Macy's is zeker een aanrader, helemaal niet zo duur maar zoiezo een beleving om er een keer geweest te zijn. Check vooral de 'kelder' of onderste verdieping, daar was alles afgeprijsd toen ik er was.
Ik vond het shoppen in NYC zoiezo niet zo duur met de huidige dollarkoers.
Een andere tip die ik je wil geven is SoHo/Little Italy. Ten eerste vonden wij het heel erg gezellig om er rond te lopen en ten tweede kan je er heel erg goed slagen! Ik heb zelf bijna al mn kleding daar gekocht.
Misschien is het handig om vantevoren te kijken naar welke winkels je wilt, en dan zo kijken waar ze liggen en een soort route te maken. In tegenstelling tot andere grote steden zoals bijv Vancouver liggen de winkels in NYC redelijk verspreid, je hebt bijvoorbeeld een mooie UGG store aan de rand van central park, maar in een schoenenwinkel in Soho heb je dezelfde originele uggs maar dan 50$ goedkoper.
Alles is goed bereikbaar dmv de metro en in Soho kan je ook gezellig een hapje eten, en het is wat minder druk.
Oh en ik neem aan dat je een I (L) New York shirt wilt kopen (doet bijna iedereen namelijk

), kijk dan eerst goed rond. In sommige winkels betaal je voor 1 shirt 20$, terwijl je een stuk verderop 10$ betaald voor 3 shirts (identiek!)
Geniet ervan en als je iets wilt weten hoor ik t wel

WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan