meyem schreef:De grote belemmering is de extra kosten...en met 5 pp wil dat nog wel eens oplopen.
en wat die airbnb betreft, hou er rekening mee dat het in NY over het algemeen om illegale onderhuur gaat en niet zelden om scams....dat is dus wel een risico.
Ik zag het dat het Hotel Pennsylvania (wel erg aftands inmiddels, op de lobby na) inderdaad betaalbare kamers heeft voor 5pp....en dan zit je midden in de actie. en ach, wat zit je nou in je hotel als je in NY zit....

Daarom moet je ook goed kijken naar appartementen waar veel (positieve) reviews staan. Ik heb veel goede ervaringen gehoord en gelezen van mensen die via Airbnb hebben geboekt. Er zullen vast mensen zijn die je proberen op te lichten, maar als je een appartement voor 39 dollar kiest waar geen reviews onder staan moet er ook wel een belletje gaan rinkelen.
Dit is wat zij zelf zeggen bij de FAQ:
We do not recommend booking if you have attempted to message the host and have not heard back. We suggest messaging other hosts in the area with good response rates (found on the listing page) and prior reservations
Ach, ik denk dat het erg veilig is om hier te boeken, net iets 'avontuurlijker' dan een hotel boeken. Ik vind het het 'risico' (voor zover je daarvan kan spreken nadat je zelf dus goed alle reviews hebt doorgelezen) wel waard als ik daarvoor midden op Manhattan kan zitten bij een local, maar toch met privékamer en privébadkamer, voor 58 euro per nacht, ook nog eens door velen aanbevolen!