Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Arizona: NYC, DC, pretparken, Niagara Falls, Florida

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Tips gevraagd voor planning 2011

Bericht door Petra/VS »

Ha ha, dat ook weer niet, ik ontdek nog zeer regelmatig nieuwe dingen (gelukkig).

@Arizona - zullen jullie een auto hebben, of alles met openbaar vervoer (en bereid je voor op veel wandelen :)). In 2006 was mijn Nederlandse vriendin hier en hebben wij in een week heel veel gezien, misschien is mijn blog van die week lezen een goed begin, van 26 t/m 31 maart: http://nederlandseamerikaan.blogspot.co ... chive.html
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Arizona schreef:Ik heb 2 plaatsen uit Florida geschrapt, die heb ik voor Washington gereserveerd, daar hebben we nu dan 4,5 dag. :)
Welke twee dagen heb je uit Florida geschrapt, als ik vragen mag? :)

Overigens is de afstand van Key West naar Naples inderdaad wat lang. Zoals Susie One al aangaf, is het 4.32 uur reistijd. Echter de weg over The Keys bestaat uit een groot gedeelte uit maar 2-baans weg waardoor je niet vaak kunt inhalen. En als er een ongeluk of iets dergelijks gebeurd is, dan ben je al helemaal lang onderweg... Beter is het om inderdaad een extra tussenstop te plannen.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Arizona
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Arizona »

Petra, we huren wel een auto voor de gehele reis, maar ik weet niet of het handig is om daar in DC mee te rijden. Is het OV daar goed te doen, of zijn de meeste dingen op loopafstand van elkaar?

Ik heb je blog en foto's gezien, wat ziet het er leuk uit! Ik word al helemaal enthousiast. Wat voor weer is het daar eigenlijk in juni?

SpaceAce, ik heb Homosassa Springs en St. Augustine er uit gehaald. Jouw website ziet er trouwens onwijs mooi uit, wat hebben jullie veel achtbanen gedaan!
De meest actuele planning zal ik even plaatsen. Misschien dus even een overnachting plannen in Key Largo, en dan vind ik de reis qua aantal dagen precies lang genoeg. :)

Dag 1 Amsterdam -->New York
Dag 2 New York
Dag 3 New York
Dag 4 New York
Dag 5 New York
Dag 6 New York
Dag 7 New York --> Washington
Dag 8 Washington
Dag 9 Washington
Dag 10 Washington
Dag 11 Washington --> Pittsburgh
Dag 12 Pittsburgh --> Sandusky
Dag 13 Sandusky
Dag 14 Sandusky --> Niagara Falls
Dag 15 Niagara Falls --> New York
Dag 16 New York --> Orlando
Dag 17 Orlando
Dag 18 Orlando
Dag 19 Orlando
Dag 20 Orlando --> Cocoa Beach
Dag 21 Cocoa Beach --> Miami
Dag 22 Miami
Dag 23 Miami -->Key West
Dag 24 Key West --> Napels
Dag 25 Napels --> Sarasota
Dag 26 Sarasota --> Ocala
Dag 27 Ocala --> Orlando
Dag 28 Orlando --> Amsterdam
Dag 29
States visited: AZ, CA, DC, DE, FL, HI, IL, MD, NV, NJ, NY, PA, UT, VA
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Ziet er goed uit :thumbup:
Echt een mix van steden, natuur en pretparken!
Arizona schreef:SpaceAce, ik heb Homosassa Springs en St. Augustine er uit gehaald. Jouw website ziet er trouwens onwijs mooi uit, wat hebben jullie veel achtbanen gedaan!
Thnx... Ik heb momenteel 360 achtbanen op mijn naam staan 8)
Zie mijn: Coaster Counter
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Arizona schreef:Petra, we huren wel een auto voor de gehele reis, maar ik weet niet of het handig is om daar in DC mee te rijden. Is het OV daar goed te doen, of zijn de meeste dingen op loopafstand van elkaar?

Ik heb je blog en foto's gezien, wat ziet het er leuk uit! Ik word al helemaal enthousiast. Wat voor weer is het daar eigenlijk in juni?
Er zijn bepaalde dingen rond Washington, die je waarschijnlijk met de auto zult willen doen. Great Falls is daar een van en Mount Vernon is ook makkelijker met de auto te bereiken. Bovendien is de George Washington Memorial Parkway naar Mount Vernon zeer de moeite waard om te rijden. Het weer in juni is meestal zonnig en warm, maar nog zonder de hoge luchtvochtigheid van juli en augustus.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Arizona
Amerikafan

Bericht door Arizona »

Echt supergaaf SpaceAce!
Ga vanavond je lijst even bekijken! :wink:

Dat klinkt goed Petra.
Hoe zou jij die 4,5 dag inplannen? Welke bezienswaardigheden liggen bijv. bij elkaar in de buurt? Anders rijden we steeds onnodig heen en weer...

De weersomstandigheden klinken overigens perfect!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Arizona schreef: Hoe zou jij die 4,5 dag inplannen? Welke bezienswaardigheden liggen bijv. bij elkaar in de buurt? Anders rijden we steeds onnodig heen en weer...

De weersomstandigheden klinken overigens perfect!
Ik werk eraan, dit is niet iets, wat ik zo eventjes in elkaar zet. Het is hier op het moment ook erg druk, dus even geduld. Ik ben je niet vergeten :).
Arizona
Amerikafan

Bericht door Arizona »

Bedankt Petra!
Ik wacht het even af, het duurt nog even voordat we gaan! :)
Arizona
Amerikafan

Bericht door Arizona »

Voor de pretparkfans:

Als ik op de website van Disney rondkijk heb ik het idee dat het voor kinderen FANTASTISCH is, maar dat wij er niet heel veel aan vinden. Een paar jaar terug zijn we nog in Disney Parijs geweest en dat hadden we ook wel snel weer gezien. Wij houden wel van een beetje actie. ;)
Hoe hebben jullie dit ervaren?

Gezien het feit dat we 3 volle dagen in Orlando hebben denk ik dat deze pretparken wel de moeite waard zijn:

Universal Studios Florida
Universal's Islands of Adventure
Seaworld

Is 1 dag per park voldoende? En zijn er nog andere aanraders?
Anja79
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Anja79 »

Dat zijn precies de parken die wij in Orlando ook bezocht hebben. Wat Disney betreft zullen de meningen daarover verschillen, maar wij hebben Disney ook overgeslagen omdat wij ook dachten dat het niet echt iets voor ons zou zijn. Althans, het zal best leuk zijn, maar als we moeten kiezen gaan wij ook voor de actie en achtbanen. :wink:
In principe moet 1 dag per park voldoende zijn, ze zijn in de zomer ook lang open.

Wat ik wel een aanrader vind is Busch Gardens in Tampa. Heel mooi park qua thematisering en een paar heel leuke achtbanen!
Wij hebben dat niet vanuit Orlando bezocht maar vanuit Sarasota en de tweede keer vanuit Indian Rocks Beach. Vanuit Orlando is het volgens mij een ruim uur rijden.
Arizona
Amerikafan

Bericht door Arizona »

Bedankt Anja, ik denk dat we dan die 3 parken gaan bezoeken. De parken zijn in de zomer inderdaad lang open, dat scheelt al een hoop.

Ik heb de website van Busch Gardens bekeken, het ziet er leuk uit! We gaan echter al naar 4 pretparken, dus ik weet niet of we deze ook gaan doen. Maar ik zal het zeker onthouden, mochten we toch tijd over hebben dan zullen we er zeker naar toe gaan!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ok, komt ie dan, ik loop wel makkelijk veel en doe veel op een dag, zeg ik er even bij ;). Natuurlijk kun je dagen verwisselen en/of ochtenden en middagen omwisselen

New York -->Washington - afhankelijk van hoe laat je in Washington aankomt, misschien een Old Town Trolley hop on hop off tour doen en blijven zitten. Als je de tickets online koopt, kun je de tweede dag ook gratis mee. Leuk van Old Town in vergelijking met Tourmobile is, dat ze ook langs de Cathedraal gaan.

Dag 8 Washington - Wandeling langs de monumenten en het Witte Huis. Afhankelijk van jullie hotel begin je waarschijnlijk bij het Witte Huis. Daarnaast ligt het grijsgekleurde Old Executive Building, waar o.a. de Vice President werkt. Vergeet ook niet het White House Visitors Center te bezoeken. Dan doorlopen naar de Mall, je kunt online kaartjes bestellen om omhoog te gaan in het Washington Monument, een aanrader. Loop vanaf het Monument naar het World War II Memorial en dan langs de Reflecting Pool naar het Vietnam Veterans Memorial. Dan de trappen van het Lincoln Memorial, vanwaar Martin Luther King en president Obama spraken, op naar het enorme standbeeld van Lincoln. Van hieruit heb je mooi uitzicht over de lengte van de Mall. Na het Lincoln Memorial bezoek je dan het Korean Memorial en loopt dan rond het Tidal Basin naar het FDR Memorial en het Jefferson Memorial. Al deze Memorials zijn uniek, dus denk niet, dat je iedere keer hetzelfde te zien zal krijgen. Waarschuwing: rond de Mall zijn eetgelegenheden nogal schaars. Tegenover het Old Executive Building aan 17th Street heb je een Cosi en een Potbelly, die beiden sandwiches en salades e.d. voor de lunch serveren. Natuurlijk staan er ook allemaal hot dog karretjes, als je daarvan koopt "moet" je een "half smoke" worst vragen, die is specifiek Washingtonian (maar eigenlijk moet je daarvoor naar Ben's Chili Bowl, zelfs de president heeft daar gegeten (ikzelf nog nooit ;))). Bij het Korean Memorial staat ook een standje met versnaperingen. Neem de metro bij de Smithsonian stop vlakbij het Monument naar Arlington National Cemetery. Loop daar naar de graven van de Kennedy's en vervolgens naar het Graf van de Onbekende Soldaat en maak daar een van de wisselingen van de wacht mee (als je aan de rechterkant gaat staan zie je de inspectie van de geweren van heel dichtbij)

Dag 9 Washington - Dagje Amerikaanse regering. Reserveer online kaartjes voor een rondleiding in het Capitool (in de zomer nodig om te reserveren), de volgorde van het bezoek aan de andere gebouwen hangt af van de gereserveerde tijd. Ga naar de National Archives om de Declaration of Independence, Constitution, Bill of Rights en andere belangrijke documenten te bekijken, er is ook een heel interessante tentoonstelling te bekijken. In de Library of Congress kun je met een rondleiding mee, maar ook zelf rondlopen en -kijken. Enig voordeel aan de rondleiding is, dat je de prachtige leeszaal van boven mag bekijken, dat is zeker de moeite waard, maar als je in tijdnood komt beter over te slaan. In het Supreme Court is de lezing over de geschiedenis en de werking van het hoogste gerechtshof heel interessant en vol humor. Lunchgelegenheden vind je op Capitol Hill of het American Indian Museum heeft een interessant cafetaria, als je een beetje een avontuurlijke eter bent en de National Gallery of Art een groot cafetaria tussen de twee gebouwen in. Als je uitgekeken bent op de Amerikaanse regering is het Air and Space Museum een grote aanrader. Dit is het drukst bezochte museum ter wereld en terecht. Heb je daarna nog tijd, dan zou ik het American History Museum aanraden, vooral de tentoonstelling over de presidenten is interessant

Dag 10 Washington - Neem de auto naar Great Falls, Virginia (toegangsprijs $5, als je geen Nationale Parkenpas hebt), loop naar de drie uitkijkpunten en eventueel ook een van de trails in het park. Rijd dan naar Old Town Alexandria, loop wat door het oude plaatsje en eet lunch, waar George Washington ook at, bij Gadsby's Tavern. Als je uitgekeken bent, rijd je via de mooie George Washington Memorial naar Mount Vernon, het landgoed van George Washington. Kijk de film, bezoek het huis en het museum. 's Avonds kun je gezellig eten bij een van de restaurantjes in Old Town Alexandria of terug in de stad.

Dag 11 Washington --> Pittsburgh

Ik kan nog veel meer leuks bedenken, zoals Georgetown en Adams Morgan bezoeken, de dierentuin met de panda's, Chinatown met shopping en het Spy Museum, dat weer eens iets heel anders is, het Newseum, het Holocaust Museum of the Bureau of Engraving and Printing, kayaken op de Potomac, een Segway tour of fietsen langs de Potomac, of, of, maar zo heb je een druk programma en zie je veel. En wie weet lopen jullie heel snel of vinden jullie iets niet interessant en hebben jullie dan nog iets aan die extra ideeen. Oh, en een van de avonden moet je of een wandeltocht of een autorit langs de verlichte monumenten maken.
Arizona
Amerikafan

Bericht door Arizona »

Wow Petra, onwijs bedankt voor al je uitgebreide tips en adviezen! :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Wat super zeg, ik ben er echt heel erg blij mee!!

Ik ga het even op mijn gemakje doorlezen en uitzoeken. Ik zag al dat er hele leuke dingen tussen staan. :wink:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Reis Arizona: NYC, DC, pretparken, Niagara Falls

Bericht door Petra/VS »

Graag gedaan! Ik hoop, dat je er wat aan hebt.

PS: Ik heb de titel van je onderwerp aangepast om beter weer te geven, wat jullie zullen bezoeken :).
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Super tips van Petra, de moeite waard! Wij zijn net terug uit Washington en hebben de eerste dag bijna 100% gedaan zoals Petra die schetst. De tweede dag hebben wij gebruikt voor het 'noordelijk deel': de catedraal (mooi!), de zoo (we moesten toch die panda's gezien hebben! Jammer genoeg zijn de pasgeboren leeuwtjes nog niet te zien) en Georgetown, erg leuk! De trolley is zeker de moeite waard, al was het alleen maar om het gemak om overal 'rondgekard' te worden, en de gidsen zijn echt leuk, grappig! Twee (en een half) dagen waren echt VEEL te weinig!
Petra: wij hebben zowel Zaytinya als Mitsitam uitgeprobeerd! Beide waren een succes!
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Arizona schreef:Voor de pretparkfans:

Als ik op de website van Disney rondkijk heb ik het idee dat het voor kinderen FANTASTISCH is, maar dat wij er niet heel veel aan vinden. Een paar jaar terug zijn we nog in Disney Parijs geweest en dat hadden we ook wel snel weer gezien. Wij houden wel van een beetje actie. ;)
Hoe hebben jullie dit ervaren?

Gezien het feit dat we 3 volle dagen in Orlando hebben denk ik dat deze pretparken wel de moeite waard zijn:

Universal Studios Florida
Universal's Islands of Adventure
Seaworld

Is 1 dag per park voldoende? En zijn er nog andere aanraders?
Dat is altijd moeilijk voor iemand anders te bepalen, ik houd zelf wel heel erg van de sfeer in de Disney parken, vooral in Orlando, maar ik begrijp het wel als iemand kiest voor meer actie.
Ik zou echter van de Universal parken alleen Islands of Adventure doen, en de andere laten vallen. In plaats daarvan zou ik Busch Gardens meenemen in Tampa. Busch Gardens in Tampa heeft echt geweldige achtbanen, dus als je gaat voor de actie mag je dit park eigenlijk niet overslaan. Het is een van mijn grootste favorieten. Verder is het park ook prachtig in aanleg en is er veel te doen en te zien. Ik vind dat het niet mag missen in jouw lijstje!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Arizona
Amerikafan

Bericht door Arizona »

Bedankt voor het aanpassen van de titel Petra. :)

Goed om te horen dat DC geslaagd was pushirubiano! Ik ben erg benieuwd naar deze stad!

Jasmino, de sfeer in Disney is inderdaad heel erg apart. Maar ik vind een entreekaartje best wel prijzig, zeker als de attracties dan niet echt zijn wat we zoeken.
Waarom vind jij dat we de Universal Studios beter kunnen laten zitten? Is het park te vergelijken met Universal Studios in Los Angeles?

Busch Gardens staat zeker op mijn lijstje, ik ga het eens met mijn vriend overleggen. :)
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Arizona schreef:Waarom vind jij dat we de Universal Studios beter kunnen laten zitten? Is het park te vergelijken met Universal Studios in Los Angeles?
Dat is inderdaad erg vergelijkbaar. Bekijk beide websites maar eens:

http://www.universalorlando.com/Theme_P ... 7289&seq=1
http://www.universalstudioshollywood.co ... n_all.html

Universal Studios Orlando is wel een stukje groter dan de Hollywood versie. Als je er de tijd voor hebt dan is het zeker de moeite waard.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik vind het soort attracties bij US redelijk tegenvallen, zeker als je op zoek bent naar spectaculaire actie. IoA daarentegen, de nieuwste telg in de US serie heeft daarentegen wel een aantal geweldige attracties die je zeker niet mag missen. Bij BG in Tampa is het actiegehalte ook erg hoog, met name de achtbanen zijn er fantastisch goed (in mijn ogen) en daarmee veel beter dan US. En ja, de parken in Orlando en LA zijn erg vergelijkbaar. Als je al in LA geweest bent, en je moet een keuze maken, zou ik zeker kiezen voor BG.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Jasmino schreef:IoA daarentegen, de nieuwste telg in de US serie heeft daarentegen wel een aantal geweldige attracties die je zeker niet mag missen.
En zeker het nieuwe Harry Potter gedeelte lijkt me geweldig!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer