Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Anne-Marie86 - tips gevraagd!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Reis Anne-Marie86 - tips gevraagd!
Hallo allemaal,
volgend jaar augustus ga ik met mijn vriend 6-8 weken naar Amerika. Voor het eerste deel van de reis heb ik al een opzetje gemaakt. Willen jullie eens meekijken of dit haalbaar is? Missen we nog mooie dingen of besteden we juist ergens teveel tijd? Alvast dank voor jullie reacties!
Dag 1: Aankomen in Washington
Dag 2: Washington
Dag 3: Washington
Dag 4: Reizen van Washington naar New York (trein/bus)
Dag 5: NY
Dag 6: NY
Dag 7: NY
Dag 8: Reizen van NY naar Cape Cod (auto)
Dag 9: Cape Cod (walvissentour)
Dag 10: Cape Cod naar Boston: Freedom Trail + stad bekijken
Dag 11: Boston naar Franconia State NP: wandelen + kabelbaan
Dag 12: Franconia naar Finger Lakes
Dag 13: Finger Lakes naar Niagara Falls
Dag 14: Niagara Falls naar New York (auto inleveren)
Dag 15: New York naar Las Vegas/SF/LA (vliegen)
volgend jaar augustus ga ik met mijn vriend 6-8 weken naar Amerika. Voor het eerste deel van de reis heb ik al een opzetje gemaakt. Willen jullie eens meekijken of dit haalbaar is? Missen we nog mooie dingen of besteden we juist ergens teveel tijd? Alvast dank voor jullie reacties!
Dag 12: Franconia naar Finger Lakes
Dag 13: Finger Lakes naar Niagara Falls
Dag 14: Niagara Falls naar New York (auto inleveren)
Dag 15: New York naar Las Vegas/SF/LA (vliegen)
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis Anne-Marie86 - tips gevraagd!
Je kan ook even kijken hoe het zit met dropoffkosten van de autohuur en bv vanuit Buffalo of Toronto canada naar LA/SF of Las Vegas vliegen? Dan hoef je niet persé terug naar NYC.
- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Prima planning, lijkt me. Heb je al een idee wat je in Finger Lakes gaat bekijken? Wij hebben Watkins Glen SP bekeken en vonden dat erg mooi. Adirondakcs is ook erg mooi, maar je zult inderdaad wel keuzes moeten maken. Reis van Niagara Falls naar NYC is wel een flinke.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
-
- Amerika-ontdekker
Dank voor jullie reacties.
- oneway fee komt uit rond de 300 dollar, dat vind ik best een behoorlijk bedrag, vandaag dat we weer terug zullen rijden naar NY.
- Watkins Glen ziet er gaaf uit, Adirondack ook! Misschien toch maar een extra dag erbij doen. Via Franconia - Adirondack - Watkins Glen naar de watervallen...
- oneway fee komt uit rond de 300 dollar, dat vind ik best een behoorlijk bedrag, vandaag dat we weer terug zullen rijden naar NY.
- Watkins Glen ziet er gaaf uit, Adirondack ook! Misschien toch maar een extra dag erbij doen. Via Franconia - Adirondack - Watkins Glen naar de watervallen...
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Ik vind dit zeer gehaast en je reist dan ook nog eens zaken voorbij zoals bvb Philadelphia.
660 km rijden om een drop off te vermijden ?
660 km rijden om een drop off te vermijden ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerika-ontdekker
Dank voor je reactie.
Waar zouden we langer moeten/kunnen blijven volgens jou? We hebben de bewuste keuze gemaakt om Philadelphia niet te bezoeken, daar we meer natuur- dan stadsmensen zijn.
Ik las op het forum dat de route vanuit de NF naar NY een erg mooie is, dus dan is het minder 'erg' om zo lang in de auto te zitten.
Ik heb er overigens inmiddels alweer een dag bijgedaan, de route is nu als volgt:
Dag 12: Franconia naar Lake George
Dag 13: Lake George naar Niagara Falls
Dag 14: Niagara Falls naar Watkins Glen SP
Dag 15: Watkins Glen naar NY
Dag 16: New York naar Las Vegas/SF/LA (vliegen)
Waar zouden we langer moeten/kunnen blijven volgens jou? We hebben de bewuste keuze gemaakt om Philadelphia niet te bezoeken, daar we meer natuur- dan stadsmensen zijn.
Ik las op het forum dat de route vanuit de NF naar NY een erg mooie is, dus dan is het minder 'erg' om zo lang in de auto te zitten.
Ik heb er overigens inmiddels alweer een dag bijgedaan, de route is nu als volgt:
Dag 12: Franconia naar Lake George
Dag 13: Lake George naar Niagara Falls
Dag 14: Niagara Falls naar Watkins Glen SP
Dag 15: Watkins Glen naar NY
Dag 16: New York naar Las Vegas/SF/LA (vliegen)
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Bij welke organisatie ga je je auto huren?
Voor je Whale watch tour op Cape Cod zou ik je deze aanbevelen: Hyannis Whale Watcher Cruises. Erg prettige en kundige organisatie, met blijkbaar de snelste boot van de regio.
Het duurt nl. wel een stukje voordat de boot bij de walvissen spot aankomt.
Voordat je de boot opstapt, kun je ook nog ff op het strand hangen. Niet alle stranden in Cape Cod kun je als buitenstaander bereiken met je auto of kun je er parkeren met je auto (residents only). Raar maar waar. Als je die Whale watch tour gaat doen kun je iig bij de organisatie van de tours parkeren.(kost je wel gelijk weer 20,- ..dat dan wel weer)
Ik weet niet waar je wilt zitten op Cape Cod, maar qua slaapplek kan ik je The Earl of Sandwich Motel aan. Erg fijne kamers met een grote tuin / binnenplaats waar je goed kan zitten. Veel vogels die er rond vliegen (oa. Cedar Waxwings, Summer Tanagers, Spechten en Godfinches) en er is een eendenvijver, heel geinig. Ohja we totaal geen vogelaars ofzo, maar na een uurtje daar zitten wordt je het bijna wel
.
Voor je Whale watch tour op Cape Cod zou ik je deze aanbevelen: Hyannis Whale Watcher Cruises. Erg prettige en kundige organisatie, met blijkbaar de snelste boot van de regio.

Voordat je de boot opstapt, kun je ook nog ff op het strand hangen. Niet alle stranden in Cape Cod kun je als buitenstaander bereiken met je auto of kun je er parkeren met je auto (residents only). Raar maar waar. Als je die Whale watch tour gaat doen kun je iig bij de organisatie van de tours parkeren.(kost je wel gelijk weer 20,- ..dat dan wel weer)
Ik weet niet waar je wilt zitten op Cape Cod, maar qua slaapplek kan ik je The Earl of Sandwich Motel aan. Erg fijne kamers met een grote tuin / binnenplaats waar je goed kan zitten. Veel vogels die er rond vliegen (oa. Cedar Waxwings, Summer Tanagers, Spechten en Godfinches) en er is een eendenvijver, heel geinig. Ohja we totaal geen vogelaars ofzo, maar na een uurtje daar zitten wordt je het bijna wel

-
- Amerika-ontdekker
Hoi Anne-Marie,
Leuke reis, ben benieuwd hoe je de overige weken gaat invullen!
Wij vertrekken over een kleine twee weken naar het Noordoosten, na een fantastische reis vorig jaar in het Zuidwesten.
Misschien heb je straks iets aan ons blog dat we tijdens onze reis gaan proberen bij te houden (https://noordoostusa2015.wordpress.com/)
De opzet van het blog is nog niet af maar hopelijk wel voordat we echt gaan
Wij zijn ook niet echt stadsmensen overigens maar hebben toch de vier grote steden in het Noordoosten "ingebouwd".
Veel plezier met de voorbereidingen!
Groetjes!
Monique
Leuke reis, ben benieuwd hoe je de overige weken gaat invullen!
Wij vertrekken over een kleine twee weken naar het Noordoosten, na een fantastische reis vorig jaar in het Zuidwesten.
Misschien heb je straks iets aan ons blog dat we tijdens onze reis gaan proberen bij te houden (https://noordoostusa2015.wordpress.com/)
De opzet van het blog is nog niet af maar hopelijk wel voordat we echt gaan

Wij zijn ook niet echt stadsmensen overigens maar hebben toch de vier grote steden in het Noordoosten "ingebouwd".
Veel plezier met de voorbereidingen!
Groetjes!
Monique
2015: Noordoost https://noordoostusa2015.wordpress.com/
2014: Zuidwest https://westusa2014.wordpress.com/
2012 / 2010 / 2007 / 2005/ 2003 /2000/ 1995: Florida
2007 : Las Vegas
2014: Zuidwest https://westusa2014.wordpress.com/
2012 / 2010 / 2007 / 2005/ 2003 /2000/ 1995: Florida
2007 : Las Vegas
-
- Amerika-expert
Dat jullie niet voor steden zijn merk je niet direct aangezien de eerste 7 dagen al vol zit met steden.
Philadelphia verdient volgens mij minstens 1 dag aangezien dit toch de bakermat van de VS is.
Philadelphia verdient volgens mij minstens 1 dag aangezien dit toch de bakermat van de VS is.
-
- Amerika-ontdekker
Hoi Yuur,
we hebben alleen nog globaal naar autohuur gekeken, om te kijken wat het kost. Nog geen concrete boekingen gedaan.
Dank voor je tips, ik ga er zeker naar kijken.
Hoi Monique,
ik heb net op het Zuidwesten-forum een opzet geplaatst voor de rest van de reis. Ik ga je blog zeker volgen, leuk!
Hoi Marcopstal,
haha klopt, maar NY en Washington vinden we allebei een must.
, Philadelphia komt dan op de 3e plek voor ons. Wat missen we in Philadelphia als we dat over zouden slaan?
we hebben alleen nog globaal naar autohuur gekeken, om te kijken wat het kost. Nog geen concrete boekingen gedaan.
Dank voor je tips, ik ga er zeker naar kijken.
Hoi Monique,
ik heb net op het Zuidwesten-forum een opzet geplaatst voor de rest van de reis. Ik ga je blog zeker volgen, leuk!
Hoi Marcopstal,
haha klopt, maar NY en Washington vinden we allebei een must.

-
- Amerika-expert
De "Independence Mall" met de Hall of Independence en de Liberty Bell. Ligt vlak aan het "oude" Phildelphia waar toch nog een aantal bezienswaardigheden op loopafstand zijn, zoals het huis van Betsy Ross bvb.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben normaal gesproken voorstander om eerst naar het oosten en dan naar het westen te gaan, maar als jullie het andersom doen kun je in het noordoosten de fall foliage meemaken.
Misschien hebben jullie daarvoor iets aan ons 2012-verslag (en voor de rest van de reis iets aan onze andere verslagen).
Marianne
Misschien hebben jullie daarvoor iets aan ons 2012-verslag (en voor de rest van de reis iets aan onze andere verslagen).
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1169 Weergaves
-
Laatste bericht door spls
-