Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
NBA wedstrijd meemaken
Re: NBA wedstrijd meemaken
Wij gaan dus met kerst naar New York en het wordt ook een speciale 1e kerst dag, want dan hebben we kaartjes besteld voor onze eerste Basketbal wedstrijd in Madison Square Garden, New York Knicks tegen de Chicago Bulls. Gewoon bovenste ring, het is vooral de belevenis die we mee willen maken en dan heb je vanaf boven een perfect overzicht. We hebben er zin in.....
Theo
Theo
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Dat wordt zeker genieten 

- john ny
- Amerikakenner
Lijkt me inderdaad gaaf.... om de een of andere reden is het er bij mij nog nooit van gekomen... 

De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
- DVDGuy
- Amerika-expert
John,
met een dergelijk (K)Nick(s)name zou je toch denken dat je ze al eens live had zien spelen
met een dergelijk (K)Nick(s)name zou je toch denken dat je ze al eens live had zien spelen

- john ny
- Amerikakenner
ja eigenlijk wel... Yankees wel al een paar keer gezien. Ach weer een reden om weer een keer te gaan...

De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
Kijk, handig die informatie! Dank je wel!toscabreeschoten schreef:Je moet er rekening mee houden dat deze 4x12 minuten zuivere speeltijd is. Dus iedere keer als er afgefloten is, stopt de tijd. Ook zijn er talloze time outs, waardoor een basketbal wedstrijd toch vaak uur of 2 in beslag neemt!
In die time outs en pauzes komen vaak allerlei acts en cheerleaders tevoorschijn wat erg leuk is om te bekijken!
Je zou ook eens kunnen kijken op Stubhub.com voor tickets..
NBA is voor mij de leukste sportcompetitie in Amerika (ter wereld zelfs).. Helaas kunnen wij ook volgend jaar alleen in de zomer met vakantie!
Ook MSG is een prachtige locatie, zeker qua ligging..

Ik heb even een kijkje genomen op Stubhub.com (de betreffende evenementpagina) en zie dat daar al kaartjes beschikbaar zijn vanaf $18! Hoe kan het dat hier de kaartjes al ongeveer $40 goedkoper zijn dan op Ticketmaster en Thegarden.com? Het klopt wel gewoon allemaal?

En wat ik ook belangrijk vind in mijn keuze voor een vak: als je slechtere (dus achter de baskets, hoge ring) plaatsen hebt, beïnvloedt dit de hele ervaring zodanig dat het eigenlijk niet meer zo leuk is? Of blijft het dan alsnog een spektakel die de moeite van het bijwonen waard is?
1985 - 1990 Naperville, Illinois
1990 - 1995 Hopewell Junction, New York
Zomer 2008 NYC, Las Vegas, Hawaï
Zomer 2010 Rondreis Florida
Maart 2011 New York City
Zomer 2012 NYC + Southwest
Maart 2011 New York City
Wij gaan op 14-nov naar de NY Knicks tegen Houston Rockets. Ik heb gewoon kaarten via NBA.com kunnen bestellen.
Niet de beste plaatsen, maar om nou naast Jack Nickelson te kunnen zitten voor 1500 euro vond ik wat overdreven
Ben nu 120 USD kwijt, dus valt mee...
Niet de beste plaatsen, maar om nou naast Jack Nickelson te kunnen zitten voor 1500 euro vond ik wat overdreven

- Nici
- Amerikakenner
- Contacteer:
Zelf zou ik eerder kiezen voor kaartjes aan de 'lange kanten' van het basketballveld en niet 'achter de baskets'. Gewoon vanwege het zicht en misschien makkelijker volgen van de wedstrijd.
Na een wedstrijd is er niet zoveel meer te doen hoor, het vermaak is inderdaad tijdens de time-outs en de rust. En tijdens de wedstrijd gezellig kletsen met de plaatselijke amerikanen, altijd erg leuk!
Na een wedstrijd is er niet zoveel meer te doen hoor, het vermaak is inderdaad tijdens de time-outs en de rust. En tijdens de wedstrijd gezellig kletsen met de plaatselijke amerikanen, altijd erg leuk!
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
Dat zou ik ook doen! En als je dan in de tweede ring zit maakt dat niet eens zoveel uit! Je hebt een erg goed overzicht!
- gondelier
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wij gaan in juli naar new York. dan zijn er zeker nergens meer wedstrijden?
Dan maar naar het Honkbal, heel anders maar ook erg gaaf om mee te maken hoor.gondelier schreef:Wij gaan in juli naar new York. dan zijn er zeker nergens meer wedstrijden?
Theo
- gondelier
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
oke lijkt me ook leuk, ga me daar maar eens in verdiepen.
- DVDGuy
- Amerika-expert
Jack N. zit overigens voor die prijs, bij de Lakersgero1980 schreef:Wij gaan op 14-nov naar de NY Knicks tegen Houston Rockets. Ik heb gewoon kaarten via NBA.com kunnen bestellen.

- DVDGuy
- Amerika-expert
Het NBA seizoen loopt van (eind) oktober tot en met juni, dus helaas...................gondelier schreef:Wij gaan in juli naar new York. dan zijn er zeker nergens meer wedstrijden?
- Nici
- Amerikakenner
- Contacteer:
Een aanvulling: in april starten de play-offs, dit betekent dat alleen de hoogst genoteerde teams verder spelen, dus je kunt van te voren niet weten welke teams de play-offs halen en of het team in de buurt van jouw vakantiebestemming nog speelt. Eind mei/begin juni spelen er nog maar 2 teams om de titel (play-offs zijn een soort 'afvalrace' tot de finale).
Nici
Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
Ach, LA -- NY vergissing is gauw gemaaktDVDGuy schreef:Jack N. zit overigens voor die prijs, bij de Lakersgero1980 schreef:Wij gaan op 14-nov naar de NY Knicks tegen Houston Rockets. Ik heb gewoon kaarten via NBA.com kunnen bestellen.

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Hallo Geoffrey,
Wij hebben vorig jaar oktober aan het begin van onze vakantie kaartjes voor de pre-season match Knicks tegen de Celtics gekocht bij MSG zelf. Dat kostte ongeveer 15 dollar voor bovenste ring. In Toronto hebben op de wedstrijddag zelf bij het Air Canada Center kaartjes gekocht voor de Maple Leafs tegen de Penguins. Die kaartjes waren 'iets' duurder, 150 dollar per stuk. We zijn daarnaast in Boston naar het college football geweest. Die kaartjes hadden we voor 8 dollar p/s via internet besteld en lagen op de wedstrijddag voor ons klaar. Ging allemaalprima. College Football is ook geweldig om mee te maken, vooral het tailgaten (met zn allen barbecuen en zuipen op de parkeerplaats of gewoon in de parkeergarage bij je grote pick up truck) is erg grappig.
Afgelopen zomer zijn we in juli naar 2 baseballwedstrijden geweest. Voor de Anaheim Angels tegen de Texas Rangers hebben we de kaartjes veel te duur gekocht bij een ticketbureau vlakbij het stadion van de Angels. Voor de wedstrijd Giants tegen de Mets hebben we aan het begin van de vakantie bij het AT&T Park zelf 2 kaartjes gekocht voor 15 dollar p/s. Bij de Giants zaten we op dezelfde lijn als de pitcher wat erg leuk was. Bij de Angels zaten we achter the right-fielder.
Volgens ons komt ijshockey veruit op de eerste plaats, daarna baseball, college football en als laatste Basketball. In Nederland gaan we ook regelmatig naar het basketball en daar is de sfeer beter dan dat die toen in de Garden was. MSG is echter wel een mooie hal. Alle sporten zijn wel een hele belevenis!
Veel plezier!
Groet,
Machiel
Wij hebben vorig jaar oktober aan het begin van onze vakantie kaartjes voor de pre-season match Knicks tegen de Celtics gekocht bij MSG zelf. Dat kostte ongeveer 15 dollar voor bovenste ring. In Toronto hebben op de wedstrijddag zelf bij het Air Canada Center kaartjes gekocht voor de Maple Leafs tegen de Penguins. Die kaartjes waren 'iets' duurder, 150 dollar per stuk. We zijn daarnaast in Boston naar het college football geweest. Die kaartjes hadden we voor 8 dollar p/s via internet besteld en lagen op de wedstrijddag voor ons klaar. Ging allemaalprima. College Football is ook geweldig om mee te maken, vooral het tailgaten (met zn allen barbecuen en zuipen op de parkeerplaats of gewoon in de parkeergarage bij je grote pick up truck) is erg grappig.
Afgelopen zomer zijn we in juli naar 2 baseballwedstrijden geweest. Voor de Anaheim Angels tegen de Texas Rangers hebben we de kaartjes veel te duur gekocht bij een ticketbureau vlakbij het stadion van de Angels. Voor de wedstrijd Giants tegen de Mets hebben we aan het begin van de vakantie bij het AT&T Park zelf 2 kaartjes gekocht voor 15 dollar p/s. Bij de Giants zaten we op dezelfde lijn als de pitcher wat erg leuk was. Bij de Angels zaten we achter the right-fielder.
Volgens ons komt ijshockey veruit op de eerste plaats, daarna baseball, college football en als laatste Basketball. In Nederland gaan we ook regelmatig naar het basketball en daar is de sfeer beter dan dat die toen in de Garden was. MSG is echter wel een mooie hal. Alle sporten zijn wel een hele belevenis!
Veel plezier!
Groet,
Machiel
Oktober - november 2003 Great Lake district en New York
Oktober 2009 Noordoosten Verenigde Staten
Juni - juli 2010 Zuidwesten Verenigde Staten
April - mei 2011 New York City
December 2012 New York en Hudson Valley
November 2023 New York City (1 lid van de familie)
Oktober 2009 Noordoosten Verenigde Staten
Juni - juli 2010 Zuidwesten Verenigde Staten
April - mei 2011 New York City
December 2012 New York en Hudson Valley
November 2023 New York City (1 lid van de familie)
Hee Xurk, wat grappig! Wij gaan in maart ook naar deze wedstrijd en hebben kaarten via Stubhub gekocht. Ook nog eens een stuk goedkoper dan de prijzen die op Ticketmaster worden aangeboden. Ik heb via Stubhub al vaker kaartjes voor NBA en major league baseball westrijden gekocht en ben er erg tevreden over. Let er wel op dat 'electronic delivery' mogelijk is, dan kan je de tickets thuis printen.Xurk schreef:Leuk dat er hier al een topic over isWij gaan namelijk in maart voor de tweede keer naar NYC en het lijkt ons leuk om een keer een NBA-wedstrijd bij te wonen. Nu zag ik op de website van Madison Square Garden [die we sowieso eigenlijk willen bezoeken, al is het alleen een tour] dat er een wedstrijd van de NY Knicks tegen Utah Jazz is in de week dat wij er zijn.?
Na vorig jaar bij de Yankees te zijn geweest gaan we dit jaar naar een wedstrijd van de Knicks en naar een wedstijd van de Giants. Kaartjes voor de Knicks moeten we vooraf ophalen, deze waren ook niet verschrikkelijk duur. De kaarten voor de Giants hebben we inmiddels in huis en die waren een stuk prijziger, we zitten dan wel ten hoogte van de 50-yards line omdat we niet achter het veld willen zitten.
Mooie / informatieve verhalen hier 
Ik snap er alleen nog steeds niets van dat StubHub zoveel goedkoper is [bijv. kaartjes voor +/- $30 waar ze op Ticketmaster en Thegarden.com in dezelfde vakken voor +/- $50-70 staan] en dat er nog veel meer kaartjes over lijken te zijn dan bij de andere websites

Oh, dat is inderdaad wel toevallig ja! In wat voor vak hebben jullie kaartjes besteld? In ieder geval fijn om te weten dat jullie een goede ervaring met Stubhub.com hebben, dan "durf" ik wel wat eerder kaartjes daar te bestellen - en dat je ze meteen [want, elektronisch] kunt uitprinten is ook wel geruststellend.carooltje schreef:Hee Xurk, wat grappig! Wij gaan in maart ook naar deze wedstrijd en hebben kaarten via Stubhub gekocht. Ook nog eens een stuk goedkoper dan de prijzen die op Ticketmaster worden aangeboden. Ik heb via Stubhub al vaker kaartjes voor NBA en major league baseball westrijden gekocht en ben er erg tevreden over. Let er wel op dat 'electronic delivery' mogelijk is, dan kan je de tickets thuis printen.
Ik snap er alleen nog steeds niets van dat StubHub zoveel goedkoper is [bijv. kaartjes voor +/- $30 waar ze op Ticketmaster en Thegarden.com in dezelfde vakken voor +/- $50-70 staan] en dat er nog veel meer kaartjes over lijken te zijn dan bij de andere websites

1985 - 1990 Naperville, Illinois
Maart 2011 New York City
Maart 2011 New York City
-