Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
New York City trip BUDGET
Re: New York City trip BUDGET
Voor lekker en betaalbaar eten kan ik je ook Whole Foods Market aanraden, daar kun je tot 's avonds 21:00 zelf eten in bakjes scheppen en meenemen. Veel keuze met soepen, salades, pasta/rijst/aardappelen en veel groentesoorten. Ik nam het regelmatig mee naar mijn hotelkamer, zelfs als het was afgekoeld was het nog heerlijk. 

- Bushmaster
- Amerika-expert
voor het overgrote gedeelte van Manhattan "Nee"De fiets klinkt wel als een erg goed alternatief! Is NYC een beetje veilig met de fiets? Toevallig ervaringen mee?
over Brooklyn bridge is het bijvoorbeeld wel leuk en veilig (pas op voor fotograferende voergangers die werkelijk alle kanten op springen)
er komen echter wel steeds meer voorzieningen (fietspaden e.d.), en op die plekken is het een stuk beter (lees:veiliger om te fietsen).
kijk even hier: http://www.nycbikemaps.com/maps/manhattan-bike-map/
Je ziet ook overal van die city bike fietsrekken opduiken, hier kan je een fiets uit het rek halen, en deze moet je binnen 30 minuten terug plaatsen in een van de tientallen rekken die er in Manhattan en Brooklyn staan. $9,95+tax per dag voor ongelimiteerd ritjes van max. 30 minuten.
https://www.citibikenyc.com/stations
We hebben idd vaak in NY gefietst en we zijn er helemaal weg van (van NY en van fietsen, en de combinatie
). Naast de 5 BoroughBikeTour hebben we al meerdere malen een rondje om Manhattan gefietst en zijn daarbij ook regelmatig van de fietspaden afgeweest. We zijn ook een keer naar Coney Island gefietst (over de BB en via Red Hook) en die dag is er een die we niet snel zullen vergeten....Natuurlijk is het druk en moet je onwijs goed opletten, ook omdat het wegdek erg slecht kan zijn maar onveilig is niet hoe ik het zou willen noemen. Wanneer je gewoon je hand uitsteekt, duidelijk bent en je niet als een fietskourier gedraagt houden de auto's gewoon rekening met je. In dit artikel wordt fietsen op de Avenue' s "eng" genoemd (http://mooistestedentrips.nl/nieuws/het ... p-de-fiets) en dat is wel herkenbaar, de streets zijn beter te doen (daar staan ze toch stil 9 v d 10 keer)...Maar wij doen t straks in september echt zo weer
We kunnen niet wachten. Wat je ook kiest of doet, jij kiest en jij doet het dus goed
Nogmaals veel plezier met plannen en kiezen

Grote Amerika fan
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
tomaat85 schreef:de 5 BoroughBikeTour

toen wij onze fietsen van aan Central Park naar ons appartement in de Lower East side moesten brengen, brak het angstzweet mij toch ook uit op die Avenues. En ik vind mijzelf wel een ervaren fietser, ik fiets elke dag hier in de stad. Auto's die rechts afslaan, bussen die naar hun halte rijden, ... ik had niet de indruk dat ze veel rekening met ons hielden.

Maar, aan de TS: je kan in Central Park zelf geweldig fietsen, alsook op de fietspaden aan de rand van Manhattan, de Brooklyn Bridge,... in Williamsburg zijn er ook meer fietspaden en minder verkeer,... dus zeker doen: fietsen in NY, het is ongelooflijk te gek!
Alrighty, merci allemaal voor de fietstips! Een optie die ik zeker in overweging ga nemen 

I wanna wake up in that city that doesn't sleep.
- Orangedevil
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Volgens mij kan je beter een jaar later gaan en wat meer sparen zodat je niet op geld hoeft te kijken.
Holiday video's!
Orangedevil life4travel
https://youtube.com/user/orangedevilke1
Florida 2000,2002,2004,2005,2007,2008,2009,2010,2012,2013,
2015,2016,2018, 2022
Zuidwesten
2001,2006,2011,2023
Las Vegas
2003/2004
Noord oosten
2003, 2014(2x)
Zuidoost 2022
Orangedevil life4travel
https://youtube.com/user/orangedevilke1
Florida 2000,2002,2004,2005,2007,2008,2009,2010,2012,2013,
2015,2016,2018, 2022
Zuidwesten
2001,2006,2011,2023
Las Vegas
2003/2004
Noord oosten
2003, 2014(2x)
Zuidoost 2022
- LeenG
- Amerika-expert
de TS geeft in zijn openingspost al aan dat hij hier al jaren van droomt en het is nog meer dan 1 jaar wachten... nog een jaartje wachten?
Ik vind zijn budget beperkt maar wel realistisch en er is nog wel wat ruimte om te schuiven bv minder om te shoppen en meer om te eten. Wij zijn vorig jaar 11 dagen geweest en ik kan mij niet precies meer herinneren hoeveel alles gekost heeft maar ik vond het al bij al wel een betaalbare stad. Het duurste was onze vliegtickets en verblijf (ook airbnb, €100/nacht voor 2). Ontbijten deden we (meestal) op de flat, gewoon toast en wat fruit of yoghurt. Lunch zoals gezegd vaak gewoon een broodje of een slaatje om in een park op te eten, flesje water of blikje frisdrank erbij,... 's avonds gewoon waar we zin in hadden.
Je moet jezelf ook kennen natuurlijk: wij zijn van nature geen big spenders, 5gangen diner op Times Sq hoeft voor ons niet, dan vinden we dat kleine Thaise hippe tentje in Lower East Side stukken leuker en geweldig lekker! Shoppen op 5th Ave vind ik ook niks aan.
hou wel rekening met pintjes op café, aan $6-8 kan dat wel aantikken. Meestal waren wij 's avonds toch behoorlijk moe en namen we een fles wijn of wat pintjes mee naar ons appartementje.
ik wil maar zeggen: je hoeft echt niet altijd een fortuin te hebben om een leuke reis te hebben!
Ik vind zijn budget beperkt maar wel realistisch en er is nog wel wat ruimte om te schuiven bv minder om te shoppen en meer om te eten. Wij zijn vorig jaar 11 dagen geweest en ik kan mij niet precies meer herinneren hoeveel alles gekost heeft maar ik vond het al bij al wel een betaalbare stad. Het duurste was onze vliegtickets en verblijf (ook airbnb, €100/nacht voor 2). Ontbijten deden we (meestal) op de flat, gewoon toast en wat fruit of yoghurt. Lunch zoals gezegd vaak gewoon een broodje of een slaatje om in een park op te eten, flesje water of blikje frisdrank erbij,... 's avonds gewoon waar we zin in hadden.
Je moet jezelf ook kennen natuurlijk: wij zijn van nature geen big spenders, 5gangen diner op Times Sq hoeft voor ons niet, dan vinden we dat kleine Thaise hippe tentje in Lower East Side stukken leuker en geweldig lekker! Shoppen op 5th Ave vind ik ook niks aan.
hou wel rekening met pintjes op café, aan $6-8 kan dat wel aantikken. Meestal waren wij 's avonds toch behoorlijk moe en namen we een fles wijn of wat pintjes mee naar ons appartementje.
ik wil maar zeggen: je hoeft echt niet altijd een fortuin te hebben om een leuke reis te hebben!

Couldn't agree more: je kan het zelf net zo duur maken of goedkoop houden als je zelf wil! Mogelijkheden genoeg - voor beide opties.LeenG schreef: ik wil maar zeggen: je hoeft echt niet altijd een fortuin te hebben om een leuke reis te hebben!

- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
@Leen: Onze manieren van reizen zijn nagenoeg inwisselbaar 

100% eens dat geld niet maakt of je van NY kan genieten....idd als je bier of wijn bij het eten wilt gaat de teller onevenredig mee omhoog...een cocktail (nooit onder een usd11,= ), wijntje (usd 6 of 7 voor een glas is niks) of biertje (begint bij usd7) is in verhouding tot het eten gewoon erg duur.
En wij kunnen ons ook geweldig vermaken als je in een klein straatje een geweldig tentje vindt waar je het na jaren nog over hebt..die hoeven niet duur te zijn om te blijven hangen hoor! Goed eten voor relatief weinig geld en voor alle smaken wat, Hell' s Kitchen echt een aanrader!
Nog een keer, heel veel voorpret...en als ik eerlijk ben..op het forum zijn houdt mijn amerika gevoel in ieder geval behoorlijk actief:)
En wij kunnen ons ook geweldig vermaken als je in een klein straatje een geweldig tentje vindt waar je het na jaren nog over hebt..die hoeven niet duur te zijn om te blijven hangen hoor! Goed eten voor relatief weinig geld en voor alle smaken wat, Hell' s Kitchen echt een aanrader!
Nog een keer, heel veel voorpret...en als ik eerlijk ben..op het forum zijn houdt mijn amerika gevoel in ieder geval behoorlijk actief:)
Grote Amerika fan
- LeenG
- Amerika-expert
dat wist ik al eerder, misschien moeten we er eens werk van maken. Wij zitten de eerste week van oktober in Barcelona, see you there?RiverCola schreef:@Leen: Onze manieren van reizen zijn nagenoeg inwisselbaar

Ik ben een zijLeenG schreef:de TS geeft in zijn openingspost al aan dat hij hier al jaren van droomt en het is nog meer dan 1 jaar wachten... nog een jaartje wachten?

Goh, ik heb sowieso meer budget hoor, maar dat was waar ik momenteel aan dacht. Maar ik heb de mogelijkheid om tot 3800 uit te geven ongeveer

I wanna wake up in that city that doesn't sleep.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Een 2 liter cola met free refill op zn tijd zorgt voor voldoende calorieën. Kun je de hele dag en nacht op teren 

- RiverCola
- Amerika-expert
Op puur suikers kun je niet teren, op koolhydraten wel 

Nee, een soda kost een paar dollar. En in heel veel tentjes is het zo, dat je een gratis refill krijgt. Kortom twee (of drie, of vier) drankjes voor de prijs van 1.Thrudheim schreef:Is een non-alcoholisch drankje even duur?
Ontbijten kan je regelen in je apartement. Als je geen grote eter ben kom je bij bijv Dunkin ook voor rond de 8$ aan een lekker ontbijtje met een koffie om je dag goed te beginnen.
Aangezien je in september gaat is het met een beetje geluk Subtember bij Subway, alle regular footlongs for $5. Zon Veggie Delite is de perfecte lunch. $3 voor een drankje
$3 voor pretzel van een cart tussendoor.
$3 voor een flesje drinken voor onderweg
Dan heb je dus nog zon $20 dollar over voor het avondeten . Ik zie niet in waarom dit niet haalbaar zou zijn.
Mijn vriend en ik hadden vorig jaar een budget van $100 per dag als totaal budget. Nu scheelde het wel dat ik al eerder was geweest en we daarom bijv. niet het MONH of het ESB observatory hebben gedaan. Voor het vrijheidsbeeld hebben we gewoon de ferry gepakt. Dit heeft me namelijk nooit zo gefascineerd.
Aangezien je in september gaat is het met een beetje geluk Subtember bij Subway, alle regular footlongs for $5. Zon Veggie Delite is de perfecte lunch. $3 voor een drankje
$3 voor pretzel van een cart tussendoor.
$3 voor een flesje drinken voor onderweg
Dan heb je dus nog zon $20 dollar over voor het avondeten . Ik zie niet in waarom dit niet haalbaar zou zijn.
Mijn vriend en ik hadden vorig jaar een budget van $100 per dag als totaal budget. Nu scheelde het wel dat ik al eerder was geweest en we daarom bijv. niet het MONH of het ESB observatory hebben gedaan. Voor het vrijheidsbeeld hebben we gewoon de ferry gepakt. Dit heeft me namelijk nooit zo gefascineerd.
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
24: Boston
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenRegina
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
24: Boston
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenRegina
- RiverCola
- Amerika-expert
Hahaha, heb jij dat nu ook? Attracties in die categorie boeien me sowieso vrijwel nooit. Ik maak liever in San Francisco een ochtend of middag een wandeling door de Lower Haight, dan dat ik naar de Fishermans Wharff of Alcatraz ga. Het Hollywood sign kan me gestolen worden, ik bezoek dan liever een aantal galleries in Culver City. En zo verder....Kath90 schreef:Voor het vrijheidsbeeld hebben we gewoon de ferry gepakt. Dit heeft me namelijk nooit zo gefascineerd.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 7742 Weergaves
-
Laatste bericht door Ellenellen
-
- 2 Reacties