Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

low budget New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

En ik ben dan nummer 5. Ik vond Ellis Island heel boeiend. Natuurlijk heeft je eigen beleving veel te maken met je verwachtingen. Het is een groot, maar verder geen spectaculair gebouw. Kom je dus om iets heel bijzonders te zien, dan zal dat allicht tegenvallen. Maar wanneer je daar staat en je (mede geïnspireerd door de dingen die men laat zien) beeld je ter plekke in dat daar zo'n 100 jaar geleden bijna dagelijks scheepsladingen vol met immigranten aankwamen, na een reis van bijna twee weken, verzwakt, stinkend en met al hun bezittingen in een tas en een koffer, die daar door medische keuringen e.d. moesten gaan, eventueel nog in quarantaine moesten blijven, etc., etc., dan gaat zo'n plaats leven en is het ineens heel indrukwekkend. Daar is geschiedenis geschreven!

Het is een beetje vergelijkbaar met een bezoek aan het Anne Frankhuis. Een doodgewone zolder, ok, met een boekenkast als toegangsdeur. Vanuit deze waarneming een tamelijk saai gebeuren. Maar zodra je je voorstelt dat twee gezinnen er jarenlang een opgesloten bestaan hadden met alle ontberingen en angsten die eraan waren verbonden, dan krijgt het ineens een heel andere lading. En stel je vervolgens eens voor dat je zelf daar zou moeten wonen onder die gelijke omstandigheden. Dan krijg je ineens kippenvel.
Life is good in the Tarheel State.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Marcel schreef:En ik ben dan nummer 5. Ik vond Ellis Island heel boeiend. .
Zucht.....

Dan "moet" ik ook wel weer naar New York. Wij zijn er ook "maar" alleen langs gevaren omdat we dachten dat het niet de moeite waard was..... :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Wat je rond die tijd ook kunt doen in New York, is naar de Rockettes in Radio City hall. Het is typisch New York met Kerst.

Afbeelding

Verder is schaatsen bij Rockefeller Center een klasieker rondom kerst. Er staat ook altijd een mooie grote kerstboom bij Rockefeller Center.

Afbeelding
Afbeelding

De rij is helaas wel altijd erg lang. Maar je kunt ook altijd schaatsen in Central Park.

Afbeelding

Goede goedkope hotels weet ik niet precies (we wonen in NJ), maar kenissen van ons hebben in het Vanderbilt YMCA gezeten, dat beviel ze goed, maar was wel ~$40 pp geloof ik.

Dora
Raymond
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Raymond »

Heel erg bedankt voor alle tips en andere reacties. We zijn echter nog steeds op zoek naar een geschikt ho(s)tel :( Hebben een youth hostel gevonden waar je 34,95 dollar pppn betaalt voor een prive kamer, shared bath, 'n ander hostel betaal je 22 dollar pppn, nadeel daar is wel dat je met 10 anderen op 'n kamer slaapt. Verder hebben we nog veel New Yorkers proberen te contacten in de hoop dat hun eventueel een slaap plaats hebben. Heb nog niemand gevonden hier op het forum die daar ervaring mee heeft.
Dingen die we zeker willen bezoeken zijn:
* American Museum of Natural History (trekken hier minstens 'n halve dag voor uit)
* Central Park (halve tot 'n hele dag)
* Empire State Building ('s avonds, hopen dat het weer goed is(lees zicht))
* Statue of Liberty (de boottocht, kan iemand mij hierover prijzen vertellen, liefst bij nacht als het kan)
* Rockefeller Center natuurlijk :wink:
* Als hoogtepunt op oudjaarsavond naar Times Square, ons begeven tussen de menigte :)

Dit was het zo'n beetje, als iemand nog tips heeft, zijn die altijd welkom. Als budget (we gaan uit van low budget :wink: ) hebben we zo'n 60 a 70 dollar per nacht berekend, dit is inclusief eten, drinken, overnachting en de geplande uitstapjes. Kan iemand mij vertellen of dit aan de ruime kant is of aan de krappe kant :oops:

Wat tickets betreft, hebben nu een optie tot boeken bij Delta voor 367 euro. Is dit ok? Goedkoop? Duur? Misschien ligt het aan de tijd van het jaar? Hopelijk kan iemand mij hier ook meer over vertellen.

Om echt af te sluiten zou ik willen weten of er iemand reisverslagen heeft of weet waar reisverslagen zijn te vinden van New York in deze periode (tussen Kerst en Oud op Nieuw).

Alvast bedankt allemaal!
November 2004 Eaglelgae ontmoet via dit forum, 03-07-2009 getrouwd!!!
Ook onze 2e Amerika-reis was supergaaf!!!
25-6/16-7 2011 rondje Denver - LV - Denver!!!
Dunky
Amerika-ontdekker

low budget New York

Bericht door Dunky »

Volgens mij is dit spijtig genoeg aan de lage kant. :( Je kan natuurlijk op alles besparen, maar eten en drinken MOET je doen, en op de meeste touristische plaatsen weten ze de prijzen te hanteren. Voor n warm BBQ-broodje met frisdrank (wat géén grote maaltijd is toch) betaalde ik toch al gauw $10/per persoon. Ontbijten vond ik dan weer meevallen, we gingen in "le pain quotidien" op de hoek van 37st en Madison Av. Vlakbij de Empire State Building. Lekkere bagels en koffiekoeken, en wel 6 soorten koffie !! Ook keuze uit vers fruit, en shakes. :o Ongeveer $6 per persoon ( 1 bagel/1 koffiekoek/1 large koffie).
Groetjes Dunky
Mn vrouw en ik zijn gek van Amerika, NYC in 2005 en nu eindelijk in 2011 LA/SF/LV/Grand Canyon

Afbeelding
Raymond
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Raymond »

Hoi Dunky,

Thnx voor de reactie. Inmiddels is er weer heel wat gebeurd. Hebben een ticket geboekt voor 485 euro, Amsterdam-JFK, JFK-Seattle, Seattle-Amsterdam via JFK, inclusief alle toeslagen, taxen, etc. Geen gekke prijs dacht ik zo.
Echter... De datum dat we doorvliegen naar Seattle is 5 januari ipv 2 januari, willen we 2 januari doorreizen betalen we 635 euro. 150 euro verschil dus. Dus optie, 150 euro meer en doorreizen op de geplande datum, of 150 euro meer (more or less) en 3 daagjes extra New York (wat een straf :wink: ). We hebben voor deze tweede optie gekozen. Er is immers zo ontzettend veel te zien in New York.
De hostels die we inmiddels geboekt hebben: 27 december tot 1 januari Flushing YMCA, 1 tot 2 januari (oorspronkelijke doorreisdatum) Wanderers Inn, aan de rand van Central Park. Voor de andere data hebben we Royal Mount hostel, ook naast Central Park, echter... op 5 januari vliegen we om 7am door naar Seattle. Iemand ervaring met vroeg vertrek vanaf New York??? Is het OV goed te doen midden in de nacht, bv vanuit Manhattan naar JFK of wordt het aangeraden om een ho(s)tel in de buurt van JFK te boeken? Alvast bedankt voor de reacties!
November 2004 Eaglelgae ontmoet via dit forum, 03-07-2009 getrouwd!!!
Ook onze 2e Amerika-reis was supergaaf!!!
25-6/16-7 2011 rondje Denver - LV - Denver!!!
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Raymond schreef:op 5 januari vliegen we om 7am door naar Seattle. Iemand ervaring met vroeg vertrek vanaf New York??? Is het OV goed te doen midden in de nacht, bv vanuit Manhattan naar JFK of wordt het aangeraden om een ho(s)tel in de buurt van JFK te boeken? Alvast bedankt voor de reacties!
Ik arriveerde in NYC vanuit Seattle om 9 uur 's avonds en toen moest ik naar Manhattan (omgekeerde van wat jij deed). De metro reed nog keurig op tijd, het is wel 1,5 uur met de metro. Dat was 's avonds, ik weet niet of ze 's nachts rijden.

Jij schrijft trouwens dat je naar het American Museum of Natural History wilt, voor mijn vriendin en mij was dit museum dé tegenvaller van de vakantie, we waren er na een paar uurtjes weer uit. Teveel gericht op basisschoolkinderen, was onze mening. Maar smaken verschillen.

Mack
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties