Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Georgie's NYC Foto-Trip Planning!

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
bartjeuh
Amerika-ontdekker

Re: Georgie's NYC Foto-Trip Planning!

Bericht door bartjeuh »

ja ik ben op me gemakkie hier en daar rond gelopen en veel info gekregen alleen ja...
na lang zoeken denk ik dat ny leuk word alleen ja daar kan ik altijd nog heen ff snel paar daagjes met de kerst ofzo
kga nu voor de fijne woestijn jordanie !!
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Ik begin toch maar voorzichtig me te verheugen op de reis.
Ben nog steeds erg bang dat de werkgever roet in het eten zal gooien, maar ik wil toch eigenlijk zelf heel graag wel weg, en denk ook dat ik het wel aan kan.

Ik heb even kritisch gekeken naar mijn planning en ik denk dat ik er toch wat dingen uit moet gooien of nog even open moet houden, afhankelijk van hoe ik me voel. Vind het wel lastig, want ik wil juist zo graag alles zien! Al zijn sommige dingen gewoon foto locaties en daar zal ik niet langer dan een half uurtje blijven. Ik heb de NY Explorer Pass voor Ellis Island, MOMA, Guggenheim, TOTR en Empire State, dus die dingen ga ik sowieso doen, anders is het zonde van het geld. En de rest gebruik ik dan echt om te fotograferen. Door wijken struinen, zien wat er op m'n pad komt, en toch een paar vaste punten aan te houden (denk aan de Astor Cube, Flatiron, etc). En shoppen, vooral supermarkten en een paar kledingwinkels voor m'n vaste prik. oh jee, ik hoor het al. Al weer veel te veel. Nou goed, ik kijk wel gewoon wat ik op dat moment aan kan, wie weet word ik wel overgoten door nieuwe energie van de stad. En als ik het niet trek? Dan ga ik gewoon in de Starbucks zitten uitrusten. Ik denk dat sommigen wel zoiets hebben van whoa, wat een geplan, maar ik ben bang dat ik anders als een kip zonder kop door de stad ga rennen, dus ik heb het zo gedaan :)

Heb per dag ook kaartjes gemaakt in Google Maps. Het is niet geheel duidelijk voor jullie misschien, maar ik weet welk logootje waar voor staat.

(De planning staat op de volgorde zoals ik 'm wil doen, dus van 's ochtends tot 's avonds en wat het handigste is qua lopen/ov).

Day 1, Saturday 19-02
Arrival at JFK: 18.33
Hotel arrival -> Broadway Hotel: 230 West 101 Street, NY 10023 New York
Times Square, grab a bite to eat and explore Midtown

Afbeelding

Day 2, Sunday 20-02
9am Ellis Island
Battery Park
Stock Exchange Building (photo)
Red Cube at Broadway (photo)
Ground Zero
World Financial Center (photo + Gap)
Bloomingdales
Dean and Deluca
Empire State Building by night

Afbeelding

Day 3, Monday 21-02
9am Top of the Rock
Rockefeller Center
Love Sculpture (photo)
MOMA
Public Library (visit + photo)
Grand Central Station (photo)

Subway to 23rd Street
Flatiron (photo)
Astor Place Cube (photo)
Union Square Grocery Stores (Whole Foods & Trader Joe’s)
(Possibly dinner at 230 Fifth Rooftop Bar, or at grocery store food)
At night: Scattered Light at Madison Square Park (photo)

Afbeelding

Afbeelding

Day 4, Tuesday 22-02

Columbia University Tour
Central Park:
Strawberry Fields (photo)
Wollman Rink (photo)
Central Park Zoo

Guggenheim Museum

Shopping on Fifth Avenue

Dinner at Heartland Brewery at Radio City Music Hall

Afbeelding

Day 5, Wednesday 23-02
High Line Park
Frank Gehry Building
Magnolia Bakery
66 Perry Street (Carrie SATC building)
Bleecker St
Friends Building (Bedford & Grove)
Greene Street Buildings
Washington Square Park & NYU

Dinner at Vegetarian Paradise in Greenwich Village

Afbeelding

Day 6, Thursday 24-02
Check out from hostel
Sunrise: Brooklyn Bridge and Brooklyn Heights
In principe:

DUMBO
Williamsburg
Green Wood Cemetary
Coney Island
+- 4 o’ clock: Going back to the hostel to pick up luggage
Airport JFK, flight leaves at 21.45, dinner at JFK

Afbeelding

Afbeelding

Mocht ik afgelopen dagen te moe zijn geweest komt de laatste dag te vervallen, en dan kan ik de gaten nog opvullen. Wel jammer van de Off the beaten path foto locaties die Chris heeft samengesteld, maar dan komt dat nog wel een keertje. Maar ik hoop het natuurlijk wel gewoon te doen.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

:thumbup:
Laatst gewijzigd door meyem op 13 feb 2011, 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

Volgens mij zit er nog wel genoeg ruimte in je schema hoor :) . Veel punten liggen heel dicht bij elkaar, en kosten ook weinig tijd. Inderdaad, niets zo lekker als even uitrusten bij de Starbucks! Ik ben op zo'n dag zo druk, dat ik regelmatig even een half uurtje een Starbucks induik om uit te rusten.

Het zou wel jammer zijn als je Brooklyn niet in kunt gaan, maar je gezondheid gaat natuurlijk voor! Je zou trouwens de Brooklyn dag ook op zondag kunnen doen, want dan is The Brooklyn Flea in de Williamsburg Savings Tower open (op Atlantic Avenue!). Alhoewel ik me kan voorstellen dat je je eerste volle dag in Manhattan wilt besteden, ikzelf vind het meestal wel leuk om gelijk Manahttan even te ontvluchten :) .

Ga je nog de walking tour bij Ground Zero doen? Ik kan je dat echt van harte aanbevelen.

Nog een dingetje: Ik zou je ESB en ToTR bezoeken omruilen. Ik prefereer het nachtelijke uitzicht vanaf ToTR ver boven het ESB.
Afbeelding
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

meyem schreef:Leuk leuk, dat komt al lekker dichtbij!
Je hebt jezelf wel weinig tijd gelaten voor Coney Island....zelf heb ik altijd het gevoel dat je daar bijna een hele dag aan kwijt bent? (ik ben er nog niet geweest, hoor)
In de zomer zeker wel, maar in de winter ben je er snel klaar. De parken zijn niet open, en zonnebaden lijkt me ook geen goed idee :lol: .In een puur uurtjes kun je er leuk fotograferen.
Afbeelding
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

:(
Laatst gewijzigd door meyem op 13 feb 2011, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Chrisp schreef:Nog een dingetje: Ik zou je ESB en ToTR bezoeken omruilen. Ik prefereer het nachtelijke uitzicht vanaf ToTR ver boven het ESB.
Waarom? Ik dacht dat dit juist de goeie was, omdat je vanaf de TOTR Central Park ziet, dus dat is overdag mooier, leek mij.

Meyem: Ticket was een gelukje. Getipt door iemand hier, en impulsief geboekt. De dag daarna was de prijs weg. Moet op de heenweg wel van Amsterdam naar Washington Dulles en dan van Dulles naar JFK. En op de terugweg van JFK naar Frankfurt en dan met de trein terug, maar dat vind ik niet zo erg.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Georgie schreef:
Waarom? Ik dacht dat dit juist de goeie was, omdat je vanaf de TOTR Central Park ziet, dus dat is overdag mooier, leek mij.
Dat is waar, maar ik vind juist het uitzicht dat je op zowel de BoA, Conde Nast en het ESB een stuk beter vanaf ToTR, zeker met al die verlichting :) .
Afbeelding
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Hmm true. Overweeg het nog wel even, maar denk dat ik bij mijn keuze blijf. En natuurlijk hangt alles af van het weer ;)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer