Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Betaalbaar verblijf NYC voor 5

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Betaalbaar verblijf NYC voor 5

Bericht door meyem »

Dat is nu juist het grote voordeel van Queens en Brooklyn, dat je inderdaad gebruik kunt maken van je metrocard en dus geen eindeloze kosten erbij krijgt (als je korter dan een week daar zit, moet je even in de opties verdiepen....pay per ride kan wellicht voordeliger zijn, dat weet ik niet precies, en bedenk, kids onder een bepaalde hoogte mogen gratis....).
bovendien: zodra je in de subway zit, zit je in NYC.... :mrgreen:
Newark (en New Jersey) horen niet bij New York City en dus kun je niet met het NYse MTA heen en weer.

http://www.mta.info/metrocard/
dit is ook een handige deeplink van dezelfde site, speciaal voor toeristen:
http://www.mta.info/metrocard/tourism/index.html
http://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g6 ... _York.html
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
LT--
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door LT-- »

Ik weet niet of ik nog op tijd ben, en of het iets voor jullie is, maar op http://www.airbnb.com/search#modified=truekun je kijken naar appartementen voor 5 personen in NYC. Ik weet niet of je via mijn link ook mijn zoektermen ziet (ik heb 5 personen, meivakantie 2012 en max 100 dollar per nacht geselecteerd) maar anders kun je die zelf invullen. :mrgreen:
http://tomenlindausa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

in brooklyn of long island kan je gebruik maken van het metro netwerk
dan vallen de kosten heel erg mee.

Alleen Newark is een andere staat en hoe dichtbij dan ook er loopt helaas geen metro verbinding naar Manhattan.
Dan wordt het dus bus, trein of taxi ;)
ludwig
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door ludwig »

sachasenne schreef:
ludwig schreef:Ik vind de kamers in NY redelijk klein en kies er dus voor om 2 kamers te boeken (wij zijn met 2 volwassenen en drie kinderen van 18, 15 en 13). Priceline doet in zo'n geval wonderen. Dit jaar in Brooklyn een hotel gewonnen. Een stuk goedkoper dan Manhattan. (ook al hebben we waarschijnlijk iets meer de metro genomen dan bij een verblijf Manhattan het gevolg zou zijn, per saldo echter nog steeds een stuk goedkoper). Op loop-afstand van de Brooklyn bridge, was leuk om iedere ochtend mee te beginnen.
Welk hotel hebben jullie gewonnen? En op hoeveel sterren hebben jullie geboden?
$85 3.5 Sheraton. Vlak bij meerdere metro-stations en op loop-afstand (10 minuten) van Brooklyn Bridge. Als je echt naar Newark wil vliegen is Jersey City misschien handiger. Ook daar goede zaken gedaan met Priceline. (Westin voor rond de $90) . En er rijdt geen metro rechtstreeks naar Manhattan, maar wel de vergelijkbare Path. Die gaat naar WTC of naar 33rd street. Dat moet dus geen belemmering zijn.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

De grote belemmering is de extra kosten...en met 5 pp wil dat nog wel eens oplopen.
en wat die airbnb betreft, hou er rekening mee dat het in NY over het algemeen om illegale onderhuur gaat en niet zelden om scams....dat is dus wel een risico.

Ik zag het dat het Hotel Pennsylvania (wel erg aftands inmiddels, op de lobby na) inderdaad betaalbare kamers heeft voor 5pp....en dan zit je midden in de actie.
En ach, wat zit je nou in je hotel als je in NY bent.... 8)
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
LT--
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door LT-- »

meyem schreef:De grote belemmering is de extra kosten...en met 5 pp wil dat nog wel eens oplopen.
en wat die airbnb betreft, hou er rekening mee dat het in NY over het algemeen om illegale onderhuur gaat en niet zelden om scams....dat is dus wel een risico.

Ik zag het dat het Hotel Pennsylvania (wel erg aftands inmiddels, op de lobby na) inderdaad betaalbare kamers heeft voor 5pp....en dan zit je midden in de actie. en ach, wat zit je nou in je hotel als je in NY zit.... 8)
Daarom moet je ook goed kijken naar appartementen waar veel (positieve) reviews staan. Ik heb veel goede ervaringen gehoord en gelezen van mensen die via Airbnb hebben geboekt. Er zullen vast mensen zijn die je proberen op te lichten, maar als je een appartement voor 39 dollar kiest waar geen reviews onder staan moet er ook wel een belletje gaan rinkelen.

Dit is wat zij zelf zeggen bij de FAQ:
We do not recommend booking if you have attempted to message the host and have not heard back. We suggest messaging other hosts in the area with good response rates (found on the listing page) and prior reservations
Ach, ik denk dat het erg veilig is om hier te boeken, net iets 'avontuurlijker' dan een hotel boeken. Ik vind het het 'risico' (voor zover je daarvan kan spreken nadat je zelf dus goed alle reviews hebt doorgelezen) wel waard als ik daarvoor midden op Manhattan kan zitten bij een local, maar toch met privékamer en privébadkamer, voor 58 euro per nacht, ook nog eens door velen aanbevolen!
http://tomenlindausa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

Die airbnb site ziet er erg leuk uit
dan heb je echt een eigen stekkie.
Alleen het risico van oplichting is dan wel aanwezig weer.
Zie ook appartementen in de Bronckx staan.
Is dat dan wel veilig tegenwoordig?

Het wordt nog een hoop beslissen in ieder geval.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer