Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

New York Pass hoe en wat?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Tans4USA
Amerikakenner

Re: New York Pass hoe en wat?

Bericht door Tans4USA »

De pas kun je eventueel op laten sturen naar Nederland maar dat kost best veel. Opsturen naar een hotel doen ze niet maar het ophalen bij Planet Hollywood op Times square is zo gebeurd. Ik zag dat er nu een aanbieding is die geldig is tot 17 augustus.
Op hun website staat het volgende ; "You have a whole year from the date of purchase to activate your New York Passes and Bus Packages - so why not consider ordering in advance and enjoy planning your trip at home with our 140 guidebook".
De passen gaan pas in werking zodra je de eerste attractie doet.
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

Ik had inderdaad gelezen dat het vrij duur is om te versturen, en ook dat de pas 1 jaar lang geldig is...
Maar het is dus geen probleem om hem nu te bestellen, en hem pas binnen 2 weken op te halen?
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Tans4USA
Amerikakenner

Bericht door Tans4USA »

Nee, geen probleem. Succes en veel plezier.
Arlette
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Arlette »

ophalen bij Planet Hollywood op Times square
Hoe doen we dit dan? Zet je je daar aan tafel en vraag je je passen aan de dienster of is er een apart kioskje of zoiets waar je dan je passen haalt en je daar niet persé hoeft te eten of te drinken?
En die pass wordt dan toch niet direkt in gebruik genomen als je daar iets verbruikt? Want we nemen een 3 dagen pas en willen daar de dag nadien pas mee starten op het ESB enzo.
En hier ook even een vraagje over Times Square als we daar dan toch zijn : Ik las elders dat er een tribune staat (zou aan het TKTS kiosk staan) maar weet iemand ongeveer ter hoogte van welke street of avenue we die vinden? We willen Times Square ook eens van die kant bekijken vooraleer we naar ons bedjes gaan.
Alvast bedankt
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Susie one »

Arlette schreef:
ophalen bij Planet Hollywood op Times square
Hoe doen we dit dan?

En die pass wordt dan toch niet direkt in gebruik genomen als je daar iets verbruikt? Want we nemen een 3 dagen pas en willen daar de dag nadien pas mee starten op het ESB enzo.

En hier ook even een vraagje over Times Square als we daar dan toch zijn : Ik las elders dat er een tribune staat (zou aan het TKTS kiosk staan) maar weet iemand ongeveer ter hoogte van welke street of avenue we die vinden? We willen Times Square ook eens van die kant bekijken vooraleer we naar ons bedjes gaan.
Alvast bedankt
1 Je loopt bij Plannet Hollywood naar binnen toe en vraagt bij de balie naar NY passen.
2 Je NY pas wordt geactiveerd zodra je bij de eerste atractie hem gaat gebruiken. Op deze dag gaat de NY pas in.
3 tribune staat tussen W46 street en W47 Street. Vlak bij oa McDonald's.

Susie One
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Arlette
Amerikafan

Bericht door Arlette »

Susieone, dank je voor je antwoorden. Alweer een vraagje opgelost tegen dat we gaan.
Ik had immers gedacht dat je eerst gewoon in Planet Hollywood 'moest' gaan zitten en er dan achter de passen vragen maar dit is natuurlijk wel beter. Kunnen we nadien in onze planning nog wel eens binnen lopen om iets te drinken of zo.
En die tribune zal ik nu wel vinden; lijkt me in ieder geval leuk om te doen die eerste avond als we er zijn om dan gewoon even de eerste Times Square indrukken op te doen.
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

Die tribune staat midden op Times Square, die ga je echt niet over het hoofd zien...
Likweed
Amerika-newbie

Bericht door Likweed »

Ik ga volgend jaar een week naar New York en daar zijn we van plan om de Statue of Liberty te bezoeken. Ook zijn we van plan de NY Pass te nemen. Nu is de ferry naar liberty en ellis island inbegrepen in de pass, maar de monument en crown-access niet. Nu is mijn vraag of het mogelijk is om die monument en crown-tickets te reserveren vooraf op internet maar toch niet de 12$ te betalen die eigenlijk al in de New York pass inbegrepen zit. (en alleen de 3$ additional fee voor de crown-access).

Ik weet ook dat er enkele tickets beschikbaar zijn de dag zelf als je heel vroeg gaat maar ik ben niet zo'n ochtend-mens :D Het is nu niet dat die 15$pp de wereld scheelt maar alle beetjes helpen :)
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Ik heb gisteren de pass besteld.. 144 ipv 180 dollar voor 7 dagen vond ik al mooie actie.
We twijfelden wel of we het geld er zouden uithalen, maar aangezien we in december gaan dacht ik toch dat we meer dingen binnen zouden doen dan we anders zouden doen, dus toch gelijk beslist er 2 te bestellen.

Wij hebben hem wel laten opsturen... Zot geld eigenlijk. Het was 20 dollar om ze te laten opsturen maar wij wilden eig. vooral het boek al vooraf hebben om de reis te plannen en gewoon als voorpret ;)
Nu zorgen dat we ze niet vergeten!!

Nog 75 dagen (we hebben aftelkalender in de keuken hehe) - Wanhopig als we zijn:)
2006 - Zuidwesten
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
tofke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door tofke »

Hey iedereen,

Wij zijn pas terug van Amerika (5d Ny,6d LA en 5d Las Vegas)
Twas geweldig allemaal !
Wij hadden van te voren ook getwijfeld om een city pass of ny pass te nemen,hebben dit niet gedaan en in ons geval kwam dit het beste uit.
(wij zijn zo geen museum freaks aangezien er in de city pass veel musea inkommen bij waren)
Je kan die pass ginder ook aanschaffen hoor ze gooien er mee naar je hoofd :-)
Ik las hier een reactie dat de ferry naar liberty en ellis island inbegrepen is in de pass,
wij hebben de ferry naar ellis ook genomen en dit is volledig gratis, je vaart vlak langs state of liberty je kan er wel niet af maar je kan best mooie foto's nemen.
Iedereen kiest zelf voor zich natuurlijk wat je wil doen maar the state of liberty is eigenlijk niet zo waaw vonden wij.
ESB en rockefeller hebben we ook gedaan gewoon inkom betaald was 2 keer 18 dollar en niet moeten aanschuiven, 1keer overdag 1 keer 's avonds was best de moeite !
NY is echt de moeite hoor je moet alleen deze periode wat geluk hebben met het weer...

Grtjs
Kristof
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

tofke schreef:wij hebben de ferry naar ellis ook genomen en dit is volledig gratis, je vaart vlak langs state of liberty je kan er wel niet af maar je kan best mooie foto's nemen.
Iedereen kiest zelf voor zich natuurlijk wat je wil doen maar the state of liberty is eigenlijk niet zo waaw vonden wij.
Maar die gaat toch via Statue of Liberty en dat kost toch 8 dollar? Bedoel je niet de Staten Island Ferry naar Staten Island? ;)
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
tofke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door tofke »

Oeps foutje je hebt gelijk :oops:
Het was idd de Staten island ferry !
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

We hebben ons pakketje gisteren (na een week al) gekregen.
Het boek blijkt een boekJE te zijn, maar is achteraf bekeken mss wel nog handiger aangezien dat makkelijker is om mee te nemen op pad door de stad :) En het is wel vrij dus dus ça va :)
Het plannen kan nu echt beginnen!
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
Vincent Morit
Amerikafan

Bericht door Vincent Morit »

Wij hadden na 3 dagen eigenlijk al de NYpass terugverdiend.....Ook naar het outlet center in New Jersey krijg je 15% korting voor de bus(=12$) en dan natuurlijk: Empire State Building + skyride(waar echt geen zak aan is, maar wel ontzettend duur is), Top of the Rock, NBS tour, Radio city hall en ga zo maar verder.....

Zeker een aanrader!!
2007: Miami/Orlando
2009: San Francisco/Los Angeles/Las Vegas
2009: New York
2010: New York/Philadelphia/Washington
2011: Miami
jokaluma
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

Ook naar het outlet center in New Jersey krijg je 15% korting voor de bus(=12$)
kun je hier iets meer over vertellen? is dit een reguliere bus of is deze speciaal bedoeld om bij de outlet te komen? Waar vertrekt de bus ?
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Zou het nodig zijn bepaalde dingen (zoals de boottocht) vooraf te reserveren?
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
Vincent Morit
Amerikafan

jokaluma schreef:
Ook naar het outlet center in New Jersey krijg je 15% korting voor de bus(=12$)
kun je hier iets meer over vertellen? is dit een reguliere bus of is deze speciaal bedoeld om bij de outlet te komen? Waar vertrekt de bus ?

Dit gaat met de Grey Line vanaf het station "42nd Street & Eighth Avenue", gewoon je pass laten zien en wij kregen een 15% kortring....
Vincent Morit
Amerikafan

Valerie schreef:Zou het nodig zijn bepaalde dingen (zoals de boottocht) vooraf te reserveren?

Weet niet of het mogelijk is om te reserveren met de NY pass. Wij zijn vorige week geweest, en er stond geen rij bij het Empire State Building....Dus of het nodig is om te reserveren hangt echt van de periode dat je gaat!
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Van 25 december tot 1 januari ... Niet meteen de rustigste periode van het jaar lijkt me ;) Maar goed, ik zoek t wel nog even uit! Thx
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
jokaluma
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

Heb je ook al naar de Explorer Pass gekeken? Dan kun je bekijken hoeveel attracties je wil doen, de prijs is voor 3,5 of 7 attracties. Wij hebben er 3 uitgekozen die behoorlijk duur zijn en betalen nu $62,99 ipv ruim het dubbele!
voor welke atracties hebben jullie gekozen?
ben ook nog aan het twijfelen wat te doen, zo'n explorer kaart lijkt me wel .
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer