Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat is leuk om te doen tijdens één dag New York?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
RoRo
Amerika-ontdekker

Re: Wat is leuk om te doen tijdens één dag New York?

Bericht door RoRo »

MattRob schreef: als het vanaf mei is,?
Het is volgende week al, en nu kregen we dus de vluchtwijziging door...

Vorig jaar hebben we ook al 8 uur door moeten brengen of JFK, we waren met 6 man dus dan vermaak je je nog wel een beetje. Maar het is niet echt mijn favoriete plek om rond te hangen. We zouden er eigenlijk 3 uur moeten wachten, dat leek me nog wel te doen.

Maar ik denk toch dat we ons dan maar 8 uur moeten vermaken daar... :shock: Ik ga nog wel even kijken naar die mall daar in de buurt, want dat wist ik nog niet...
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

RoRo schreef:Het is volgende week al, en nu kregen we dus de vluchtwijziging door...
Oeps ... dan is het nog wel wat frisjes daar, denk ik ...

Je zou naar de Queens Center Mall kunnen, die is wel ietsje verder weg, maar wel goed te doen. Die is ook vrij groot (maar niets anders dan dat je in Florida tegenkomt hoor ...). Dichterbij zit de Green Acres Mall, maar die is volgens mij niet zo groot, en volgens mij (als ik me vaag herinner ben ik daar paar jaar terug geweest) ook een beetje trieste bedoeling ... Maar goed, zou je eens moeten nakijken dan :wink:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
RoRo
Amerika-ontdekker

Bericht door RoRo »

Gelukkig nemen we een jas mee ;)

Maar die mall heb ik ondertussen ook al gevonden. Dat is misschien ook wel een idee. Ook al is het niet veel anders dan die in Florida, het is in ieder geval anders dan rondhangen op JFK! Lijkt me wel iets leuker....

Ik gooi het in de groep :)
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

RoRo schreef:Gelukkig nemen we een jas mee ;)
Ik bedoelde om naar Coney Island te gaan :lol:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
RoRo
Amerika-ontdekker

Bericht door RoRo »

Stel dat we toch even New York in willen... (eigenwijze suggestie.... :oops: ) Hoe lang zouden we dan in het centrum hebben?

We hebben 8 uur, 1 uur kost ongeveer de taxirit heen en 1 uur terug. Als we het ruim nemen 3 uur van te voren op het vliegveld zijn. Is het dan niet leuk om 3 uurtjes in het centrum van New York door te brengen? Even de sfeer proeven / herleven daar :D

Of is dit echt niet te doen??
rrrick
Amerikafan

Bericht door rrrick »

Natuurlijk is dat te doen, en als je het kunt en wil, moet je het ook gewoon doen. Pak een taxi en laat je naar Manhattan rijden. Alleen de aanblik van de New York skyline op de weg erheen is al de moeite waard. Koop een warme bak koffie (Starbucks ofzo), ga op Times Square op de rode trappen zitten, kijk rond en laat het allemaal maar over je heen komen. Je bent in New York. :)
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

RoRo schreef:Is het dan niet leuk om 3 uurtjes in het centrum van New York door te brengen? Even de sfeer proeven / herleven daar
Misschien bekijk ik het ook wel teveel als iemand die al te vaak in New York is geweest. Als je er nog nooit bent geweest en je wilt het gewoon "even zien, voelen en ruiken", dan moet je het gewoon doen. Een taxi van en naar JFK is prijzig (iets van $50 enkele reis) en een uur reistijd is redelijk optimistisch (verkeer in NYC kan behoorlijk vast zitten), maar goed, als je het nog nooit gedaan hebt is het wellicht beter dan op JFK te zitten.
"Keep Georgia On Your Mind"
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Als je het graag wilt, moet je het zeker niet laten. Ik ben het wel eens met opmerkingen Bandido; 1 uur kan best optimistisch zijn, vergis je daar niet in. Ik heb al heel vaak die rit gehad van JFK naar Manhattan, en heb er in de meeste gevallen dik 1,5uur over gedaan (minder dan een uur is een uitzondering in ieder geval). Ligt natuurlijk ook een beetje aan de tijdstippen. Overigens, de rit kost je flat rate $ 45 naar Manhattan vanaf JFK, waarbij nog de tol $ 6 en tip komt. Dus je bent zo rond de $ 60 kwijt. Terug is gewoon 'op de meter', maar je zal merken dat je dan ook tussen de $ 50 en $ 60 uitkomt. Maar het voorstel van Rick klinkt mij prima in de oren :mrgreen: !
willem9990
Amerika-ontdekker

Bericht door willem9990 »

Misschien een tweetal tips voor het korte bezoek:
-ga op Times Square het Marriot in en neem de lift naar de lobby. Die ligt op het 8e verdiep en vanuit de bar heb je een mooi overzicht over Time Square
-hetzelfde kan je doen in het Mandarin Oriental hotel aan Columbus Circle. De lobby daar is op het 35e verdiep en geeft een heel goed uitzicht over Central Park en een stuk van de stad

Beide hebben we gedaan met onze Big Apple greeter vorige week. Je kan in beide vrij binnen en het staat je vrij om op beide plaatsen iets te drinken.
RoRo
Amerika-ontdekker

Bericht door RoRo »

Bedankt voor jullie tips!

2 van de 3 zijn al ooit in NY geweest, maar vriendin van ons niet. Dus voor haar zou het wel heel leuk zijn om een korte impressie van de stad te krijgen denk ik.

Maar oké , we moeten dus ongeveer 1,5 uur rekenen met de taxi. Zeker terug denk ik, want als we zo'n 3 uur van te voren weer aanwezig willen zijn op JFK moeten we rond 19.00 uur er zijn (22.00 uur gaat vliegtuig), dus dat is natuurlijk de spits helaas....

We vermaken ons vast 8)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer