vaak niet aan:

Amsterdam - New York
New York - Chicago
Chicago - LA
Las Vegas - Amsterdam

(ik denk dat je verbaasd bent).
Rmnd
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Rmnd »

Nou het duurde ff.........maar ik zit weer terug op mijn stoel nadat ik er vanaf was gekukeld :P
Maar dat zijn bedragen die wel een treetje of 4 boven ons idee ligt voor een ticket.
Voor die 3700+ euro kan je toch wel heel wat moois zien en doen in Amerika....
Misschien eerst maar een staatslot kopen en dan winnen. B-class vliegen is aantrekkelijk maar niet haalbaar.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

16 Dagen minus je reisdag naar Amerika en je reisdag weer naar huis blijven er volgens mij 14 over....de binnenlandse vluchten ben je hoogstens een halve dag aan kwijt.
De eerste dag kun je zelfs een halve dag mee kwijt zijn, maar die dag doe je niet veel meer. Als je van NY naar Chicago en van Chicago naar Las Vegas wilt ben je afhankelijk van de vertrektijd qua vlucht idd maar een paar uur kwijt, maar ook hier, afh van de vluchttijd kun je veel tijd kwijt zijn. Je zult immers bv je bagage in moeten checken. Veel vluchten terug vertrekken vroeg op een dag en je verliest die dag en vanwege het tijdsverschil/tijdszones kom je de volgende dag pas weer thuis.

Nieuwenoord zegt ook bv bussinessclass ed. Kijk zelf ook eens op kayak.com of cheaptickets en bij de airlines zelf wat je kwijt zult zijn. Even actief zelf ook zoeken.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Multicityvluchten???

Nooit van gehoord.
Klinkt aantrekkelijk maar weet niet of wij er baat bij hebben.
Je reageerde net, dus ik zet het maar in een nieuw bericht maar heb je überhaupt zelf al eens gekeken?? Waarom zou jij er geen baat bij hebben? Vooral met 2 binnenlandse vluchten?

Allemaal enkeltjes zal iig veel duurder uitkomen.

Ik heb even een voorbeeld bij kayak.com. Dit is de prijs per ticket voor een reis Ams - NYC (1maart), NYC - CHI (5 maart), CHI - LAS (9maart), LAS - AMS (13 maart)...
multicity4.JPG
Nogmaals. Lees je goed in. Kijk goed rond op het forum, ook mbt autohuur en heb geluk dat je op het juiste moment overal de juiste prijzen kunt vinden. Waar denk je bv in NY te overnachten? Wat is je budget?
Voor een rit op en neer naar de GC met 1 nacht ertussen kun je een mustang huren, maar ook een economy car? Keuzes....
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Rmnd schreef:Nou het duurde ff.........maar ik zit weer terug op mijn stoel nadat ik er vanaf was gekukeld :P
Maar dat zijn bedragen die wel een treetje of 4 boven ons idee ligt voor een ticket.
Misschien eerst maar een staatslot kopen en dan winnen. B-class vliegen is aantrekkelijk maar niet haalbaar.
Het gaat niet om die bedragen, het gaat erom dat een multi city-ticket nu eenmaal veel goedkoper kan uitvallen dan losse tickets. Dat wij business class vliegen is onze eigen keus, heb al spijt dat ik je heb laten zien hoe een multi-cityticket werkt. Goed lezen is ook een kunst. Wilde alleen maar helpen.

Trouwens, voor die 3700 euro was ik ook niet gegaan.
Rmnd
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Rmnd »

Was niet eens persoonlijk bedoeld mijn antwoord.....
Ieder zijn eigen keus en budget :blink:
nieuwenoord schreef:
Rmnd schreef:Nou het duurde ff.........maar ik zit weer terug op mijn stoel nadat ik er vanaf was gekukeld :P
Het gaat niet om die bedragen, het gaat erom dat een multi city-ticket nu eenmaal veel goedkoper kan uitvallen dan losse tickets. Dat wij business class vliegen is onze eigen keus, heb al spijt dat ik je heb laten zien hoe een multi-cityticket werkt.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Maar je kan een stuk meer doen met je budget als je je verdiept in multi-city in elk geval!
Rmnd
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Rmnd »

nieuwenoord schreef:Maar je kan een stuk meer doen met je budget als je je verdiept in multi-city in elk geval!
Ben er idd wat specifieker naar aan het kijken nu.
Had er gewoon ook niet eerder van gehoord of aan gedacht.

Daarom is dit forum ook top :thumbup:
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

In eerste instantie zouden wij terug vliegen via Detroit.
Daar heb ik nog wat familie wonen en ik dacht dus dat het leuk was om een paar dagen eerder terug te vliegen en dan twee dagen in de buurt van Detroit (niet in) te blijven.
Helaas werd dit per ticket meteen een paar honderd euro duurder in een klap.
Ticketprijzen zal ik nooit begrijpen. Blijf vooral goed zoeken.
En let op de reistijden.

Via sites als skyscanner krijg ik wel eens opties via Istanbul of zo die veel goedkoper zijn dan via een stad die wel o pde route ligt.
Soms zelfs met twee stops. :D
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ja maar ik moet er niet aan denken 3u naar Istanboel te vliegen, daar 5u te wachten op bv een vlucht naar Houston en dan na 3 u bv doorvliegen naar LAX of SFO.

Met een dagje istanboel ertussen is niets mis, maar dan moet het echt veel schelen wil ik er meer dan een dag reizen voor opofferen
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

Nee daar maar ik ook niet aan denken
korting is een ding, maar als je dan 25 uur erover doet hoeft het ook niet meer
had er een waar ik bijna was ingetrapt
Overstap op londen... MAAR aankomst op gatwick en vertrek van Heathrow of zoiets.
Moet je ineens dwars dor Londen crossen.

De goedkoopste zegt echt niet alles ;)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer