Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

New York kriebels

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Batman
Amerikafan

Bericht door Batman »

Het mooie van NY vind ook als je 's ochtends ergens gaat ontbijten, dat er dan links en rechts allemaal mensen, keurig in pak, aanschijven en hun laptop erbij pakken. Met een bak koffie begint het werk al voor ze.

Ik vind overigens het eten erg lekker en niet al te duur. Vooral die grote fruitbakken in de winkels. Lekker vers.
Posse
Amerika-ontdekker

Bericht door Posse »

Ja, NYC is great. Als je er een keer geweest bent, wil je altijd nog eens terug.

Toen we in 2004 New York bezochten, viel dit net samen met de conventie van de republikeinen. Een week lang op elk kruispunt van Manhattan bevonden zich ordediensten. Doordat vele new-yorkers die week weggetrokken waren uit Manhattan, uit vrees voor aanslagen, sprak men op de TV van Ghostcity New York. Er was naar onze normen toch nog veel volk hoor... Voordeel was dat we bij bijna geen enkele toeristische attractie hebben moeten aanschuiven (ESB, statue,...). Nadeel was dan weer dat sommige metrostations zoals Penn Station een week lang waren afgesloten. Laatste dag van ons verblijf, was de conventie afgelopen en het verschil was direct te merken : heel veel volk op Times Square en overal terug daklozen op de trottoirs en trappen.

Nog een voordeel was dat men die week taxfree hebben kunnen shoppen. (Geen tax op kleding). Zo probeerde men toch nog volk naar Manhattan te lokken tijdens de conventie.
findolin
Amerikafan

Bericht door findolin »

Wij gaan 11 july voor 7 dagen naar NY. het lijkt ons fantastisch, vooral de kinderen, 3 in de puber leeftijd lijkt het great.
Vooral het shoppen. Voor ons zelf de musea en de sfeer, wij zijn eigenlijk ook meer natuurmensen maar daar komen we na NY wel aan ons trekken, ben heel benieuwd.
Wilma
Batman
Amerikafan

Bericht door Batman »

Ik ben heel benieuwd hoe jullie NY gaan ervaren. Ik heb vorig jaar mijn broertje meegenomen naar NY. Als verjaardagscadeau. Hij vond het fantastisch. In NY plofte hij regelmatig neer op de grond om maar mooie foto's te kunnen maken. Dat is hem wel gelukt. Hij was compleet overrompeld door NY.
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

New York is great, for every age !!
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Wij wonen in new jersey ongeveer half uur rijden van NYC, en gaan regelmatig in het weekend erheen. We hebben ons nog nooit verveeld in NY. We maken nooit een plan als we gaan maar elke keer ontdekken we weer iets nieuws.
Zeker een NYC gevoel hier, ook al wonen we hier nu al > 6 jaar.

dora
Batman
Amerikafan

Bericht door Batman »

Dora,

Misschien een rare vraag, maar komen die motorbouwers van de Orange County Choppers ook New Jersey? Of is Orange County een buitenwijk van New Jersey. Ik vind het namelijk geweldige motoren en als ik de kans heb om daar eens te kijken wil ik dat zeker doen.

Wellicht heb je die lui daar weleens gezien of iets van gehoord.

Groetjes
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Een buitenwijk van New Jersey? :? :? :?

New Jersey is een STAAT dus die heeft geen buitenwijken... Orange County ligt in New York (de STAAT New York)
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Batman schreef:Dora,

Misschien een rare vraag, maar komen die motorbouwers van de Orange County Choppers ook New Jersey? Of is Orange County een buitenwijk van New Jersey. Ik vind het namelijk geweldige motoren en als ik de kans heb om daar eens te kijken wil ik dat zeker doen.

Wellicht heb je die lui daar weleens gezien of iets van gehoord.

Groetjes
Ze zitten in New York State zoals Mack vermeld. Ben er zelf nog niet geweest maar er zijn mensen op dit forum de er zijn geweest. Zal zien of ik het draadje nog kan vinden.

Dora
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Mack schreef:Een buitenwijk van New Jersey? :? :? :?

New Jersey is een STAAT dus die heeft geen buitenwijken... Orange County ligt in New York (de STAAT New York)
Er is ook een plaats Orange vlak bij de plaats Jersey City. Maar dat is weer wat anders ;)

Dora
Batman
Amerikafan

Bericht door Batman »

New Jersey, Jersy City, de staat New York.....pfffff..... is er geen ezelsbruggetje om dit soort dingen uit elkaar te houden :lol: :lol: ?

Nu ff zonder dollen. De OCC zit dus in de staat New York en er is al eens een draadje over de OCC geweest. Ik ga eens kijken.
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Batman schreef:
Nu ff zonder dollen. De OCC zit dus in de staat New York en er is al eens een draadje over de OCC geweest. Ik ga eens kijken.
Had het nog niet zo snel gevonden zal ook nog een keertje kijken.
Batman
Amerikafan

Bericht door Batman »

Via de zoekfunctie heb ik het al gevonden. Er staat niet zo heel veel in. In ieder geval bedankt.
cielo
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door cielo »

Heb ook New York kriebels. Ben zelfs al jaren helemaal weg van NY. Wie nog meer? Ga eerste helft van september weer, voor de zevende keer (als ik goed geteld heb :P). Wie gaat er ook in die periode?
Batman
Amerikafan

Bericht door Batman »

Ik vind NY ook helemaal geweldig. Het liefst zou ik er een paar keer per jaa rheen gaan, maar ja daar heb ik de centen niet voor. Begin oktober ga ik weer na NY. Als afsluiter van een rondreis in het zuidwesten. Ik kan niet wachten.
The West
Amerika-ontdekker

Bericht door The West »

over 2 weken ga ik voor t eerst naar New York... errrugg veel zin in als ik dit zo allemaal lees.. :D :D
Batman
Amerikafan

Bericht door Batman »

Kan me goed vorstellen. Het is er ontzettend gaaf. Weet je al wat je allemaal gaat doen daar?
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Er staat toch genoeg in het draadje? Het adres is alles wat je nodig hebt :-).

1019 STATE ROUTE 17K
MONTGOMERY, NY 12549

En hier een mapquest linkje: link
- Mike
cielo
Amerika-ontdekker
Contacteer:

new york kriebels

Bericht door cielo »

Yoh! Nog een paar dagen en dan is het zo ver: New York, here i come. Verheug me enorm op lobsters in het visrestaurant om de hoek, biertjes bij concerten in LES en dansen in de Meatpacking District. En de Met, MoMA, skaten in Central Park en elke ochtend de beste krant ter wereld bij het ontbijt.

Wie is er ook in NY de eerste helft van september?
StageNYCfall2007
Amerikafan

Bericht door StageNYCfall2007 »

Het Ny gevoel ken ik zeker weten.
27 july 2005 boekten een vriend van me en ik een 12 daagse reis naar The city that never sleeps. We vertrokken 26 december.
Die maanden 'anticipation' waren het geld al waard!
We waren de hele tijd aan het aftellen: Nog 122 dagen, nog 74 dagen! etc.

Toen we terugkwamen hadden we het gevoel: 12 dagen was perfect, geen haast gehad etcetera.

Maar er gaat geen dag voorbij dat ik niet aan New York denk! Ik heb een groot NY boek thuis en als ik alleen al naar de plattegrond van Manhattan kijk, droom ik alweer weg: daar heb ik gelopen etc etc.

Op dit moment zou ik weer naar NY kunnen gaan, maar ja, andere prioriteiten: stage in New York over een jaar. Dus daar ben ik nu voor aan het sparen. Mocht het niet lukken, ga ik de zomer van 2007 minstens een maand naar NY op vakantie met die vriend van me en ga ik eens mijn rijbewijs halen haha.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer