Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

New York en Virginia in de meivakantie

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: New York en Virginia in de meivakantie

Bericht door Petra/VS »

hoeksie schreef:- Richmond (capitol, mount Vernon)
- Busch Gardens (Williamsburg) of ander pretpark (in de buurt van Richmond).
Mount Vernon ligt in de buurt van Washington :). Bij Richmond heb je wel de James River plantations, maar die staan nog op mijn "te doen" lijstje, dus daar heb ik geen persoonlijke ervaringen mee. Vergis je ook niet in de afstanden, Chincoteague ligt ongeveer 200 mijl (320 km) van Williamsburg en Richmond is een goede twee uur rijden vanaf Virginia Beach. Het pretpark in de buurt van Richmond heet Kings Dominion, maar ik raad Busch Gardens veel meer aan, een veel mooier park is dat.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Als je naar Bush Gardens wilt, raad ik je wel aan om even op hun site te checken wanneer het open is. In de meivakantie zijn ze volgens mij alleen in het weekend open (althans, dat was zo toen wij er in de meivakantie waren in 2009)
Onze kinderen vonden het erg leuk door Williamsburg te lopen, en ook Jamestown vonden ze leuk om te zien.Je hebt trouwens 2 mogelijkheden om Jamestown te bekijken. De ene is het echte park met de boten, maar je hebt ook nog een deel waar wat hutten met oude ambachten zijn en grote borden die vertellen over de geschiedenis van Jamestown (misschien snappen de "kenners"wat ik bedoel: het deel waar ook het beeld van pocahontas staat). In de buurt van Wiliamsburg zit volgens mij ook nog een outlet, volgens mij gaf je in je openingspost toch ook aan dat je nog wilden shoppen?
hoeksie
Amerikafan

Bericht door hoeksie »

Zo we zijn weer wat verder in het bedenken van onze route. Op enkele kleine aanpassingen na, blijven we steeds op hetzelfde uitkomen. Zo gaan we eerst naar Washington, plannen daar toch weer een derde dag en houden zo de rest zo open mogelijk om ter plekke in te vullen.
Al met al ziet ons schema er dan als volgt uit:

26 april - aankomst Newark, overnachten in Howard Johnson Newark
27 april - Newark - Washington DC, lunchsstop in Baltimore Inner Harbor (lunch Hard Rock Cafe, national aquarium of de SS nog wat) //360 km //
28 april - Washington DC, Uitzicht vanaf toren old post office, the mall en monuments
29 april - Washinton DC, Air & Space en Natural History evt nog Zoo
30 april - Arlington Cemetry, Great Falls en evt nog Adams Morgan of Georgetown of Alexandria
1 mei - Washington DC - Williamsburg, bezoek Mount Vernon //286 km //
2 mei - Williamsburg, bezoek Jamestown evt. nog naar Virgnia Beach
3 mei - Williamsburg - Staunton, lunchstop in Richmond?? // 269 km //
4 mei - Staunton - Front Royal, Luray Caves en Shenandoah NP // 146 km //
5 mei - Front Royal - Gettysburg, slagvelden // 178 km //
6 mei - Gettysburg - Lancaster, Harley fabriekstour in York // 89 km //
7 mei - Lancaster - Newark, bezoek Amish County PA, Covered bridges 230 km //
8 mei - Manhattan
9 mei - Manhattan
10 mei - Manhattan, avondvlucht naar huis

Ik heb nog wel wat zaken waar ik vragen over heb:
- Is het wel de moeite om helemaal door te rijden naar Williamsburg/Jamestown? In Staunton is nl. ook een mooi openluchtmuseum?
- Hoe is de natuur begin mei in Shenandoah. Is het er al groen of nog kaal (wellicht minder aantrekkelijk dan)?
- Is er nog een kans om beren te spotten in Shenandoah of zitten die alleen in de Great Smokey Mountains?

Een optie die we ook nog overwegen is om een week in Washington DC te blijven en van daaruit uitstapjes te ondernemen. We zouden dan liever in een appartement oid zitten, maar ik vind het lastig om iets betaalbaars te vinden. Iemand nog een suggestie om te zoeken?
hoeksie
Amerikafan

Bericht door hoeksie »

En opnieuw een update. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.
We hebben inmiddels besloten om de huurauto toch in te ruilen voor een camper. Dit omdat we graag willen kamperen, maar de tentjes toch niet echt zagen zitten ivm de temperatuur in de avond. IN de kou slapen vinden we geen probleem, maar 's avonds wil je toch wel een beetje warm blijven. De camper is inmiddels geboekt, alleen de inleverdatum kan nog een dag opschuiven.

26/4 aankomst Newark - Wyndham Garden Hotel Newark
27/4 Newark - dagje NEw York - Wyndham Garden Hotel Newark
28/4 Early pick up camper (8.00/8.30 uur) vanaf hotel
29/4
30/4
1/5
2/5
3/5
4/5
5/5
6/5
7/5
8/5 camper inleveren voor 10.30 uur, transfer naar Newark en van daaruit door naar Manhattan
9/5 Manhattan
10/5 Manhattan - avondvlucht vanaf Newark
11/5 thuis

We hebben daarmee 10 volle dagen camperhuur. Kan ook zijn dat het er 11 worden en we alleen dus een bliksembezoek aan New York brengen (1 dag aan begin en een middag avond/ochtend middag aan het einde).
We hadden liever New York aaneengesloten, maar dat lukte niet met de camperhuur (dicht op zondag en terugbrengen op de dag van vertrek zien we ook niet zitten. dan blijft er maar heel weinig nog over van die dag, want om een uur of zes moeten we weer op de luchthaven zijn). Voordeel van deze knip is dat we onze voeten ook enige rust gunnen. Ook wel lekker.

Met de camper willen we in ieder geval naar Williamsburg, Washington DC en door AMish County. Wat de route gaat worden bepalen we ter plekke wel. Gaan we nog richting Outerbanks (blijft trekken, vooral nu ik las dat in Pocosin Lake Wildrefuge de grootste populatie zwarte beren van oost USA zit) of gaan we wellicht nog richting Shenandoah. Misschien brengen we nog een bezoek aan Gettysburg. Of is de omgeving van Williamsburg/Virginia Beach zo leuk en interessant dat we daar blijven hangen.
Een totaal andere optie is om een rondje richting Boston te maken en bovenstaande te laten schieten. Gezien de tijd van het jaar, weet ik echter niet of dit handig is. Is de natuur dan al uitgelopen? En wat voor rondje zouden we dan kunnen maken. Las wel al over Mystic, Cape Cod, Boston en Salem. Maar daarna weet ik het dan niet meer. Acadia NP lijkt me waanzinnig, maar is denk ik te ver rijden. Daarnaast vind ik het wel heel erg zonde om Washington DC over te slaan. Denk dus dat we uiteindelijk bij de regio Virginia zullen blijven

In een ander topic las ik over parkeren in Washington DC met een camper. Ik ben heel erg benieuwd wat daar de ervaringen mee zijn. We zitten nu te denken aan Cherry Hill Campground en dan met OV naar de stad. Liever staan we echter zelf op een state park camping, maar ja die zijn meestal niet in de buurt van OV. Optie zou dan zijn om met de camper de stad in te rijden. Met vier personen maken de kosten denk ik niet zo heel veel uit (OV of parkeren).
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Een mooi rondje, je bent er al druk mee aan het puzzelen. Een deel van jouw route staat voor ons in dezomer op het programma.
Het eerste: Toen ik eerst keek dacht ik 3 dg DC en 2 dg NY dat is vreemd. Nu hebben wij ook 3dg DC staan, maar komen ook niet in NY. :wink: er is genoeg in DC om je te vermaken dat is geen probleem. Het klinkt alleen wat onlogisch, volgens mij kun je ook in NY alleen wel 5dg zijn.ach je keuzes.
2 Williamsburg/ Jamestown, ik vind het lastig. In Williamsburg lopen in het seizoen veel aangeklede mensen... Van de 18e en 19e eeuw rond. Ik weet niet hoe dat is in Jamestown. Petra/vs was pas in williamsburg, ik weet niet of ze jamestown kent. Alleen de prijs hoeft niet doorslaggevend te zijn. Als er meer te zien, doen beleven is..... Ik heb beiden al redelijk uitgezocht, bekeken voorzover dat kan. Ik denk aan volle dag Williamsburg $42 pp. Dat wel.
3 Outer Banks, ik kreeg op mijn draadje -op zuidelijke staten behalve florida- reactie dat Outer banks best veel tijd neemt. Pas echt heel leuk als je beide eilanden delen aandoet en dat kost je zo paar dagen. Wij trekken nu wel die kant langs maar overnachten rond Nags Head of bij Pettigrew SP.
4 natural bridge schijnt niet zo bijzonder te zijn . Ik heb wel in Shenandoah twee 'klauterwandelingen' gevonden. Wij reizen met 2 pubers.. Ook daar zitten trouwens beren. Petra gaf aan dat daar ook een leuk safari park is, bij natural bridge. Wij wonen echter vlakbij de Beelse Bergen dus dat gaan we overslaan
5 ik heb bij DC 2 camping op het oog: 1 nabij Great Falls en handig voor het grote airspace museum op dulles en de ander ten noorden van DC greenbelt sp, die ligt op 10 min rijden van een metrostation. Parkeren kost rond $4,5 p dag.

Maak vooral gebruik van ons blog.. In roadbook staan veel links.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
hoeksie
Amerikafan

Bericht door hoeksie »

Hoi Isis,
Had jullie roadbook al gelezen en er ondere andere de tip voor Pocosin uitgehaald.
Tsja waarom deze vreemde verdeling van NY en Washington DC.
We willen een kleine kennismaking doen met New York, maar gezien het feit dat we maar twee weken hebben, willen we het bij de kennismaking laten. We komen er vast nog wel eens terug.
Washington DC heeft van begin af aan getrokken en is qua kosten ook iets beter voor de portemonnaie, schatten we zo in :wink:
Eerst hadden we New York helemaal niet op het programma, maar omdat we een goed geprijsde vlucht vonden naar Newark, konden we er ook niet echt omheen.
Natuurlijk zullen we bij lange na niet alles kunnen zien en zullen we keuzes moeten maken. Maar ja een eerste kennismaking moet vast lukken.

Bij Wahington DC heb ik nog 3 campings gevonden:
Pohick Bay ten zuiden van de stad
Cosca Regional park ten zuidoosten van de stad en
Robert C Mc Donell Campground ten noorden van de stad
Bij ons ligt het er ook aan hoe makkelijk je de stad in komt met OV. Of met de camper. Ik las in een ander draadje dat je de camper ook redelijk in het centrum zou moeten kunnen parkeren. Ben benieuwd of iemand op het forum daar iets zonnigs over kan zeggen.

Het rondje noord wordt hem ws niet. Veel campgrounds zijn daar nog dicht begin mei. Dat zegt ook wel iets.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

hoeksie schreef: Bij ons ligt het er ook aan hoe makkelijk je de stad in komt met OV. Of met de camper. Ik las in een ander draadje dat je de camper ook redelijk in het centrum zou moeten kunnen parkeren. Ben benieuwd of iemand op het forum daar iets zonnigs over kan zeggen.
ik denk dat het rijden met een camper door het centrum van DC heel erg tegen kan vallen....ik vind het rijden met de auto of motor door DC al een Ramp. :lol:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, ik weet ook niet waar je hebt gezien dat je redelijk in het centrum kan parkeren met een camper. Het is met een auto al een hele kluif, maar dan heb je tenminste nog parkeergarages. Ik zou me daar echt niet aan wagen.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
hoeksie
Amerikafan

Bericht door hoeksie »

Ikvond het ook al bijzonder, want grote steden zijn over het algemeen niet echt campervriendelijk weten we uit ervaring.
Dat weten we dan ook weer. Iets om rekening mee te houden met de campingkeuze.wordt het waarschijnlijk toch gewoon Cherry Hill.

Nog een heel andere vraag. Hoe zit het met de veiligheid in New York en Washington in de avond? Kun je nog met OV reizen of wordt dat afgeraden? Zijn er specifieke 'no go' area's.
In New York moeten we 's avonds weer terug naar Jersey City (omgeving journal square). Washington dus ws. Cherry Hill Campground. We zijn zeker geen nachtbrakers, maar ik kan me wel voorstellen dat we een avond tot een uur of 22.00 in een stad kunnen hangen.

Groet
Christel
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Over het algemeen is het veilig, maar er gebeuren natuurlijk weleens dingen, vooral diefstal van telefoons o.i.d. Goed je spullen bij je houden, dus.
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Isis schreef: 2 Williamsburg/ Jamestown, ik vind het lastig. In Williamsburg lopen in het seizoen veel aangeklede mensen... Van de 18e en 19e eeuw rond. Ik weet niet hoe dat is in Jamestown. Petra/vs was pas in williamsburg, ik weet niet of ze jamestown kent. Alleen de prijs hoeft niet doorslaggevend te zijn. Als er meer te zien, doen beleven is..... Ik heb beiden al redelijk uitgezocht, bekeken voorzover dat kan. Ik denk aan volle dag Williamsburg $42 pp. Dat wel.

4 natural bridge schijnt niet zo bijzonder te zijn . Ik heb wel in Shenandoah twee 'klauterwandelingen' gevonden. Wij reizen met 2 pubers.. Ook daar zitten trouwens beren. Petra gaf aan dat daar ook een leuk safari park is, bij natural bridge. Wij wonen echter vlakbij de Beelse Bergen dus dat gaan we overslaan
Williamsburg vonden wij erg leuk om te zien. De koetsjes en mensen in klederdracht geven nog extra sfeer. Die 46 dollar is alleen als je alle winkeltjes en huisjes in wilt, wij hebben dat toen niet gedaan en vonden het evengoed leuk om gezien/ gedaan te hebben.
Jamestown vonden wij ook leuk om te zien. Toen wij er waren stond er bijvoorbeeld ook een musketier die demonstreerde hoe het geweer geladen werd, en hoe er geschoten werd.
Je kunt voor deze 3 parken: Jamestown, yorktown en williamsburg 1 combinatieticket kopen. Wij vonden het echt wel de moeite waard om gezien te hebben. Wij hebben Jamestown en Williamsburg op 1 dag gedaan. Volgens mij zou je ze zelfs alledrie op dezelfde dag moeten kunnen doen als je er op tijd bent. ( en afhankelijk hoe lang je in ieder park wilt blijven natuurlijk. Onze kinderen waren destijds 8 en 11 en hielden het ook niet uit om uitgebreid alles te lezen of lange engelstalige geschiedenisfilms uit te zitten)

Wij vonden de entreeprijs van de natural bridge wel erg hoog, maar dat is natuurlijk maar net wat je er voor over hebt. Het regende toen wij er waren ook pijpenstelen, wellicht hadden we bij prachtig weer wel het geld er voor over gehad om het park in te gaan.
Mocht je in de richting van de national bridge zijn, wij vonden het vlakbij gelegen D-day memorial in bedfort ook erg indrukwekkend. Verder zijn er in Bristol ( ook een beetje die richting) grotten. Het grappige aan Bristol vonden wij dat de staatsgrens dwars door het plaatsje loopt.

Kijk bij je planning of je campings eventueel toch nog kunt annuleren. Toen wij in dit gebied waren hadden we een planning in de bergen, maar er was zulke dichte mist en regen dat we geen uitzichtpunt konden zien. Dan is het wel fijn als je nog af kunt wijken van je oorspronkelijke plannen.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Williamsburg en Jamestown heb ik een los draadje geopend op het reisforum zuidelijk staten. Dank voor de aanvulling butterfly.

Parkeren in DC lijkt me met camper geen fijn karwei. Wij kijken om de camper bij een metro te zetten. Overigens Hoeksie de campings die jij noemt zijn volgens mij al best ver uit het centrum. Ook Cherry Hill was best ver, let op dit is ervaring uit 1993 dus misschien verouderd(!), eerst uur met bus dan half uur metro.
Fairfax Lake park naar metro parking kost 20 -a 30 min en dan ik meen nog half uurtje de stad in. Dat fairfax Lake park is best aardig, greenbelt is zonder faciliteiten maar wel groene oase. Ik wacht op ervaringen van Marenko aldaar ( als de shutdown opgeheven is)!
hoeksie
Amerikafan

Bericht door hoeksie »

Isis, ik ben ook erg benieuwd naar ervaringen. Denk dat wij kiezen voor Fairfax Lake Park. Dat ligt eigenlijk aand meest gunstige kant gezien de route die we willen rijden.

Die route is nu denk ik echt zo een beetje klaar. Ik kom eigenlijk toch steeds op hetzelfde uit.
Vinden we de ritten te lang of is het slecht weer dan slaan we de Outer Banks over. Het verhaal van Marenko maakt mij echter alleen maar enthousiaster, dus ik wil gewoon graag die kant op. Al met al is het een route van circa 1900 km, verdeeld over 11 dagen. Waarbij de eerste dag, direct de langste reisdag is ( en de laatste ook wel een beetje).

26 april - Brussel-London-Newark
27 april - Newark
28 april - Newark (camper ophalen) - Chincoteaque
29 april - Chincoteaque - State Park/NASA- Norfolk
30 april - Norfolk (marinemuseum) - Kitty Hawk (gebroeders Wrights) -Cape Hatteras
1 mei - Cape Hatteras
2 mei - Cape Hatteras - Pocosin np (beren)
3 mei - Pocosin - Williamsburg (ochtend beren, middag rondje door colonial Wburg)
4 mei - Williamsburg - Washington dc (bezoek Jamestown evt. Al bezoek aan Arlington)
5 mei - Washington dc (Mall/monumenten/old post office)
6 mei - Washington dc (musea evt. Arlington)
7 mei - washington dc - Great Falls NP of Gettysburg - Lancaster
8 mei - Lancaster - Tappan ( camper inleveren) - New York
9 mei - New York
10 mei - New York - London - Brussel (aankomst 11 mei)

Ik heb besloten om een soort van Roadbook te maken ter voorbereiding. Niet te gedetailleerd, maar wel mogelijke opties van te bezoeken dingen/ attracties. Daar ben ik nu aan begonnen.

Waar ik nog op zoek naar ben is mooie routes/scenic byways in deze omgeving.
Ook ben ik op zoek naar een logische volgorde voor New York. Ik had gedacht op dag twee gebruik te maken van hop on/ hop off ( het is een zondag, dus misschien iets minder kans op files in Manhattan?). We willen beginnen bij Times Square en eigenlijk de belangrijkste bezienswaardigheden bekijken ( top of the Roch of ESB, Ground Zero en St. Patrick Cathedral), dag 14 willen we op de fiets vanaf Battery Park naar Brooklyn, weer terug naar Manhattan, via Chinatown naar Central Park. In de avond dan ergens in het meatpackingdistrict eten of in omgeving van Times Square.
De laatste dag richting High Line Park, Chelsea market, Macy's en dan rond 17.00 uur richting Newark).
Is dit een beetje logisch of heeft iemand een plan voor 2 3/4 dag op de plank liggen. Hoor het graag.

Christel
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Heeft me laatst, een zondagavond, meer dan een uur gekost om met een gewone (kleine) auto van downtown New York de Brooklyn Bridge over te komen. Normaal doe je dat in een kwartiertje of minder.

Ik zou dus ver van New York blijven met een camper. Hoewel: er staat al heel lang regelmatig een camper op de weg langs Prospect Park in Brooklyn ("lnkerkant", tussen de bilbiotheek/botanische tuin en het park).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
hoeksie
Amerikafan

Bericht door hoeksie »

Ik was ook niet van plan met de camper naar New York te gaan hoor. We halen de camper pas op dag 3 op en leveren 'm einde dag 13 in, voordat we naar Manattan gaan. :D
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ik weet niet precies hoe de regels zijn maar er zijn bepaalde verboden stukken in en rond NY voor huurcampers.

Ik heb van Marenko een weblog van de gids gekregen waarmee zij in Pocosin zijn geweest. Misschien wil je dat nog hebben.
Roadsendnaturalist Mike Ik heb een reactie op zijn 'About me' achtergelaten en hij reageerde al na een dag. Hij wil ons in principe ook rondleiden. MIsschien wil je er ook wat mee doen... Ik heb geen idee van de kosten.
hoeksie
Amerikafan

Re: Oost USA in de meivakantie

Bericht door hoeksie »

We blijven stoeien met de route (dat is het heerlijke als je niets vastlegt).
Op zich hebben we een mooie route met tijd voor omgeving Amish/Washington DC/Williamsburg en evt. nog Outer Banks en/of Shenandoah. Wat ik me echter afvraag is of vooral de omgeving Williamsburg/Outer Banks/Shenandoah niet erg 'doods' zijn in de periode dat wij hier reizen (Begin mei).

Als alternatief overweeg ik dan om toch de Niagara Falls met evt. dagje Toronto toe te voegen. Daar is denk ik voor tieners iets meer reuring
Route zou er dan als volgt kunnen uitzien:

26-apr Brussel-LHR/Newark
27-apr Nework
28-apr Newark-Camper ophalen/Lancaster (394 km)
29-apr Lancaster-Washington DC (190km)
30-apr Washington DC
1-mei Washington DC
2-mei Washington DC- Gettysburg/Ashland (286km)
3-mei Ashland-Niagara (449km)
4-mei Niagara-Toronto (133km)
5-mei Toronto
6-mei Toronto-Finger Lakes (418km)
7-mei Finger Lakes
8-mei Finger Lakes -Tappan/New York
9-mei New York
10 mei terug naar huis

Vraag is of Virginia voldoende levendig is in de tijd dat wij er zijn (begin april). Qua weer hebben we daar denk iets meer kans op lente dan bij de Niagara Falls
En Watkins Glen is de kloof nog dicht, maar is de regio voldoende mooi om er een hele dag door te brengen begin mei?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Jullie zijn er toch begin mei? Of begin april, nou ben ik in de war ;). Ik kan alleen over Virginia spreken en dat is begin mei prachtig met veel bloeiende bomen. Het Tidewater gebied (WIlliamsburg e.d.) is het hele jaar door levendig, zelfs beter te bezoeken in de lente dan in de zomer vanwege de temperaturen. Wij hebben een koude winter, maar ten noorden van ons is het bar en boos wat waarschijnlijk betekent dat de natuur daar achter zal lopen op gewoonlijk en begin mei kan het dan nog erg kaal zijn daar.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Voor ov in DC heb ik inmiddels info gevonden. Je koopt een soort ov chipkaart voor $2. Dan zet je er geld op en koop je voor (even uit het hoofd) $14 voor 1 dag onbeperkt reizen. Een enkele reis de stad in kost al $5,75.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Als je besluit om toch naar de Outerbanks te gaan is het voor de tieners (en ouders) misschien leuk om naar Jockey's Ridge te gaan en daar een hang-gliding les te volgen bij Kitty Hawk Kites.

Houdt er rekening mee dat de oceaan bij de OBX erg sterk kan zijn, onderschat dat niet!

Ocean City is erg populair onder Amerikaanse kinderen, vooral met Spring Break. Er is een goed bus-system (vervoer), goedkope motels, H2O (een club voor 15-20 jarigen) en natuurlijk de boardwalk met amusement park. Maar de vraag is of je als buitenlanders daar voordeel van zou hebben. Ik denk niet dat je je kinderen zoveel vrijheid wil geven, tenzij ze al in hun late teens zijn en erg zelfstandig zijn en goed Engels spreken?

Maar ook als je ze niet alleen er op uit wil sturen is er nog voldoende te doen. Je zit vlakbij Assateague Island met de wilde ponies. Voor de eerste keren leren surfen bij Malibu's of een van de andere surfshops. Zonsondergang ceremonie bijwonen bij Fager's Island (=bar/restaurant). Ritje op de snelle OC Rocket -- als je geluk hebt zwemmen de dolfijnen naast de boot.
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer