Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegveld Newark naar centrum

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
tosca
Amerika-expert

Re: Vliegveld Newark naar centrum

Bericht door tosca »

Ik kan niet terugvinden dat er een verschil is tussen van en naar JFK? Volgens deze website van de stad NY, is het beide 45 dollar?
Tans4USA
Amerikakenner

Bericht door Tans4USA »

Begin deze maand heeft onze dochter Coach USA gebruikt van Newark naar Manhattan en is haar zeer goed bevallen.
De bus vertrekt om het kwartier dus je hoeft nooit lang te wachten.

http://www.coachusa.com/olympia/ss.newarkairport.asp
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

tosca schreef:Ik kan niet terugvinden dat er een verschil is tussen van en naar JFK? Volgens deze website van de stad NY, is het beide 45 dollar?
Ik heb het over de private shuttles, de taxi's zijn idd allemaal 45$ !
Tans4USA schreef:Begin deze maand heeft onze dochter Coach USA gebruikt van Newark naar Manhattan en is haar zeer goed bevallen.

http://www.coachusa.com/olympia/ss.newarkairport.asp
Heb ik ook gezien! Nadeel is weer dat je een flink stuk moet lopen om bij je hotel te komen.
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

RNA schreef:Ik heb het over de private shuttles, de taxi's zijn idd allemaal 45$ !
Vandaar! Ik snapte het al niet. Als snap ik inderdaad ook niet dat de prijzen bij de shuttles dan verschillen?
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Nee vind ik ook vreemd, 40$ heen en 46$ terug :blink:
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
ScubaJP
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door ScubaJP »

Tans4USA schreef:Begin deze maand heeft onze dochter Coach USA gebruikt van Newark naar Manhattan en is haar zeer goed bevallen.
In april een poging gedaan deze bus ($16pp) te nemen. 40 minuten staan wachten, overvolle bus en tot overmaat van ramp ging de bus na 200 meter kapot. We moesten toen alsnog een taxi nemen. Ik zit nog steeds te wachten tot ik m'n geld terug krijg. :evil: Er staan veel klachten over deze maatschappij op Tripadvisor.

Trein vanaf EWR ging in vergelijking vrij snel en soepel. Je moet niet te al veel bagage mee hebben; er zijn namelijk geen aparte bagagerekken in de treinen. Vanaf Penn station namen we taxi naar hotel. Ritprijs voor twee personen $25 trein en $8 taxi.
Tans4USA
Amerikakenner

Bericht door Tans4USA »

Jammer dat jullie deze ervaring hebben.
Gelukkig was bij onze dochter alles zeer vlot verlopen en zijn ze in een bijna lege bus vlak voor het hotel bij Grand Central afgezet.
Consio
Amerika-newbie

Bericht door Consio »

Ik ga in november naar NY toe (landen ook op Newark).
Zit in hotel pennsylvania wat tegen over Penn station ligt zag ik. Ik wil het dus met het OV gaan proberen :thumbup:
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

Consio schreef: Zit in hotel pennsylvania wat tegen over Penn station ligt zag ik. Ik wil het dus met het OV gaan proberen :thumbup:
Perfecte verbinding met de trein :thumbup:
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
rvd4always
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door rvd4always »

Alle info over de trein van Newark airport naar Manhattan en of terug (wat mij betreft de ideale transfer naar Manhattan):

Airtrain Newark

Pdf Brochure airtrain
ScubaJP schreef:Je moet niet te al veel baggage mee hebben; er zijn namelijk geen aparte bagagerekken in de treinen.
Maar er zijn wel doorlopend bagagerekken door de gehele trein. Als je per persoon 1 koffer mee hebt kan je die makkelijk kwijt in de bovengelegen baggagerekken. Heb je meer koffers, kan je er altijd nog 1 kwijt bij je zitplaats/staanplaats. Ik zie hier geen problemen.
arianne
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door arianne »

Ceetje schreef:
Consio schreef: Zit in hotel pennsylvania wat tegen over Penn station ligt zag ik. Ik wil het dus met het OV gaan proberen :thumbup:
Perfecte verbinding met de trein :thumbup:
Is dit rechtstreeks of moet je dan overstappen? Wij hebben hotel the new yorker ligt t.o penn station.
http://letsgo4thewest2013.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vanbilsengoesusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://usa4fun2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://disneycruise-2010.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vanbilsengoeswestusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ceetje
Amerikakenner

Bericht door Ceetje »

Rechtstreeks met de NJ Transit. Snelle treinverbinding en goedkoop ook. http://www.panynj.gov/airports/ewr-to-from.html
royke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door royke »

Ik ben er nog niet echt uit wat voor ons het beste/voordeligste is. We vliegen vanaf JFK en ons hotel (milford plaza) ligt naast times square. Als ik het goed begrijp is een taxi flatrate 45$ excl tol en tip dus rond de 60$ ? Nu zouden we lijkt me ook een trein ofzo kunnen nemen naar Penn station en van daaruit voor die paar blokken de taxi nemen ?! Alleen is mij niet helemaal duidelijk of er nu een DIRECTE trein gaat van jfk naar penn station ? En wat de kosten hiervoor, en voor het taxi ritje zijn ? Iemand een idee/advies ?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Vanaf JFK gaan geen treinen. Wel gaan er metro's. Dus zou je zo naar Tomes Square moeten reizen per metro. Alleen is de metro onhandig als je veel bagage hebt. Dus wie weet is taxi een betere optie. Of een shuttle.
Ceetje
Amerikakenner

Bericht door Ceetje »

Er zijn verschillende mogelijkheden vanaf JFK naar Penn, de site van MTA geeft alle mogelijkheden weer. Als je niet veel bagage hebt is dit een snelle en goedkope mogelijkheid. Heb je veel bagage dan zou ik een taxi nemen of een shuttle bus.
Er gaan weliswaar geen treinen, maar de Longisland Railroad verzorgt wel een verbinding, dus het idee 'met de trein' is zo gemaakt.
rvd4always
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door rvd4always »

Met deze New York subwaymap kan je makkelijk zien hoe je van JFK naar Manhattan kan reizen.

Kostenoverzicht metro ticket :thumbup:
royke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door royke »

Thanks voor de info ! Als ik het goed begrijp zou ik de blauwe a lijn vanaf howard beach jfk kunnen pakken en dan vlak bij times square kunnen uitstappen ? of moet je dan toch nog ergens overstappen ?
Stiek
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Stiek »

dan moet je nergens overstappen.

Wijzelf moeten eruit in Columbus Circle
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Inmiddels Carmellimo geboekt voor JFK naar het hotel in Manhattan. Kost me 40$ + toll en tip. Had nog een coupon van 4$ dus dat gaat er weer af....... :thumbup:

Afbeelding
desperate housewive
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door desperate housewive »

Zet dit topic vast. Omdat wij in april 2013 op citytrip gaan naar new-york.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer