Goed argument! OK, files vermijden, lekker met de trein. Die 120 dollar op zes weken ..... als het daaruit moet komen, dan toch maar op safe denk ik.het verkeer tussen Washington en New York is onvoorspelbaar en daar ben je met een bus toch aan onderhevig.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
NY met stopover in Washington DC???
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Bus-trein
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
De busmaatschappij die ik altijd gebruikte was VAMoose (http://www.vamoosebus.com). et voordeel was dat dit geen 'chinatownbus' was en dus op een netjes plekje in DC stopte en netjes op Penn Station in NYC. Midden in Manhattan dus.
Bagage was geen probleem. De meeste mensen die met die bus meegaan hebben amper bagage en toen ik met m'n 2 oversized koffers reisde de laatste keer was dat helemaal geen probleem, gingen gewoon zo de kofferruimte in!
Ik vond het altijd erg comfortable reizen en zeker als je een ochtendbus neemt heb je onder normale omstandigheden geen last van het verkeer. De enige keer dat ik er lang over deed was toen we om 3.30 uur vertrokken. Toen kwamen we pas aan rond 20 uur, maar de andere keren was ik er steeds in uiterlijk 5 uur. Maar ieder z'n eigen keus natuurlijk! Succes met het plannen van je reis!
Bagage was geen probleem. De meeste mensen die met die bus meegaan hebben amper bagage en toen ik met m'n 2 oversized koffers reisde de laatste keer was dat helemaal geen probleem, gingen gewoon zo de kofferruimte in!
Ik vond het altijd erg comfortable reizen en zeker als je een ochtendbus neemt heb je onder normale omstandigheden geen last van het verkeer. De enige keer dat ik er lang over deed was toen we om 3.30 uur vertrokken. Toen kwamen we pas aan rond 20 uur, maar de andere keren was ik er steeds in uiterlijk 5 uur. Maar ieder z'n eigen keus natuurlijk! Succes met het plannen van je reis!
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vamoose
Hoi Fioontje,
Ik heb net nog even op de site van Vamoose gekeken, maar 's morgens om 9 uur ... Daar zullen mijn vakantiegangers niet echt gelukkig mee zijn, ben ik bang. Andere keus is 5.30 pm en dat zie ik weer niet zo zitten, ik denk toch dat het de trein gaat worden.
Maar, toch bedankt!
Groetjes,
Monique
Ik heb net nog even op de site van Vamoose gekeken, maar 's morgens om 9 uur ... Daar zullen mijn vakantiegangers niet echt gelukkig mee zijn, ben ik bang. Andere keus is 5.30 pm en dat zie ik weer niet zo zitten, ik denk toch dat het de trein gaat worden.
Maar, toch bedankt!
Groetjes,
Monique
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Tja, de tijden waren voor mij altijd wel practisch, want als ik vrij was dan nam ik die van 9 uur (kon ik toch nog uitslapen tot 7 uur) en dan was ik om 1 uur in NYC zodat ik nog wat aan m'n dag had en als ik moest werken dan nam ik die van 3.30 of 5.30 uur.
Ik ben nog steeds op zoek naar zo'n fijne bus tussen LA en Las Vegas, aangezien dat nu mijn woongebied is!
Maar de trein zal evengoed een leuk avontuur zijn! Veel plezier tijdens je reis!
Ik ben nog steeds op zoek naar zo'n fijne bus tussen LA en Las Vegas, aangezien dat nu mijn woongebied is!
Maar de trein zal evengoed een leuk avontuur zijn! Veel plezier tijdens je reis!
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Redondo Beach
Mooie plek om te wonen! Zonnig Californië, geniet ervan!
Re: Interessant ...
Die ervaring deel ik niet. NYC-Allentown is wat? 200km ofzo... Na NYC stopte de bus in Newark (in het centrum) en vervolgens reed hij helemaal door naar Allentown. Geen stops, alleen bij een truckstop voor mensen die naar het toilet wilden of ontbijt wilde kopen. Maar een truckstop vind ik geen probleemPetra/VS schreef:De bus waar Fiona het over heeft is niet Greyhound. Ik ben een keer met Greyhound van DC naar Philadelphia gereisd en dat was eens maar nooit weer. De Greyhound stations zijn ten eerste in mindere buurten te vinden en ten tweede stopte dat ding om de haverklap.nieuwenoord schreef:Toch interessant, scheelt zo 120 dollar voor ons met 4 personen. En ook bij Greyhound kan je bagage inchecken zag ik net.
Petra, help! Waarom jouw keus voor de trein in plaats van de bus?
Groetjes,
Monique
Ik was om te beginnen van plan zo'n bus als waar Fiona het over had te nemen (er zijn verschillende maatschappijen, deze had ik dan gekozen), maar we hadden maar twee dagen en het verkeer tussen Washington en New York is onvoorspelbaar en daar ben je met een bus toch aan onderhevig.
De trein was wel duurder, maar ik vond het het extra geld waard om zeker te zijn, dat ik in drie uur in NY zou zijn.

In Allentown stopten we gewoon op het busstation.
Overigens heb ik ook wel eens met MARZ gereisd, dat was ook goed. En ook eens met een andere, maar daar weet ik de naam niet meer van. Die nam ik omdat Greyhound volgeboekt zat.
Dus ik zou zo weer met de bus reizen!
Mack
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Truckstop
Ja, duh, Albert bij een truckstop???? Dan kom ik nooit meer in NYC!! :hm:Maar een truckstop vind ik geen probleem
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Moois
nieuwenoord schreef:Ik dus!
Ook op Truckstar geweest trouwens?

Mack
Mack
MW Drawings
MW Drawings
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Truckstar
OK, ik was benieuwd, mijn kids zijn namelijk wel geweest.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Interessant ...
Maar New York - Allentown is ook heel wat anders, dan de drukke Northeast Corridor, zoals het heet. Misschien is er ook wel een expres Greyhound, daar niet van. Maar het Greyhound Station in Washington is een plek, waar ik me niet op mijn gemak voelde. Nu ben ik flink bereisd en niet gauw bang, maar daar was ik het wel! Als je dan met zo'n express bus waar Fiona over schreef zonder stoppen kunt gaan lijkt me dat toch meer aan te raden.Mack schreef:Die ervaring deel ik niet. NYC-Allentown is wat? 200km ofzo... Na NYC stopte de bus in Newark (in het centrum) en vervolgens reed hij helemaal door naar Allentown. Geen stops, alleen bij een truckstop voor mensen die naar het toilet wilden of ontbijt wilde kopen. Maar een truckstop vind ik geen probleem![]()
In Allentown stopten we gewoon op het busstation.
Dus ik zou zo weer met de bus reizen!
Mack
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 32 Reacties
- 6476 Weergaves
-
Laatste bericht door Dianartd
-
- 4 Reacties