Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Foto's vanaf Top of the Rock en Empire State Building
-
- Amerika-expert
Re: Foto's vanaf Top of the Rock en Empire State Building
Heb je geen gorilla pod?
De "China versie" kosten tegenwoordig bijna niks.
http://www.ebay.com/itm/Large-Flexible- ... 6679wt_929
Die kun je heel makkelijk op de bovenste verdieping, die JohnV al noemde, op een muurtje zetten.
In musea in Amerika mag je heel vaak wel foto's maken maar geen tripod meenemen inderdaad. Wellicht dat TOTR daar de regel vandaan heeft.
De "China versie" kosten tegenwoordig bijna niks.
http://www.ebay.com/itm/Large-Flexible- ... 6679wt_929
Die kun je heel makkelijk op de bovenste verdieping, die JohnV al noemde, op een muurtje zetten.
In musea in Amerika mag je heel vaak wel foto's maken maar geen tripod meenemen inderdaad. Wellicht dat TOTR daar de regel vandaan heeft.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij het Empire State Building mag je geen statief meenemen. Marianne had eind december een mini-statief bij zich maar moest dat bij de beveiling afgeven en later weer ophalen. Voor wat betreft het fotograferen door het glas. Op de 86-verdieping kan je dat gewoon in de openlucht doen. Op de 103e verdieping (daar moet je apart voor betalen) kan dat alleen maar door glas.
Martin
Martin
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet hoe het bij de ToTR is, maar vorige maand werd ik aangehouden bij de Security bij de ESB omdat ik een statief in mijn handtas had. Het was zo'n klein statiefje wat ik niet eens kon gebruiken met het toestel wast ik toen bij me had, maar het mocht niet mee. Het was nog een heel geode om het later weer af te halen bij Security, dus net meenemen.Voor andere gelegenheden kan het natuurlijk wel erg handig zijn, dat is een afweging die je zelf moet maken. Er zijn ook vaak wel bankjes, hekjes, schouders etc voorhanden, maar als je erg kritisch bent is dat niet voldoende natuurlijk.M@rleen schreef: In een ander topic had ik er zelfs gelezen dat iemand bij TOTR z'n statief bij de security had moeten achterlaten en achteraf weer kon oppikken.
Nu twijfel ik heel erg of ik m'n statief ga meenemen - enerzijds is het onontbeerlijk om mooie nachtfoto's te kunnen maken, anderzijds is het zo'n gesleur, en als het je dan op de belangrijkste plekken waar je in 't donker mooie foto's kan maken niet eens mag gebruiken...![]()
Iemand uit eigen ervaring meer concrete info hierrond?
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ha, ha, die is dubbel. Op de een of andere manier had ik het bericht van Martin niet gezien ...
Marianne
Marianne
Haha... grappigMartin & Marianne schreef:Ha, ha, die is dubbel. Op de een of andere manier had ik het bericht van Martin niet gezien ...

Ik droom er al heel lang van om zo'n zelfgemaakt canvas (nu ja, de foto dan toch

En 'k zal alvast een nametag maken om eraan te hangen om gedoe achteraf te besparen

Ga naar VISITOR INFO dan naar FAQ en dan onderaan naar MISCELLANEOUSSusie one schreef:Ik heb net op de internetsite van de top of the rock gekeken en kan niets vinden dat je geen statief mag gebruiken.
http://www.topoftherocknyc.com/
-------------------------------------------------------------------------------------------
Can I bring tripods? What about professional video cameras?
We do not allow tripods or professional video cameras on the observation deck. To schedule a professional film or photo shoot, please complete the request form located on the Contact Us portion of the website, http://www.topoftherocknyc.com/contact, and email to filmphoto@topoftherocknyc.com.
Euhhh, da's duidelijk lijkt meEmenem schreef:
-----------------------------------------------------------------------Can I bring tripods? What about professional video cameras--------------------
We do not allow tripods or professional video cameras on the observation deck. To schedule a professional film or photo shoot, please complete the request form located on the Contact Us portion of the website, http://www.topoftherocknyc.com/contact, and email to filmphoto@topoftherocknyc.com.

Een monopod dan??? da's geen tripod!

- Elisa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Gisteren hebben wij het ESB bezocht. Ons statief zat in onze rugzak en toen wij door de security moesten (was net zoals op de luchthaven) zagen ze op het beeldscherm dat we ons statief bij ons hadden en moesten we het afgeven. Als we terug naar beneden kwamen konden wij het daar weer ophalen. Dus tenzij ze niet goed opletten kom je met je statief niet op het dak van het ESB...
Groetjes!
Groetjes!
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
Overzicht van onze foto's
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 3263 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne